Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on Ke Joulu 19, 2018 6:41 pm

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

Mitä uutta?
∙ 24.2. Prosilver tyyli on jälleen käytössä. Muokkaamaton, mutta toimii mobiilina.
∙ 28.1. Radolan mobiiliversio käytettävissä Tapatalkilla (iOS/Android).
∙ 26.1. uudistuksia foorumin rakenteeseen.
∙ 23.1. uudet, talviset sesonkitittelit.

Kuva

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 280 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 115 16 17 18 19
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: Ti Elo 07, 2018 6:38 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Mun naapurusto voi olla vähän korruptoitunut, joten onko mitään tapaa pelastaa naapurusto tai ainakin perheet korruptiolta :/ ? Mä en ole uskaltanut kauheasti pelata niillä, jos vaikka sattuisi jotain.

ViestiLähetetty: To Elo 09, 2018 7:55 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Lainaa:
Mun naapurusto voi olla vähän korruptoitunut, joten onko mitään tapaa pelastaa naapurusto tai ainakin perheet korruptiolta :/ ? Mä en ole uskaltanut kauheasti pelata niillä, jos vaikka sattuisi jotain.
Tuolla on ohjeet ainakin simien pelastamiseen SimPen avulla. Sillä voi myös asettaa perhesuhteet uudelleen luoduille simeille ja palauttaa muutenkin jotakuinkin ennalleen.

//Tai jos tontit, joilla perheet asuvat, eivät ole liian korruptoituneita, ne voi siirtää tonttivalikkoon, pakata ja muuttaa uuteen naapurustoon?

LC Pohjasuo
BaCC Suvilaakso

ViestiLähetetty: La Elo 11, 2018 10:51 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Lainaa:
//Tai jos tontit, joilla perheet asuvat, eivät ole liian korruptoituneita, ne voi siirtää tonttivalikkoon, pakata ja muuttaa uuteen naapurustoon?
Tämä on valitettavasti yksi varma tapa korruptoida peli, joten tätä ei missään nimessä kannata tehdä. Been there, done that.

ViestiLähetetty: Ke Elo 29, 2018 12:00 am 
Poissa
Miniaktiivi
Miniaktiivi

Sain tässä yks päivä ultimate collectionin. Latasin origin kautta mutta en alkanut heti pelaamaan, enkä ole vielä avannut peliä. Mutta siis ongelmani on se että tiedostot-kansiossani ei ole EA Games kansiota eikä sims 2 ultimate colllection kansiota. Niidenhän pitäisi automaattisesti ilmestyä tiedostot-kansioon eikö niin? Mietin siis että mihin laitan ladatut kun ei niille näytä olevan kansiota.

ViestiLähetetty: Ke Elo 29, 2018 1:45 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lainaa:
Sain tässä yks päivä ultimate collectionin. Latasin origin kautta mutta en alkanut heti pelaamaan, enkä ole vielä avannut peliä. Mutta siis ongelmani on se että tiedostot-kansiossani ei ole EA Games kansiota eikä sims 2 ultimate colllection kansiota. Niidenhän pitäisi automaattisesti ilmestyä tiedostot-kansioon eikö niin? Mietin siis että mihin laitan ladatut kun ei niille näytä olevan kansiota.
Mulla oli sama ongelma, kunnes tajusin että ne ilmestyy vasta ekan käynnistyksen jälkeen. Eli käynnistä peli ja sulje ja sen pitäisi ilmestyä.

Vähän samaan liittyen. Mitä mun pitää siirtää uuteen Ultimate Collection-kansioon vanhasta? Vai voinko korvata koko kansion vanhalla? En oikesti enää muista miten ennen olen tuon tehnyt ja jotenkin alkanut pelottaa että onnistun pilaamaan koko pelin.

ViestiLähetetty: Ti Syys 04, 2018 3:43 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lainaa:
Lainaa:
Tuolla on ohjeet ainakin simien pelastamiseen SimPen avulla. Sillä voi myös asettaa perhesuhteet uudelleen luoduille simeille ja palauttaa muutenkin jotakuinkin ennalleen.
Onko mitään helpompaa tapaa, kuten jotain ohjelmaa, millä voisisin korjata korruption :/ ?

