Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on To Joulu 13, 2018 6:40 am

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

Mitä uutta?
∙ 24.2. Prosilver tyyli on jälleen käytössä. Muokkaamaton, mutta toimii mobiilina.
∙ 28.1. Radolan mobiiliversio käytettävissä Tapatalkilla (iOS/Android).
∙ 26.1. uudistuksia foorumin rakenteeseen.
∙ 23.1. uudet, talviset sesonkitittelit.

Kuva

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 356 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 119 20 21 22 23 24 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: La Marras 11, 2017 8:01 am 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Nyt on pelattu arviolta 4 tuntia tätä lisäriä. Lemmikit oli yksi niistä lisäreistä, jota odotin älyttömästi. Ja täytyypä sanoa nyt, että aikamoinen pettymys tämä oli. Game packinä olisi hyvä, mutta lisärinä ehdottomasti pettymys.

Miinuksena jo siis isosti se, että tässä tulee tosiaankin vain kissat ja koirat, eikä mitään muita lemmikkejä. Eläinlääkäri ura on tietysti yksi iso juttu ja varmasti ihan kiva niille, joilla ei ole Duunipäivää. Lääkäriuran kokeneena en usko, että eläinlääkäri tuo juuri mitään uutta kivaa toiminnoillaan. En ole tosin vielä kokeillut perustaa omaa klinikkaa eli annan tälle vielä mahdollisuuden.

Yksi iso miinus on se, ettei lemmikkejä voi ohjata itse. Siis oikeasti, maksan lisäristä ja saan passiivisia kissoja ja koiria, joiden kanssa ei oikeastaan voi tehdä juuri mitään. Muutamat toiminnot ja temput voi opettaa ja siinäpä se onkin sitten, mutten ne vain ovat ja istuvat tekemättä oikeastaan yhtikäs mitään itse. Agilityrata kuulosti alkuun upealta, mutta mitään yksittäisen tempun treenimahdollisuutta ei ole, eikä olemassa ole mitään koirien agilitykisojakaan, mikä olisi ollut oiva lisä. Rata vain mennään läpi ja riippuen koulutustaidosta ja suhteesta lemmikkiin voi saada pronssi, hopea tai kultamitalin. Näillä mitaleillahan ei tee mitään, koska niistä ei saa palintoja, eikä mitään konkreettista. Lemmikit tuntuvat loppupeleissä aika turhilta. Onhan ne ihan söpöjä, mutta...

Uutta tavaraa pelissä tulee kivasti lemmikkitavaroiden lisäksi. Etenkin, jos tykkää sellaisesta maalaistyylistä. Uusi naapurusto on ihan kaunis ja majakkasaari hauskasti toteutettu, kun "matkustetaan" veneellä. Uutena kerättävänä on linnun sulkia. Ikään kuin kerättävää ei jo aiemmin ollut tarpeeksi. :p

Kodittomat eläimet on myös kiva lisä, niitä kun löytyy sieltä täältä. En ole vielä testannut, voiko kodittoman eläimen saada itselleen, jos ystävystyy. Ehkä.

Peliohjeet ovat myös surkeat ja niin myös taas kerran lemmikkien hankinta! Jos et adoptoi lemmikkiä, ainoa vaihtoehto on hankkia sellainen siten, että menet maailmanluonnissa muokkaamaan perhettä ja lisäät sen casissa. Olisko ollut liikaa vaadittu, että esim. tietokoneella ois ollut ostovaihtoehto tai ehkä jopa lemmikkikauppa/kasvattajia, joilta lemmikin olisi voinut ostaa? Ja kesti muuten ikuisuus löytää, miten saan nämä lemmikit perheeseen lisättyä, kun mitään ohjetta aiheesta ei tosiaan ollut.

Tästä pääsen kasvattaja-aiheeseen... Odotin, että jos teetät pentuja, voisit joko myydä ne tai pitää ne. En tajua, miksei tässä ole vaihtoehtoa, että voisit myydä lemmikkisi eteenpäin. Ainoa keino päästä eroon pennuista tai aikuisista on sama kuin hankkiessa: menet maailmanluonnissa perheen casiin ja poistat lemmikit sitä kautta.

