Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on Ma Loka 14, 2019 6:51 pm

Kaikki ajat ovat UTC+03:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

Mitä uutta?
∙ 24.2. Prosilver tyyli on jälleen käytössä. Muokkaamaton, mutta toimii mobiilina.
∙ 28.1. Radolan mobiiliversio käytettävissä Tapatalkilla (iOS/Android).
∙ 26.1. uudistuksia foorumin rakenteeseen.
∙ 23.1. uudet, talviset sesonkitittelit.

Kuva

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 287 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 114 15 16 17 1820 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Nelosen yleinen höpinä
ViestiLähetetty: Su Tammi 01, 2017 2:51 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Mulla sattu kerran outo juttu, kun menin kylään toisen talouden tontille. Simini koputti oveen, sitten simini kutsuttiin sisään, mutta talossa ei ollut ketään/: Onko kenellekkään muulle käynyt näin? Katsoin koko tontin läpi ja ei missään ketään, maailmojenhallinnassa näkyi, että perheen pitäisi olla talossaan...

ViestiLähetetty: La Tammi 14, 2017 5:56 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Ajattelin että taaperoiden tulon myötä voisin piiitkästä aikaa käynnistää nelosen ja pelailla vähän (Originin mukaan olen pelannut viimeksi joulukuussa 2015 :D). No nyt olen koittanut etsiä peliin ensin vähän jotain kivoja ladattuja, mutta en löydä mitään kivaa! No okei, esineitä ym. löytyy ihan kivojakin, mutta sen sijaan kaikki löytämäni hiukset ovat hirveitä. Törmäsin aivan uuteen termiin "clayified" ja ilmeisesti tämä on se, mitä kaikki sims 4 ladattujen tekijät tällä hetkellä rakastavat. Möykkyisiä, muovisen näköisiä hiuksia. En ymmärrä?! Taidan sittenkin pitäytyä jatkossakin kauniin Sims 2 -pelini parissa...

ViestiLähetetty: Su Tammi 15, 2017 4:17 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

simcat, oho! Minultakin on mennyt tuo muovihiuksivillitys ihan ohi. Olen palannut simssin pariin vuoden tauolta ja ensi töikseni kävin suosikki modejen tekijät läpi ja latasin roppakaupalla kaikke ihanaa... erityisesti hiuksia! Minä taas löysin paljon nättejä (esim. TSR:stä joiltakin featured creatoreilta).

Mutta minua mietityttää nelosessa vähän tuo simien kupsahtaminen. Kuinka vaikeaa simin listiminen voi olla? :D Laitoin tarinaa kuvatessani taidottoman simin korjaamaan vuotavaa jääkaappia ja seurasin, kun vesi ja sähkö reagoivat toisiinsa simin jalkojen juuressa. Sim sai pienen sähköiskun ja ei siinä mitään, kaappi tuli vain ehjäksi. Sama uunin kanssa. Tulipaloja taas en ole saanut syttymään vielä ollenkaan, puhumattakaan että niissä paloissa oli käynyt jotakin! Kun aikanaan pelasin kakkosta, niin tuntui siltä, että simit kupsahtivat vuorotellen kuka mihinkin ja jos uuni reistasi vähänkin, niin se oli aika varma juttu. Mutta eipä tuossa peruspelissä taida sen puoleen olla kummituksiakaan? Ne olivat suosikkijuttuni aiemmissa peleissä ja ehkä isoin asia, jota jäin kaipaamaan neloseen.

ViestiLähetetty: Su Tammi 15, 2017 10:09 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

^^Itseasiassa tuo kummitus asia on korjattu neloseen jo aika kauan aikaa sitten, ainoa miinus että nelosessa ne eivät voi saada lapsia kuten kolmosessa ja haamujen värit eivät ole millään tavalla uniikkeja vaan ne vaihtelevat mielialan mukaan. Vinkkinä muuten tarinan kerrontaan että rakennustilassa pystyy päättämään kullekin tontille omat piirteensä ja jos otat kummittelu piirteen ilmestyy tontillesi aina joskus öisin random haamuja, mikä on hyvä juttu tarinan kerronnan kannalta. Jos haluaa kummittelua ei välttämättä ole pakko tappaa ketään.

Nelosessa tosiaan on ainakin vielä hieman haasteellista saada simit kuolemaan (tai sitten olen vain niin hyvä tässä jumala leikissä). Sähköiskuja pitäisi ilmeisesti saada kaksi peräkkäin jotta kuolema korjaisi. Tuossa taas on mahdollisesti tuosta riivaus piirteestä tontilla voi olla apua sillä se tarkoittaa sitä että kaikki laitteet talossa hajoavat öisin, todella ärsyttävää mikäli et sitten halua kohentaa simisi kätevyys taitoja tai tappaa häntä, sillä tuolloin voit yrittää joka päivä sähköiskuun tappamista kun esim. radio ym. sähkölaitteet hajoavat.

Tosin en ole kyllä ihan varma mitä kaikkia piirteitä sai valittua ennen kuin hankki tuon kaupunkielämää lisäosan, sillä itsellä ne piirteet ainakin olivat puutteelliset ennen tämän lisäosan hankintaa...

