Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on Ma Loka 14, 2019 7:41 pm

Kaikki ajat ovat UTC+03:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

Mitä uutta?
∙ 24.2. Prosilver tyyli on jälleen käytössä. Muokkaamaton, mutta toimii mobiilina.
∙ 28.1. Radolan mobiiliversio käytettävissä Tapatalkilla (iOS/Android).
∙ 26.1. uudistuksia foorumin rakenteeseen.
∙ 23.1. uudet, talviset sesonkitittelit.

Kuva

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 287 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 116 17 18 19 20 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Nelosen yleinen höpinä
ViestiLähetetty: Ti Syys 05, 2017 12:53 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

piijamar, sen mukaan mitä oon tähän mennessä kokenut, tuntuu peli olevan aika hitaalla kaiken kaikkiaan ja erityisesti ehdin siitä jo hieman ärsyyntyä tuon ravintolatouhun suhteen.

Ravintolan pitohan olis tavallaan ihan mukavaa esimerkiksi perheyrityksenä simeille, joilla olisi simoleonia kylliksi raflan hankkimiseen ja ylläpitoon. Harmi kyllä ihan vaniljaversiona se ei kannata, kun peli ei tahdo hyväksyä vaikkapa omistajasimin taloudesta perheenjäseniä ravinteliin töihin kuin yhden kerrallaan ja vierastyövoiman kouluttaminenkaan ei juuri nopeuta palvelua tai kohota annosten laatua. Kaikki kestää tolkuttomasti sekä asiakkaan että omistajan näkökulmasta ja tuotos per panos alittaa normaalit liiketoiminnan kriteerit niin selvästi, ettei järkevä pelaaja sellaista kauaa katsele.

No kaikenhan saa modattua ja esimerkiksi muilutettua pelaajan kouluttamat uskolliset ja taitavat simit raflaan töihin. Ikävä vaan, ettei hyväkään kokki saa hitaimmallakaan vauhdilla kokatessaan aikaan parasta annosta parhaista aineksista, koska peli ei sitä salli. (Onnistui joskus, mutta seuraavat päivitykset torppasivat superkokin yritykset) Myös asiakkaat tulisi tietenkin modata. Ainakin omistajan näkökulmasta on hieman turhauttavaa seurata maksamattomien, mutta pöydän varanneiden, asiakkaiden toilailua ympäri lääniä henkilökunnan ja muiden asiakkaiden odottaessa näiden tolkuttomien edesottamusten päättymistä ravintolasalissa ja sen ulkopuolella.

Chez Lama ei saa kiitosta työtehoseuran jäseniltä. Jo paikan layout on heikko esitys. Vaikka keittiön sijoittaisi näyttävästi ja sinänsä järkevästi keskelle salia, ei sitä silti pitäisi pudottaa kuoppaan - paitsi tietenkin jos välttämättä haluaa henkilökunnan (ja asiakkaiden) kompuroivan portaissa. Tein pari yritystä Lama-raflan järkeistämiseksi, mutten saanut tulosta vastaamaan muiden halvempien paikkojen vastaavia, vaikka onnistuin laittamaan omistajan melkoisesti Gordon Ramsayn näköiseksi ja vaihdoin paikan nimenkin F-wordiksi.

Pitkä selostus lyhyesti. Tein jokseenkin kaiken, mitä joku keksi neuvoa ulkomaisilla pelisivustoilla tehtäväksi. Lisäksi huijasin omat erinomaisen ruokatietoiset ja huippumotivoidut vampyyrit henkilökunnaksi (tarjoilu sujui salamavauhtia) ja potkin asiakkaat ulos välittömästi, kun kalleimpia annoksia tilanneet olivat ehtineet maksaa. Oikeilla aukioloajoilla, optimoidulla hinnoittelulla, henkilökunnan nälkäpalkkauksella ja viimeisten hidastelijoiden ulosheitolla sain ravintolat "kannattamaan", mutta järkevin toimenpide oli silti ravintolan myyminen, ei sen ostaminen tai pitäminen - eikä myyminenkään kannattanut taloudellisesti. Jos omat simini nykyisin jostakin syystä menevät ravintolaan, ne muistavat ottaa omat eväät mukaan. Tulee halvemmaksi eikä joudu odottelemaan tuntitolkulla. Kiitokseni (ja Gordonin kirous) EA:lle ja sen pelinkehityspolitiikalle.

