Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on Ti Elo 20, 2019 9:46 pm

Kaikki ajat ovat UTC+03:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

Mitä uutta?
∙ 24.2. Prosilver tyyli on jälleen käytössä. Muokkaamaton, mutta toimii mobiilina.
∙ 28.1. Radolan mobiiliversio käytettävissä Tapatalkilla (iOS/Android).
∙ 26.1. uudistuksia foorumin rakenteeseen.
∙ 23.1. uudet, talviset sesonkitittelit.

Kuva

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: Ma Tammi 16, 2017 9:24 pm 
Poissa
Miniaktiivi
Miniaktiivi

Taaperoni on nyt kaksi simien päivää ollut valmis kasvamaan lapseksi, vaan kun isukki vääntää kakun, niin samantien uunista ottaessaan ottaa siitä palasen, eikä ts. kakkuun saa kynttilöitä.
Onko tämä joku yleinenkin ongelma vai vain minun pelissä?? Miten muuten voisin saada tuon kakaran ikääntymään??

ViestiLähetetty: Ma Tammi 16, 2017 9:35 pm 
Poissa
Miniaktiivi
Miniaktiivi

Ok.. Nyt onnistui, kun äiti väänsi kakun. Hemmetin ahne äijä, sen takia menetin hermoni...

ViestiLähetetty: Ma Tammi 16, 2017 10:51 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Raivotar, ensinnäkin sä voit editoida lähettämääsi viestiä, niin ei tari tuplapostata ja toiseksi, sen vauvan saa kasvatettua taaperoksi ilmankin kakkua. Klikkaa sitä kehtoa (mielellään toki niin että se vaavi kellii sielä kans) ja valitse avautuvasta valikosta ikäänny. Se ei välttämättä ole näkyvissä jos siinä on paljonkin valittavaa sillä erää joten klikkaa kohtaa näytä lisää vaihtoehtoja ja sieltä sitten se ikäänny.

Toki jos haluaa sen kakun väsätä niin sitten väsää. Sitä paitsi kannattaa pysyä koko ajan silmä tarkkana sen leipojan kanssa, niin ei ehdi ottaa siitä kakusta haukkapalaa. Nimittäin ihan heti kun kakku on lautasella, iske paussi päälle ja klikkaa valitulla simillä sitä kakkua. Toki poista ne syömis käskyt pois jonosta, niin se ei haukkaa kakkua ennen aikojaan.

Sitten vaan pistät simisi lisäämään kynttilät sinne kakun päälle.

ViestiLähetetty: Ma Tammi 16, 2017 11:39 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

He hee... mulla oli aavistuksen erilaisia kokemuksia kaksosten synkkärikakkujen kanssa. Tilanne poikkesi Raivottaren kertomasta siinä, että leipoja ehti livauttaa kakun kaappiin siellä jo olevien sekaan ennen kuin ehdin sitä toppuuttaa. (Aikuiset kokkeja, nuoret harjoittelivat ja jäkis pullollaan leipomuksia yms.) Ilmeisesti vain tuorein kakku - tai ainakin saman leipojan tekemä - kelpasi koristeltavaksi, joten piti joko erotella kakut ja kokeilla kynttilöitä kaikkiin, kunnes sopiva löytyi - tai leipasta uusi.
Äh... kuka noita jaksaa plärätä, tuumin ja annoin simin tehdä uuden. Tekihän se kiltisti kakun - ja taas piilotti kaappiin pysäytysyrityksistäni huolimatta. :) Ikäännytin simit CAS:issa 'fulleditmode'-huijauksella.

ViestiLähetetty: Ti Tammi 17, 2017 7:16 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

No mulla noi ei jemmaile kakkuja, eikä syö niitä, koska mä pidän niillä tarpeet täynnä synttärikakun leipomisoperaation aikana, kun en halua, että ne tosiaan alkaa mässyttää sitä synttäri kakkua ennen aikojaan.
Jotenkin tykkäsin kun TS2:n aikana sai ostaa erikseen sen synttäri kakun ja hääkakun, niin ei tarvinnu pelätä, että joku sen hetipaikalla syö.
Mut tosiaan kannttaa olla nopea sen paussi nappulan kanssa, niin ehtii toimia, ennen kuin ne simit alkaa säätää jotain mikä ei kuulunut suunnitelmiin. Kuten vaikkapa haahuilee jonnekin muualle, kun pitäs hoitaa lapsia jne.

