Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on Ma Loka 14, 2019 6:51 pm

Kaikki ajat ovat UTC+03:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

Mitä uutta?
∙ 24.2. Prosilver tyyli on jälleen käytössä. Muokkaamaton, mutta toimii mobiilina.
∙ 28.1. Radolan mobiiliversio käytettävissä Tapatalkilla (iOS/Android).
∙ 26.1. uudistuksia foorumin rakenteeseen.
∙ 23.1. uudet, talviset sesonkitittelit.

Kuva

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 31 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: Pe Tammi 08, 2016 11:29 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Kannattaa sitten testata, toimisko backup-tallennus paremmin. Eli omat tiedostot/elecrtonic arts/the sims 3/saves kansiosta tallennuksennimi siirretään vaikka työpöydälle ja sitten tallennuksennimi.backupista (jos sellainen siis löytyy) poistetaan tuo backup-loppu. Kolmonen on niin buginen peli, (etenkin ilman hackeja) että ois ainakin tärkeissä peleissä hyvä tallentaa vaikka muutamallla eri tiedostonnimellä, joita pyörittää. Tällöin voi palata tilanteeseen ennen katastrofia todennäköisemmin.

Tai Simsistä kiinnostuneille: https://suoturve.net/korpi

ViestiLähetetty: La Tammi 09, 2016 7:47 am 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lainaa:
Kannattaa sitten testata, toimisko backup-tallennus paremmin. Eli omat tiedostot/elecrtonic arts/the sims 3/saves kansiosta tallennuksennimi siirretään vaikka työpöydälle ja sitten tallennuksennimi.backupista (jos sellainen siis löytyy) poistetaan tuo backup-loppu. Kolmonen on niin buginen peli, (etenkin ilman hackeja) että ois ainakin tärkeissä peleissä hyvä tallentaa vaikka muutamallla eri tiedostonnimellä, joita pyörittää. Tällöin voi palata tilanteeseen ennen katastrofia todennäköisemmin.
Itse tallennan pelejäni juoksevilla numeroilla tyyliin 1, 2, 3, 4, 5, 6 esim: Glenvale City 100, Glenvale City 101, Glenvale City 102... ja juuri tämän metodin ansiosta ei ole niin harmittanut, jos jokin tallennus on vaurioitunut jostain syystä. Tiedän nähneeni jopa townieita omassa kaupungissani, joiden ns. DNA on ollut korruptoitunutta pahasti ja ainut keino on muokata näitä Mastercontrollerin kautta Editoi CAS-tilassa kohdasta ja arpoa näille uusi perimä. Myös näkymättömien simien DNA on vaurioitunutta.

Viimeksi muokannut Allo, Su Tammi 10, 2016 11:39 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ViestiLähetetty: La Tammi 09, 2016 4:58 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Nyt menee yli hilseen, miten ihmeessä vauvojen kengät ja hiusmallit liittyy asiaan? Vauvojen vaatteita ei muutenkaan voi vaihtaa? Enkä ole tainnut ladata erikseen mitään hiusmalleja, jos ei sitten jossain setissä ole sellaisia tullut, pääasiassa vain esineitä tullut ladattua.

ViestiLähetetty: Su Tammi 10, 2016 11:46 am 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lainaa:
Nyt menee yli hilseen, miten ihmeessä vauvojen kengät ja hiusmallit liittyy asiaan? Vauvojen vaatteita ei muutenkaan voi vaihtaa? Enkä ole tainnut ladata erikseen mitään hiusmalleja, jos ei sitten jossain setissä ole sellaisia tullut, pääasiassa vain esineitä tullut ladattua.
Se kenkävirus voi tulla ladattavan simin mukanakin *.Sims3Pack-tiedostossa, joten parempi latailla hahmojen näköistiedostoja *.sim vain jos niitä aikoo ladata. Niin ja se backup-tallennushomma on kerrottu, hieman toisin vain, mutta sama on periaate, kohdassa 5 aloitusviestissäni.

