Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on To Elo 22, 2019 7:24 pm

Kaikki ajat ovat UTC+03:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

Mitä uutta?
∙ 24.2. Prosilver tyyli on jälleen käytössä. Muokkaamaton, mutta toimii mobiilina.
∙ 28.1. Radolan mobiiliversio käytettävissä Tapatalkilla (iOS/Android).
∙ 26.1. uudistuksia foorumin rakenteeseen.
∙ 23.1. uudet, talviset sesonkitittelit.

Kuva

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 154 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 17 8 9 10 11 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: La Heinä 09, 2016 3:54 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Hassua miten mun sohvaperuna-simien muksuille arpoutuu melkein aina urheilullinen. Nooh, se simteini oli aika stressaantunut ym. koko raskauden, joten molemmat piirteet arpoutu(nero ja urheilullinen, ei mitkään hirmu kamalat:))... Se raskaus vaan jotenkin bugis, teini siis tuli raskaaks kun pelissä oli lauantai ja nyt se synnytti ja pelissä on torstai:P Alkokin jo ärsyttää se et teini on ilman vartaloa neljä päivää(mulla on unohtunu se teinien raskausvaatejuttu pois pelistä)

ava c mortgraphics

ViestiLähetetty: Su Heinä 24, 2016 9:49 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Itse totesin tässä vähän aikaa sitten, etten tykkää pelata sim -taloissa, joissa on liian pimeä/tumma värimaailma tai vähän/yksinkertaisia kuoseja! Tykkään käyttää paljon kuvioita ja kirkkaita värejä :D Pelaaminen on (oletettavasti) mukavampaa, kun on simien taloon tyytyväinen x)

ViestiLähetetty: La Elo 06, 2016 8:52 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Mulla on nyt sellainen ongelma sims 3 kanssa, että kun koitan käynnistää peliä käynnistysvalikosta tai TS3W kautta niin peli ei aukea vaan tulee teksti: "sovellusta ei voitu käynnistää oikein (0x000007b) Sulje sovellus valitsemalla ok." Olen koittanut montaa eri keinoa. Olen asentanut pelit uudelleen, ei auttanut. Koitin päivittää myös näytönohjaimen eikä siitäkään ollut apua. Koitin korjata asennusta ja päivittää uusimpaan, ei siitäkään apua. Ilmeisesti koneessa itsessään jokin ongelma, kun peli ei halua toimia. Netistä ei löydä kunnollista apua tähän ongelmaan ja alan olla epätoivoinen :( Osaisiko joku auttaa?

ViestiLähetetty: Su Syys 11, 2016 5:45 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Hupsista,onnistuin adoptoimaan similleni lapsen.. Tarkotus oli kyllä että kys. simistä oisi tullu mun simin lapselle sisko eikä sen täti:DD nyt on vaan vähän random että täti ja sukulaispoika on nyt lapsia(iteasiassa mun simin lapsi kasvaa ihan just teiniksi. mutta mikäs siinä, voiha sitte aina muuttaa talosta perijän mukana muualle jos alkaa ärsyttää.) Jahka se hemmetin yli-ikänen vanhussimikin (mun simin ja sen adoptiosiskon äiti siis) kuolis joskus.. ikä on normaalilla säädetty 95 simpäivää ja vanhus jumii nyt pikkasen yli 102:ssa päivässä. ärh.

ava c mortgraphics

ViestiLähetetty: Ma Syys 12, 2016 9:35 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Latasin TS3 eilen siis vuonna 2016 ja oon ollu ihan innoissani. Lisäreinä iltahuvit ja katotaan josko hankkisin vielä lemmikit. :-) ollu kauheita lataussessioita vaan, koska tarviin modeja.