ViestiLähetetty: Ti Tammi 17, 2017 11:10 am 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lainaa:
No mulla noi ei jemmaile kakkuja, eikä syö niitä, koska mä pidän niillä tarpeet täynnä synttärikakun leipomisoperaation aikana, kun en halua, että ne tosiaan alkaa mässyttää sitä synttäri kakkua ennen aikojaan.
Jotenkin tykkäsin kun TS2:n aikana sai ostaa erikseen sen synttäri kakun ja hääkakun, niin ei tarvinnu pelätä, että joku sen hetipaikalla syö.
Mut tosiaan kannttaa olla nopea sen paussi nappulan kanssa, niin ehtii toimia, ennen kuin ne simit alkaa säätää jotain mikä ei kuulunut suunnitelmiin. Kuten vaikkapa haahuilee jonnekin muualle, kun pitäs hoitaa lapsia jne.
Jees. Nopeus ja tarkkaavaisuus on tarpeen, mut ikävä kyllä ne ei ole kumpikaan mun varsinaisia valtteja. Arvelen, että mun kantsii vastaisuudessa hiukan pidentää hellan ja jääkaapin väliä, että saan aikaa pysäyttää määrätietoisen simin ja simille tulee toisaalta valintamahdollisuus esimerkiksi siksi, että pöydän työtaso olisikin lähempänä kuin jääkaappi. (Työtehoseuran oppien mukaan olen laittanut jääkaapin ja lieden vieri viereen. Heh. Vähemmän turhia askeleita.) Kokeilin uudelleen ja vaikka toiminta oli jo kruksattu yli, niin simi jatkoi kakun jemmaamista loppuun asti. Jääkaappi täytti jo simin virtuaalisen maiseman, eikä mun onnistunut laittaa toimintajonoon enää mitään uutta komentoa väliin.
Vaikutti vielä siltä, ettei "valitun" simin vapaan tahdon poistamisella ollut paljon merkitystä ainakaan mun tapauksessa. Normaalistihan on oikein hyvä, että simi jatkaa aloittamansa operaation loppuun, ennen kuin siirtyy seuraavaan. Pelaajan käskyt kyllä otetaan tosissaan, mutta jos herkku on jo menossa kaappiin - puhumattakaan, että osa siitä olisi jo matkalla suuhun - niin se hoidetaan ennen kuin pelaaja ehtii söriä mitään.
Kokkaaminenhan jää toisinaan kesken, kun simiä jokin häiritsee; paistos jää uuniin, raaka-aineet leikkuulaudalle tms. Priorisointiin vaikuttavat sen verran monet tekijät, ettei niistä ole mulla kunnon käsitystä. Joku Pelimekaniikkaan perehtynyt varmaan osaisi kertoa mitä kaikkea simi ratkaisee muutamassa sekunnin sadasosassa. Multitaskingia tai ei, veikkaan simin silti joutuvan valitsemaan aika monen vaihtoehdon välillä. Algoritmihan lienee vain entistä mutkikkaampi ja joskus prosessi menee pikkasen pieleenkin. Ateriointiahan korjailtiin aivan hiljattain, kun lautaset ja kupit putoilivat lattialle kesken kaiken. Edelleen onnistuin 'jäädyttämään' juomalasin simin käteen niin, ettei se saanut siitä juotua sen paremmin kuin sitä mihinkään laskettuakaan. Lasi häipyi myös näkyvistä, vaikka kädessä selvästi jotain olikin - eikä sitä ilmestynyt inventaariin. Resetointi tallennuksella ja uudestaan käynnistyksellä korjasi tilanteen.
Ok, sori pitkät lörinät. Mielenkiintoinen aihe vaan tämä - ja ostokakuilla mentiin kai monesti Sims 3:ssakin, muistelen.

