Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on Ke Loka 16, 2019 8:54 pm

Kaikki ajat ovat UTC+03:00


Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

Mitä uutta?
∙ 24.2. Prosilver tyyli on jälleen käytössä. Muokkaamaton, mutta toimii mobiilina.
∙ 28.1. Radolan mobiiliversio käytettävissä Tapatalkilla (iOS/Android).
∙ 26.1. uudistuksia foorumin rakenteeseen.
∙ 23.1. uudet, talviset sesonkitittelit.

Kuva


Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 284 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 114 15 16 17 18 19 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: Pe Marras 24, 2017 3:16 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 16, 2015 6:51 pm
Viestit: 433
Tyhjän naapuruston luominen onnistuu, kun lataat peliisi ns. clean templatet. Prosessi ei kylläkään ole aivan yksinkertaisimmasta päästä.

Muistaakseni joskus ehkä vuosi sitten lupasinkin täällä Radolassa jollekin (toivottavasti en sinulle :D) tehdä suomenkielisen ohjeistuksen tyhjän naapuruston luomisesta. Sen tekeminen nyt on kuitenkin täsä jäänyt hieman muun elämän jalkoihin... hups...

Englanninkielisiä ohjeita kuitenkin löytyy hyvin, itse olen käyttänyt tätä ohjetta joka on mielestäni suht selkeä :) Onglema tosin on, että kaikkien clean tempaletejen latauslinkit ei välttämättä enää toimi, tämän huomasin viimeksi kun tyhjää naapurustoa loin omaan peliini.

_________________
Simcat's Simblr &
LC Myrskyluoto -
Osa 7.4 21.1.2019


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Marras 24, 2017 7:55 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi
Avatar

Liittynyt: Ti Maalis 07, 2017 11:49 am
Viestit: 175
Miten saisin koiran nukkumaan omassa pedissään? Simperheelläni on kaksi lemmikkiä: koira ja kissa. Koira ajoi kissan pois pedistä ja kömpi itse petiin ja pistin simin komentamaan sen pois. Koira siirtyi simin sänkyyn ja sim torui sängyllä nukkumisesta ja sen jälkeen koira on nukkunut lattialla, mikä ei tietenkään ole yhtään niin kiva kuin omassa pedissä nukkuminen.. Saisikohan tuota millään takaisin petiinsä? Kissalle ja koiralle ostin omat ja aluksi nukkuivatkin niissä. En haluaisi muuttaa lemmikkejä ihan täysin ohjattaviksi, kun pelaan yleensä ilman vapaata tahtoa ja tykkään, että osaavat itse huolehtia itsestään.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Su Marras 26, 2017 8:47 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi
Avatar

Liittynyt: Ti Syys 27, 2016 7:18 pm
Viestit: 82
Lainaa:
Olisi toinen kysymys: miten voi tasoittaa täysin naapurusto? Tiedän, että pitää käyttää "Modifyingneighborhoodterrain on"-koodia ja "Å"-näppäimestä lasketaan maastoa, "`"-näppäimellä nostetaan maastoa ja "P"-näppäimellä tasoitellaan maastoa, mutta en tiedä täysin tasoitavaa näppäintä. En löytänyt netistä kuin vain neuvon "ääkkösittömille"-koneille (onpa kumma sana :D ), mutta se ei toimi mulla :/

Olisi kolmaskin kysymys: Mun lataamat askema-portaat ei näy pelissä. Miten mä saan ne näkymään pelissä?

Mä katsoin sitä sivua, mutta se oli vähän ylitse menevä se selitys. Voisiko joku tehdä hieman tarkemmat ohjeet, koska en ole kovin hyvä suomentamaan :roll: ?
En tiedä mistä ohjeesta puhut, mutta voisit kokeilla vaihtaa väliaikaisesti oman näppäimistösi "ääkkösettömäksi" (eli todennäköisesti EN (Yhdysvallat)). Windows 7 löytyy tämä toiminto tuolta alhaalta tehtäväpalkista ("FI"). Eli jos ohje pyytää painamaan ' niin "enkkunäpillä" painetaan ä. En tiedä toimisiko tämä, mutta kokeilemallahan se selviää :D

Saisiko linkin niihin portaisiin? Itsellä joskus pitää kaksi kertaa käynnistää peli ennen kuin esine ilmaantuu.

