Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on Ti Loka 23, 2018 8:22 am

Kaikki ajat ovat UTC+03:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

Mitä uutta?
∙ 24.2. Prosilver tyyli on jälleen käytössä. Muokkaamaton, mutta toimii mobiilina.
∙ 28.1. Radolan mobiiliversio käytettävissä Tapatalkilla (iOS/Android).
∙ 26.1. uudistuksia foorumin rakenteeseen.
∙ 23.1. uudet, talviset sesonkitittelit.

Kuva

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 278 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 519 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: La Loka 17, 2015 2:58 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Näitä varmaan riitää jokaisella ainakin paikoitellen. Onko sinulla jokin pieni pulma tai muu hämmennys pelissä, ihmetteletkö jotain pelin ominaisuutta, vai onko jokin muu Sims 2:een liittyvä juttu hämärän peitossa? Kysy täällä, ja muut toivottavasti osaavat vastata.
Samanlainen topic löytyi vanhastakin Radolasta ja oli mulle montakin kertaa apu ja pelastus - ja jos ei muuten, niin sitä oli aina mielenkiintoista lukea :D

Minulla itselläni olisi alkuun yksi kysymys, jota olen pohtinut tässä muutamana viimeisimpänä pelikertanani: Onko lemmikkien mahdollista muuttua zombeiksi? Tuo on hyvin yleinen pelko simeilläni, joilla on edesmenneitä lemmikkejä, mutta olen miettinyt, että onko se edes mahdollista (mahottomat ja järjettömät pelot eivät kyllä olisi simeillä mikään uusi juttu). En ole ennen kuullutkaan. Voiko lemmikkejä edes herättää haudantakaimella/lampun hengen toiveella henkiin?

IAE YEBAI BARBARETHY IEY APRON-GNYPH BRINTATENOPHRI
HEA GARHRE BALMENTHRE MENEBARIAKHEGH IA KHEKH
BRIN-SKALMA ARYNSARBA MESEGHRIPH NIPTYMIKH
MAORKHARAM. O, LAANKHEKH OMPH BRIMBAINYIOTH
SENGEBAI GHOYGHE LAIKHAM ARMIOYTH.

ViestiLähetetty: La Loka 17, 2015 3:20 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

No jos kerran lemmikkejä on kummituksinakin, niin miksei samantien myös zombeina? Kyllä se mun mielestä ois mahdollista.

Mulla ois semmoinen kysymys, että voiko omat simit kyläillä toisten simien kodeissa? Kolmosessa ja nelossessa se on mahdollista mutta entäs kakkosessa?

ViestiLähetetty: La Loka 17, 2015 3:28 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Haha, täytyis ehkä kokeilla joskus, onnistunko hankkimaan zombie-elukkaa johonkin perheeseen XD En kyl muista, että olisin nähnyt eläimiä haudantakaimen listassa...

Simit voi kyläillä toisten luona eri tonteilla vain niin, että kutsuu ei-pelattavan perheen kylään. Itse ei voi pelattavissa olevalla perheellä mennä muiden luokse, ellei kyseessä ole samalla tontilla asuvat kerrostaloasukkaat.

ViestiLähetetty: La Loka 17, 2015 4:43 pm 
Poissa
Karvalakki
Karvalakki

Lainaa:
Note that children and pets will always be perfectly resurrected.
SimWikian mukaan lemmikeistä ei voi tulla zombieita.

x

ViestiLähetetty: La Loka 17, 2015 6:31 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

^ Niin mä vähän aattelinkin. Zombilemmikit vois kyllä olla aika hilpeitä :D Mut en mä sellasta kyl peliini haluais. Aika hauska kyllä, että kuitenkin käytännössä kaikki simini, joilla on kuollut lemmikki, pelkää tota lemmikkinsä zombiksi muuttumista :D

