Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on Ke Marras 21, 2018 2:07 pm

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

Mitä uutta?
∙ 24.2. Prosilver tyyli on jälleen käytössä. Muokkaamaton, mutta toimii mobiilina.
∙ 28.1. Radolan mobiiliversio käytettävissä Tapatalkilla (iOS/Android).
∙ 26.1. uudistuksia foorumin rakenteeseen.
∙ 23.1. uudet, talviset sesonkitittelit.

Kuva

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 66 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: Ma Helmi 08, 2016 5:43 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lainaa:
Mulla bugittaa puutarhanhoito. Jo useammalla simillä, vaikka olen ollut 10-tason puutarhuri ja kaikkeni tehnyt kasvien eteen, en saa niistä enää erinomaisia. Joskus aiemmin olen kyllä saanut, mutta nyt kun pitkästä aikaa taas innostuin kasveista niin ei enää millään onnistu.

Lisäksi omistan kaikki kasvit, mutta kokoelma ei silti ole täynnä. Viimeisin, kuolemankukka, ei vaan ole kirjautunut sinne kokoelmiin vaikka pihassa niitä kasvaa jo useampi. Hmph.

Oisko jollain ideaa mitä näille ongelmille voisi tehdä?
Olen kokematon puutarhuri TS4:n puolella. Tuli vaan mieleen, että onko pelissäsi jokin voinut mahdollisesti muuttua jossain välissä, vaikka uusi modi (jotain puutarhaan liittyvää tms) tai olisiko tallennus voinut korruptoitua. Täsähän oli 4.12 jälkeen iso härdelli modien kanssa, joten esimerkiksi "Kaikkien kasvisten säilytys jääkaapissa"-modi meni kai uusiksi ja mahdollisesti muitakin vastaavia. Tuosta tietenkin selviää helpolla käyttämällä modit hetkiseksi poissa (jos sellaisia edes on), niin ainakin näkee muuttaako se mitään kasvien osalta.
Muita yhtä hataria ajatuksia on sitten sen puutarhuri-simin resetointi ja tavanomaiset pelin päivitykset yms. Ei nää ole ehkä alkuunkaan relevantteja, mutta en heti keksinyt muuta. Netissä ei näkynyt mitään valtavaa paniikkia puutarhan osalta, mutta joku muu voisi tietää minua paremmin mistä olis kysymys.

ViestiLähetetty: Ma Helmi 08, 2016 6:27 pm 
Poissa
Miniaktiivi
Miniaktiivi

Lainaa:
Olen kokematon puutarhuri TS4:n puolella. Tuli vaan mieleen, että onko pelissäsi jokin voinut mahdollisesti muuttua jossain välissä, vaikka uusi modi (jotain puutarhaan liittyvää tms) tai olisiko tallennus voinut korruptoitua. Täsähän oli 4.12 jälkeen iso härdelli modien kanssa, joten esimerkiksi "Kaikkien kasvisten säilytys jääkaapissa"-modi meni kai uusiksi ja mahdollisesti muitakin vastaavia. Tuosta tietenkin selviää helpolla käyttämällä modit hetkiseksi poissa (jos sellaisia edes on), niin ainakin näkee muuttaako se mitään kasvien osalta.
Muita yhtä hataria ajatuksia on sitten sen puutarhuri-simin resetointi ja tavanomaiset pelin päivitykset yms. Ei nää ole ehkä alkuunkaan relevantteja, mutta en heti keksinyt muuta. Netissä ei näkynyt mitään valtavaa paniikkia puutarhan osalta, mutta joku muu voisi tietää minua paremmin mistä olis kysymys.
Mulla ei ole yhtään pelimodeja käytössä, vain cc:itä. Kokeilin ottaa modit pois käytöstä, mutta ei auttanut asiaan. Kokeilin myös resetoida simin ja korjata pelin asennuksen; ei vaikutusta. Tämän saman erinomaisten kasvien ongelman huomasin jo nykyisen simin äidin kanssa, joka myös harrasti puutarhanhoitoa.

