Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on To Touko 28, 2020 2:07 pm

Kaikki ajat ovat UTC+03:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

TIEDOTUS:
Ylläpito on foorumin hiljentyneen ilmapiirin vuoksi päättänyt ryhtyä museoimistoimiin, joten poksi sekä kommentointi on asetettu pois päältä. Kiitos ymmärryksestänne!

Kuva

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 203 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 110 11 12 13 14 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: Ke Elo 09, 2017 3:47 am 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Osaaks kukaa sanoa miks talosta katoaa ovet? :D Kun menee ostotilaan, palaa takas pelitilaan ihmettelin kun simi ulis ettei pääse sisälle. Älysin sit et talosta oli hävinny kaikki ovet :D Näin käyny muutamalla eri tontilla paristi. Saahan ne laitettuu takas mut et nii :D

Ja toinen kysymys! Millä koodilla sais rappuset päällekäin? Eli toiset ylös ja toiset alas.

ViestiLähetetty: Ke Elo 09, 2017 11:19 am 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lainaa:
Osaaks kukaa sanoa miks talosta katoaa ovet? :D Kun menee ostotilaan, palaa takas pelitilaan ihmettelin kun simi ulis ettei pääse sisälle. Älysin sit et talosta oli hävinny kaikki ovet :D Näin käyny muutamalla eri tontilla paristi. Saahan ne laitettuu takas mut et nii :D

Ja toinen kysymys! Millä koodilla sais rappuset päällekäin? Eli toiset ylös ja toiset alas.
Portaita ei tietääkseni saa päällekkäin mitenkään, mutta netistä voi ladata kuvailemiasi portaikkoja, joita käytetään kierreportaiden ja tikapuiden tapaan.

Outoon oviongelmaan en osaa sanoa oikein mitään. Jos kaikki kadonneet ovet sattuvat olemaan ladattuja, niin voisiko sillä olla jotain tekemistä asian kanssa? Tai ovatko ko. rakennukset ladattuja?

ViestiLähetetty: To Elo 10, 2017 8:25 am 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Ovet oli kyllä pelin omia, mutta talo ladattu. Ehkä se siis ongelma. Tosin oon saman talon laittanu joskus aiemminkin eikä sillon ovet kadonneet :D

ViestiLähetetty: Pe Elo 11, 2017 2:20 am 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Vai oliko ne ovet jossain kamasetissä/lisärissä joka ei tullut valituksi kun nykyään siinä on se lisäri-valikko ennen kuin peli edes alkaa...

ViestiLähetetty: La Elo 12, 2017 3:35 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lainaa:
Vai oliko ne ovet jossain kamasetissä/lisärissä joka ei tullut valituksi kun nykyään siinä on se lisäri-valikko ennen kuin peli edes alkaa...
Ei pitäis, kun aina valitsen ne kaikki. Tietty joskus voi käydä vahinko :D

ViestiLähetetty: Ke Syys 06, 2017 3:15 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Loin tuossa eilen kokeeksi vampyyriperheen, jossa perheen vanhemmat ovat tavallisia simejä, mutta teinipoika on vampyyri. Mitä asioita on syytä muistaa sen ihmeen alttaripedin lisäksi, kun pelaa vampyyriteinillä?

Sen tiedän, että ne ottaa damagea auringonvalosta, mutta miten vampyyriteini voi käydä koulua, vai voiko, koska kouluhan on valoisaan aikaan. Ottaako vampyyrit valoisaan aikaan damagea myös sisällä, vai tapahtuuko sitä vain, jos ne on ulkona (tarpeet putoaa nopeasti)?

Voiko Sims 3:ssa vampyyrit kuolla auringonvaloon kuten Sims 2:ssa ne kuoli?

ViestiLähetetty: Ke Syys 06, 2017 4:43 pm 
Poissa
Karvalakki
Karvalakki

Teineillä(ja niitä nuoremmilla) ei ole vielä vampyyrivoimia, eikä heikkouksia, eivätkä he voi käyttää alttaria ennen aikuistumista, muistaakseni. Ainoa etuus että, heille ei tule hurmeesta huono olo, toisin kuin muille simeille. Auringovaloon ei suoraan kuole, mutta se voi heikentää vampyyrejä, mm. mulla on useasti kuollut todella heikentynyt vampyyri janoon, kun en ole vahtinut häntä. Sisällä ei auringovalo vaikuta.

ViestiLähetetty: Ke Syys 06, 2017 9:38 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lisäys vielä Ciessen vastauksiin. En oo ite vampyyriteineillä paljon pelannu, mut aikuisetkaan ei itellä oo kuollu koskaan auringonvaloon, vaan janoon. Ne ei kolmosessa oo sille yhtä herkkiä ku kakkosessa, ikkunoitakii voi talossa olla ihan huoletta. Niin ja aikuiset voi mystisesti päiväsaikaan myös ulkoilla, jos käytössä on sateen-/päivänvarjo :D

ViestiLähetetty: To Syys 14, 2017 12:22 pm 
Poissa
Lumihiutale
Lumihiutale

Auringonvaloon kolmosessa voi kuolla epäsuorasti. Jos sim on riittävän kauvan n. 2h ulkona, ne pyörtyvät lattialle. Herättyään niiden jano-tarve laskee n. 2 kertaa nopeammin ulkona ja n. 1 1/2 sisällä ja voi kuolla janoon, vaikka olisikin esim. töissä. Mulla yks sim oli liikaa ulkona ja sai tämän efektin aikaan ja oli kuolla töissä ollessaan. Onneksi pelastin tilanteen hieman huijaamalla ':) ...