ViestiLähetetty: La Loka 17, 2015 7:51 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Muistaakseni Modissa joku joskus väitti (kyllä, vakuuttavaa) että vaikka henkiinherätetty lemmikki palaakin kuolleista täysin entisellään, itse simille olisi jäänyt tähän liittyvä zombiemuisto. Ilmeisesti lemmikit unohdettiin huomioida yliluonnollisuuksien osalta käytännön tasolla...

edit / argh, ei "palasiksi" tai "silmille". Minäkin sinua, autocorrect <3

ViestiLähetetty: Su Loka 18, 2015 12:15 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Kiitos Larjus vastauksesta:). Mutta sitten ois toinen kyssäri. Eli mistä se riippuu kuinka paljon voi simejä kutsua häihin? Joskus niitä voi kutsua kaksi, joskus kuusi.

ViestiLähetetty: Su Loka 18, 2015 1:23 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Simin suosio/ystävien määrä ja ehkä lisäosakokoonpano. Jos haluat enemmän vieraita, syötä naapurustonäkymässä koodi intProp maxNumOfVisitingSims [suositusarvo käsittääkseni 8] tai sisällytä se userstartup.cheat-tiedostoosi.

ViestiLähetetty: Su Loka 18, 2015 2:37 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Itse käytän hackia, jonka avulla olisi periaatteessa aina mahdollista kutsua yli 200 vierasta :D (mulle 2-4 vierasta on liian vähän.) En tosin koskaan kutsu niin paljon, yleensä 5-10 vain. En halua tietää, miten mun kone reagois, jos oikeasti kutsuisin kaikki pelin simit samalle tontille.
En muista yhtään, miltä sivulta tuon hackin löysin. Nopea googlettelukaan ei auttanut.

ViestiLähetetty: Su Loka 18, 2015 2:57 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Kiitos vastauksista! Tulen sitte varmaan kysymään vielä enemmänkin:)

ViestiLähetetty: Su Loka 18, 2015 11:51 pm 
Poissa
Karvalakki
Karvalakki

Lainaa:
Kiitos Larjus vastauksesta:). Mutta sitten ois toinen kyssäri. Eli mistä se riippuu kuinka paljon voi simejä kutsua häihin? Joskus niitä voi kutsua kaksi, joskus kuusi.
Mää oon aatellu että se johtuis siitä, paljonko tontilla asuu valmiiks simejä. Kyllähän tuo peli tuntuu kovastikin aina rajottavan sitä, montako simiä on näkyvissä yhtä aikaa...

Yleensä teen niin, että kun saan varsinaisesti häihin kutsuttavien vieraiden määrän täyteen, soittelen kaikki ystävät läpi ja kutsun ne kylään. Ei se mitään, että kaikilla ei oo juhlavaatteita - myös ne ei-juhlavieraat osallistuu kyllä maljan kohotuksiin ja vihkikaaren alla tapahtuvan seremonian seuraamiseen, sekä ruokailuun.

Mun kysymys: miksi mun Pertti Eririkas IV ei tullut raskaaksi, vaikka kaapattiin avaruuteen? Latasin sen Larjuksen suositteleman hackin, jolla alieneista pitäis tulla "kauniimpia", ei kai se johtunu siitä? Ton kaappauksenhan pitäis olla aina 100 % raskausvarma...

ViestiLähetetty: Ma Loka 19, 2015 6:36 am 
Poissa
Karvalakki
Karvalakki

Lainaa:
Mun kysymys: miksi mun Pertti Eririkas IV ei tullut raskaaksi, vaikka kaapattiin avaruuteen? Latasin sen Larjuksen suositteleman hackin, jolla alieneista pitäis tulla "kauniimpia", ei kai se johtunu siitä? Ton kaappauksenhan pitäis olla aina 100 % raskausvarma...
Oliko Pertillä tarpeeksi ikää jäljellä(ainakin viisi päivää vanhuuteen)? Jos ei niin, simi ei tule raskaaksi. Tapahtuiko kaappaus Vapaa-ajan lisäosan kutsu ufoja toiminnolla? Vapaa-ajan toimintoa käyttäessä raskaus ei ole aina varma.