Voisin tarjoutua kääntämään simcatin linkittämän ohjeen (en ihan tällä sekunnilla kuitenkaan :D) ihan omaan topiciinsa teknisiin ongelmiin. Luulen että saisin tehtyä sen jopa huomenna :)
Lainaa:
Miten saisin koiran nukkumaan omassa pedissään?
Pet House Mod estäisi lemmikkejä menemästä toistensa peteihin. En kyllä tiedä miten pakottaa lemmikki lepäämään pedissä. Jos komentaisit koiran kerran controlPetsillä petiinsä, kenties se innostuisi menemään sinne itsenäisesti...?


Ylös
   
ViestiLähetetty: Su Marras 26, 2017 9:08 pm 
Poissa
Lumihiutale
Lumihiutale
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 26, 2015 8:40 am
Viestit: 250
Lainaa:
Lainaa:
Olisi toinen kysymys: miten voi tasoittaa täysin naapurusto? Tiedän, että pitää käyttää "Modifyingneighborhoodterrain on"-koodia ja "Å"-näppäimestä lasketaan maastoa, "`"-näppäimellä nostetaan maastoa ja "P"-näppäimellä tasoitellaan maastoa, mutta en tiedä täysin tasoitavaa näppäintä. En löytänyt netistä kuin vain neuvon "ääkkösittömille"-koneille (onpa kumma sana :D ), mutta se ei toimi mulla :/

Olisi kolmaskin kysymys: Mun lataamat askema-portaat ei näy pelissä. Miten mä saan ne näkymään pelissä?

Mä katsoin sitä sivua, mutta se oli vähän ylitse menevä se selitys. Voisiko joku tehdä hieman tarkemmat ohjeet, koska en ole kovin hyvä suomentamaan :roll: ?
En tiedä mistä ohjeesta puhut, mutta voisit kokeilla vaihtaa väliaikaisesti oman näppäimistösi "ääkkösettömäksi" (eli todennäköisesti EN (Yhdysvallat)). Windows 7 löytyy tämä toiminto tuolta alhaalta tehtäväpalkista ("FI"). Eli jos ohje pyytää painamaan ' niin "enkkunäpillä" painetaan ä. En tiedä toimisiko tämä, mutta kokeilemallahan se selviää :D

Saisiko linkin niihin portaisiin? Itsellä joskus pitää kaksi kertaa käynnistää peli ennen kuin esine ilmaantuu.

Voisin tarjoutua kääntämään simcatin linkittämän ohjeen (en ihan tällä sekunnilla kuitenkaan :D) ihan omaan topiciinsa teknisiin ongelmiin. Luulen että saisin tehtyä sen jopa huomenna :)
Portaat on ladattu täältä: https://www.thesimsresource.com/downloa ... id/793302/ .


Ylös
   
ViestiLähetetty: Su Marras 26, 2017 9:39 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi
Avatar

Liittynyt: Ti Syys 27, 2016 7:18 pm
Viestit: 82
Lainaa:
Kuvaus mainitsee jotain erikoisohjeista jotka on nähtävissä kun menee yksittäisen esineen tietoihin. Kun klikkaat jotain portaista niin niiden "Required"-välilehdeltä löytyy ohjeet portaiden asennukseen:

1. Vie portaat normaalisti Downloads-kansioon (tämän oletettavasti teitkin)
2. Mene peruspelin asennuskansioon ja etsi kansio TSDataResCatalogScripts. Löytyy yleensä sijainnista C: Program Files/EA GAMES/The Sims 2/TSData/Res/Catalog/Scripts
3. Varmuuskopioi modularstairs.txt ja pidä se jossain tallessa virheiden varalta.
4. Avaa modularStairs.txt ja tiedoston lopusta pitäisi löytyä tyhjä tila.
5. Kopioi ja liitä alla oleva (löytyy sieltä "Required") tähän tyhjään tilaan.
6. Tallenna ja sulje tekstitiedosto.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ti Marras 28, 2017 6:24 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Liittynyt: Su Loka 04, 2015 1:45 am
Viestit: 39
Hei, mistäs saikaan ladattua pelin alkuperäiset valmisnaapurustot, mihin ei oo tehty mitään? :) Löysin vain ton puhtaamman version täältä, mutta haluaisin oikein noi alkuperäiset. Muistan, että joku sitä joskus kyseli (ehkä vanhassa radolassa?) ja joku linkkasi jostakin mistä se onnistui, mutta en löytänyt juuri nyt sitä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ti Marras 28, 2017 7:56 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi
Avatar

Liittynyt: La Syys 19, 2015 11:11 am
Viestit: 458
Paikkakunta: stadi.
Auttaisko tää? Mulla ei ole nyt käsilläni konetta, jolla pelaan kakkosta, niin en voi itse tarkistaa, miten se meni.
Naapurustojen pitäisi kuitenkin löytyä Sims 2:n Program Filesiin tallentuneista tiedostoista (niihin pääsee "Oman/tämän tietokoneen" kautta). Haluttu naapurusto kopioidaan sieltä käyttäjäpuolen tiedostoihin.

_________________
Tule alas tämän lampun valoon, ilmesty tälle nuorelle,
ja kysy minulta mitä olen kysymässä tänään,
IAO IAOLO THERENTHO PSIKSHIMEA KHE-LO BLAKHANSPLA
IAE YEBAI BARBARETHY IEY APRON-GNYPH BRINTATENOPHRI
HEA GARHRE BALMENTHRE MENEBARIAKHEGH IA KHEKH
BRIN-SKALMA ARYNSARBA MESEGHRIPH NIPTYMIKH
MAORKHARAM. O, LAANKHEKH OMPH BRIMBAINYIOTH
SENGEBAI GHOYGHE LAIKHAM ARMIOYTH.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ke Joulu 06, 2017 11:03 am 
Poissa
Lumihiutale
Lumihiutale
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 26, 2015 8:40 am
Viestit: 250
Lainaa:
Lainaa:
Kuvaus mainitsee jotain erikoisohjeista jotka on nähtävissä kun menee yksittäisen esineen tietoihin. Kun klikkaat jotain portaista niin niiden "Required"-välilehdeltä löytyy ohjeet portaiden asennukseen:

1. Vie portaat normaalisti Downloads-kansioon (tämän oletettavasti teitkin)
2. Mene peruspelin asennuskansioon ja etsi kansio TSDataResCatalogScripts. Löytyy yleensä sijainnista C: Program Files/EA GAMES/The Sims 2/TSData/Res/Catalog/Scripts
3. Varmuuskopioi modularstairs.txt ja pidä se jossain tallessa virheiden varalta.
4. Avaa modularStairs.txt ja tiedoston lopusta pitäisi löytyä tyhjä tila.
5. Kopioi ja liitä alla oleva (löytyy sieltä "Required") tähän tyhjään tilaan.
6. Tallenna ja sulje tekstitiedosto.
Kiitos :D ! Nyt kaikki ladatut portaat näkyvät myös pelissä.

Olisi vielä kysymys: Miten voin luoda The Sims 2:seen täysin oman naapuruston käyttäen SimCity 4:sta :/ ? Yritin etsiä YouTube:sta helpoa ohjetta, mutta sieltä ei oikein löytynyt. Haluaisin myös tietää, miten mä saan siirrettyä naapuruston 2:seen, tarvitsenko siinä jotain sovellusta naapuruston siirtämisen avuksi ja mitä pitäisi huomioida naapurustosta, jotta se toimisi The Sims 2:ssa :) ?