ViestiLähetetty: Ti Syys 05, 2017 1:06 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

piijamar// No nelosessa on ollut ainakin itsellä sitä ongelmaa että mikäli pelaa kolmos nopeudella ni kaikessa menee ihan Super kauan sims ajassa, ku ne menee suihkuun tai syö tms. ni tuntuu et siinä menee hirmusesti aikaa ku ne vaan jumittaa jollakin tavalla. En tiedä millä nopeudella olet pelannut mutta ainakin tuon olen itse huomannut.

Niin ja kyllä täytyy edellisiin peleihin verraten sanoa että nelosessa todella tuntuu siltä kuin simit söisivät koko päivän... jotenkin vaan menee niin törkeen kauan ennen ku se toinen haarukallinen menee suuhun ja kiitos multitasking ominaisuuden ne tuijottelee ties mitä tauluja siinä välissä höpöttelee muille simeille jne. En tiedä onko tähän asiaan mitään ratkaisua itse olen vain ajan mittaan tottunut siihen:/

Simahtanut// Itse myös ravintolan pyörittämistä kokeiltuani täytyy sanoa että olen pettynyt, idea oli hyvä ja se olisi voinut toimia. Se voisi edelleen toimia mikäli jaksettaisiin nähdä vaivaa noiden asioiden korjaamiseen kuten ravintolalla tienaamiseen. Itseä todella hämmentää se että tuskin kukaan oikeassakaan elämässä aloittaa ravintolatoimintaa harrastuksena vaan yleensä se on työ ja sillä olisi tarkoitus tienata elantonsa niin tuntuu hullulta että EA:lla on oltu sitä mieltä ettei ravintola toiminnan tarvitse olla kannattavaa:o Kuten itse kerroit niin se että ravintola toiminnalla saisi pelissä elantonsa tienattua on lähes mahdoton tehtävä:/

ViestiLähetetty: Ti Syys 05, 2017 3:17 pm 
Poissa
Miniaktiivi
Miniaktiivi

Kiitos vinkistä, täytyy kokeilla pelata hitaammalla nopeudella, jos ei jumittaisi sitten. Helposti vaan napauttaa kolmoselle aina, jos pitää odotella jotain.

Itsekin pidän kovin ravintolan pyörittämisestä. Yhden ravintolan sain jo hyvin pyörimään ja asiakkaita riitti, mutta ei se kyllä tuottoisaa ollut. Kauppa auki-lisäri oli kakkosessa suosikkini. Harmi ettei nelosessa toteutus ole yhtä hyvää.

ViestiLähetetty: Ti Syys 05, 2017 3:18 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Itse olen huomannut että toimintojen hitailuun ja jumitteluun auttaa pelin säännöllinen pausettaminen (sim lakkaa lagaamasta senhetkisen toiminnon parissa), joka tietysti hidastaa itse pelaamista entisestään, mutta nopeuttaa toimintojen suorittamista. Esimerkkinä se, että simit saavat lautaset tyhjäksi kohtuullisessa (simien) ajassa. Itse olen myös koettanut minimoida multitaskingia etenkin "kiireisinä" simpäivinä, vapaa tahto ehdottomasti pois päältä koko talouden simeiltä niin ei kukaan varmastikaan tule lätisemään esim. kesken aamupalan ja täten hidasta koko prosessia. Multitasking on muuten ihan kiva ominaisuus, mutta se hidastaa toimintoja mielestäni aivan liikaa.

ViestiLähetetty: Pe Syys 15, 2017 4:32 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Minulla on hitaaseen ruokailuun käytössä modi, vähemmän löpinää ja enemmän syömistä. Tietysti ravintolaan mennessä ilmenee vähän ongelmia kun yksi kertoo vitsiä ja loput syövät lautasensa jo tyhjiksi. Yritä siinä sitten ottaa kivaa kuvaa seurueen ruokailuhetkestä. :D

odiumin tavoin olen havainnut, että pausettaminen antaa pelille tilaisuuden päästä pelaajan ajan tasalle, jos sen nyt noin voisi muotoilla. En ymmärrä mikä nelosen pikakelauksella on ongelmana. Heti kun taloudessa on, sanotaan vaikka kolme tai enemmän simiä, pikakelaus on käytännössä hyödytön, paitsi kun kaikki simit ovat töissä/koulussa. Ei väliä kuinka monta simiä naapurustoalueella vilistää. :l

Pahimpina lagihetkinä pelin pausettaminen itseasiassa vie aikaa taaksepäin (muutaman sim-minuutin), ikään kuin peli ei yksinkertaisesti pysyisi kelauksen perässä. En muista havainneeni vastaavaa muissa simsseissä.

