Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on Ke Marras 21, 2018 2:09 pm

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

Mitä uutta?
∙ 24.2. Prosilver tyyli on jälleen käytössä. Muokkaamaton, mutta toimii mobiilina.
∙ 28.1. Radolan mobiiliversio käytettävissä Tapatalkilla (iOS/Android).
∙ 26.1. uudistuksia foorumin rakenteeseen.
∙ 23.1. uudet, talviset sesonkitittelit.

Kuva

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: Su Marras 12, 2017 11:39 pm 
Poissa
Miniaktiivi
Miniaktiivi

Moikka! Tällä hetkellä budjetti uuteen koneeseen ei ole mikään suuri ja miettisin että käykö tämä tietokone Simssin pelaamiseen vähintään keskitason asetuksilla?

https://www.gigantti.fi/product/tietoko ... atietokone

ViestiLähetetty: Ke Marras 15, 2017 10:55 am 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lainaa:
Moikka! Tällä hetkellä budjetti uuteen koneeseen ei ole mikään suuri ja miettisin että käykö tämä tietokone Simssin pelaamiseen vähintään keskitason asetuksilla?

https://www.gigantti.fi/product/tietoko ... atietokone
Ei mua epäilytä tuossa ensisilmäyksellä muuta kuin kaksi seikkaa; myyjä ja hinta.

En ole itse ostanut G.stä tällä vuosituhannella tietskaa, mutta ihan edellisen lopulla ostin yhden ja sekin osoittautui virheeksi ja johti neuvottelujen jälkeen kaupan purkamiseen. Eivät silloin tienneet lainkaan mitä a) myivät ja b) mitä valmistaja oli pakettiin laittanut, vaikka kuvittelivat tietävänsä. Eivät myöskään c) käsittäneet mitä minä halusin tietokoneelta. On täysin mahdollista että ovat vajaassa parissa vuosikymmenessä oppineet yhtä ja toista, mutta niin olen minäkin. Jos ostan pelaamista varten tietokoneen ostan sen pelikoneisiin erikoistuneesta liikkeestä. Siellä ottavat kyselyni vakavasti ja myös laativat omat ehdotuksensa minun tarpeitani silmälläpitäen.

Hinnasta sen verran että halvalta tosiaan vaikuttaa ja sen perusteella näin maallikolle tulee mieleen ettei kyseessä ole ns. pelikone, joiden hinnat tyypillisesti liikkunevat vähintään tonnista vielä reilustikin ylöspäin.
Miksi sitten niinkin vaatimattoman tekeleen kuin TS4:n käyttämiseen yleensä tarvittaisiin pelikonetta? Mahtuuhan teran muistiin peli jos toinenkin ja TS4:äähän mainostetaan kevyillekin laitteille sopivana, niillehän se alun perin suunniteltiinkin eikö totta? No kun sen pelin (ja sen yhä lisääntyvien osien) olisi hyvä toimiakin eikä vain pelkästään olla koneen muistissa. Lisäksi minun käsittääkseni olisi hyvä jos peli ei rasittaisi komponentteja kohtuuttomasti pelatessa.

JOS sitten vilkaisen speksejä, niin mahdollisesti epäilyttäviä seikkoja ponnahtaa silmille lisää vaikken löydä edes kaikkien komponenttien tietoja. Tässä ja miksei muussakin voisi joku teknisesti valveutunut auttaa paljon minua paremmin. Ks. esim: https://help.ea.com/fi-fi/help/the-sims ... ements/#pc

Huom. Kirjoitteluni ei ole tarkoitettu loukkaamaan tunnettua hyvämaineista yritystä tai sen työntekijöitä sen enempää kuin kenenkään muun mielipiteitä ja kokemusta. Tarkoitukseni on ainoastaan varoittaa eikä sen kummempaa.

ViestiLähetetty: Ke Marras 15, 2017 11:30 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Oikeesti :D Olet noin 20 vuotta sitten ostanut Gigantista _yhden_ huonon tietokoneen ja sen vuoksi katsot aiheelliseksi varoittaa, että ko. liike myy huonoja tietokoneita :D

ViestiLähetetty: Ke Marras 15, 2017 1:22 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lainaa:
Oikeesti :D Olet noin 20 vuotta sitten ostanut Gigantista _yhden_ huonon tietokoneen ja sen vuoksi katsot aiheelliseksi varoittaa, että ko. liike myy huonoja tietokoneita :D
Aikamuoto heittää, muuten suunnilleen noin. Oletko itse ostanut useita tietokoneita Gigantista? Jos, niin kerro toki kokemukset niistä ja samalla voit ehkä kertoa myös jotakin mikä auttaa aloittajaa.