ViestiLähetetty: Pe Syys 07, 2018 7:16 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

HoodChecker korjaa joitakin ongelmia, mutta jos haluat oikeasti pitkäikäisen naapuruston, suosittelen aloittamaan puhtaalta päydältä ja pitämään korruptiotilannetta silmällä alusta asti.

ViestiLähetetty: Ti Loka 09, 2018 4:25 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lainaa:
HoodChecker korjaa joitakin ongelmia, mutta jos haluat oikeasti pitkäikäisen naapuruston, suosittelen aloittamaan puhtaalta päydältä ja pitämään korruptiotilannetta silmällä alusta asti.
Kuinka HoodChecker toimii tarkalleen :/ ? Ohjeissa lukee jotain varmuuskopioimisesta, joten hieman arveluttaa :l ...

ViestiLähetetty: Su Loka 28, 2018 2:03 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Hood Checker ei varsinaisesti korjaa korruptoitunutta peliä, vaan toimii pikemminkin ehkäisevänä työkaluna. HC ikään kuin skannaa läpi naapuruston simien suhteet, muistot ym. ja poistaa niistä sellaiset, jotka korruptoivat peliä. HC näyttää aina ensin listauksen löytämistään haitallisista jutuista. Yleensä nää löydökset on esim sellaisia,että "Matti has invalid relationship with self" (tai jotain sinne päin), eli jostain pelin omituisuudesta johtuen sim on luonut suhteen itsensä kanssa ja tällaiset omituisuudet sitten pitkällä tähtäimellä korruptoivat peliä. HC:ä voi käyttää pelkästään skannaamiseen, poistamatta siis yhtään mitään, tai voi skannata sekä poistaa haitalliset löydökset. Jälkimmäisen vaihtoehdon kohdalla on suotavaa ottaa ensin se varmuuskopio.

ViestiLähetetty: Ke Loka 31, 2018 11:30 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lainaa:
Hood Checker ei varsinaisesti korjaa korruptoitunutta peliä, vaan toimii pikemminkin ehkäisevänä työkaluna. HC ikään kuin skannaa läpi naapuruston simien suhteet, muistot ym. ja poistaa niistä sellaiset, jotka korruptoivat peliä. HC näyttää aina ensin listauksen löytämistään haitallisista jutuista. Yleensä nää löydökset on esim sellaisia,että "Matti has invalid relationship with self" (tai jotain sinne päin), eli jostain pelin omituisuudesta johtuen sim on luonut suhteen itsensä kanssa ja tällaiset omituisuudet sitten pitkällä tähtäimellä korruptoivat peliä. HC:ä voi käyttää pelkästään skannaamiseen, poistamatta siis yhtään mitään, tai voi skannata sekä poistaa haitalliset löydökset. Jälkimmäisen vaihtoehdon kohdalla on suotavaa ottaa ensin se varmuuskopio.
Okei :) .

Homma kuitenkin korjaantui (toivottavasti, sillä alkuun näytti paremmalta ja samanlaiselta kuin ennen) Smart Defrag:illa, jota yksi ystäväni suositteli :D . Ohjelma löysi paljon "pirstoutumia" ja se korjasi aika lailla kaikki =) (tietenkin sinne jäi ne "joskus venyvät hiukset ja vaatteet"-bugi, mutta se on ollut melkein aina X) ).

Tuli muuten mieleen, että jos koneessa olisi vain esim. peruspeli ja uusin lisäosa/kamasetti (tässä tapauksessa Kartano ja puutarha-kamasetti, jossa tulisi viimeisin peli-päivitys), niin miten modit ja ladatut toimivat, vaikka ei olisi lisäosaa mikä tukisi kyseisiä ladattuja :/ ? Onko ne vain, ettei niitä näy pelissä vai aiheutuuko siitä pelin sisäisiä ongelmia? Olin hankkinut uuden koneen ja päätin kokeilla asentaa siihen kaikki vähän kerrallaan ja saada ns. "Wow! Uusi lisäosa"-tunteen aina, kun asennan jossain vaiheessa yhden :D . Eli asiaan, haluasisin lisätä vanhasta koneesta myös joitakin modeja, joissa on monta versiota riippuen uusimmasta lisäosasta, vai onko ne päivitys kohtaisia eli niissä ei ole mitään ongelmaa :/ ?

