Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on Ma Joulu 16, 2019 1:31 pm

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

Mitä uutta?
∙ 24.2. Prosilver tyyli on jälleen käytössä. Muokkaamaton, mutta toimii mobiilina.
∙ 28.1. Radolan mobiiliversio käytettävissä Tapatalkilla (iOS/Android).
∙ 26.1. uudistuksia foorumin rakenteeseen.
∙ 23.1. uudet, talviset sesonkitittelit.

Kuva

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 154 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 17 8 9 10 11 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: La Helmi 11, 2017 2:59 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Miten se noita nyt ei muka edes vanhenisi? Minusta ne piiiiitkän eliniänomaajat olisivat jotain haamuja tms. Vaikka kyllä haamulapsetkin kasvaa, jos niillä pelaa. Epäloogista.

Olenko ainoa, jota ärsyttää Maailmanmatkaajan logiikka? Ensin se eksotiikalla ratsastaminen, tyyliin Egyptissä ja Kiinassa paikallisilla voi olla melko vanhanaikaiset tai kansanasumaiset vaatteet. Tuskin niin oikeastikaan menee... Vai onko olemassa suomalaisia, jotka käyttää pelkkää kotimaista desingia tai kansallispukua, rakastaa muumeja ja soittaa kannelta? Matkakohteiden asukkaissa ei ole samanlaista yksilöllisyyttä kuin kotimaailmoissa. Tai sitten en ole vain huomannut esim. kiinalaisilla muuta kuin stereotypista kiinalaista tyyliä.
Ja entä ajanvietto matkakohteissa? Sim saa leikkia vapaasti arkeologia joko omatoimisesti tai toisen yksityishenkilön palkkaamana ja kerätä löytönsä omaan taskuun! Pelattavuuden kannalta kiinnostavaa, mutta tosielämässä vähintääkin kyseenalaista. Huomaa, ettei sim saa mitään omantunnonpistoksia ym, vaikka luonne olisi kuinka hyvä ja ystävällinen. No, esim. Kreikasta ja Egyptistä on oikeastikin viety muinaisaarteita periaatteella "löytäjä saa pitää", mutta se oli kauan sitten, ja palauttamisesta väännetään nyt peistä. Historiallisia jäänteitä pidetään yleisesti kansan omaisuutena, eikä yksityishenkilö ainakaan Suomessa voi pitää niitä, puhumattakaan, että kuljettaisi ulkomaille. Mitenköhän simit saavat löytönsä tullista läpi?
Onko koko Maailmanmatkaaja tehty asenteella, että ulkomaat ovat -oletettavasti amerikkalaisten- simien yksityinen leikkikenttä, jossa saa takuuvarmasti seikkailuja, eksotiikkaa ja varman äkkirikastumisen ryös- siis pelastetuilla muinaisjäänteillä?
Siihen, kuinka stereotypisesti pelattavat maailmat (esim. Monte Vista tai Aurora Skies on toteutettu), en ota kantaa, tosin Italia on uskoakseni muutakin kuin viinitiloja, raunioita ja renessanssia, mutta Aurora Skiesissa en pohjosmaalaisena näe muuta moitetta kuin turhan samanlaisen sisustustyylin joka talossa.

Viimeksi muokannut Ruusupapu, Ke Kesä 28, 2017 11:03 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ViestiLähetetty: La Maalis 04, 2017 1:49 pm 
Poissa
Miniaktiivi
Miniaktiivi

Mun lemppari lisäosa taitaa olla Supernatural :) Mulla on siis vain 3 lisäosaa (Supernatural, Lemmikit ja Iltahuvit), joten olisi kiva saada jotain uutta peliin, mutta en ole varma kestäisiköhän mun kone sitä, sillä on se aika pitkään mulla ollu ja alkaa olla aika hidas yms. Kyllähän minä olen tuntunut noilla lisäosilla pärjäävän ^^

Pelaan tällä hetkellä taloudella, jossa on keiju, noita, vampyyri ja ihmissusi. Muuta ihmeellistä mulla ei varmaan olekkaan kerrottavana tästä taloudesta :D

Olen siis pelannut 3 vuotta simsiä ja eka lisäosani oli Supernatural :) Joskus tuntuu että innostus lopahtaa, mutta kyllä se sieltä takaisinkin tulee. Aivan mahtava peli :)

ViestiLähetetty: Ma Maalis 06, 2017 3:26 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Jos kone hidastelee, levyn eheytys voi auttaa. Täyttä elämää luultavasti vie vähiten tehoja... siinä kun on enemmän uusia toimintoja simeille, ei esim. uutta naapurustoa tai kaupunginlaajuisia animaatioita (Vuodenajat)