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ke Joulu 06, 2017 2:35 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Liittynyt: Ma Loka 12, 2015 2:26 am
Viestit: 94
Et tarvitse siirtosovellusta. Englanninkielinen ohje tekstimuodossa mm. täällä, YouTubessa videoina täällä ja täällä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ke Joulu 06, 2017 2:39 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi
Avatar

Liittynyt: Ti Syys 27, 2016 7:18 pm
Viestit: 82
Muoks. adelaide ehtikin ensin :D
Muoks2 Kiitos Oddish käännöksistä, korjaan ne tekstiin, toivottavasti naapuruston luonti onnistuu :)
Lainaa:
Olisi vielä kysymys: Miten voin luoda The Sims 2:seen täysin oman naapuruston käyttäen SimCity 4:sta :/ ? Yritin etsiä YouTube:sta helpoa ohjetta, mutta sieltä ei oikein löytynyt. Haluaisin myös tietää, miten mä saan siirrettyä naapuruston 2:seen, tarvitsenko siinä jotain sovellusta naapuruston siirtämisen avuksi ja mitä pitäisi huomioida naapurustosta, jotta se toimisi The Sims 2:ssa :) ?
Hyvä että sait portaat peliin :)
En edes tiennyt että SimCityllä saa tehtyä omia naapurustoja, harmi kun ei kyseinen peli pyöri nykyisellä koneellani :D
Modin foorumeilta löytyi aika kiva ohje. Käänsin tärkeimmät alle:
- SimCity 4:ssa kaupungeilla on omat kokonsa, näistä kakkonen tunnistaa vain pienimmän koon.
- Älä käytä reconcile-työkalua (ei mitään hajua mikä suomeksi, mutta se tasaa maanpinnan vierekkäisen kaupungin kanssa samaksi) Eli ota asetuksista se automaattinen tasaus pois päältä ainakin siksi aikaa kun väsäät naapurustoa kakkosta varten :D
- SimCityssä tehdyt asiat peilautuvat kakkosessa - pohjoinen on pohjoinen, itä on länsi. Naapurusto voi siis näyttää silmään ensin vähän oudolta sen takia.
-Jos haluat: Neighborhood Camera Mod - Pystyt näkemään koko naapuruston ja asettamaan tontteja mihin haluat. Normaalistihan pystyt naapurustonäkymässä seilaamaan vain tietyllä pikkualueella, eli tämä mod poistaa ne rajoitukset.

Itse luonti:
- Luo uusi alue, nimeä se miten haluat ja avaa yksi Pienistä kaupungeista.
God mode/Leiki luojaa
- Aloita God Modessa, älä klikkaa Mayor Modeen (Pelaa kaupungilla), muuten työkalujen käyttö maksaa
- Täällä teet muokkaukset maastoon ja istutat puut (puita kannattaa jättää vaan vähän, ilmestyvät kakkosessa vaan suurina 10-20 puun rykelminä joita on ärsyttävä lähteä uudelleenjärjestämään, sopivat paremmin seuduille jonne et halua teitä ja taloja. Puista kaikkien paitsi palmujen pitäisi siirtyä kakkoseen)
- Oletan että maanmuokkaustyökalut ovat sulle tuttuja, jos eivät niin harjoittele vähän niillä ennen kuin lähdet tekemään "oikeaa" naapurustoa :D
- Tasoitustyökalu on tärkeä, jotta saat alueita jonne asetella tontteja
- Työkalun kokoa voi muokata pienemmäksi shift-näppäimellä, isommaksi ctrl-näppäimellä
- Muista tallennella välillä virheiden varalta
- Et voi tässä kohtaa asetella teitä, joten pidä mielessä että tarvitset tilaa niille ja tonteille
- Kakkonen ei tunnista viistoja teitä, noudata siis SimCityn ruudukkoa
- Katastrofeista maanmuokkauskäyttöön hyödyllisimmät ovat tulivuori ja meteoriitti. Tallenna ennen käyttöä, siltä varalta että tulokset eivät miellytä