ViestiLähetetty: Su Syys 18, 2016 1:03 am 
Poissa
Pulkka
Pulkka

Sain tässä about 2 viikkoa sitten uuden läppärin, ja siis, voitte kuvitella mun ilon ku viimeset 5 vuotta oon pelannu simssiä vanhoilla Windows XP-läppäreillä pienimmillä grafiikoilla, ja nyt mulla on kone joka pyörittää täysin lagittamatta täysillä grafiikoilla :D Ja koska aiemman koneen näyttis kaatu aina ku yritin rakentaa seiniä, oon myös ottanu kaiken ilon irti talojen rakennuksesta nyt ku viimein pääsin taas kunnolla sitä tekeen :D

// daamn, steamissä on nyt syysalet ni vois olla hurja ja ostaa kolme lisäriä :D vuodenajat, täyttä elämää (oliks tuo sen nimi? ambitions englanniks :D) ja yliopisto. ne on oikeestaan ne ainoot jotka ees haluan lemmikkien lisäks enää.

// päädyin sit ostaan - tosin tosi pitkän mutkan kautta - generations ja vuodenajat! kohta alan pelaan ja kokeileen :3 jouduin sit lopulta ostaan peruspelin ja lemmikit uudestaan steamistä vaikka mulla ne jo on, mut se oli silti ihan hyvä diili, koska sain ne sellasena bundlena jossa oli just peruspeli, lemmikit, generations ja seasons, ja kaikki nämä makso yhteensä vaan 23€. ne pelkät generations ja vuodenajat ois kuitenki maksaneet suunnilleen 20€, joten eipä noille mun pakollisille uudelleenostoille paljon arvoa jääny :D

ViestiLähetetty: La Syys 24, 2016 10:55 am 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Onks kellään täällä Origin-tiliä, ja jos on niin millä nimellä pyöritte? Ois kiva kuulla ja lisäillä kaveriks :D

// Itsehän siis olen nimellä Noradi30 :'D

ViestiLähetetty: Su Syys 25, 2016 11:33 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

At laast se vanhussimi kuoli(ikänä oliki sit joku 104 simpäivää,varmaan ennätys!:D)
Nyt ootellaan et Rhys kasvaa teiniksi. En muista ees millon oisin ollu näin ilahtunu, ku joku vanhussim kuolee, haha. Mut se nyt oliki joku ~10 simpäivää yli-ikänen, et oli jo aikaki.

ava c mortgraphics

ViestiLähetetty: Ti Syys 27, 2016 12:43 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Onko muuten kukaan joutunut pelatessaan aiheuttamaan "onnettomuutta" perheen simille? Itsellä yksi naissim glitchasi älyttömästi pelin aikana, sillä oli jo neljä lasta ja tämä naissim oli naimisissa, niin sen valitseminen sai joka hiton kerta aikaan pelin hetkellisen (5-10 min) jäätymisen. Lopulta päädyin aiheuttamaan ko. glitchiselle naissimille "onnettomuuden" muumion kirouksella.

Ei tosin pahaa ettei hyvääkin, sain myöhemmin screenshotin tämän naissimin haamusta; koska minulta puuttui kuva muumion kiroukseen kuolleen simin haamusta. Nyt tämä elossa oleva perheenisä on naimisissa uuden naisen kanssa (näillä on 2 biologista lasta).

TEIN TAUSTATUTKIMUSTA: Käyttämäni naissim, joka glitchasi, oli sim-sammioon kopsimani ja valmiiksi maailmaan Aurora Skies luotu hahmo, joka on aina pelin alkaessa raskaana. Eli voi olla syytä tarkistaa, onko sim valmiiksi raskaana, ennen kuin tämän siirtää sim-sammioon kopiona. Ei, en muista naissimin nimeä.

ViestiLähetetty: Ti Syys 27, 2016 12:50 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Allo, mulla ei ole mahdollisuutta tuohon muumion kiroukseen, mutta aiheutan onnettomuuksia simeille, joista haluan eroon :D Tyyliin syötän niille sen taikaraepuun (tms) niitä rakeita ja jos sim sattuu syttymään tuleen esitän, etten huomaa tapahtumaa ja sitten kun se kupsahtaa oon vaan sillee "hups, kuinkas tässä näin kävi" :lol: Tai laitan simin korjaamaan huonoilla taidoilla/alhaisilla tarpeilla korjaamaan sähkölaitteita toiveena, että se kuolisi siihen sähköiskuun.