ViestiLähetetty: Ke Helmi 01, 2017 12:50 pm 
Poissa
Miniaktiivi
Miniaktiivi

En käytä tätä palstaa, joten en tiedä miten täälllä kuuluisi käyttäytyä. Laitan nyt tämän viestini tähän jonon jatkoksi.

Eli siis alkuperäisessä ongelmassa oli kyse taaperon kasvamisesta lapseksi, ei vauvan kasvamisesta taaperoksi. Nyt mietin, että onko siihen mitään muita ("laillisia") keinoja kuin tuo kakun väsääminen? Tekeekö pitopalvelija kakkuja? Ennen oli muistaakseni ihan vain klikkaamalla simiä "ikäänny" -vaihtoehto, kuten vieäkin vauvoilla.. Nyt on pakko leipasta kakku ja samallahan sitä voi viettää jotku synttärikemutkin sitten. Vaan kun ei aina jaksa.

ViestiLähetetty: Ke Helmi 01, 2017 8:09 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lainaa:
En käytä tätä palstaa, joten en tiedä miten täälllä kuuluisi käyttäytyä. Laitan nyt tämän viestini tähän jonon jatkoksi.

Eli siis alkuperäisessä ongelmassa oli kyse taaperon kasvamisesta lapseksi, ei vauvan kasvamisesta taaperoksi. Nyt mietin, että onko siihen mitään muita ("laillisia") keinoja kuin tuo kakun väsääminen? Tekeekö pitopalvelija kakkuja? Ennen oli muistaakseni ihan vain klikkaamalla simiä "ikäänny" -vaihtoehto, kuten vieäkin vauvoilla.. Nyt on pakko leipasta kakku ja samallahan sitä voi viettää jotku synttärikemutkin sitten. Vaan kun ei aina jaksa.
Minä käytän kylläkin palstaa, vaan en silti aina tiedä miten minun kuuluisi käyttäytyä. Siksi hyväksyn muiden toimet ja sinun ratkaisusi ainakin vaikuttaa kaikin puolin loogiselta.

Ikääntyminenhän tapahtuu, ellei sitä pelivalikon vaihtoehdoista ole nollannut. Ikääntymisen vaihtoehdot TS4:ssä - kolme plus ei lainkaan - eivät sitten kaikkia miellytä ja syitä on monia. Silloin harvoin, kun annan simieni pelissä ikääntyä (Miksi ikäännyttäisin rakkaita simejäni, kun ne eivät ainakaan nuoresta aikuisesta alkaen juuri parane? Sukupuun saan aikaiseksi ilmankin, jos sitä kaipaan.) luotan MC Commander Centerin suomiin lisämahdollisuuksiin (olisko ollut MCCC:n viimeinen vaihtoehto), eli modaan tai sitten huijaan. Nuorentaminen miellyttää yleensä enemmän ja siihen löytyy ambrosiaa sun muuta.
Pitopalvelua käytän kovin harvoin, koska siitä on mulle keskimäärin enemmän riesaa kuin "tee-se-itse-tyylistä". Melko varmaan kakku onnistuu sen ammattilaisilta siinä kuin muiltakin simeiltä.

ViestiLähetetty: Pe Maalis 10, 2017 2:57 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Pakko heittää oma pala tähän kakkuun .. :lol:
Tuo kokkausongelma on ollut jo jonkun aikaa pelissä. Tulikohan viime päivityksessä (koska sitten olikaan) vai jopa sitä ennen?
Kuitenkin, itselläni simi nappaa aina annoksen tavaraluetteloonsa kun tekee isompaa ateriaa. Pari kertaa myös kakun väsäyksessä on sama tapahtunut, mutta pääsääntöiseti tämä annoksia tavaraluetteloonsa jemmaava sim antaa kakun kuitenkin olla rauhassa.
Kun laittaa heti kakkuun kynttilät, simit antaa sen olla rauhassa niin kauan kun itse juhlakalu on valmis puhaltamaan kynttilät sammuksiin.
Ja plussana nelosessa pakko mainita että samalla kakulla voi ikäännyttää useammankin simin ♥

ViestiLähetetty: Pe Huhti 21, 2017 1:34 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Sama juttu : D
Ois tullu kulta tason häät jos ahne mies ei ois syöny sitä kakkua.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+03:00