ViestiLähetetty: Ti Maalis 01, 2016 2:39 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

En tiedä onko oikeassa paikassa, mutta en nyt löytänyt muutakaan. Mulle tuli sims 3 peliin todella ärsyttävä bugi, jota ei oo ennen tullut. Eli simin kännykkä alkoi siis soimaan ja siihen ei pystynyt vastaamaan, koska simia klikatessa ei tullut "vastaa" toimintoa. Ja nyt puhelin siis vaa soi ja soi eikä lopu ollenkaan vaikka olen yrittänyt vaihtaa aktiivista talouttakin ja resetSim koodillakin yrittänyt vaan ei..puhelin vaan pärisee. Rasittavaa ja kaikista turhauttavimpaa on se, että menin sitten vahingossa tallentamaan pelin kun vaihdoin aktiivista taloutta, joten en voi vaan aloittaa viime tallennuksesta. Tuleeko kenellekkään mitään mieleen mitä voisi tehdä? Vai onko mun vaa yksinkertasesti luovutettava sen perheen kanssa. Mulla on siis tarina mitä yritän pitää yllä kyseisen perheen kanssa ja en ihan heti haluaisi luovuttaa. :(

ViestiLähetetty: Ke Maalis 02, 2016 11:38 am 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

carla-jeanille: Oon kolmosesta nykyisin aika pihalla, mutta oletko ehtinyt kokeilla simien resetointia hiukan rankemman kautta maailmojen hallinnassa? Sullahan on tallennukset, joten ei varmaan haittaisi kopsia simit erikseen talteen ja sitten kokeilla heittää ne esimerkiksi eri talouksiin tai 'karkottaa maasta' ja koota sitten uudelleen saman katon alle. Täysin hakuammuntaa tämä, mutta vois tuota tehdessä joku kliksahtaa kohdilleen vaikka vahingossa. Mulla vastaava touhu pelasti aikoinaan joitakin mulle rakkaita simejä, joten kehtasin selittää tämmöistäkin. Nykyisistä päivityksistä yms. en ole perillä, joten vois olla parempia tapoja - ja Master Controller varmaan pelittää edelleen. Oletko mahdollisesti sen jo asentanut?
Voi olla hiukan huolimatonta ajattelua minun jutussani. Menee tuossa simien siirtelyssä niiden keskinäiset välit, suhteet naapureihin ja mahdollisesti jotain muutakin mukavaa sekaisin, mutta kun ne normaalisti saa sähellettyä taas kuntoon suhteellisen nopeasti. Pitää vanhat tallennukset ainakin siihen asti että varmistuu tuliko jotain apua puhelinpainajaiseen vai jatkuuko pirinät. MC tuntuu kyllä sitä paremmalta mitä enemmän yritän tätä juttua pohtia. Ellei sitä ole, menee sen asennuksessa aikaa ja virvokkeita mutta on siitä ihan tolkuton apukin, kunhan sitä vain oppii käyttämään.

ViestiLähetetty: Ke Maalis 02, 2016 1:09 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lainaa:
En tiedä onko oikeassa paikassa, mutta en nyt löytänyt muutakaan. Mulle tuli sims 3 peliin todella ärsyttävä bugi, jota ei oo ennen tullut. Eli simin kännykkä alkoi siis soimaan ja siihen ei pystynyt vastaamaan, koska simia klikatessa ei tullut "vastaa" toimintoa. Ja nyt puhelin siis vaa soi ja soi eikä lopu ollenkaan vaikka olen yrittänyt vaihtaa aktiivista talouttakin ja resetSim koodillakin yrittänyt vaan ei..puhelin vaan pärisee. Rasittavaa ja kaikista turhauttavimpaa on se, että menin sitten vahingossa tallentamaan pelin kun vaihdoin aktiivista taloutta, joten en voi vaan aloittaa viime tallennuksesta. Tuleeko kenellekkään mitään mieleen mitä voisi tehdä? Vai onko mun vaa yksinkertasesti luovutettava sen perheen kanssa. Mulla on siis tarina mitä yritän pitää yllä kyseisen perheen kanssa ja en ihan heti haluaisi luovuttaa. :(
Kannattaa hankkia ja asentaa Mastercontroller (ellet jo omista sitä). Sitten haet sen tallennuksen, jossa on tämä glitchi muotoa "pirisevä puhelin". Sitten muistaakseni glitchin riivaavaa simiä klikataan, sitten "Edistynyt" ja valikosta etsii kohdan: "Resetoi Sim". Tämä temppu resetoi simin vielä raskaamman kautta kuin pelin mukana tuleva resetsim-koodi tekee. Kannattaa ainakin kokeilla tätä. Joten itse(kin) suosittelen resetsimiä. Myös tontin resetointi, johon bugi voi kohdistua, tapahtuu etsimällä valikosta: "Resetoi tontti". Niin ja simien sukulaisuussuhteet saa kasattua ennalleen mastercontrollerilla. Voi olla syytä tallentaa pelit, joita pelaa, juoksevalla numeroinnilla, niin voi kelata taaksepäin, jos jokin tallennus menee pilalle.