ViestiLähetetty: Pe Maalis 24, 2017 7:19 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Opin tekemään festivaalitontteja erään Youtube-videon avulla ja nyt olen ihan pistoksissa, kun sain tietää, että voisin tehdä omille simeilleni kaikkea kivaa eri vuodenaikoihin. Aina menee talvi ilman joulusukkia ja seppleitä, kun en muista niitä ja nyt homma helpottuu. Bridgeportiin käyn pistämässä varmaan jokaiseen baariin joulukoristeita talveksi.. Muokkasin myös sitä puistoa sopivammaksi omaan makuun. Tykkään Bridgeportista hirveästi, mutta tuntuu, että sitä pitäisi aina vähän muokkailla ja lisäillä kaikkea kivaa, että se olisi pelattavampi.

ViestiLähetetty: Ma Huhti 17, 2017 11:39 am 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lainaa:
Opin tekemään festivaalitontteja erään Youtube-videon avulla ja nyt olen ihan pistoksissa, kun sain tietää, että voisin tehdä omille simeilleni kaikkea kivaa eri vuodenaikoihin. Aina menee talvi ilman joulusukkia ja seppleitä, kun en muista niitä ja nyt homma helpottuu. Bridgeportiin käyn pistämässä varmaan jokaiseen baariin joulukoristeita talveksi..
Kiva idea! Voisin itsekin kokeilla. Mikä video se on? Myös riehatontteja olisi kiva oppia tekemään itse. -Varsinkin kun monet lempimaailmat on Storesta, eikä niille ole valmiita riehatontteja.

ViestiLähetetty: Ma Huhti 17, 2017 12:59 pm 
Poissa
Karvalakki
Karvalakki

Ruusupapu, tästä viestistäni saattaa olla apua. Viimeinen linkki ei tosin toimi, mutta se ei ole mitenkään kauhean oleellista.

ViestiLähetetty: Ma Huhti 17, 2017 4:16 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lainaa:
Lainaa:
Opin tekemään festivaalitontteja erään Youtube-videon avulla ja nyt olen ihan pistoksissa, kun sain tietää, että voisin tehdä omille simeilleni kaikkea kivaa eri vuodenaikoihin. Aina menee talvi ilman joulusukkia ja seppleitä, kun en muista niitä ja nyt homma helpottuu. Bridgeportiin käyn pistämässä varmaan jokaiseen baariin joulukoristeita talveksi..
Kiva idea! Voisin itsekin kokeilla. Mikä video se on? Myös riehatontteja olisi kiva oppia tekemään itse. -Varsinkin kun monet lempimaailmat on Storesta, eikä niille ole valmiita riehatontteja.
Eli siis juuri niitä riehatontteja. Video on englanniksi, joten en osaa sanojakaan.. :eh: Muutin Bridgeportin puistoa paremmaksi eri vuodenaikoja varten tämän avulla: https://www.youtube.com/watch?v=zRGVhLfPaWw

ViestiLähetetty: Ma Touko 29, 2017 8:10 pm 
Poissa
Miniaktiivi
Miniaktiivi

Onpas täällä meno hiljentynyt parissa vuodessa. Mä en oo itekään koskenut koko peliin ikuisuuksiin, ku motivaatiota söi niin pahasti huono kone. Nyt on kuitenki uus kone hommattu ja piti tulla etsii vähän inspiraatiota, jospa sitä sais taas peli-innostuksen heräteltyä. Sain asennettua peruspelin lisäosineen ja ei ollut ihan viiden minuutin homma sekään. Vähän houkuttais legacyn pelaaminen ja kirjottaminen, mut liekö niitä lukijoitakaan ois ku meinaa vähän olla hiljasen puoleista täällä, mitä nopeesti ehdin tsekata. Vai onko kaikki siirtyny nelosen pariin? :D

Ladattujen kansio pursuaa jo tavaraa, ihan sikana tullut kaikkea uutta ja kivaa tässä tauon aikana ja kaikki mikä vähänkin kiinnosti, nii pakkohan ne oli ladata! Hitsi en malta oottaa et avaan pelin ekan kerran pitkästä aikaa.

pst. Jos joku osais vinkata mistä löytäis vielä kolmosen lisäosia fyysisenä versiona, nii oon pelkkänä korvana! Pari puuttuis vielä kokoelmasta, mut missään kivijalkakaupoissa en oo kyl nähnyt piiitkään aikaan ja netissäkin näyttäis olevan aika nihkeesti. Muistan ku CDON.com oli mun luottosivusto, mut ei sieltäkään napannu. Lähinnä etin Täyttä Elämää -lisäosaa.