ViestiLähetetty: La Marras 25, 2017 4:05 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

On muistikuva, että jotenkin debugenablerilla, tai vastaavalla työkalumodilla oli mahdollista laatia haluamiaan tekstejä niihin Maailmanmatkaaja-lisärin tekstilaattoihin, joihin törmää lomakohteissa lähinnä. Aikaa sitten onnistuin luomaan taloon sijoittamiini tekstilaattoihin (ne seinään tulevat) haluamaani tekstiä. Mutta se kysymys kehiin, joka on muotoa:

Miten voi niihin piirtokirjoituslaattoihin Maailmanmatkaajassa laatia omia tekstejään? Olen käynyt läpi vissiin jo 50%:sti debugenablerin valikot sellaista laattaa klikaten, muttei löydy sitä sopivaa komentoa.

ViestiLähetetty: La Huhti 28, 2018 12:13 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Allon kysymykseen mulla ei ole mitään hajua.

Osaako kukaan sanoa millä koodilla tai miten saa verhojen ja sälekaihtimien korkeuta säädettyä?

ViestiLähetetty: Ti Touko 01, 2018 8:04 pm 
Poissa
Lumihiutale
Lumihiutale

Lainaa:
On muistikuva, että jotenkin debugenablerilla, tai vastaavalla työkalumodilla oli mahdollista laatia haluamiaan tekstejä niihin Maailmanmatkaaja-lisärin tekstilaattoihin, joihin törmää lomakohteissa lähinnä. Aikaa sitten onnistuin luomaan taloon sijoittamiini tekstilaattoihin (ne seinään tulevat) haluamaani tekstiä. Mutta se kysymys kehiin, joka on muotoa:

Miten voi niihin piirtokirjoituslaattoihin Maailmanmatkaajassa laatia omia tekstejään? Olen käynyt läpi vissiin jo 50%:sti debugenablerin valikot sellaista laattaa klikaten, muttei löydy sitä sopivaa komentoa.
Kun painaa muistaakseni "Shift"-ja "Ctrl"-näppäintä ollessa pohjassa ja klikkaa esineestä saa valikon osto/rakennus-tilassa :) . Se näppäin saattoi olla myös "Shift" ja "Alt":kin, mutten ole varma X) ...
Lainaa:
Allon kysymykseen mulla ei ole mitään hajua.

Osaako kukaan sanoa millä koodilla tai miten saa verhojen ja sälekaihtimien korkeuta säädettyä?
En ole varma toimiiko tämä verhojen kanssa, mutta ainakin tauluja, lamppuja ja muita seinällä olevia voi vetää ylemmäs tai alemmas. Riittää että pitää hiiren näppäintä pohjassa ja vetää :) .

Mun ladatut ei näy pelissä, mitkä mä laitoin The Sims 3 - Download kansioon :( . Mitä pitäisi tehdä, että ne näkyisi :/ ?

ViestiLähetetty: Ke Touko 02, 2018 7:24 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Lainaa:
Mun ladatut ei näy pelissä, mitkä mä laitoin The Sims 3 - Download kansioon :( . Mitä pitäisi tehdä, että ne näkyisi :/ ?
Ei sillä että olisin pelannut kolmosta vuosikausiin, mutta... johtuu varmaan siitä, että .package-tiedostot eivät TS3:ssa kuulu Downloads-kansioon, vaan Mods-kansiossa sijaitsevaan Packages-alakansioon
Mods-kansiossa tulee lisäksi olla Rescource.cfg-tiedosto, SimsWiki linkittää tällaiseeen tiedostoon mikäli sinulla ei vastaavaa jo ole.

Mikäli tarvitset lisää ohjeistusta, olen melko varma, että jopa Google auttaa löytämään minun muistiani yksityiskohtaisempia neuvoja, myös suomeksi.

ViestiLähetetty: To Touko 03, 2018 1:03 pm 
Poissa
Lumihiutale
Lumihiutale

Lainaa:
Lainaa:
Ei sillä että olisin pelannut kolmosta vuosikausiin, mutta... johtuu varmaan siitä, että .package-tiedostot eivät TS3:ssa kuulu Downloads-kansioon, vaan Mods-kansiossa sijaitsevaan Packages-alakansioon
Mods-kansiossa tulee lisäksi olla Rescource.cfg-tiedosto, SimsWiki linkittää tällaiseeen tiedostoon mikäli sinulla ei vastaavaa jo ole.

Mikäli tarvitset lisää ohjeistusta, olen melko varma, että jopa Google auttaa löytämään minun muistiani yksityiskohtaisempia neuvoja, myös suomeksi.
Kiitos neuvosta :) ! Olisi vielä yksi kysymys lataamisesta. Mistä voisisin löytää The Sims 2:sen conversioita The Sims 3:seen :/ ? Googlaamalla ei löytynyt kuin hieman ModTheSims:stä, mutta muut olivat vain TS3:sta TS2:seen eikä toisinpäin :( . Miltä muulta sivulta löytyisi lisää tai mitä muuta hakusanaa käyttäisin, että löytäisin niitä :/ ?

ViestiLähetetty: To Touko 03, 2018 1:25 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Kokeile hakua 2t3 esim. Tumblrissa!

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 203 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 110 11 12 13 14 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+03:00