Mä tein tässä pari päivää sitten paperisen version Talviteiden sukupuusta, kun pelissä olevassa sukupuussa on muutamia bugittavia tms simejä jotka sotkee parin sukupolven tarkastelemisen ja haluan selata sukupuuta helposti myös tulevaisuudessa. Sukupuuta väsätessäni tajusin myös, että mähän oon ensimmäistä kertaa sims-historiani aikana jaksanut pelata 10. sukupolveen asti! :D Ja 11. polven edustajakin on just tuloillaan. Raksi seinään, oon tosi tyytyväinen tähän saavutukseen :D

ViestiLähetetty: Ti Syys 27, 2016 1:52 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lainaa:
Allo, mulla ei ole mahdollisuutta tuohon muumion kiroukseen, mutta aiheutan onnettomuuksia simeille, joista haluan eroon :D Tyyliin syötän niille sen taikaraepuun (tms) niitä rakeita ja jos sim sattuu syttymään tuleen esitän, etten huomaa tapahtumaa ja sitten kun se kupsahtaa oon vaan sillee "hups, kuinkas tässä näin kävi" :lol: Tai laitan simin korjaamaan huonoilla taidoilla/alhaisilla tarpeilla korjaamaan sähkölaitteita toiveena, että se kuolisi siihen sähköiskuun.
Tarkennan hieman, että tein näin: valitsin simin toisella hahmolla, nraas :oikea: edistynyt... :oikea: pakota kuolemaan :oikea: uudesta valikosta valitsin muumion kirouksen :oikea: vahvistin käskyn päteväksi (nraas mastercontroller vaatii varmistusta aina, jos minkä tahansa pakottaa kuolemaan).

Toisinaan teen niinkin, että lisään piilopiirteen "immuuni tulelle" simeille, jotka harrastaa kuvanveistoa tai erityisesti keksintöjen väsäilyä. Tämä siksi, koska tulelle immuunit simit eivät normaalisti voi kuolla tuleen, koska "immuuni tulelle" on näkymätön suojapiirre simeillä (erityisesti, jos sim on palomiehenä).

ViestiLähetetty: La Loka 01, 2016 7:59 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Vihdoin Rhys on teini<3 ...paitsi että sille arpoutu perhekeskeinen,eih:'D(tuli vaan se normi et simiä ei kiinnosta läksyjenteko...)mitä,onks kasi muka huono numero läksyistä. No kunhan se sit ei toivo mitään miljoonaa kakaraa,niinkun perhekeskesillä on tapana.

ava c mortgraphics

ViestiLähetetty: Su Loka 02, 2016 1:46 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Oon nyt jatkanut yksinäisen karkuriteinin tarinaa! Se siis karkasi sijaiskodista, varasti rahaa ja muutti asumaan toiseen kaupunkiin, Isla Paradisoon, tyhjillään olevaan huonokuntoiseen loma-asuntoon/kalastushökkeliin/tmv. Rahoillaan — sillä, mitä sillä oli jäljellä — se hankki feikkihenkkarit ja ilmoittautui kouluun (koska ei siitä voinut poiskaan jättäytyä, tyhmä peli!), ja aloitti suhteen aikuisen miehen kanssa, joka esitti virallisissa yhteyksissä tytön vanhempaa.

Suhde kariutui aika nopeasti siihen, että mies meni kimppaan oman ikäisensä naisen kanssa. Ja, no, nälkähän siinä sitten tuli kun varakas mies ei enää tarjonnut ruokaa ja satunnaista parempaa yösijaa....

Yksinäisenä tyttö teki profiilin deittisivustolle, ihan viattomasti vain. Mutta kun keräily ja kerjääminen (tyttö löysi kirpputorilta halvan kitaran ja alkoi soittaa kadulla) ei oikein tuonut leipää pöytään, ja deitti-ilmoitus poiki kysymyksiä maksullisuudesta (myönnettäköön, että profiilikuva oli aika tyrkky), no. Helppo raha alkoi houkuttaa.

Aluksi teini kutsui vanhempia simejä luokseen, mutta sitten hakeutui paikallisen motellin palkkalistoille. Motellin palveluihin kun kuului myös maksullinen seura ja seksuaaliset palvelukset.