Mayor Mode/Pelaa kaupungilla
- Valitse helppo vaikeusaste niin saat käyttöön enemmän rahaa
- Voit yhä palata God modeen huijaamalla (Ctrl + Alt + Shift pohjaan ja klikkaa God Modea)
- Ruutukoot poikkeavat:
SC4 S2
1x1 3x3
1x3 3x7
2x2 5x5
4x4 9x9
> "Tuplaa mitta ja lisää yksi" niin saat Sims 2-koon

- Vain perustie ("Road") kelpaa, et voi käyttää moottoriteitä, junaratoja tai muita vaihtoehtoja
- Risteysten liikennevalot eivät siirry kakkoseen
- Sillat: vedä tietyökalu vesialueen/kanjonin/syvennyksen yli. Vain "Level road" silta siirtyy kakkoseen, (en taaskaan tiedä suomennosta, mutta ohje mainitsee että se näyttää tieltä johon on lisätty vähän jotain palkkeja alapuolella, lisäksi se on yleensä "kaikkein vasemalla" TAI "toiseksi kaikkein vasemmalla", en muista miltä näkymä näyttää mutta suomeksi varmaan tarkoittaa ekaa tai toiseksi ekaa luettelosta :D)
- Päätä silta mahdollisimman reunassa, sitten jatka tavallisella tiellä
- Huomioi että kakkosesta löytyy oma silta, mutta se on vain muutaman neliön levyinen, tarkoitettu pienille joille tai syvennyksille

Naapuruston testaaminen
- Löydät kaupunkisi Tiedostot\SimCity 4\Regions\... Avaa käyttämäsi alue ja kopioi ne Sims 2 kansioosi sijaintiin Tiedostot\EA Games\The Sims 2\SC4Terrains
- Luo uusi naapurusto käyttäen juuri luomaasi pohjaa. Piirrä naapurustosta yksinkertainen luonnos paperille johon voit merkata kohdat joita haluat muokata: liian teräviä kulmia, teiden sijainti jne. Testaa myös voitko asetella tontteja miten suunnittelit
- Testaamisen jälkeen voit tarvittaessa avata SimCityn uudestaan ja tehdä haluamasi muokkaukset
- Muista kopioida tiedostot taas muutosten tallentamisen jälkeen, luonnollisesti pitää myös luoda uusi naapurusto

Kuvien lisääminen (varmaankin vapaaehtoista, ellet sitten halua jakaa netissä tai muuten omaksi iloksi :D)
- Sims 2 naapurustotilassa käännä näkymä mahdollisimman edustavaksi, ota kuva (pelin oma kamera riittää)
- Kuvat löytyy Tiedostot\EA Games\The Sims 2\Neighborhoods\N***\Storytelling, N*** riippuu siitä kuinka mones naapurusto on kyseessä
- Kuvia on otettava monta riippuen lisäsosistasi. Voit pelissä muuttaa maaston tyyppiä koodilla:
terraintype [maastotyyppi] esim. terraintype desert
*Sims 2 mukana tulivat desert ja lush(koodilla temperate) (aavikko ja rehevä)
* Yöelämää: dirt ja concrete
Kuvia ei tarvitse skaalata, mutta ne pitää tallentaa uudelleen .png-tiedostoina seuraavilla nimillä:
Jos kaupungin mappi oli nimeltään "Tester", pitää sinun nimetä kuvat seuraavasti:
* Tester.png - oletuskuva, valitse suosikkisi tähän :)
* Tester_lush.png
* Tester_desert.png
Ja jos sinulla on yöelämää:
* Tester_dirt.png
* Tester_concrete.png
Menevät samaan kansioon kuin .sc4-tiedosto


Viimeksi muokannut Arctos, To Joulu 07, 2017 5:58 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ylös
   
ViestiLähetetty: Ke Joulu 06, 2017 2:53 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Liittynyt: Ma Loka 12, 2015 2:26 am
Viestit: 94
Hyvä vain että ohjeen tärkeimmät kohdat löytyvät suomeksikin :) Kuvat eivät tosiaan ole pakollisia, mutta kylläkin hyödyllisiä, vaikkei naapurustoa jakaisikaan - ilman niitä Sims 2 näyttää mm. naapurustoa luodessa sekä tietenkin naapurustovalikossa vain paljaan ruudukon.


