Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on Ke Marras 21, 2018 2:28 pm

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

Mitä uutta?
∙ 24.2. Prosilver tyyli on jälleen käytössä. Muokkaamaton, mutta toimii mobiilina.
∙ 28.1. Radolan mobiiliversio käytettävissä Tapatalkilla (iOS/Android).
∙ 26.1. uudistuksia foorumin rakenteeseen.
∙ 23.1. uudet, talviset sesonkitittelit.

Kuva

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 66 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: Ke Heinä 27, 2016 9:09 am 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Itellä kans oli tuo juttu että simit katoaa suhdevalikosta... ei hirveen vaarallinen bugi mutta tässä tapauksessa todella ärsyttävä:/ Olin just löytäny mun kaksostytöille Lolalle ja Lunalle täydelliset miehet toinen oli dj Leevi ja toinen oli ufo Lauri, miettikää nyt kaikki L:llä! Ja nää molemmat vaan yhtäkkiä katos mun simien suhdevalikosta enkä oo onnistunu löytämään niitä uudelleen:(

ViestiLähetetty: To Elo 04, 2016 5:59 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

-Valitin jo aiemmin jumiin jäävästä viikatemiehestä. Edelleen sama ongelma. Ei edes heilauta viikatetta vaan ilmestyttyään jää vain seisomaan tontille. Ainakin hukkuessa ja nääntyessä nälkään.

-Käytyään pelehtimässä raketissa pariskunta muuttu näkymättömiks. Ihmiseks naamioituneita ufoja.

ViestiLähetetty: Ke Elo 24, 2016 9:57 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Mulla on ollut sellainen ongelma, että hetken pelaamisen jälkeen tulee niinkuin kaatumisääni ja sen jälkeen äänet katoavat kokonaan. Olen säätänyt asetuksista ja ei voi johtua äänten lähteminen sieltä, koska muuten toimii normaalisti. Soitin jo EA:n asiakastukeenkin ja he neuvoivat sieltä poistamaan kaiken The Sims 4 -kansiosta. Onko kyseessä bugi vai mahdollisesti jokin ladattujen aiheuttama ongelma?

// Aarrg nyt tarviin oikeesti pikaisesti apua. Peli siis hetken pelaamisen jälkeen hävittää äänet ja kun yritän sammuttaa niin siinä kestää ikuisuus! Oon jossain vaiheessa aina tiltannut itseni kirjautumalla ulos. Mitä mä voin tehdä? Voiko se olla vika jossain modissa? :(

ViestiLähetetty: To Syys 01, 2016 2:44 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Kolmen lapsen yksinhuoltaja (perheen ainoa aikuinen) kuoli ja tuli se ilmotus että peli päättyy ja SimCityn sosiaalitoimisto huolehtii lapsista.

Yks kolmesta lapsesta oli kumminki jääny roikkumaan sukupuuhun, ko kahtoin tämän kuolleen simin sisarella.

ViestiLähetetty: Su Syys 18, 2016 2:59 pm 
Poissa
Miniaktiivi
Miniaktiivi

Osaisiko joku auttaa, kun en saa cas-tilan poseja toimimaan? Eivät vain toimi. Jotkut ovat toimineet, eli jotain olen tehnyt oikein, mutta ehkä yksi kymmenestä. Tympäisee, en tiedä mitä teen väärin! Olen käyttänyt sellaisia poseja joiden tiedän toimineen muilla.

ViestiLähetetty: Su Tammi 15, 2017 8:42 am 
Poissa
Miniaktiivi
Miniaktiivi

Ajattelin täältä kysyä, että tietääkö kukaan mistä johtuisi tämä, että cas-tilassa ripset (eli siis silmän rajaukset vaan) näkyy oikein hyvin, mutta pelitilassa ei? Pelitilassa ne näkyy vaan jos oikein lähelle zoomaa, muuten sim näyttää enemmän turpaansa saaneelta. Olen koittanut ottaa pakkaamattomat tekstuurit käyttöön ja pois, kannettavan tilan käyttöön ja pois. Grafiikka-asetukset on korkeimmalla mahdollisella ja olen koittanut monia mascaroita eri tekijöiltä... Mitähän vielä voisi koittaa? :(

ViestiLähetetty: Su Tammi 15, 2017 4:01 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Minulla on sama ongelma kuin Addalla. Cas-tilassa simien ripset näkyvät ja pelitilassa ei, vaikka grafiikat on katossa. Ihme juttu!

