Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on Ke Marras 21, 2018 2:10 pm

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

Mitä uutta?
∙ 24.2. Prosilver tyyli on jälleen käytössä. Muokkaamaton, mutta toimii mobiilina.
∙ 28.1. Radolan mobiiliversio käytettävissä Tapatalkilla (iOS/Android).
∙ 26.1. uudistuksia foorumin rakenteeseen.
∙ 23.1. uudet, talviset sesonkitittelit.

Kuva

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 66 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 5 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: To Loka 29, 2015 9:41 am 
Poissa
Tuisku
Tuisku

Simit, joilla on ladattuja yllään, eivät tallennu Kirjastoon tai Galleriaan. Muuten kaikki toimii normaalisti. Mun siskolla on The Sims 4 asennettuna myös sen koneelle, joten voiko se johtua jotenkin siitä? Kuulostaa kyllä kaukaa haetulta, mutta passelisti alkoi tää ongelma niihin aikoihin.

EDIT: Ongelma ratkennut

Viimeksi muokannut Ulwoja, Pe Elo 26, 2016 1:32 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ViestiLähetetty: La Joulu 05, 2015 9:53 pm 
Poissa
Miniaktiivi
Miniaktiivi

Mulla uusimman päivityksen myötä rupes peli olee ihan törkee hidas. Simit vaan jumittaa esim. hellan edessä ku on tekemässä ruokaa, syöminen kestää ~3 (sims)tuntia yms. Kävikö kellään muulla näin? Ennen pystyin pelamaan grafiikka-asetukset korkeimmalla, mut eipä onnistu enään edes korkealla.. Oisko kellään neuvoja?

ViestiLähetetty: Su Joulu 06, 2015 8:53 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Mulle tuli vähän samankaltainen ongelma uusimman päivityksen mukana. Peliä ei siis pysty enää pelaamaan ollenkaan modeilla (vaatteet, huonekalut yms. kyllä käyvät, mutta suuremmat modit kuten vaikka samaa sukupuolta olevien parien raskaudet sekoittaa pelin). Pelin saa ihan normaalisti käyntiin, mutta kun simin yrittää saada tekemään jotain, mitään ei tapahdu. Vaihtoehtoisesti simi vain jumittaa esim. hellan äärellä, ruoka ei koskaan valmistu ja tarpeet laskevat... Simit kuitenkin vaihtelevat ilmeitä kuten normaalisti paikallaan seisoessaankin, joten eivät ole täysin jumissa. Kokeilin pelata ilman nettiyhteyttä ja nettiyhteydellä, ei vaikutusta. Kokeilin jokaisen modin erikseen (kaikkien pitäisi olla ajan tasalla), ei toimi. Vasta kun poistin isot modit käytöstä, peli lähti taas toimimaan? Lisäksi jumittamisen saa menemään ohi poistumalla pelin lopetusvalikkoon ja siitä takaisin, mutta simi jumittuu samantien seuraavassa tehtävässään.

EDIT: Ongelmaa ei enää ole, kun ostin Originin joulualesta ihan ikioman simssin kaverin pelin tilalle. Veikkaan että toi ongelma johtu siitä, etten ollut ottanut noita "isoja" modeja pois pelistä päivityksen ajaksi ja se sekoitti jotain tiedostoja?

Viimeksi muokannut Mielenteoria, La Joulu 26, 2015 8:47 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ViestiLähetetty: Ke Joulu 09, 2015 7:32 pm 
Poissa
Pajunkissa
Pajunkissa

Ilmoittaudun "kerhoon" eli mulla kans sama ongelma uusimman päivityksen mukana tullut...peli alkanu lagittaan ja simit jumittaa. Minulla ei ole mitään modeja ollut asenneuttna. Muutama vaate ja nekin peruspelin uudelleenvärjäyksiä.

ViestiLähetetty: Ke Joulu 09, 2015 8:25 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

mulla tuli tänää ensimmäistä kertaa lagi peliin,kyseisessä lagissa lc perheeni taloon ilmestyi 3 vauvan kehtoa ihan tyhjästä :D,noi vauvankehdot palasivat kuvioon myös kun pelailtiin kaverin kanssa toisella perheellä. ja sama omal kohal kans et simit hidastelee yms

ViestiLähetetty: Ma Joulu 28, 2015 7:51 pm 
Poissa
Pajunkissa
Pajunkissa

^Miks musta tuntuu, että toi oli sarkasmia (nauraa maha kippurassa) :D....

Tuli jo tuolla toisessa keskustelussa ilmi, että uusin päivitys ois korjannu tämän lagitus ja jumitus ongelman joiltakin. Jos se ei auta niin voi yrittää myös palauttaa pelin 32 bittiseen tilaan mikäli päivitys on sen automaattisesti siirtänyt 64 bittiseksi.