Ei mikään ihan paras mahdollinen tapa viettää teini-ikä. Mutta myöhemmin, kun juomista, huorailua, rikkinäisiä ihmissuhteita ym. ym. oli jatkunut aikansa, tyttö meni jopa kouluun. Siis paikalle, kirjoillahan se oli ollut jo pitkään, eipähän vaan ikinä mennyt sinne. Mutta se vain päätti mennä kurkkaamaan sinne ja ehkä löytääkseen samanikäistä seuraa. Ja kuinkas kävikään, sieltähän löytyi ystäviä ja jopa tyttöystävä.

Tämä muuttikin sitten teinin elämän. Tyttöystävää nähdäkseen se alkoi käydä koulussa ja läksytkin tuli tehtyä kun niitä oli tekemässä joku muukin. Ja vaikka joutuikin edelleen välillä "tekemään töitä" tytön kama simtra-skilli oli jo noussut sen verran että kerta-asiakkaasta jäi jo sen verran rahaa käteen, ettei sitä tarvinnut tehdä kuin satunnaisesti. (Tyttöystävä ei tietenkään tiennyt, kun miten semmoisesta nyt kertoo toiselle.)

Kun teinin sivutyö paljastui tyttöystävälle, suhde tietenkin kariutui. Mutta se oli kuitenkin sytyttänyt toivon paremmasta elämästä, ja teini omistautui koulunkäynnille ja alkoi haaveilla ja pitää elämästään ja unelmistaan blogia (joka alkoi kerätä seuraajia järjettömällä tahdilla). Blogin pito toi yllättävän pian myös sen verran lahjoituksia, ettei tytön tarvinnut enää turvautua maailman vanhimpaan ammattiin selvitäkseen. (Paitsi, no. Huonoina päivinä. Olihan sen ruokavalio nimittäin aika yksipuolinen.)

Elämäntavoitteeksi valikoitui laulajan ura, ja sitä kehittääkseen tyttö haki musiikkikouluun ja pääsi kuin pääsikin sinne. Loppujen lopuksi syntymäpäivän lähestyessä tyttö osasi soittaa kitaraa, pianoa ja jonkin verran bassoa, minkä lisäksi sen karaoke-esityksille jopa taputettiin. Ja koulusta valmistuttuaan se haki yliopistoon ja pääsi kuin pääsikin sisälle — stipendillä. Ei tosin täydellä, mutta kuitenkin.

Nyt teini-iän murheet on takanapäin, opinnot sujuvat hyvin ja tytöllä on sutinaa söpön hippipojan kanssa.

Miulla ei oo tainnut olla ikinä niin kivaa minkään simin kanssa kuin nyt! :D

ViestiLähetetty: Ti Joulu 06, 2016 8:53 pm 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Voi äyh, näin kolmosesta ihan mahdottoman todentuntuista unta tässä yksi yö. Jotenkin se liittyi siihen, että siihen ilmestyi uusi lisäri "Noku tämä oli unohtunut julkaista", ja odotin into pinkeänä pääseväni pelaamaan sitä mutta oma koneeni olikin aivan tiltissä, ja homma ei onnistunut. Noh, oma kone olikin kuukauden poissa pelistä, että ehkä uni sai kimmokkeensa siitä.

ViestiLähetetty: La Tammi 14, 2017 9:02 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Nämä kolme riviä voi poistaa, jos on mainostusta sivusta liiaksi:
Kaipa tässä voi vinkata samalla, että sain päivitettyä omia sivujani nyt niin, että siellä on myös sivu huijauskoodeille ja tietoa osasta glitchaavista simeistä Sims 3:ssa. Tämä löytyy sitten Muut Sims 3 Sivut-osion takaa. Tämä ei toki ollut ainut syy, että tämän heitän tähän.

Muutakin asiaa oli itse pelistä, jota nyt tänään viimeksi pelailin:
Melkein iski paniikki, kun yhdessä perheessä oli kolmoset, niin yksi niistä peri isältään noidan kyvyt. Siinä mielessä hätkähdin, kun tämän noitataaperon elinkaaressa luki: "Päiviä vanhenemiseen loputtomasti". No sain sen ikääntymään lopulta silti lapseksi kuten normaalit sisaruksensa, mutta silti sen elinkaaressa on päiviä rajattomasti taas.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 154 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 17 8 9 10 11 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+03:00