ViestiLähetetty: To Tammi 19, 2017 1:36 am 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lainaa:
Ajattelin täältä kysyä, että tietääkö kukaan mistä johtuisi tämä, että cas-tilassa ripset (eli siis silmän rajaukset vaan) näkyy oikein hyvin, mutta pelitilassa ei? Pelitilassa ne näkyy vaan jos oikein lähelle zoomaa, muuten sim näyttää enemmän turpaansa saaneelta. Olen koittanut ottaa pakkaamattomat tekstuurit käyttöön ja pois, kannettavan tilan käyttöön ja pois. Grafiikka-asetukset on korkeimmalla mahdollisella ja olen koittanut monia mascaroita eri tekijöiltä... Mitähän vielä voisi koittaa? :(
Täysin kokemattomana ja mistään ripsistä mitään tietämättömänä olen hiukan yrittänyt miettiä tätä juttua. Netti kertoi jotain tapahtuneen viime vuoden huhtikuun puolivälin paikkeilla silmäripsille pelissä, mutten tyhmyyttäni käsittänyt mitä. Niillä tietämin kuitenkin moni CC:n tekijä korjaili packageja, joten joidenkin ripsien päivitys voisi mahdollisesti auttaa.
Kokeeksi latasin Kijikon eyelash_version2:n uudemmat päivitykset (vanhat kun mulla sattumoisin oli) ja huomasin modikonflikti-detektorin ilmoittavan niiden olevan konfliktissa vanhemman painoksen kanssa. Uudet ainakin näkyi pelissä "monen metrin päähän", muttei vanhatkaan mitenkään kaameat olleet mun mielestä. Tää herätti silti epäilyksen mahdollisesta ristiriidasta joidenkin CC-latausten välillä.
No mitä tehdä? Itse lataisin jonkin tarjolla olevista modianalysaattoreista ja tsekkaisin modikansion sisällön sillä. Epäilyttävimmät yrittäisin joko päivittää tai pahimmassa tapauksessa kokonaan poistaa.

Huom. Oletuksena mulla oli ladatut jutut. Jos ongelma ilmenee EA:n/Maksiksen kamassa, en osaa kuin viitata epämääräisesti kintaalla näytönohjaimen suuntaan ja pyöritellä poropeukaloitani.

ViestiLähetetty: To Tammi 19, 2017 2:09 am 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lainaa:
Osaisiko joku auttaa, kun en saa cas-tilan poseja toimimaan? Eivät vain toimi. Jotkut ovat toimineet, eli jotain olen tehnyt oikein, mutta ehkä yksi kymmenestä. Tympäisee, en tiedä mitä teen väärin! Olen käyttänyt sellaisia poseja joiden tiedän toimineen muilla.
Voisiko olla pose-playerin vanha versio, vaikka itse poset olisivat uusia? Löytyisikö uudempaa playeria?

Huom. En ikinä ole poseja käyttänyt TS4:ssä. Tuli vain jostakin mieleen tämmöinen ja kirjoitin, kun eivät ole näköjään muut vastanneet.

ViestiLähetetty: To Helmi 23, 2017 10:25 am 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Minulle tuli vastaan varsin omituinen bugi. Erääseen talouteeni muutti mies, jota en itse ole luonut, vaan oli siis pelissä jo ennestään. Nyt tämä mies kulkee ympäri taloa kävellen välillä puoliksi lattiaan uponneena ja konttaa/ryömii rappuset ylös, kuten taaperot. Olen yrittänyt resetoida simiä useaan otteeseen ja muuttanut uuteen tonttiinkin perheen kanssa, mutta mikään ei tunnu auttavan. Mulla ei siis ole mitään modeja enkä ole mitään vaatteita tms lataillut neloseen mistään. Mistähän tämmöinen voi johtua? ja miten ihmeessä saan tuon korjattua ilman, että täytyy luopua koko simistä?

Niinja tosiaan mieleeni juolahti, että jos olisin vaikka koodien avulla ikäännyttänyt simiä (jos sellaista koodia olikaan edes) niin sillon tuo voisi olla siitä johtuvaa ja olisi joku ns. taaperovaihe jäänyt päälle, mutta kun simi on siis pelissä jo aijemmin ollut enkä ole sitä itse ikäännyttänyt millään tavalla.