On toinenkin kysymys: olin laittanut omia luomia naapurusron pohjia kaverini koneelle ja olimme kokeilleet miten ne toimivat kunnes huomasimme hänen oman naapurustossa kadonneen :O ! Se löytyi edelleen kansiostaan, mutta sinne ei pääse käsiksi pelissä :/ . Päätin ottaa luomani naapurustot pois, kun tästä se oli alkanut, mutten ole aivan varma onko syy se vai jo ennalta olleen korruption syytä. Se ei kumminkaan auttanut :'( . Miten omien luotujen naapurustojen pitäisi olla "SC4Terrain"-kansiossa, miten saan kaverini naapurusto näkymään ja mitä tein ehkä väärin :( ?

Olisi myös kolmas kysymys: Loin 3 naapurustoa The Sims 2:seen, mutta niiden sillat ei näy :oho: ! Kävi kuitenkin ilmi, että sillat olivat vääriä ja siksi niitä ei näy. Yritin laittaa oikeat sillat, mutta niitä ei löydy :( . Huomasin, ettei deluxe versiossa ole niitä. Miten saisisin "Level road"-sillan siihen, jotta mun ei tarvitse luoda kaikkia kolmea naapurustoa uudelleen koneella, missä on alkuperäinen versio? Yritin siirtää ne siihen mutta niitä ei näy edes, vaikka otan ne sillat pois :( .

Löysin syyn ongelmaan :D ! Huomasin, että jos suurennan siltaa hieman enemmän, niin sieltä löytyy myös "Level road"-silta =) . Se silta olikin tosi iso ':) ...

Mulla on ongelmia ladattujen kanssa. Uudessa koneessasi ei näy ladatut hiukset eikä vaatteet :/ . Vain 2 ladattua kampausta, mutta muut ei näy :( . Olen yrittänyt ladata ne uudelleen kolmesti, mutta ne ei siltikään näy. Ne on ihan oikeassa kansiossaan, purettuina ja siltikään ne ei näy pelissä :/ . Mitä voin tehdä asialle?

Se korjaantuikin sillä, että otin koko Download-kansion hetkeksi pois ja takaisin :) . Jostain syystä "s" piti olla myös Download:in perässä, jotta peli tunnistaisi hiukset ja vaatteet (jostain syystä ":D ).

Huomasin muuten, että vanhasta koneen The Sims 2:sen peliasetuksista puuttuu kokonaan "Lumiröntgen"-asetus kun vertailin vanhaa ja uutta konetta :oho: ! Huomasin myös, että uudesta koneesta puuttuu kaikki paitsi 800x600 resoluutio, kun vanhassa on 16 eri resoluutio asetusta :o ! Mitä nämä tarkoittaa ja miksi näin on?

Onko muuten totta, että lapsilta puuttuu tai haamu kävely on jäänyt korruptooituneeksi :/ ? Onko mitään, millä saisisi sen korjattua?

Huomasin, ettei mun yhdet simit voi tehdä lisäosien mukana tulleita sosiaali-toimintoja, kuten "kysy", "pelaa" tai "tervehdi" :O ! Myös juttelu vaihtoehdoista puuttuu esim. "Hengaa" tai "Juttele harrastuksista", suutelu vaihtoehdoista puuttuu "Tanssi" ja "Kättä" ja viihdytä osiosta puuttuu "sisäpiiri vitsi" ja "Breikkaa" Dx ! Ja joka kerta kun klikkaan toisesta simistä aktiivinen sim resetoi itsensä ja "pyörähtää" . Mitä sille voi tehdä ja mikä voi aiheuttaa sen :'( ?

Huomasin, että kun menin yhteisötontille kaikki palautui :O ! Mitä oikein tapahtui :oho: ?

Sitten kun he palasivat, kaikki palautui puuttuviin sosiaali toimintoihin D: !

Ja kaikki palautui normaaliksi, kun myin nukuttavat lehtikasat, jotka on conversioita Selvitymistarinoista :oho: ! Miten tuon kaltainen esine voi estää sosiaalitoimintoja ja mistä saisin tuon saman esineen ilman tuota ongelmaa :/ ?

Kauppa-auki lisäosan mukana tulleista kokoseinä ikkunoista ja muistaakseni ovista puuttuu väri vaihtoehdot :o ! Miten saan ne takaisin :/ ?

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 280 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 115 16 17 18 19

Kaikki ajat ovat UTC+02:00