Voisi olla tarpeen kirjoittaa "raskaammasta simin resetoinnista" aloitusviestiini, ellen jo sitä tehnyt.

ViestiLähetetty: Ke Maalis 02, 2016 3:05 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Kiitos vinkeistä! Sain homma hoidettua kun tajusin sitten tehdä juurikin sen, että häädin perheen pois talostaan ja sijoitin maailman muokkauksessa uudestaan samaan kotiin. :) Mutta täytyy ladata kyllä tuo juttu myös vastaavien ongelmien varalle.

ViestiLähetetty: Ma Kesä 06, 2016 4:01 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Olen pelannut nyt yhdellä perheellä jonkin aikaa. Peli on toiminut hyvin, mitä nyt ikääntymisen kanssa ongelmia. Mutta nyt peli on alkanut hidastelemaan. Aloitin eilen pitkän ajan jälkeen pelaamaan, ja kun peli aukesi siihen perheen valintajuttuun (mistä voi valita eri tallennuksia), siirsin sitä kursoria esim. hyväksymin napin päälle, mitään ei tapahtunut. Sain sen silti jotenkin hyväksymään sen. Sitten mentiin peliin, siellä sama homma. Yritin aukaista tarpeiden sitä laatikkoa, vaikka kursori oli siinä päällä, se ei hyväksynyt sitä paitsi jostain tietystä kohdasta. Ongelma loppui kun poistuin pelistä windowsin nappia painamalla (mikä näppäimistössä) ja tulin takaisin peliin..? Itse pääkysymys: Nyt on yö ja peli takkuaa koko ajan! Ei mene minnekkään. Kello on 03:00 peli ei mene, siirtelen hiirellä puolelta toiselle kuvakulmaa joka menee sitten hyvin hitaasti tai nykien parin sekunnin päästä ja sitten aika saattaa mennä vaikka puolella tunnilla eteenpäin ihan yhtäkkiä ja takkuaa taas.
Teksti hieman sekava :eh:

ViestiLähetetty: Ke Kesä 15, 2016 11:18 am 
Poissa
Pulkka
Pulkka

^ Ootko muuttanut esim. pelin grafiikka-asetuksia, tai lataillu paljon ladattavia viimeaikoina? Ne voi ainaki hidastaa peliä. Tai ootko muuttanut perheen isolle tontille, tai onko sen perheen koko kasvanu kovasti?

ViestiLähetetty: Ke Kesä 15, 2016 6:04 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

^^Myös tallennuksen ikä vaikuttaa. Itellä nykyään tapana resetoida twallanin MasterControllerilla koko kaupunki aina ku peli alkaa lagailemaan, yleensä kahen, kolmen päivän välein se vaatii sen. Sit se jaksaa taas vähän aikaa toimia lagailematta.
Twallanin Overwatch voi myös auttaa asiaa.