Voivoi, kylläpä turhauttaa! Mutta suuri kiitos, Simahtanut, yrityksestä. :)

ViestiLähetetty: Ma Helmi 08, 2016 6:59 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Ei tää oo vielä taputeltu, tosin täyttä hakuammuntaa vasta. X)
Jokin pelissä täytyy olla toisin kuin ennen, joten... 1) toimiiko vanhemmat pelitallennukset paremmin tai
2) ovatko simit muuttaneet tai voisko kokeilla pientä muuttoa ihan vain sen verran, että näkis sellaisen mahdollisen vaikutuksen? (Talo ja tonttihan voi teoriassa korruptoitua tai olla jotenkin outoja. En osaa selittää kunnolla, mutta reititykset yms. saattais teoriassa olla vinksallaan kasvimaan kohdalla) Johonkin ongelmaan on auttanut tontin tyypin vaihtaminen julkiseksi ja sitten taas takasin yksityistontiksi. Se resetoi jotain, muttei kenties kasvimaan toimintaa.
3) ihan varovaisena tarkistuksena, miten suhtaudut huijauksiin? Tää siksi, että kun simillä on jo täydet puutarhurin taidot, niin kasvien parannuksen tulisi sujua. Silloin niiden huijaaminen huippuunsa olisi väliaikainen ratkaisu siksi, kunnes tilanne normalisoituu päivitysten tms. kautta. Tyhmää, enkä edes tiedä sellaisia huijauksia, mutta vois olla olemassa.
4) "Kauhuskenaario" eli varmuuskopio pelitallennuksista ja CC:stä ja pelin lataaminen koneelle uudestaan. Kauhuskenaario siksi, että latausaika on joskus järkyttävä ja Originin kanssa voi olla jotain ongelmia jos huonosti sattuu. Periaatteessahan ne aina sujuu hienosti, vaan käytännössä ne on stressaavia touhuja ja johtaa helposti asioiden katoamiseen tavalla tai toisella. Siksi vois ennen tuota vilkaista ihan ideoiden etsintämielessä seuraavan:
5) Virallisten sivujen ongelmanratkaisukaavio. http://answers.ea.com/t5/The-Sims-4/FAQ ... -p/3621199 mut voi olla parempikin versio jossain.

ViestiLähetetty: Ma Helmi 08, 2016 7:51 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Lainaa:

Lisäksi omistan kaikki kasvit, mutta kokoelma ei silti ole täynnä. Viimeisin, kuolemankukka, ei vaan ole kirjautunut sinne kokoelmiin vaikka pihassa niitä kasvaa jo useampi. Hmph.
Tähän "ongelmaan" voinen vastata saman mitä joku toinen vastasi itselleni ihmetellessäni samaa: viimeinen kasvi ei ole kuoleman kukka vaan U.F.O. jonka saa kun seikkailee raketin kanssa, jonkin taistelun voittamisen kunniaksi sen antaa joku vihreä mies... huonosti selitetty, mutta kun tekee niitä rakettimatkoja, tulee vaihtoehtoja mitä tehdä seuraavaksi ja sitä kautta saat tuliaisiksi sitten sen kasvin jonka voit istuttaa pihallesi.
Itse en ole vielä ehtinyt seikkailla niin paljon, mutta toivottavasti senkin joskus löydän :)

ViestiLähetetty: Pe Helmi 12, 2016 8:05 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Lainaa:
Mulla bugittaa puutarhanhoito. Jo useammalla simillä, vaikka olen ollut 10-tason puutarhuri ja kaikkeni tehnyt kasvien eteen, en saa niistä enää erinomaisia. Joskus aiemmin olen kyllä saanut, mutta nyt kun pitkästä aikaa taas innostuin kasveista niin ei enää millään onnistu.

Oisko jollain ideaa mitä näille ongelmille voisi tehdä?
Kasvien laatuhan siis paranee, kun ne tietyin väliajoin ''säihkyvät'' ja niitä klikkaamalla valitsee kehitä. Kasveilla on yhteensä 10 laatutasoa tavallisesta täydelliseen. Viestistäsi jäi epäselväksi miten tämä bugi käytännössä ilmenee, pysyykö kasvien laatutaso alhaisimpana eli tavallisena, vaikka klikkaat kehitä? Onko laatutaso jymähtänyt kaikilla kasveillasi samaan? Kasvavaako kasvien laatutaso tiettyyn pisteeseen asti ja sitten jumittuu?
Muista etteivät kasvit kehity itsestään, vaikka puutarhanhoito olisi 10 ja olisit ostanut simillesi verraton viherpeukalo piirteen, vaan ne täytyy aina itse kehittää klikkaamalla. Tämä tietenkin saattoi olla sinulle selvää jo, mutta sanoin varmuudeksi.

Pahoittelen jos minusta ei ollut yhtään apua, mutta lupaan palailla asiaan myöhemmin!