ViestiLähetetty: Ma Touko 29, 2017 8:41 pm 
Poissa
Karvalakki
Karvalakki

GameStopissa olen ainakin viimeksi The Sims 3 kamasettejä nähnyt. Lisäosia ei muistaakseni lähimmässäni GameStopissa ollut ja kamaseteistäkin vain muutama, mutta ehkä sinua onnistaa .-).

Ja itse en ainakaan ole siirtynyt neloseen ,-). Täällä kolmosen puolella on tosiaan hiljaista, kakkosen ja nelosen puoleen verrattuna. .-/

ViestiLähetetty: Ti Touko 30, 2017 7:47 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Mullakin on nyt motivaatio aika laskenut, enkä oo muitakaan simsblogeja lukenut kun en pysty itse pelaamaan :D Tulee vaan vielä huonompi mieli kun kattoo miten muut pelaa. Oma simssi ei haluu toimia jonkun ihmeen takia (ei mitään hajua mikä on vialla, normaalisti uudelleenasensin kaiken mutta ei toimi) ja hirveesti muuta elämää just nyt. Mut ehkä moti palaa jossain vaiheessa ja jaksan alkaa taistelee tän läppärin kaa.

ViestiLähetetty: Ke Heinä 05, 2017 7:53 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

No höh.. Nyt peli sitten alkanut kaatuilla. Eilen kaatui kesken tallennuksen latauksen ja tänään sitten kun olin pelannut vähän aikaa. Cachejen poisto auttoi viimeksi, mutta olisko vikaa sitten tässä tallennuksessa? Yhyy, suosikkiperhe vieläpä. Pitää näköjään selvitellä tätäkin seuraavaksi.

Edit: Joku ladattu näköjään korruptoitunut ja kun olen yhdistellut noita .packageita, niin kestää vähän löytää se oikea. Ja muistelen korjailleeni tuota ongelmaa ton setin kanssa aiemminkin.

ViestiLähetetty: Pe Heinä 07, 2017 3:15 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Ois niin kova hinku pelata, mut motia vähän syö se, että mun peli ei ilmeisesti halua että pelaan samalla perheellä useaan sukupolveen. Se nimittäin toimii muuten ihan hyvin, mutta aina kun olen pelannut yhtä tallennusta noin yhden simviikon, peli lakkaa toimimasta eikä sen jälkeen anna minun pelata kyseistä tallennusta juuri ollenkaan :c Ärsyttäää

ViestiLähetetty: La Heinä 08, 2017 7:59 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lainaa:
Ois niin kova hinku pelata, mut motia vähän syö se, että mun peli ei ilmeisesti halua että pelaan samalla perheellä useaan sukupolveen. Se nimittäin toimii muuten ihan hyvin, mutta aina kun olen pelannut yhtä tallennusta noin yhden simviikon, peli lakkaa toimimasta eikä sen jälkeen anna minun pelata kyseistä tallennusta juuri ollenkaan :c Ärsyttäää
Liian suuri tallennus? Lopetin aikanaan LC:n ton takia. Oletko kokeillut muttaa uuteen naapurustoon? En tiedä auttaako, mutta pitäisi ainakin vähän keventää. Omissa suunnitelmissa olisi tehdä tuo jossain vaiheessa. Ja ei hirveästi ilmeisesti kannata pelailla muilla talouksilla maailmassa, kun ilmeisesti tallennus paisuu aika helposti.

ViestiLähetetty: Ma Syys 11, 2017 7:17 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Lainaa:
Muistatko välillä tallentaa "Tallenna nimellä" ja ottaa uuden nimen tallennukselle? Ja MasterControllerilla koko kaupungin resetointi voi olla paikallaan. Tosin vähän hassua että peli jumittaa n. yhden simviikon jälkeen. Liekkö uudelleenasennuskin paikallaan.

ViestiLähetetty: Su Marras 12, 2017 11:26 am 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Itse olen sitä mieltä, että Sims 3:sta on korjattu monia niitä glitchejä ja vikoja, mitä oli Sims 2:ssa pelaajien riesana. Sims 2:ssa nyt esimerkiksi glitchisten simien määrä oli ja on yhä moninkertainen kun vertaa Sims 3:sen glitchisten simien määrään.

Vertailuna: Sims 3:ssa voi esim. noita herättää vainajat kuolleista onnistuneesti, mutta Sims 2:ssa tämä ei ole niin itsestäänselvyys, koska monen valmiiksi luodun vainajan DNA on viallinen tai jopa poistettu.

Mutta tämä on oma mielipiteeni, enkä väitä Sims 2:ta huonommaksi.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 154 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 17 8 9 10 11 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00