Eli tiivistäen, en maksaisi tästä lisäosasta täyttä hintaa. Tavallaan kiva joo, lemmikit jee, mutta älyttömän suppea (tai sitten en vain ole löytäynt suurinta osaa ominaisuuksista, koska ne pahuksen puutteelliset ohjeet). Tällä lisärillä olisi ollut vaikka ja kuinka paljon mahdollisuuksia olla laajempi, aidompi ja parempi, mutta ei niin ei.

ViestiLähetetty: La Marras 11, 2017 11:21 am 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Samoilla & pikkasen jyrkemmilläkin linjoilla Kissat ja Koirat-lisärin suhteen kuin conleche edellä. Mun alkukokemukset ovat olleet voittopuolisesti negatiivisia johtuen tod.näk. liioista odotuksistani. Jälkiviisaus on kuitenkin parasta. Jos olisin tämän lisärin itselleni aiheuttamat harmit tiennyt edeltä, olisin ilomielin ollut valmis sijoittamaan sen lisärin hinnan esimerkiksi sellaiseen, että CAS olisi simien osalta säilynyt entisellään. Tekihän pelinkehitystiimi töitä kuukausikaupalla tämän osan suhteen. Teki toki, mutta oliko ihan pakko laittaa niin paljon CC:ä viralta, sitä pikkasen moitiskelen pienessä mielessäni.

Opettava lisäri kyllä. Arvelen ymmärtäneeni miksi esimerkiksi tontit ja kyläpahaset ovat keskimäärin niin rajoittuneita ja fyysisesti pikkuisia. Niiden on oltava, etteivät pelimekaniikan puutteet tulisi selkeämmin esille. Saman tyylisen ideologian voisi kuvitella osaltaan vaikuttaneen siihen että kissat ja koirat ovat "esineitä" eivätkä simien tavoin pelattavissa. Samoilla linjoilla liikuttaneen sitten eläinlääkinnänkin suhteen. Jos nyt vähänkään olen ymmärtänyt, ei pelaajan ohjaama simi työskentele eläinlääkärinä (!?), vaan omistaa aseman ja palkkaa enimmäkseen simejä (joita ei välttämättä toivoisi palkkaavansa) - siis samaan tyyliin kuin Dine Out (Ulos Syömään) -pakissa. Jos näin on, ovat pelitekniset ongelmatkin saman suuntaisia. Praktiikan tulopuolta kehutaan mainoksissa. (á la Grant Rodiek) Ehkä eläinklinikka maagisesti monistaa asiakkaiden pulittamat simoleonit. Pystyyhän siellä harvinaisen pöhkökin simi mm. tekemään jo kertaalleen steriloidusta lemmikistä taas viriilin vesselin ilman minkäänlaista koulutuspohjaa. Hei mitä tää simuloi tämä TS4 yleensä ja KissaKoira-lisäri erityisesti? Oma logiikkansa peleissä, en kiellä, mutta pitääkö sen poiketa elävästä elämästä jo suunnitteluvaiheessa?

No tulihan paljon hyvääkin, juuri kuten edellä todettiinkin. Puoli tonttia täyttyi uusista kamoista, tontithan ovat aika pieniä ja esineitä voi edelleen suurentaa. Nyt niistä monia voi kyllä pienentääkin ja se ilahduttaa taatusti useita pelaajia. Jo varhaisesta alusta asti olemassa ollut potentiaali sai toteutuksensa, mutta oman suppean käsityskykyni mukaan jotakin on vain sitkeästi pidetty pelaajilta piilossa lähes kolme vuotta.

Kiitokset vielä kerran conlechelle erinomaisesta kirjoituksesta.

ViestiLähetetty: La Marras 11, 2017 12:26 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Lainaa:
Samoilla linjoilla liikuttaneen sitten eläinlääkinnänkin suhteen. Jos nyt vähänkään olen ymmärtänyt, ei pelaajan ohjaama simi työskentele eläinlääkärinä (!?), vaan omistaa aseman ja palkkaa enimmäkseen simejä (joita ei välttämättä toivoisi palkkaavansa) - siis samaan tyyliin kuin Dine Out (Ulos Syömään) -pakissa.
Tuo on kyllä hassua että simin kanssa voi tehdä ihan täyttä työpäivää klinikalla potilaita hoitaen, diagnooseja etsien ja asiakkaita laskuttaen, mutta simin tiedoissa se on edelleen "työtön", jolla vaan on eläinlääkintätaito. Ja todella tylsää on se ettei voi mennä töihin toisen klinikalle: klinikka pitää omistaa jos haluaa niitä hommia tehdä...