ViestiLähetetty: To Helmi 23, 2017 1:05 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lainaa:
Minulle tuli vastaan varsin omituinen bugi. Erääseen talouteeni muutti mies, jota en itse ole luonut, vaan oli siis pelissä jo ennestään. Nyt tämä mies kulkee ympäri taloa kävellen välillä puoliksi lattiaan uponneena ja konttaa/ryömii rappuset ylös, kuten taaperot. Olen yrittänyt resetoida simiä useaan otteeseen ja muuttanut uuteen tonttiinkin perheen kanssa, mutta mikään ei tunnu auttavan. Mulla ei siis ole mitään modeja enkä ole mitään vaatteita tms lataillut neloseen mistään. Mistähän tämmöinen voi johtua? ja miten ihmeessä saan tuon korjattua ilman, että täytyy luopua koko simistä?

Niinja tosiaan mieleeni juolahti, että jos olisin vaikka koodien avulla ikäännyttänyt simiä (jos sellaista koodia olikaan edes) niin sillon tuo voisi olla siitä johtuvaa ja olisi joku ns. taaperovaihe jäänyt päälle, mutta kun simi on siis pelissä jo aijemmin ollut enkä ole sitä itse ikäännyttänyt millään tavalla.
Erikoista ja mielenkiintoista tosiaan, ettei normaali resetointi auta. Ehditkö jo:
- lähteä uudelleen tallennuksesta (no varmaan, mutta piti tuotakin kysyä)?
- korjata pelin? (terkut Hilbertille, jos sattuu lukemaan tätä Hih! :) )
- laittaa ukon uimasilleen ja komentaa sitten itse menemään jonnekin melko etäälle altaasta (monet lattiaan vajoamiset on mulla liittyneet uimareissuihin/altaasta nousuun/teleporttaamiseen altaasta pois tms. Simi "kuvittelee" olevansa vielä vedessä, vaikka graffan mukaan onkin ihan muualla - ja jää puolta kerrosta alemmas kuin pitäisi. Jospa peli olisi siirtänyt simiä sen oltua jossain montussa, en tiedä)
- lähteä pelaamaan 'backupista' ? (ohjeet varmaan tälläkin palstalla, mut en muista missä ja tiedät todennäköisesti minua paremmin mitä tarkoitan) Softa korruptoituu joskus eri syistä ja sotkee talouden yms. Harvinaista, mut harmillista.
- vilkaista po. simiä fulledit-CAS:ssa.
- kokeilla simin siirtämistä bb.moveobjectsilla?
- päivittää pelin, ellei jostakin ihmeen syystä ole päivittynyt ja/tai peräti ladata uudelleen?

ViestiLähetetty: Pe Helmi 24, 2017 1:26 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Lainaa:
Lainaa:

Erikoista ja mielenkiintoista tosiaan, ettei normaali resetointi auta. Ehditkö jo:
- lähteä uudelleen tallennuksesta (no varmaan, mutta piti tuotakin kysyä)?
- korjata pelin? (terkut Hilbertille, jos sattuu lukemaan tätä Hih! :) )
- laittaa ukon uimasilleen ja komentaa sitten itse menemään jonnekin melko etäälle altaasta (monet lattiaan vajoamiset on mulla liittyneet uimareissuihin/altaasta nousuun/teleporttaamiseen altaasta pois tms. Simi "kuvittelee" olevansa vielä vedessä, vaikka graffan mukaan onkin ihan muualla - ja jää puolta kerrosta alemmas kuin pitäisi. Jospa peli olisi siirtänyt simiä sen oltua jossain montussa, en tiedä)
- lähteä pelaamaan 'backupista' ? (ohjeet varmaan tälläkin palstalla, mut en muista missä ja tiedät todennäköisesti minua paremmin mitä tarkoitan) Softa korruptoituu joskus eri syistä ja sotkee talouden yms. Harvinaista, mut harmillista.
- vilkaista po. simiä fulledit-CAS:ssa.
- kokeilla simin siirtämistä bb.moveobjectsilla?
- päivittää pelin, ellei jostakin ihmeen syystä ole päivittynyt ja/tai peräti ladata uudelleen?
Sain itseasiassa simin lopettamaan tuon hetkeksi, kun testinngcheats koodilla nollasin simin. Tyyppi siis käveli loppupäivän ihan normaalisti, mutta heti seuraavana aamuna jatku sama lattiaan vajoaminen. Mulla meni siinä vaiheessa hermo ja heitin koko tyypin menemää XD Jos vielä tapahtuu tuollaista muun simin kohalla niin kokeilen kaikki mahdolliset jutut. Kiitos kuitenkin :)