Ylös
   
ViestiLähetetty: To Joulu 07, 2017 11:53 am 
Poissa
Lumihiutale
Lumihiutale
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 26, 2015 8:40 am
Viestit: 250
Lainaa:
Muoks. adelaide ehtikin ensin :D
Lainaa:
Olisi vielä kysymys: Miten voin luoda The Sims 2:seen täysin oman naapuruston käyttäen SimCity 4:sta :/ ? Yritin etsiä YouTube:sta helpoa ohjetta, mutta sieltä ei oikein löytynyt. Haluaisin myös tietää, miten mä saan siirrettyä naapuruston 2:seen, tarvitsenko siinä jotain sovellusta naapuruston siirtämisen avuksi ja mitä pitäisi huomioida naapurustosta, jotta se toimisi The Sims 2:ssa :) ?
Hyvä että sait portaat peliin :)
En edes tiennyt että SimCityllä saa tehtyä omia naapurustoja, harmi kun ei kyseinen peli pyöri nykyisellä koneellani :D
Modin foorumeilta löytyi aika kiva ohje. Käänsin tärkeimmät alle:
- SimCity 4:ssa kaupungeilla on omat kokonsa, näistä kakkonen tunnistaa vain pienimmän koon.
- Älä käytä reconcile-työkalua (ei mitään hajua mikä suomeksi, mutta se tasaa maanpinnan vierekkäisen kaupungin kanssa samaksi) Eli ota asetuksista se automaattinen tasaus pois päältä ainakin siksi aikaa kun väsäät naapurustoa kakkosta varten :D
- SimCityssä tehdyt asiat peilautuvat kakkosessa - pohjoinen on pohjoinen, itä on länsi. Naapurusto voi siis näyttää silmään ensin vähän oudolta sen takia.
-Jos haluat: Neighborhood Camera Mod - Pystyt näkemään koko naapuruston ja asettamaan tontteja mihin haluat. Normaalistihan pystyt naapurustonäkymässä seilaamaan vain tietyllä pikkualueella, eli tämä mod poistaa ne rajoitukset.

Itse luonti:
- Luo uusi alue, nimeä se miten haluat ja avaa yksi Pienistä kaupungeista.
God mode (anteeksi en muista näitä suomeksi, auringon kuva :D)
- Aloita God modessa, älä klikkaa Mayor Modeen, muuten työkalujen käyttö maksaa
- Täällä teet muokkaukset maastoon ja istutat puut (puita kannattaa jättää vaan vähän, ilmestyvät kakkosessa vaan suurina 10-20 puun rykelminä joita on ärsyttävä lähteä uudelleenjärjestämään, sopivat paremmin seuduille jonne et halua teitä ja taloja. Puista kaikkien paitsi palmujen pitäisi siirtyä kakkoseen)
- Oletan että maanmuokkaustyökalut ovat sulle tuttuja, jos eivät niin harjoittele vähän niillä ennen kuin lähdet tekemään "oikeaa" naapurustoa :D
- Tasoitustyökalu on tärkeä, jotta saat alueita jonne asetella tontteja
- Työkalun kokoa voi muokata painamalla pohjaan shift + joku numeronäppäimistä
- Muista tallennella välillä virheiden varalta
- Et voi tässä kohtaa asetella teitä, joten pidä mielessä että tarvitset tilaa niille ja tonteille
- Kakkonen ei tunnista viistoja teitä, noudata siis SimCityn ruudukkoa
- Katastrofeista maanmuokkauskäyttöön hyödyllisimmät ovat tulivuori ja meteoriitti. Tallenna ennen käyttöä, siltä varalta että tulokset eivät miellytä

Mayor Mode (Pormestari-tila? Hattunappi :D)
- Valitse helppo vaikeusaste niin saat käyttöön enemmän rahaa
- Voit yhä palata God modeen huijaamalla (Ctrl + Alt + Shift pohjaan ja klikkaa God Modea)
- Ruutukoot poikkeavat:
SC4 S2
1x1 3x3
1x3 3x7
2x2 5x5
4x4 9x9
> "Tuplaa mitta ja lisää yksi" niin saat Sims 2-koon