Lisäri on just sellanen mitä odotinkin, en ihan kauheasti odottanut kylläkään :D Jotenkin nelosen kohdalla ei koskaan odotukset ole korkealla. Lemmikit tuntuu vähän liikkuvilta "koristeilta" joiden kanssa voi halutessaan tehdä jotain temppuja yms. Ne tuntuvat laimennetuilta versioilta kolmosen lemmikeistä. Kiva lisä peruspelaamiseen (minusta ylipäätään pelaaminen ilman mitään eläimiä tuntuu tyhjältä, oli ne sitten "koristeita" tai ei) mutta pelin hinta tuntuu kyllä sisältöön nähden liian korkealta. Kolmosen Lemmikit-lisäri hakkaa tämän ihan mennen tullen ja palatessa.

Veikkaan että seuraavana tai ainakin yhtenä seuraavista tulee säätilat tai jopa vuodenajat. Tuntui että siitä vihjailaan tässä.

ViestiLähetetty: La Marras 11, 2017 1:54 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Noista kommenteista päätellen uskoisin, että EA tarvitsee suurimman "päivityksen". On hyvä, että kaikkiin ennestä tuttuihin lisäreihin, kuten The Sims Lemmikit, The Sims 2 Lemmikinelämää ja The Sims 3 Lemmikit tulee nelosen Kissat ja Koirat-lisäriin paljon uutta, mitä ei ollut ennen, mutta minusta tuntuu että nelosessa keskitytään liian tiivisti "Mitä 'Uutta' The Sims 4:seen". Kahden tai useamman lisärin yhdistäminen olisi hyvä juttu mikä ilmeni aijemmissa versioissa, kuten kolmosessa jos on Vuodenajat ja Supernatural, alueelle tulee se iso patsas minkä avulla voi yliluonnolliset simit muuttavan sään mieleisekseen ja kakkosessa jos on esim. Lemmikit ja Kaupunkikämppä, niin noidat voivat loitsia "Katituksen". Vanhoihin lisäreihin/Game Pack:ehin 4:seen voisi saada myös päivitystä, jos esim. Duunipäivän naapurusto voisi hieman laajentua tai voisi tulla uusia lomailualueita Ulkoilma-Game Pack:iin, kuten vuoristomaisemia ja järvimaisemia :) . Kaipaisin myös vanhoja NPC-simejä, kuten Rouva Kurjenkaulaa tai muita, mikä tekisi pelin mielenkiintoiseksi ;) !
Lainaa:
Kolmosen Lemmikit-lisäri hakkaa tämän ihan mennen tullen ja palatessa.
Jos pitäisi laittaa "Lemmikit"-lisäosat parhaus järjestykseen, niin se olisi näin:
1. TS3 Lemmikit.
2. TS2 Lemmikinelämää.
3. TS Lemmikit/TS4 Kissat ja Koirat
Ja miksi laitoin näin, johtuu ykkösen Grafiikasta. Vain jos The Sims-pelin Grafiikka olisi parempi, minusta nelonen on neljäntenä. Se ettei voi edes tietää tai tarkistaa mitään lemmikiltä on tyhmää. Se oli hyvä ettei tarvitse aina olla ohjailemassa, koska se ei ole mahdollista :) .

ViestiLähetetty: La Marras 11, 2017 2:24 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Mä olen pelannut lemmikeitä vasta tunnin verran yhteensä, enkä ole kokeillut muuta kuin adoptoida valmista aikuista koiraa. Mutta yksi ärsyttävä asia on yli muiden! Tassun antaminen on suomennettu ravisteluksi! Ensin koira koulutetaan "opeta ravistelemaan" ja sitten kun sen on oppinut, koiraa voi komentaa ravistelemaan, jolloin koira antaa tassua. Varmaan suomennoksessa on mennyt jotenkin sekaisin "shake paws", mikä on tassun antamista (tassun ravistelua=)) ja shaking, joka on sitä kun koira ravistelee vedet turkistaan. Suomennoksen pitäisi olla "opeta antamaan tassua". Suomessa koira ei ravista tassua (puhumattakaan sen ravistelusta!), vaan antaa tassua.
Siitä tykkään, kun eläimiä ei tarvitse enää ohjata. Ja että aika menee kolmoselle kun simit nukkuvat, vaikka koira valvoisikin. Eläimet tuntuvat aika helppohoitoisilta nyt. Paitsi mulle ei ole vielä selvinnyt, pitääkö koira joka kerta kehottaa menemään tarpeilleen ulos, kun se menee ovelle ja ajatuskuplassa on kakka, vai oppiiko se jossain vaiheessa itse menemään sinne...
Muuten olen vasta ihan alkutekijöissäni tämän lisärin kanssa.