ViestiLähetetty: Ma Heinä 04, 2016 11:53 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Tässä satuin lukemaan netistä, että vialliset tiedostot hakemistossa "DCCache" saattavat estää tonttien ja talouksien viennin *.sims3pack-tiedostoiksi. Niinpä sitten tein itse niin, että tuhosin koko DCCache-hakemiston tiedostoineen, sitten hain eri paikoista kaikki mahdolliset *.sims3pack-tiedostot, jotka siirsin hakemistoon "Downloads" ja asensin ne uusiksi peliin, siis ihan kaiken, myös omistamani ladattavat naapurustot, jotka olin ostanut.

Pelin aikana kokeilin sitä vientitoimintoa kaupunkinäkymässä, niin tulos oli se, että koemielessä viedyn talon vienti onnistui. Samoin sain vietyä pari susikoiraa samalla tavoin CAS-tilassa. Joskus silti heitti herjaa: "Siirto epäonnistui"; mutta kun sitkeästi yritin samaa siirtää, niin lopulta siirto onnistui.

Eli tästä voi päätellä, että korruptoitunut data hakemistossa "DCCache" voi estää tonttien ja perheiden viennit *.sims3pack-tiedostoiksi.

ViestiLähetetty: To Heinä 28, 2016 12:50 pm 
Poissa
Miniaktiivi
Miniaktiivi

Eli siis eilen kun pelasin sims 3:ta niin kolmen hengen perheessä oleva äiti ei pysty keskustelemaan enää kenenkään kanssa. Jos hiirellä klikkaa toista simiä niin ei tule sitä valikkoa mistä saisi päättää mitä hänelle sanoisi.

Samalla hetkellä kun vika ilmeni niin perheessä ollut hovimestarikin katosi.

Itselläni on peruspeli + 8 lisäosaa. Ei modeja, ei ladattuja.

Kokeilin resetisimiä, pelin ja koneen uudelleen käynnistämistä, perheen muuttamista toiseen kämppään mutta ei mitään apua. Jotain niitä väliaikaisiakin tiedostoja poistelin mutta en tiedä poistinko kaikki.

Missä vika??

ViestiLähetetty: Ke Helmi 01, 2017 4:25 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Tuossa jokin aika sitten huomasin, että jokaiselle naapuruston tyttövauvalle oli ilmestynyt ihan samanlainen hiusmalli. Tämä on siten ns. pahisladattava, joten poistin asennuksista kaikki naisten hiusmallit ja jätin vain miesten hiusmallit jäljelle.

Nyt eilen asensin uusiksi Skysimsin hiusmallit, koska tämän tekijän hiusmallit ovat toimiviksi tunnettuja. Itse pahisladattu näkyy juuri noin kuten kuvassakin. Ei tietoja hiusmallin tekijästä, mutta Skysims on kyllä tuon osalta poissuljettu, samoin on poissuljettu kaikki miesten hiusmallit. Kuvastakin näkee, että tuo hiusmalli on aikuisille ja teineille, mutta ilmeisesti luokiteltu jostain syystä vauvoille asettamalla b (babies) ikäflagiksi.

Niin ja tuo ikäflagi on se sama, jonka Custard näkee, kun selaa eri .sims3pack tiedostoja. Tunnistaako joku, kenen tekemä tuo kuvan hiusmalli voisi olla joka löytyy tuon linkin takaa?

http://suur.varaani.net/x/pahis.jpg

ViestiLähetetty: Ke Kesä 14, 2017 11:50 pm 
Poissa
Miniaktiivi
Miniaktiivi

Mulla on viime aikoina ilmennyt semmonen ongelma että kun yritän tallentaa niin "tallennetaan" teksti vaan näkyy ruudulla tunteja, eikä mitään tapahdu. Joudun aina sulkemaan pelin tehtävienhallinnan kautta ja useiden tuntien pelailut menee hukkaan. :(

Oon kokeillu vaikka mitä, oon vaihtanu pelattavaa taloutta, uudelleenasentanu ladatut (vaan storen kamoja) lähettäny yhen talouden simeistä jopa yliopistoon ja koittanu siellä tallentaa, mutta ei vaan toimi :(

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 31 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+03:00