ViestiLähetetty: Ma Syys 18, 2017 4:23 pm 
Poissa
Iso Paha Moderaattori
Iso Paha Moderaattori

Lainaa:
Tuumasin että nyt on hyvä rako pelata. Avasin Originin: päivitä. Koetin avata peliä: Päivitä. Päivitetään 3,34 gigaa :D Se siitä pikapelaushetkestä...
Minulla se menee, avaan originin ja odotan, että peli avautuu. Peli aukeaa ja valitsen perheen, mutta suljen sen heti :D

ViestiLähetetty: Ma Syys 18, 2017 8:09 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lainaa:
Pahimpina lagihetkinä pelin pausettaminen itseasiassa vie aikaa taaksepäin (muutaman sim-minuutin), ikään kuin peli ei yksinkertaisesti pysyisi kelauksen perässä. En muista havainneeni vastaavaa muissa simsseissä.
Mun peli lagailee vielä lahjakkaammin :D Simien nukkuessa jos isken pausea, aika saattaa mennä taaksepäin jopa neljä sim-tuntia. Joskus yöt on ihan saakelin pitkiä, kun aika rullaa eteen ja taakse ja eteen ja taakse jne. Olen myös huomannut että suuremmilla perheillä aika lagailee enemmän.

ViestiLähetetty: Ti Syys 19, 2017 6:28 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

^odium, kuulostaa todella turhauttavalta, en tiedä jaksaisinko vaivautua nelosen kanssa jos minun pelini käyttäytyisi noin D:
Olen vaan niin tottunut venkslaamaan kuvakulman ja pikakelauksen kanssa, että nelosen vähäisempikin kapina pelityyliäni vastaan hirvittää :lol:

ViestiLähetetty: To Syys 28, 2017 3:17 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Jotenkin kunnon ispis ja halu pelailla taas oikein kunnolla pitkästä aikaa. No viikonloppuna sitten pystyy kun menee kotikotiin missä peliläppäri tällä hetkellä lepäilee talviunillaan. En vaan malttais odottaa tota lemmikkien ilmestymistä, onks muut jo myös ihan pähkinöinä?

ViestiLähetetty: Pe Syys 29, 2017 9:16 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Mä olen jo esi-tilannut sen (en nyt tiedä miten oisin parhaiten ton pre-orderin kääntänyt) ja nyt sit venttailen että tulis se virallinen ns myynti/julkistus mikälie päivä, että sen sais lopultakin ladattua ja asennettuakin.
Seuraavaksi sit varmaankin toi pyykkipäivä kamasetti, jahka saavat sen jakoon.

Mietin tässä itsekin, että nyt kun saivat lemmikit tehtyä, niin onkohan vuodenaikoja tulossa tai lisää erikoisotuksia, kuten ihmissusia, noitia jne. Kummitukset, alienit ja vampyyrithän tuolla jo on. :)
Ja sille jollekulle, joka mietti sitä vampyyrit lisäria, niin suosittelen lämpimästi hankkimaan ja mielellään originin kautta. Tulee halvemmaksi ja voi yksittäisen sijasta ottaa niitä settejä missä on mukana useampikin kamasetti/lisäri, niin saa kerralla ison läjän uutta roinaa ja uusia toimintoja peliinsä. :)

ViestiLähetetty: Pe Syys 29, 2017 9:36 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Miten oisi ihan ennakkotilaaminen:P mut joo, ite en tilaa ennakkoon, katon ihmisten ajatuksia lisäristä ja hankin sitten, jos hankin. Riippuu niin paljon toteutuksesta.

Tai Simsistä kiinnostuneille: https://suoturve.net/korpi

ViestiLähetetty: Pe Syys 29, 2017 12:28 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

^ Oon ajatellu toimia samoin, ootan ehkä yhden Youtube-videon verran ja sitten se on pakko hankkia :p

ViestiLähetetty: Su Loka 08, 2017 1:56 am 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Lainaa:
^ Oon ajatellu toimia samoin, ootan ehkä yhden Youtube-videon verran ja sitten se on pakko hankkia :p
Erinomainen suunnitelma ;)

ViestiLähetetty: Ma Loka 09, 2017 6:34 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Mä huomasin eilen, kun pistin yhden teinisimin etsimään kirjekamua tietokoneella ja hän sai sit lopulta yhden, niin se oli paikasta, jota ei ollut tuolla naapurustolistassa. Mun tarvii varmaankin seuraavalla kerralla kirjata se ylös, mutta paikka oli Moonlight (bay?) alkuinen. Korjaan, nyt muistin kun löysin nimen tuolta, mutta kyseessä on kyllä ilmeisesti kolmosen naapurusto Moonlight Falls. Hassua että sitä tarjottiin nelosessa vai onkohan sit tuollainen naapurusto tulossa vai tuleeko se nyt tän uuden Lemmikki lisärin mukana, vaikka kun mä kattelin tuolta informaatiota, niin ton lemmikkien mukana tuleva naapurusto oli kyllä eriniminen.