ViestiLähetetty: La Marras 11, 2017 10:44 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Mä odottelen vielä ennen kissojen ja koirien hankintaa, mutta olen katsellut paljon videoita ja lukenut keskusteluja. Suomenkielisiäkin videoita on jo ilmestynyt yllättävän paljon, niitä löytyy kun pistää youtuben hakuun vaikka "sims kissat ja koirat" ja suodattaa latauspäivän mukaan. Laatu kyllä vaihtelee aika paljon.

Jaan nyt tässä vähän nippeleitä kaikesta, mitä olen saanut selville tähän mennessä...

Simeille näyttää olevan aika paljon puuhaa koirien ja kissojen kanssa. Luin jostain että toiminnot vaihtelevat eläinten piirteiden ja niiden ja simin välisen suhteen mukaan, eli kaikkea tekemistä ei välttämättä edes näe yhden lemmikin kanssa. Samaten lemmikin "ohjaaminen" epäsuorasti näyttää olevan mahdollista simin kautta, mm. elukan saa komennettua nukkumaan tai jahtaamaan lintuja ja kutsuttua simin luo, ja siltä voi kitkeä pahoja tapoja torumalla, vähän samaan tapaan kuin taaperoiden kanssa siis. Tarpeilla käymistä ja ilmeisesti myös syömistä pitää tosiaan opettaa muutama kerta ennen kuin eläin oppii itse, ja pentuja pitää kantaa rappusissa. Eläimeltä voi kysyä mikä on vikana ja myös käytöksestä voi päätellä mitä se haluaa. Niin ja leikkaamattomat eläimet voivat tulla kiimaan, mikä on aika yllättävää (sen tunnistaa ulinasta ja sydämistä tms.)

Eläinten piirteet näkee simin suhdepaneelin kautta, se oli jossain videossa. Taitoja ei näe muuten kuin että komentovalikossa on joku "opitut komennot", joita voi sitten käyttää. Harmi muuten ettei näköjään siinä adoptiolistassa näe eläinten piirteitä, vain iän, sukupuolen ja sen, onko leikattu.

Toi "ravistelu" tulee muuten varmaan siitä kun enkunkielisessä versiossa sama toiminto on pelkästään "shake".

Toivottavasti pääsen pian itsekin kokeilemaan...

ViestiLähetetty: Su Marras 12, 2017 8:19 am 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Hienoja havaintoja kaikilla edellä kirjoittaneilla!

Vahvistetaan kiimat (Sen verran isoja sydämiä ja ulvontoja että meitsikin huomasi) ja jahtaamiset. Huvittavana ja lievästi erikoisena piirteenä jonkun koiran saa paitsi olemaan kiltti jollekulle, näköjään yllytettyä myös hyokkäämään paikallaolevan simin kimppuun. Mun simi paineli koirineen ravintolaan syömään nähdäkseen mitä siellä olisi koirille tarjolla. Ei siellä ollut mitään koiranmuonaa mun pelissä, mutta Don Lothario sattui kuin tarjottimelle kanniskellessaan lautasia raflassa. Tietysti simi kokeeksi komensi koiransa (saksanpaimenkoira) sen kimppuun. Ei pysyviä vammoja, normi tappelun pöly ja tapaus ohi. (Hmph.) Don Lothario näytti kyllä lievästi hämmentyneeltä siinä vaiheessa kun hauva tuli täysillä. No simi tietty asiaankuuluvasti torui koiraa rähäkän jalkeen joten oli Lothariostakin sitten lopulta jotain hyötyä.

Toinen hassu tapaus saman hauvan kanssa oli, kun simi - sattumoisin vampyyri - vei sen hölkkälenkille. No vampyyrithan viilettävät lenkillä aika haipakkaa. Talutushihnakotelossa riittää kuitenkin näköjään tosi reilusti näkymätöntä remmiä. Ei siis huolta. Pihaan palatessa simi kiersi ison uima-altaan, mutta koira oli kai mielestään myöhässä joten se oikaisi altaan poikki eikä uponnut (!). Olisiko vauhtia ollut enemmän kuin animaatio esitti tai koira ollut kovin kevyellä ruokinnalla mutta pinnalla se vain pysyi koko matkan. Höh.