ViestiLähetetty: Su Helmi 14, 2016 10:37 am 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Lainaa:
Lainaa:

Tähän "ongelmaan" voinen vastata saman mitä joku toinen vastasi itselleni ihmetellessäni samaa: viimeinen kasvi ei ole kuoleman kukka vaan U.F.O. jonka saa kun seikkailee raketin kanssa, jonkin taistelun voittamisen kunniaksi sen antaa joku vihreä mies... huonosti selitetty, mutta kun tekee niitä rakettimatkoja, tulee vaihtoehtoja mitä tehdä seuraavaksi ja sitä kautta saat tuliaisiksi sitten sen kasvin jonka voit istuttaa pihallesi.
Itse en ole vielä ehtinyt seikkailla niin paljon, mutta toivottavasti senkin joskus löydän :)
Ja nyt löysinkin kyseisen hedelmän, se näyttää tältä:

Kuva

Kuva

Täytyy vielä se istuttaa :)

ViestiLähetetty: Ke Touko 18, 2016 3:50 pm 
Poissa
Miniaktiivi
Miniaktiivi

Osaako joku auttaa? Eli ongelmana mulla on se, että varmaan 90% ladatuista hiuksista on sellasia "valkoraitasia" ja muutenkin kökköjä. CAS-tilassa ongelmaa ei ole, vaan hiukset näyttävät ihan normaaleilta. Tää ongelma on ilmeisesti aika yleinen ja joka puolella tarjotaan ratkasuks ottaa pois "laptop mode". Tein niin ja käynnistin pelin uudelleen - paitsi ettei se käynnistynyt, puolivälissä latailuja sammui ja tuli joku virheilmotus. Näin kävi joka kerta, kun yritin uudelleen ja lopulta ainut vaihtoehto oli asentaa koko peli uudelleen. Noh, asensin uudelleen ja tein jälleen saman jutun ja lopputulos taas sama ja uudelleen asentelemaan.. Eli mulla tota laptop modea ei voi ottaa päältä pois tai koko peli ei käynnisty.. :c

Pelailen Macbook airilla, joka muuten pyörittää peliä kyllä hyvin ladattujenkin kanssa :(

ViestiLähetetty: To Touko 19, 2016 7:56 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Hei onko jollekkin käyny silleen että ootte adoptoinut lapsen ja se ei tule? Ite yritin monta kertaa, ei oo perhe liian täynnä eikä mitään sellasta pitäs tulla. Se vaan katoo sinne "adoptoimaan" ja sit kun tulee takas lapsee ei näy missää...

ViestiLähetetty: La Touko 21, 2016 4:10 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Oon tehny hautausmaata yhelle tontille ja keränny kiviä luomalla 8-hengen talouksia vain hukuttaakseni ne kyseisellä tontilla uima-altaaseen. Tähän liittyen on ilmenny pari ongelmaa.

-Tulee normaalisti ilmotus simin (viimeisen) olevan hukkumaisillaan ja tämä vajoaa altaan pohjalle. Viikatemies huitasee viikatteella, mutta sim näkyy edelleen vajoamassa ja sivulla toimintokuvakkeessa on toiminto "kuole". Viikatemies huitasee aina uudelleen ja uudelleen, mutta viimesin sim ei vaan muutu hautakiveks/uurnaks. Joudun palaamaan maailmojenhallintaan/alkuvalikkoon tallentamatta ja meni sen perheen osalta työ hukkaan.

Kerran jätin yhen hengen laittamatta altaaseen ja hukutin muista seittemästä kuus. Seittemännen kohalla rukoilin viikatemiestä joka herättiki tämän henkiin. Jumitti silti samalla lailla ko ylempänä. Vajonneena pinnan alle enkä pääse rakennustilaan tai voi tallentaa.

-Muuttaessani viimesimmän perheen tontille kaikista jo olevista hautakivistä oli "vapautettu henget tuonpuoleiseen" eikä ollu enää muita toimintoja ko "laita tavaraluotteloon" ja "tuhoa". Ite en oo vapauttanu yhtään. Voisko joku ei-pelaamani kaupunkilainen olla käyny tontilla vapauttelemassa tuntemattomien henkiä hautakivistä. Alue oli aitaamaton.

Visuaalisestihan sillä ei oo väliä vaikka on hengettömiä kiviä, mutta ko haluan kummittelevan hautausmaan.

Viimeksi muokannut epis, Su Touko 22, 2016 12:11 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ViestiLähetetty: Su Touko 22, 2016 12:10 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

"Aina valmiina"-porttia ei voi laittaa "aina valmiina"-aitaan, vaan on laitettava matalampaan aitaan.

EDIT "Move objects"-koodilla onnistuu. Tuntuu vain tosi typerältä joutua käyttämään koodia tuommoseen.