- Vain perustie ("Road") kelpaa, et voi käyttää moottoriteitä, junaratoja tai muita vaihtoehtoja
- Risteysten liikennevalot eivät siirry kakkoseen
- Sillat: vedä tietyökalu vesialueen/kanjonin/syvennyksen yli. Vain "Level road" silta siirtyy kakkoseen, (en taaskaan tiedä suomennosta, mutta ohje mainitsee että se näyttää tieltä johon on lisätty vähän jotain palkkeja alapuolella, lisäksi se on yleensä "kaikkein vasemalla" TAI "toiseksi kaikkein vasemmalla", en muista miltä näkymä näyttää mutta suomeksi varmaan tarkoittaa ekaa tai toiseksi ekaa luettelosta :D)
- Päätä silta mahdollisimman reunassa, sitten jatka tavallisella tiellä
- Huomioi että kakkosesta löytyy oma silta, mutta se on vain muutaman neliön levyinen, tarkoitettu pienille joille tai syvennyksille

Naapuruston testaaminen
- Löydät kaupunkisi Tiedostot\SimCity 4\Regions\... Avaa käyttämäsi alue ja kopioi ne Sims 2 kansioosi sijaintiin Tiedostot\EA Games\The Sims 2\SC4Terrains
- Luo uusi naapurusto käyttäen juuri luomaasi pohjaa. Piirrä naapurustosta yksinkertainen luonnos paperille johon voit merkata kohdat joita haluat muokata: liian teräviä kulmia, teiden sijainti jne. Testaa myös voitko asetella tontteja miten suunnittelit
- Testaamisen jälkeen voit tarvittaessa avata SimCityn uudestaan ja tehdä haluamasi muokkaukset
- Muista kopioida tiedostot taas muutosten tallentamisen jälkeen, luonnollisesti pitää myös luoda uusi naapurusto

Kuvien lisääminen (varmaankin vapaaehtoista, ellet sitten halua jakaa netissä tai muuten omaksi iloksi :D)
- Sims 2 naapurustotilassa käännä näkymä mahdollisimman edustavaksi, ota kuva (pelin oma kamera riittää)
- Kuvat löytyy Tiedostot\EA Games\The Sims 2\Neighborhoods\N***\Storytelling, N*** riippuu siitä kuinka mones naapurusto on kyseessä
- Kuvia on otettava monta riippuen lisäsosistasi. Voit pelissä muuttaa maaston tyyppiä koodilla:
terraintype [maastotyyppi] esim. terraintype desert
*Sims 2 mukana tulivat desert ja lush(koodilla temperate) (aavikko ja rehevä)
* Yöelämää: dirt ja concrete
Kuvia ei tarvitse skaalata, mutta ne pitää tallentaa uudelleen .png-tiedostoina seuraavilla nimillä:
Jos kaupungin mappi oli nimeltään "Tester", pitää sinun nimetä kuvat seuraavasti:
* Tester.png - oletuskuva, valitse suosikkisi tähän :)
* Tester_lush.png
* Tester_desert.png
Ja jos sinulla on yöelämää:
* Tester_dirt.png
* Tester_concrete.png
Menevät samaan kansioon kuin .sc4-tiedosto
Kiitos ohjeista :) !

Ihan vain mainitsen, että "God mode" on "Leiki luojaa" ja "Mayor mode" on "Johda kaupunkia" ;) . Aika jännä "suomennus" :D . Ja maanmuokkaus-työkalun kokoa voi muuttaa isommaksi Shift-näppäimellä ja pienemmäksi Ctrl-näppäimellä :) .

Mulla se naapurusto kamera mod ei toimi oikein :( . Se yksin kertaisesti piilottaa koko naapuruston maaston niin, ettei näy muuta kuin taivasta. Mä yritin käännellä kameraa, mutta sitä ei näkynyt missään :/ .