Simillä ja koirallaan näyttää olevan tosi hyvät välit. Mm. sen takia päätin lopulta ryhtyä tykkäämään tästä lisäristä. Mitä se nyt haittaa, jos kissat oikaisee kaapin tai seinän läpi, simit kävelee toistensa sisään ja koirat pomppii veden pinnalla. Jos simien vaatteet ei enää sovi ylle, niin olkoot ilman - ainakin siihen asti että vuodenajat tulee.
Gandhi sanoi muinoin, että yhteiskunnasta kertoo hyvin paljon se miten eläimiin suhtaudutaan. Voi se kertoa aika lailla pelistäkin.

ViestiLähetetty: Su Marras 12, 2017 11:34 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Mulla on kans vampyyri simi, mutta se ei vetänyt haipakkaa, koskapa mulla ei ole sillä päällä tuo vampyyrijuoksu tai mikään muukaan liikkumisvaihtoehto paitsi normi kävely. En halua että viuhtovat luvatta mihin sattuu, joten tarpeen vaatiessa vain vampyyrijuoksu, lepakko tai utuna liikkuminen käytössä.
Utuhomma on muuten kätsy jos simit on sellaiseen aikaan töissä, että palatessakin on vielä valoisaa ja simi pitää saada nopeasti taloon sisälle. Teleporttaus on nopeaa. :)

Ai muuten huomasin, että koiralle voi heittää palloa sisätiloissakin, eikä mitään hajonnut. Ainakaan vielä. Toisaalta hyvä vampyyreja ajatellen, kun voivat kouluttaa koiraa päiväsaikaan sisällä, sillä ulosmeneminen on riskipeliä, kas kun vampyyrien hipiä ei ole yhteensopiva auringon kanssa.

ViestiLähetetty: Su Marras 12, 2017 3:22 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Olen nyt pelannut Kissat&Koirat tallennuksellani jolla tutustun tähän lisäriin n.8 tuntia! =)
Voin sanoa että tämä on mielestäni paras lisäosa Sims 4:ssa. Itselläkin oli tottumista siihen että lemmikeillä ei voi pelata mutta nyt jotenkuten pystyn jo hyväksymään sen.
Kaupunki on myös todella hieno ja mahtava. Yllätyin että tässä voi oikeastaan "matkata" veneellä saarelle kun klikkaa laiturilla olevaa venettä. Se oli mukava yllätys.
Muutenkin todella hyvä lisäri ja tämä kyllä antaa paljon vihjeitä vuodenaikoihin!! :D

ViestiLähetetty: Su Marras 12, 2017 5:03 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Mä en oo vielä hankkinut Kissat ja Koirat lisäriä mutta oon kyllä päättänyt hankkia sen jossain vaiheessa hieman myöhemmin. Nyt kun oon katsellut jonkin verran videoita, niin vaikuttaa kyllä niiden perusteella aivan ihanalta lisäriltä! =) Mun mielestä näkemäni perusteella kissat & koirat on tosi hyvin toteutettu, ja aivan mahtavaa on myös se kuinka paljon uusia hienoja tavaroita yms tulee mukana ja myös uusi naapurusto on todella upean näköinen =) Mulla ei oo ollut mitään erityisempiä odotuksia etukäteen ja oikeastaan mun kohdalla kävi vieläpä niin, että kun ensin olin ajatellut että en aikoisi ollenkaan hankkia tätä lemmikkilisäriä, niin nyt sitten oon jo muuttanutkin mieleni ja aion sen hankkia, koska oon tykästynyt siihen miltä se näkemieni videoiden perusteella näyttää =) Aiemmin kun oon pelannut Kakkosta, niin silloin olin pitkään kahden vaiheilla että hankinko vai enkö hanki Lemmikkielämää -lisäriä, ja lopulta päädyin sen hankkimaan mutta jostain syystä en siitä erityisemmin silloin sitten tykännytkään, kun jotenkin koin että ne lemmikit oli tosi "työläitä" ja vei liikaa simien aikaa ja hankaloitti asioita (toki oikeassa elämässäkin lemmikkien hoitoon pitää panostaa kunnolla ja niille pitää olla aikaa jne. [itselläni on ollut lemmikkinä kani ja kissoja; 1 kissa on nytkin]) eli siis jotenkin en vain tykännyt Kakkosen kohdalla lemmikeistä simeillä. Myöhemmin tulikin sitten pelattua ilman ko. lisäriä. Kolmosta en ole koskaan pelannut joten siihen en oikein osaa verrata enkä ajatella sitä lemmikkienkään osalta.
Se mikä mun mielestä tässä Nelosen lemmikkilisärissä on tosi hyvä juttu, on se että lemmikkejä ei voi itse ohjata. Tykkään siitä kun se on mun mielestä realistisempaa että lemmikit tekee mitä itse tahtoo, ja niitä voi simit sitten opastaa ja kouluttaa :peukku: =) Ilmeisesti moni haluaisi että niitä voisi ohjata, joten olisi varmaan kiva silleen, että olisi mahdollisuus valita että voiko lemmikkejä ohjata vai ei, kun tämä vaikuttaa tosiaan jakavan mielipiteitä =) Mukava lukea muiden ajatuksia tästä lisäristä nyt kun itse aion vielä jonkin aikaa odottaa ennenkuin sen hankin.