ViestiLähetetty: Ma Loka 19, 2015 12:11 pm 
Poissa
Karvalakki
Karvalakki

Lainaa:
Lainaa:
Oliko Pertillä tarpeeksi ikää jäljellä(ainakin viisi päivää vanhuuteen)? Jos ei niin, simi ei tule raskaaksi. Tapahtuiko kaappaus Vapaa-ajan lisäosan kutsu ufoja toiminnolla? Vapaa-ajan toimintoa käyttäessä raskaus ei ole aina varma.
Hei kiitos, tämä selvensi! Tuosta ikäjutusta en oo ihan varma, ainakin nykyään sillä on enää kolme päivää jälellä (tuon kaappauksen aikaan muistelisin olleen enemmän), ja en oo tienny, että harrastustoiminto vaikuttaa noin. Jatkossa tiedän. Kiitoksia!

ViestiLähetetty: Pe Marras 06, 2015 12:26 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Pystyykö The sims 2 pelissä vaihtaa horoskooppia ja jos voi, niin miten? :/

ViestiLähetetty: Pe Marras 06, 2015 1:03 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Lainaa:
Pystyykö The sims 2 pelissä vaihtaa horoskooppia ja jos voi, niin miten? :/
Pikaisen googlettelun jälkeen löysin 4 vaihtoehtoa:

1. PAINAMALLA
The Sims Wiki väittää seuraavaa: " In The Sims 2, the Sim will initially be given a random Zodiac sign and the associated personality. Players can change this by clicking on the symbol for the Zodiac sign they want the Sim to have. In both games [Sims 1 ja Sims 2], the preset personality for a sign is a starting point; players can reassign personality points as they see fit."
Eli klikkaamalla horoskooppimerkin symbolia/kuvaketta sitä tulisi pystyä muuttamaan haluamakseen, en tiedä toimiiko oikeasti pelissä.

2. KOODILLA
Yahoossa ja Mod The Simsissä suosituin vastaus on boolProp testingCheatsEnabled true -koodi.
"type this in when you're in neighbourhood view, go into the lot where your child is.
click on the childs icon to bring up their motives/wants, fears
click on their 'simology' button
now click and drag the personality points to where you want them, the star sign at the top will change as the personality changes.
when you're done go to neighbourhood view and type boolProp testingCheatsEnabled false
"

Eli naapurustonäkymässä kirjoitat tuon boolProp testingCheatsEnabled true -koodin, menet tontille, painat halutun simin kuvaketta vasemmassa laidassa jotta näet sen toiveet, pelot ym.
Painat 'simology' nappia (suomeksi?)
Painat ja vedät luonnepisteitä haluamaksesi, ja täten horoskooppimerkkikin vaihtuu.
Jos käytät tätä metodia, muista palata naapurustonäkymään ja laittaa boolProp testingCheatsEnabled false -koodi!!

3. OHJELMALLA: SIMPE
The Sims Resourcessa väitetään, että horoskooppimerkin voi vaihtaa SimPe -ohjelmalla. Miten, sitä en tiedä.
"It should be possible to do it in SimPE, and there may be hacks that allow you to do it."

4. HACKILLA: INSIMENATOR
Mod The Simsissä väitetään, että horskooppimerkin voi vaihtaa InSimenator -hackilla. Topassa kuitenkin varoitetaan hackin olevan jättimäinen ladattavaksi vain tämän ongelman vuoksi, mutta se on monikäyttöinen.
"2. Use the Insimenator to change the star sign of your sim. You can fine tune the personality with this also. If you don't already have the insimenator it is a pretty major hack to download for only this purpose but you can do a lot with it."

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 278 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 519 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+03:00