ViestiLähetetty: Ti Helmi 28, 2017 2:01 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Ei varmaan bugi, mut lievä ärsytys ja pelin säätökysymys. Mun vampyyrinmetsästäjälle (ja kaikille muillekin mun simeille) soittelee -tai ainakin tekstailee - yötä myöten simejä, jotka esimerkiksi onnittelevat, kun mun simi on tutustunut tai peräti ystävystynyt jonkin toisen simin kanssa. "Se on cool." kertoo viestittäjä, tai jotain sellaista.
No, jos tosiaan on ystävystynyt, niin ok, sellaisen vielä ymmärtää - vaikkei ihan helpolla käsitä mistä tuo soittaja asian arvaa, kun ei sitä näkynyt edes mailla halmeilla ystävyyden alkaessa.
Ja sit se vielä pöhkömpi versio:
Miksi viestittäjien joukossa on simejä, joita simini ei ole edes tavannut - samalla torilla kenties käväisseet - ja miksi ne väittävät simini tuntevan jonkun, jota tämä ei takuuvarmasti ole edes puhutellut? Ja mistä ne riivahiset vielä päättelee tekaistun tuttavuuden olevan 'cool', kun eivät tarkistettaessa omien suhdepalkkiensa perusteella itsekään tätä tunne?
Ok, voihan puhelimen hiljentää. Hieno juttu ja sopii vampyyrinmetsästäjän tylyyn luonteeseen, vaan ei ehkä toimenkuvaan. Vaimon ohella 'Van Helsingillä' on yksi ainoa tuttu, jonka kanssa se on todella ystävystynyt ja se on Grim Reaper, joka esimerkiksi juuri pyysi illalla oopperaan. Grimmy on sen verran harvinainen ystävä vampyyrinmetsästäjällekin, ettei sitä henno oikein heivata. Samoin, jos soittaja on vampyyri, niin metsästäjä lähtee kyllä mielellään sitä tapaamaan. X) Puhelinterrori siis jatkuu.
Olisko ehdotuksia tai mielipiteitä sen suhteen, että miten pelissä voisi valikoidusti erakoitua?

(Muoks 1.3.2017; Van Helsing piti kovasti oopperasta - ja Bob Pancake ja kolme goottia tekivät vaikutuksen. Hiukan outoa, kun muistaa miten Bob yleensä on laulanut tai oikeammin karjunut karaokessa. Pikkasen puistattaa. Ehkei Bob laulanut, vaan esimerkiksi säesti?)

ViestiLähetetty: Ma Touko 29, 2017 1:32 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Itken, huudan, ja itken tosi kovaa. En elä enää. Vihaan originia. Se haluaa, että aktivoisin neloseni uudelleen, mutta aktivointisähköposti ei ole enää gmailissa.

...

...

joo, oli pakko tulla purkamaan vihaa. Hirveä tekninen ongelma.

ViestiLähetetty: Ti Touko 30, 2017 4:19 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lainaa:
Itken, huudan, ja itken tosi kovaa. En elä enää. Vihaan originia. Se haluaa, että aktivoisin neloseni uudelleen, mutta aktivointisähköposti ei ole enää gmailissa.

...

...

joo, oli pakko tulla purkamaan vihaa. Hirveä tekninen ongelma.
Jo ennen kuin joku minua fiksumpi kertoo järkevämmän tavan, voisi kenties ottaa yhteyttä EA-tukeen. Jos on jäljellä sähköinen tai muu kuitti, lienee satavarmaa että auttavat ja pelitilin olemassaolokin voisi riittää. Pelkän retoriikan perusteellakin saattaa onnistua, mutta en ole tarpeeksi järkevä kuvitellakseni miten se parhaiten käy.

Originista tarttis laittaa oma herjaussävytteinen keskustelu, mutta se ei kenties olisi korrektia. Yleisesti ottaen olen sitä mieltä, että viha on hieno, puhdas ja raikas tunne. Origin puolestaan on niin syvältä, ettei se ansaitse niin jaloa ja elähdyttävää tunnetta kuin viha. Säälin sekainen kuvotus ja passiivis-agressiivinen inho ovat toimineet mulla ihan kohtalaisesti jo vuosia Originin suhteen.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 66 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00