(Ava: allavatars.com by Blue_saturn)

Viimeksi muokannut Aleyna, Su Marras 12, 2017 5:26 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ViestiLähetetty: Su Marras 12, 2017 5:25 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Videoiden ja keskustelujen perusteella näyttää siltä, että lemmikit on alkuun työläämpiä hoitaa, koska niitä pitää kouluttaa ihan perusjutuissa / pois pahoista tavoista, mutta kunhan ne on opettanut tavoille, hommasta tulee helpompaa kun ei tarvi koko ajan olla vahtimassa (ainakin kunnes hankkii taas uuden lemmikin tai teettää pentuja).

ViestiLähetetty: Su Marras 12, 2017 7:29 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Mukava lukea näkemyksiä Kissat & Koirat-lisärin suhteen! Itse olen päässyt kyseistä lisäriä pelaamaan vasta hyvin vähän aikaa sen vuoksi, että kaiken näköisiä ongelmia on ollut. Heti alkuun asennuksessa tuli jotain häikkää, joten jouduin korjaamaan koko pelin asennuksen. Sen jälkeen Origin alkoi jäätymään, kaatuilemaan ja estämään pelin käynnistymisen, jonka jälkeen on ollut arpapeliä monennellako yrityksellä pelin saa oikeasti auki, eikä se kaadu heti kättelyssä tai ekassa latausruudussa. Sitten tietty custom contentit haraa vastaan, simit ei syö ja kaikki bugaa. Kymmenen tunnin talon rakentamisen, perheen muuttamisen ja perustoimintojen testaamisen jälkeen olen päässyt pelaamaan koiranpennulla about puoli tuntia. Ja sitä ennenhän oli lemmikinluonnissa tehtävä mm. rottweilerista siedettävämmän näköinen versio (sillä pelin versio on ihan sysiruma) ja leikittävä tämän uuden rotikan ja valmiin akitan genetiikoilla että sain sellasen pennun kuin halusin.

Alku on ollut helkkarin takkuinen, mutta jospa tänään pääsisin oikeesti pelaamaan ja jakamaan kokemuksiani itse pelistä.

ViestiLähetetty: Ma Marras 13, 2017 1:37 am 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Alku oli mullakin takkuinen,vaikka peli sinänsä tuntui toimivan. Ensimmäinen koira similläni kärsi kuitenkin pelosta, jonka syytä en onnistunut löytämään. Koiralla ei ollut pelokasta luonnetta, eikä sen pelimekaniikan perusteella olisi pitänyt pelätä, mutta tunnetila oli koko ajan oranssilla - epämiellyttävällä. Viesti oli jatkuvasti tyyliä "Eläin toipuu itsestään saadessaan olla hetkisen rauhassa", mutta parannusta ei kuulunut. Ongelmien lähde EI ollut televisio, pesukone, jääkaappi, pölynimuri tms. "normaali" pelon aiheuttaja - eikä koira osoittanut mitenkään mistä oli kysymys.