ViestiLähetetty: To Marras 16, 2017 12:41 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Lainaa:
Aikamuoto heittää, muuten suunnilleen noin. Oletko itse ostanut useita tietokoneita Gigantista? Jos, niin kerro toki kokemukset niistä ja samalla voit ehkä kertoa myös jotakin mikä auttaa aloittajaa.
Pointti ei ollut se, millasia tietokoneita itse olen ostanut. Pointti oli se, ettei yhden mädän omenan perusteella kannattane arvioida koko satoa. Etenkin, jos se omena on poimittu viime vuosituhannen lopulla ja nyt on kyse vuoden 2017 sadosta. Noin niin kuin vertauskuvallisesti.

ViestiLähetetty: To Marras 16, 2017 6:27 am 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lainaa:
Lainaa:
Pointti ei ollut se, millasia tietokoneita itse olen ostanut. Pointti oli se, ettei yhden mädän omenan perusteella kannattane arvioida koko satoa. Etenkin, jos se omena on poimittu viime vuosituhannen lopulla ja nyt on kyse vuoden 2017 sadosta. Noin niin kuin vertauskuvallisesti.
Olen tietoinen siitä että keskustelullisesti olisi ollut raflaavaa kertoa että olisin vastikään ostanut vaikkapa puolen tusinaa "huonoa" (käyttötarkoitukseensa soveltumatonta) laitetta jostakin liikkeestä. Valitettavasti heikko varallisuuteni pidättää minua tekemästä useampia huonoja valintoja pelkästään argumentoinnin tukemiseksi. X) Lisäksi voi jokainen halutessaan miettiä olisiko sellaisellakaan tilastollista merkitystä kun esimerkkimme liike oletettavasti on myynyt laitteita tuhansittain.

Olet varmasti oikeassa pointista, jonka tietenkin ymmärsin. Ymmärsitkö sinä minun pointtini, kun pyrin kertomaan jotakin, josta mahdollisesti (ja erityisesti nyt varsin kiistellysti) saattaisi olla apua keskustelun aloittajan ongelmassa? Keskustelu on käsittääkseni hyvä asia. Sitä toivoinkin, sillä se saattaa rohkaista jotakuta tämänkin keskustelun lukijaa kertomaan jotain uutta mikä voisi hyödyttää varsinaisessa aiheessa, joka mielestäni ei suinkaan ole vertauskuvallinen omenien poiminta. Näetkö mihin pyrin? On hienoa spekuloida sekundaarisilla argumenteilla ja myös osoittaa niiden retorisia heikkouksia, mutta minusta olisi vielä hienompaa jos voisimme olla avuksi aloittajalle.

ViestiLähetetty: La Marras 18, 2017 8:53 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

"Ihan ok" lienee liioittelua mm. erillisen näytönohjaimen puutteen ja nippa nappa minimivaatimukset ylittävän prosessorin takia. Suurempi ongelma ainakin omasta mielestäni on kuitenkin kotelon tavanomaista pienempi koko, jonka takia komponenttien päivittäminen (kukkaron niin salliessa) paremmin toimenkuvaansa vastaaviksi osoittautunee tuskaisaksi tai jopa mahdottomaksi. Vaikea suositella yhtä kaikki.

Jos joka tapauksessa haluat kokeilla pelin toimivuutta, Gigantin palautusehdot ovat kaikista muista yrityksen mahdollisista puutteista huolimatta kohtuullisen väljät ja saat kokeilla laitetta 30 päivää ennen lopullisen päätöksen tekemistä. Tosin jos palautat koneen liikkeeseen, saattaa olla, että saat mukaasi vain ostoksesi arvoisen lahjakortin kera...

ViestiLähetetty: Pe Marras 24, 2017 8:47 pm 
Poissa
Miniaktiivi
Miniaktiivi

Kiitos kaikille vastauksista :) Kone tuli eilen, ja ainakin tällä hetkellä ihme kyllä pyörittää todella hyvin keskitaso/korkea asetuksilla Simssiä.

ViestiLähetetty: La Marras 25, 2017 6:01 am 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lainaa:
Kiitos kaikille vastauksista :) Kone tuli eilen, ja ainakin tällä hetkellä ihme kyllä pyörittää todella hyvin keskitaso/korkea asetuksilla Simssiä.
Hienoa kuulla että kone toimii kuten toivoitkin! Minä puolestani toivon, että mahdollisesti lataamasi lisärit ja käyttäjäsisältö tulevat toimimaan yhtä hyvin ja että epämääräinen varoitteluni osoittautuu täysin perusteettomaksi seuraavien tuhansien mukavien käyttötuntien aikana.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00