ViestiLähetetty: To Joulu 31, 2015 8:29 pm 
Poissa
Miniaktiivi
Miniaktiivi

Mulla on nyt tullu sellanen hyvin minua ärsyttävä bugi peliini. Tehän tiedätte kun Simon päälle tulee se suhde mittari ja tieto minkä ikäinen on jos laittaa kursorin sen kohdalle ynm? Otetaan vaikka nyt esimerkiksi mun tän hetkinen LC perhe. Se hemmetin silmin päällä leijuva palkki jossa on suhdemittari ynm jää sen silmin päälle eikä lähde pois. Tää on siitäkin häiritsevää koska silloin kun tämä palkki jäi silmiäni päälle se oli vielä vauva ja silloinhan siinä palkissa lukee että tämä sim on vauva. Mutta mun silmiäni kasvoi lapseksi ja edelleen se hemmetin palkki on siinä ja siinä lukee se vauva.

Onko kenelläkään samaa? Johtuuko jostain modeista tai ladatuista? (Oon kuitenkin tyrinyt jotenkin)
Mä päivitän aina kodit kun tulee pelipäivitykset (poistan vanhan version ja asennan uuden version) mutta täytyykö tämä tehä ennen kuin päivittää pelin koska muuten oon hemmetti soikoon tyrinyt..

Mulla on juuri nää MC command Center, poseplayer, sitten pikselin poisto modi, Modi jolla saa ne Z merkit pois kun sim nukkuu, modi jolla teini voi olla suhteessa aikuiseen ja toisinpäin, Zerbun toi go to school, sitten korvaava CAS tausta ei mitään sen ihmeellisempää (kaikki melkein ladattu mod the simssistä paitsi toi Zerbun Go to shcool) Onhan mulla noita CC kamoja mutta asensin niitä juuri uudestaan kun poistin kaikki ja ajattelin samalla uudistaa kokoelmaani. (99% ladatuistani on peräisin TSR = The sims resource)
Osaako kukaan auttaa minua ? :/

Kokeilin monta kertaa Resetsim koodia ei auttanut :/

Kiitos ja kumarrus jo etukäteen ^^

ViestiLähetetty: To Joulu 31, 2015 8:45 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Hööm, kannattaa varmaan ensiksi testata, onko ongelma ladatuissa vai jossain muussa. Eli siirrä Mods-kansio vaikka työpöydälle ja käy katsomassa, toimiiko peli normisti ilman. Kannattaa lähteä tallentamatta pois tallennuksesta, ettei käytössä olevat ladatut oo poissa, kun seuraavaksi pelaa:P

Mun käsittääkseni ei pitäisi olla väliä, missä vaiheessa hackit päivittää, tai sitten itekin oon tyrinyt:D Sims on hyvin oikukas peli, joten varmaa tietoa bugin syystä ei välttämättä löydy koskaan:/

Tai Simsistä kiinnostuneille: https://suoturve.net/korpi

ViestiLähetetty: Pe Tammi 01, 2016 1:04 am 
Poissa
Miniaktiivi
Miniaktiivi

Lainaa:
Hööm, kannattaa varmaan ensiksi testata, onko ongelma ladatuissa vai jossain muussa. Eli siirrä Mods-kansio vaikka työpöydälle ja käy katsomassa, toimiiko peli normisti ilman. Kannattaa lähteä tallentamatta pois tallennuksesta, ettei käytössä olevat ladatut oo poissa, kun seuraavaksi pelaa:P

Mun käsittääkseni ei pitäisi olla väliä, missä vaiheessa hackit päivittää, tai sitten itekin oon tyrinyt:D Sims on hyvin oikukas peli, joten varmaa tietoa bugin syystä ei välttämättä löydy koskaan:/
Kiitos en osannut odottaa että mulle vastattaisiin näinkin pian. ^^
Olis ihan kiva jos EA kerrankin tekisi pelin joka ei bugaa 99% ajasta. Mulla on toiminut ihan hyvä mut ton kimppapuhaa lisäsin ja päivitysten jälkeen mulla ja kuulema monella muullakin on bugannut. :\

ViestiLähetetty: Pe Tammi 01, 2016 2:41 am 
Poissa
Miniaktiivi
Miniaktiivi

^ ajattelin että saattaa johtua myös siitä, että tuo kimppapuuhaa -peli on nyt niin uusi jos se bugais vähän enemmän. itse sen tässä latasin, kun sain lahjaksi.