Kulutin ensimmäisen pelikokeiluun varaamani illan (ja yön) hävittämällä huonekalun toisensa jälkeen, vaihtamalla toistuvasti asuntoa, antamalla simin telttailla koirineen yms. ja setvimällä luonteenpiirteiden ja ympäristötekijöiden kombinaatioita. Modit tuskin olivat syynä, kun olin ne poistanut pelistä ja sammutellut vielä peliä ja tietskaakin useampaan otteeseen. Viimein tein sen minkä järkevä pelaaja olisi tehnyt huomattavasti nopeammin. Aloitin uuden pelin eri koiralla, mutta täysin samalla omistajalla ja ympäristöllä. Sillä kertaa koira ja kaikki muukin toimi kuin unelma. Koira kertoi selvääkin selvemmin mistä piti ja mitä pelkäsi, eikä kommunikaatiovaikeuksista ollut tietoakaan. Mistä aluksi oli kysymys en tiedä. Arvailuni liikkuvat bugien, pelialgoritmien, softakorruption ja selektiivisen woodoon välimaastossa. Ihan tuli mieleen kyllä pari kertaa, että olisi ehkä ollut hiukan helpompaa jos olisi voinut kunnolla pelata sillä koiralla ja nähdä mitä koiran mielessä liikkui eikä pelkästään arvailla.

No sitten piti kokeilla eläinlääkintää, joka minusta on vain melko pienin muutoksin toisinto "Ulos syömään" -pakin ravintolan pidosta. Ehdoton parannus ravintolatouhuun verrattuna on kuitenkin mielestäni se, että nyt klinikan omistaja voi sentään itsekin lääkitä eläimiä ja rahastaa, eikä pelkästään mielistellä asiakkaita ja seurata alaisten edesottamuksia. Muitakin pieniä apuja ja yksinkertaistuksia oli kehitetty klinikan toimintaan ja vaikkei eläinparantolastakaan ole järkevää liiketoimintaa vaivauduttu tekemään, on vaikea olla pitämättä eläinten auttamista miellyttävänä puuhana. Erityisesti kun on juuri pitempään avuttomana seurannut patologisesta pelosta kärsivää koiraa. Jos joku asiakkaista sattumalta pyytää steriloimaan lemmikkinsä, vaihdan luultavasti mielessäni sen raukan nimeksi vaikkapa Electronic Arts, Pelinkehitystiimi tai jotain siihen suuntaan ennen kuin leikkauspöytä tekee sen mitä pitää tehdä.

ViestiLähetetty: Ma Marras 13, 2017 9:17 am 
Poissa
Iso Paha Moderaattori
Iso Paha Moderaattori

Odotin tosi pitkään tätä lisäriä. Kaipasin peliin lisää sisältöä, mutta vampyyrit ja taaperot saati muut lisäosat eivät kiinnostaneet. Ehdin testata ehkä jopa yhden sim-päivän peliä, vaikuttaa hauskalta! Joku ylempänä mietti ettei koiranpentuja voi myydä - kyllä ne voi, puhelimella. Sieltä löytyy myös vaihtoehto adoptoimiselle. Silloin pääsee hetkeksi tutustumaan eläimeen jonka aikoo adoptoida, ei tarvitse ihan summassa valita, vaan tutustumalla saa nopsaa luonteenpiirteetkin selville.

Uuden maailman tyhjät tontit tympii, koska puita on niin paljon, että en edes yrittänyt pelata niillä. Mulla menee heti hermot, jos talo ei ole helposti pelattavissa. Nättejä kyllä ovat!

ViestiLähetetty: Ma Marras 13, 2017 2:15 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

En ole vielä läheskään päässyt tutustumaan kaikkiin toimintoihin omassa pelissä eli moni asia mitä täältä luin herätteli ajatuksia :)

Adoptoin koiranpennun perheeseen. Heti ensimmäiseksi yllätyin ettei lemmikkiä pääse ohjaamaan saati sen tietoja tarkastamaan. Onko muuta keinoa tarkistaa lemmikin piirteet kuin CAS? Olisin toivonut vähintään kakkosen lähestymistapaa: tiedot nähtävillä, ohjata voi koodilla.

Koirani on aikuisenakin aika passiivinen, voi johtua luonteestakin, mutten ole nähnyt sen koskevan lelupalloihin ellei se sitten leiki simin kanssa noutoa. Tai ehkä se on vaan niin ovela etten huomaa.

Mikseivät kehut ja torut voi olla lemmikin hoidossa tai jossain omassa "koulutus"-osiossaan? En sanoisi aiheellista käytöksen torumista ilkeäksi. Pikku juttu mutta kunhan mainitsin.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 356 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 119 20 21 22 23 24 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00