Viimeksi muokannut epis, Ti Kesä 14, 2016 9:54 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ViestiLähetetty: Ti Kesä 14, 2016 7:00 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Eräällä perheellä oon tehny epäsiistiä pihaa, siirtämällä rikkoutuvat kodinkoneet korjaamattomina ulos.

Pelailin jonku aikaa muutamalla muulla perheelle niin huomasin, että kaikki laitteet on taas kunnossa.

ViestiLähetetty: Ti Kesä 14, 2016 9:56 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Työkaveri/naapuri oli kadonnu tuttavien luettelosta kokonaan. Klikatessani kyseistä hahmoa oli toimintoina vain esittäytymiset.

ViestiLähetetty: Ti Heinä 05, 2016 6:58 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Joku puhu aiemmin, kuinka suhdepalkista on kadonnu tuttuja ja jopa hyviä ystäviä.

Seukkasin itse tekemälläni hahmolla tietokoneen tekemän hahmon kanssa ja muutettiin yhteen. Pian tämä valmis-hahmo kuitenki kuoli. Ajattelin viedä uurnan sisarelleen, jonka kans tämä oli aiemmin asunu. Vedin uurnan omaan tavaraluetteloon ja matkustin sisaruksien talolle ja sisällä vedin uurnan pöydälle. Juttelin kuolleen tyttöystäväni sisaren kanssa ja ajattelin kokeilla toimintoa "kysy toisesta simistä" vai mikä nyt olikaan. No kysyessäni tämän simin mieltä tästä toisesta joka siis oli sen sisar, niin se vastas "en ole tavannut häntä".

Myöhemmin ko pelasin tällä sisarella niin se kuollu sisar löyty kuitenki suhdevalikosta.

Oon huomannu myös että eri osotteissa asuvilla seurustelevilla pareilla on pari kertaa menny suhdepalkit (vihreä ja vaaleanpunanen)nollaan niinkö olisivat edelleen vasta tutustunu. Ovat edelleen poika-/tyttöystäviä toisilleen mutta vä'ripalkit puuttuu.

ViestiLähetetty: Su Heinä 10, 2016 2:01 am 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Oli aika mielenkiintonen bugi. Toisaalta myös käytännöllinen.

Simini joutu tilaamaan korjaajan ja rupesinki sitte flirttailemaan tälle korjaajalle ja pyysin ens hengailemaan ja lopulta yökylään. Korjaaja jäi yökylään. (Laskutti vaikkei ehtiny korjata mitään :D)
Tehtiin temput, pyysin tyttöystäväks, suostu, nukkumaan ja aamulla tämä putkinainen lähti.

Ja nyt tulee se bugi.

Käveli ulos ja pihatien päähän, mutta ei poistunu vaan huito siinä ja tuli takas ovelle koputtamaan. Veivas tätä väliä edestakasin, käyden välillä sisällä koneella tai sohvalla lukemassa. Sama jatku päiviä syömättä tai nukkumatta. Koitin käynnistää pelin uusiks. Ei auttanu. Koitin olla ilkeä ja katkaista suhteen. Ei auttanu.

Vielä paranee.

Ovelle tuli toinen korjaaja. Tilaamatta. Iskin myös tämän ja tehtiin temput ja alettiin oleen. Uus korjaaja lähti mutta aiempi seilas edelleen ovelta kadunvarteen ja takas.

Ratkaisu.

Satuin käymään yhen kolmannen heilan kans museossa, ko piti yhteen tavotteeseen ihailla tauluja ja ajattelin korottaa suhdetta samalla. Tulin takas kotiin niin tämä putkinainen oli kadonnu.

Oli kyllä kätevää sikäli että oli pelehtimäkaveri valmiina pihalla aina ko seura- tai hauskuus-palkki laski liian alas.

ViestiLähetetty: Ti Heinä 19, 2016 2:20 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Mulla nyt jostain syystä erään perheen äidin ''ikäpalkki'' täyttyy joka kerta kun palaan talouteen. Simi on siis kasvanut vasta hetki sitten aikuiseksi ja nyt tänään jo kolmatta kertaa alottaessani pelaamaan näyttää simin ikäpalkki, että sim olisi valmis vanhenemaan vanhukseksi. Olen ratkaissut tämän sillä palkinto juomalla joka nollaa kyseisen elämän vaiheen päivät, mutta alkaa käydä vähän kalliiksi joka kerta talouteen palatessa. Olisiko jollain muulla kokemusta tälläisestä tai ratkaisua? :p

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 66 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00