Tuo Moonlight silti kuulostaa lupaavalta, ei kai ihmissudetkin ole tekemässä paluuta? Eipä se kyllä haittais, kun vois sitten tehdä noita vampyyri-ihmissusi juttuja joko Twilight tyyliin tai sitten paljon synkemmällä tyylillä kuten vaikkapa Underworld. Tai ihan vain kyhätä ihan oman monsteri perheen kaikilla herkuilla. Jaa mutta noidat ja zombiet uupuvat vielä nelosesta.

Toivon vain, että jos ja kun sattuvat zombiet tekemään, niin eivät tekis niistä niin ärsyttäviä kuin kolmosessa, mieluummin saisivat olla sen tyylisiä kuin olivat TS2:ssa. Sitä paitsi ei zombiet heilu täyden kuun aikaan, vaan ihmissudet. Käsittääkseni zombiet liikkuu mihin vuoden-, vuorokauden- ja kuukauden aikaan tahansa ja viis veisaavat siitä onko näkyvissä kuu taikka aurinko, päivä taikka yö. Tärkeintä zombeille lienee ruuan saanti, erityisesti aivot.

ViestiLähetetty: Ma Loka 09, 2017 5:50 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lainaa:
Mä huomasin eilen, kun pistin yhden teinisimin etsimään kirjekamua tietokoneella ja hän sai sit lopulta yhden, niin se oli paikasta, jota ei ollut tuolla naapurustolistassa. Mun tarvii varmaankin seuraavalla kerralla kirjata se ylös, mutta paikka oli Moonlight (bay?) alkuinen. Korjaan, nyt muistin kun löysin nimen tuolta, mutta kyseessä on kyllä ilmeisesti kolmosen naapurusto Moonlight Falls. Hassua että sitä tarjottiin nelosessa vai onkohan sit tuollainen naapurusto tulossa vai tuleeko se nyt tän uuden Lemmikki lisärin mukana, vaikka kun mä kattelin tuolta informaatiota, niin ton lemmikkien mukana tuleva naapurusto oli kyllä eriniminen.

Tuo Moonlight silti kuulostaa lupaavalta, ei kai ihmissudetkin ole tekemässä paluuta? Eipä se kyllä haittais, kun vois sitten tehdä noita vampyyri-ihmissusi juttuja joko Twilight tyyliin tai sitten paljon synkemmällä tyylillä kuten vaikkapa Underworld. Tai ihan vain kyhätä ihan oman monsteri perheen kaikilla herkuilla. Jaa mutta noidat ja zombiet uupuvat vielä nelosesta.

Toivon vain, että jos ja kun sattuvat zombiet tekemään, niin eivät tekis niistä niin ärsyttäviä kuin kolmosessa, mieluummin saisivat olla sen tyylisiä kuin olivat TS2:ssa. Sitä paitsi ei zombiet heilu täyden kuun aikaan, vaan ihmissudet. Käsittääkseni zombiet liikkuu mihin vuoden-, vuorokauden- ja kuukauden aikaan tahansa ja viis veisaavat siitä onko näkyvissä kuu taikka aurinko, päivä taikka yö. Tärkeintä zombeille lienee ruuan saanti, erityisesti aivot.
Ne kirjekamut on usein kolmosen naapurustoista. Esim. itselle tullut Appaloosa Plainsista ja Bridgeportista. Veikkaan kyllä että ihmissudetkin tulee lopulta, jotenkin sopisivat pian lemmikeiden jälkeen ja joo, saisivat olla vähän kiinnostavampia kuin kolmosessa. En hirveästi saanut niistä irti, kun olisi pitänyt luoda jotain laumoja ja harvoin sai sitä aikaiseksi ja sitten ne vaan nouti esineitä.. Mutta tiedä sitten. Musta olis hauska luoda itse zombeja vaikka noitana. Noidat olisi kyllä pakko hankkia, vähän vielä mietin tuota Vampyyri-pakettia.. Vaikuttaa hauskalta, mutta taidan kokeilla tuon Vanhemmuus-paketin ekana..

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 287 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 116 17 18 19 20 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+03:00