Kun mä viimeinkin sain (koska mä unohdin, ettei isot alueet kelpaa X) ) peliin oman naapuruston, mutta mä en näe muuta, kun keskellä ison järven ja kulmissa näkyy vain osat teistä :l . Mä en näe muuta, joten mod olisi nyt tarpeen, niin olisiko joku tietoinen mitä tälle voisi tehdä :/ ?


Ylös
   
ViestiLähetetty: To Joulu 07, 2017 11:33 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 16, 2015 6:51 pm
Viestit: 433
Lainaa:
Kun mä viimeinkin sain (koska mä unohdin, ettei isot alueet kelpaa X) ) peliin oman naapuruston, mutta mä en näe muuta, kun keskellä ison järven ja kulmissa näkyy vain osat teistä :l . Mä en näe muuta, joten mod olisi nyt tarpeen, niin olisiko joku tietoinen mitä tälle voisi tehdä :/ ?
Tarvitset camera modin. Niitä on olemassa monta eri versiota. Tuohon ohjeeseen taisi olla linkitetty yksi vaihtoehto. Itse käytän pelissäni tätä ja on toiminut hyvin.

Huom. camera modia ei asenneta downloads -kansioon vaan cameras -kansioon, eli annetaan tiedostojen korvata cameras -kansiossa olevat tiedostot. Alkuperäistä tiedostoista kannattaa ottaa varmuuskopio jonnekin talteen.

_________________
Simcat's Simblr &
LC Myrskyluoto -
Osa 7.4 21.1.2019


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Joulu 08, 2017 6:07 pm 
Poissa
Lumihiutale
Lumihiutale
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 26, 2015 8:40 am
Viestit: 250
Lainaa:
Lainaa:
Kun mä viimeinkin sain (koska mä unohdin, ettei isot alueet kelpaa X) ) peliin oman naapuruston, mutta mä en näe muuta, kun keskellä ison järven ja kulmissa näkyy vain osat teistä :l . Mä en näe muuta, joten mod olisi nyt tarpeen, niin olisiko joku tietoinen mitä tälle voisi tehdä :/ ?
Tarvitset camera modin. Niitä on olemassa monta eri versiota. Tuohon ohjeeseen taisi olla linkitetty yksi vaihtoehto. Itse käytän pelissäni tätä ja on toiminut hyvin.

Huom. camera modia ei asenneta downloads -kansioon vaan cameras -kansioon, eli annetaan tiedostojen korvata cameras -kansiossa olevat tiedostot. Alkuperäistä tiedostoista kannattaa ottaa varmuuskopio jonnekin talteen.
Mulla tuo ei toimi :/ . Mä olen ladannut tuon aiemmin, mutta sekään ei toiminut oikein. Modin laiton jälkeen siinäkin näkyy vain taivasta, kuten tuossa aiemmin mainitussa modi tapauksessa :/ .


Ylös
   
ViestiLähetetty: La Joulu 09, 2017 9:45 am 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi
Avatar

Liittynyt: Ti Syys 27, 2016 7:18 pm
Viestit: 82
Lainaa:
Mulla tuo ei toimi :/ . Mä olen ladannut tuon aiemmin, mutta sekään ei toiminut oikein. Modin laiton jälkeen siinäkin näkyy vain taivasta, kuten tuossa aiemmin mainitussa modi tapauksessa :/ .
Onpa ikävää :/ Varmistaisn nyt varmuuden vuoksi, eli sijoitit modin sijaintiin Tiedostot\EA Games\The Sims 2\Cameras ja korvasit siellä olevan/olevat samannimiset tiedostot? (Ja simcatin modin kohdalla koko kansio kannattaa ennen modin asennusta kopioida talteen juurikin siltä varalta ettei mod toimikaan)

Aika mielenkiintoista, kuulostaa että koko maa olisi kohdallasi vain kadonnut näkyvistä.

Ehkä sinulle pitää vain löytää oikea kameramodi :) Täältä löytyisi myös yksi: http://modthesims.info/download.php?t=305352


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 284 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 114 15 16 17 18 19 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+03:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)