Hei onko kellään tietoo siitä että kun oon lataillu noita modeja ja kun teen simiä niin ne toimii moitteettomasti.. kun taas sitten astuessani peliin niin mm. mustat hiukset muuttuvat blondeiksi ruskeilla raidoilla ja lataamani ripset näkyvät valkoisina eikä mustina miten niiden pitäisi näkyä (niinkuin ne näkyivät myös simiä tehdessä) :l

ViestiLähetetty: Pe Tammi 01, 2016 12:53 pm 
Poissa
Miniaktiivi
Miniaktiivi

Lainaa:
^ ajattelin että saattaa johtua myös siitä, että tuo kimppapuuhaa -peli on nyt niin uusi jos se bugais vähän enemmän. itse sen tässä latasin, kun sain lahjaksi.

Hei onko kellään tietoo siitä että kun oon lataillu noita modeja ja kun teen simiä niin ne toimii moitteettomasti.. kun taas sitten astuessani peliin niin mm. mustat hiukset muuttuvat blondeiksi ruskeilla raidoilla ja lataamani ripset näkyvät valkoisina eikä mustina miten niiden pitäisi näkyä (niinkuin ne näkyivät myös simiä tehdessä) :l
Ootko ottanut asetuksista sen laptop kohan pois? Meet asetuksiin ja sit grafiikkan ja sit siel pitäs olla sellanen kohta kun kannettava tietokone (muistaakseni on sillä nimellä) sen on kait automaattisesti päällä ota se pois päältä ja käynnistä peli uudestaan kokeile toimiiko tuo. =)
Ainakin mulla oli sama ennen kun tajusin että laptop mode (englanninkielinen nimitys) pitää olla pois päältä XD

ViestiLähetetty: Pe Tammi 01, 2016 5:15 pm 
Poissa
Miniaktiivi
Miniaktiivi

Lainaa:
Lainaa:

Ootko ottanut asetuksista sen laptop kohan pois? Meet asetuksiin ja sit grafiikkan ja sit siel pitäs olla sellanen kohta kun kannettava tietokone (muistaakseni on sillä nimellä) sen on kait automaattisesti päällä ota se pois päältä ja käynnistä peli uudestaan kokeile toimiiko tuo. =)
Ainakin mulla oli sama ennen kun tajusin että laptop mode (englanninkielinen nimitys) pitää olla pois päältä XD
Aa en oo tullut ajatelleeksi, mutta pitää varmaankin kokeilla jos pelittäis. Kiitos pienestä avustuksesta. :3

ViestiLähetetty: Pe Tammi 01, 2016 5:49 pm 
Poissa
Miniaktiivi
Miniaktiivi

Lainaa:
Lainaa:
Lainaa:

Aa en oo tullut ajatelleeksi, mutta pitää varmaankin kokeilla jos pelittäis. Kiitos pienestä avustuksesta. :3
Kiva jos musta oli apua :3

ViestiLähetetty: Ke Tammi 27, 2016 9:11 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Heips. Oli pakko luoda tunnus taas ihan tätä ärsyttävää ongelmaa varten.

Minulla on ihan sama ongelma kuin Stalkerilla hiusten kanssa, mutta muu ei bugaa. Laptop kohdasta on ruksi pois ja olen koettanut muutella grafiikka-asetuksia korkeammaksi, testannut poistaa uusimmat ladatut... Jotka kylläkin ovat muutama sänky ja kengät. Ja tämä kyseinen ongelma toistuu yhdellä ja samalla simillä (ei muilla taloudessa), en ole kokeillut vielä muilla perheillä. Blondius poistuu simistä myös kun zoomaan tarpeeksi lähelle, niin silloin hiukset muuttuvat normaaliksi. Niinjuu ja tämähän toistuu siis kaikissa hiuksissa joita kyseisellä simillä käytän.

ViestiLähetetty: Ma Helmi 08, 2016 5:06 pm 
Poissa
Miniaktiivi
Miniaktiivi

Mulla bugittaa puutarhanhoito. Jo useammalla simillä, vaikka olen ollut 10-tason puutarhuri ja kaikkeni tehnyt kasvien eteen, en saa niistä enää erinomaisia. Joskus aiemmin olen kyllä saanut, mutta nyt kun pitkästä aikaa taas innostuin kasveista niin ei enää millään onnistu.

Lisäksi omistan kaikki kasvit, mutta kokoelma ei silti ole täynnä. Viimeisin, kuolemankukka, ei vaan ole kirjautunut sinne kokoelmiin vaikka pihassa niitä kasvaa jo useampi. Hmph.

Oisko jollain ideaa mitä näille ongelmille voisi tehdä?

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 66 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 5 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00