ViestiLähetetty: Ma Tammi 16, 2017 4:01 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Tepa, kiitos! Hyvä tietää, että kummituksia on tässäkin pelissä, jee! Pitääkin vain etsiä tarkemmin. Minulla ei ole lisäreitä, niin pitää katsoa miten tuo tonttiominaisuusjuttu toimii peruspelin kanssa, mutta hyvä tietää että sellainen on olemassa! Tästä pelistä löytää kyllä koko ajan kaikkea uutta. :D

ViestiLähetetty: Pe Tammi 20, 2017 12:50 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Oli pakko taas pitkäasta aikaa kirjautua tänne. Olen ihan innoissani taaperoista, voi että kuinka suloisia. Ja hauskoja ne taaperoiden omat piirteetkin :)
Huomasiko joku muuten että päivityksen mukana simeille tuli myös hampaat muokattavaksi siminluontiin? Ihan hauska idea, vaikka eihän niit pelattaessa tule kovin tiirailtua.

Juu kyllä niitä haamuja löytyy. Mulla ol ijossain vaiheessa vissiin kunnon bugi, kun haamut valtasivat koko naapuruston. Jokainen talo oli täynnä haamuperheitä, baareissa ei ollut muita kuin haamuja... Sai oikein urakalla häätää niitä talouksista, nyt tilanne näyttää normalisoituneen.

ViestiLähetetty: Pe Tammi 20, 2017 1:37 pm 
Poissa
Lumihiutale
Lumihiutale

Näyttää vähän siltä, että haamujen yleisyys kasvaa, joka kerta kun tulee uusi Sims :) . Esim. Sims 1 haamut leijailevat ja pelottelevat eläviä simejä ja Sims 2:ssa haamut ovat hieman persoonallisempia ja ne useimmiten, jos ne on erityisen vihaisia, niin saattavat piinata simejä monellakin tapaa. Sims 3 on mennyt niinkin pitkälle että niille voi jo jutella, olla vielä suhteessakin ja niitä voi jo ohjailla. Ja viimeisenä on Sims 4, jossa haamut "elävät" normaalia elämää mm. kutsumalla muita ulos ja muihin tapahtumiin :D . Minusta silti olis hyvä jos haamut pysyisi haamuina, kun mun pelissä haamut hankkii töitä sairaaloihin ja kummittelee siellä ikuisesti ':) ...

ViestiLähetetty: Ke Helmi 01, 2017 7:14 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Jos tuo hammasjuttu pitää paikkaansa, ni kiva kun tuli lisää vaihtelua peliin.
Mua ärsyttää, kun koneen joutu vetämään uusiksi. Siinä meni kaikki ladatut, vanhat kuvat yms. Toisaalta on taas kiva, et voi hankkia uusia ladattuja ilman et joutuu erikseen poistamaan vanhoja.
Jos nyt saisi persoonallisemman LC-kantaäidin tehtyä.

ViestiLähetetty: Ke Helmi 01, 2017 10:07 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lainaa:
Käykö muille samaa, että sim muuttuu likaiseksi vaikka hygieniapalkki on liki täynnä? Mun simit likaantuu ilman mitään ilmiselvää syytä ja mietin, että onko tää yleistä ja johtuu jostain mitä en tajua vai onko kyseessä vaan kummallinen bugi. Simit ei tunnu reagoivan likaisuuteen mitenkään, ei tule huonoja moodleteja tai mitään. Suihkussa käymällä asia korjaantuu.
Olen kokenut yhden ainoan äkillisen oman simin likaantumisen ilman syytä, jonka olisin osannut tulkita - palkit silloin täysin ok. Kyseessä oli keskinkertainen vampyyri, jonka likaantumiseen olisi teoriassa voinut olla syyllinen esimerkiksi omasta taloudesta löytyvä täysi vampyyrimestari. Nehän alkavat kisailla jossain vaiheessa omia aikojaankin, vaan en ole juuri tuollaista likaantumiseen johtavaa käytöstä huomannut niilläkään - edes silloin, kun taloudessa on kaksi "suurmestaria" tai pelaaja käynnistää "klaanisodan". Pelitunteja on tullut yli kahdensadan Kaupunkielämän, taaperoiden ja vampyyrien yhteisen invaasion aikana, joten ei ole ollut kovin yleistä mulla tuo salaperäinen likaantuminen ja suihkussa simi tietenkin puhdistui. Vampyyrien tultua on näkynyt ehkä entistä enemmän likaisia ohikulkijoita, tai olen kiinnittänyt vain huomiota, en tiedä. Lienee tuulesta temmattu oletus, että olisivat vampyyrit syyllisiä, mut ei kai ihan täysin mahdottomuuskaan. Edellinen likaantunut kulkija puhdistui etäältä, kun huijasin sen tyytyväiseksi. Sillä luullakseni oli tavallinen hygienia-juttu. Pitänee tarkistaa seuraava likainen hiippailija paremmin ja palata asiaan jos löytyy jotain kovinkin outoa. Tähän asti pelissä kokemani perusteella kuvittelen, että kyseessä olisi jonkinlainen kakkabugi. :lol: Englanninkielisillä sivuilla on heitetty ajatus siitä, että vampyyrit toisinaan tyhjentäisivät edelleen "tavanomaistakin" energiapalkkiaan, vaikka niiden pitäisi toimia vampyyrienergialla. (Vampyyri valittaa äkkiä väsymystä, vaikka vamppienergiaa on vaikka kuinka.) Sekoileeko peli sitten myös hygieniapalkin kanssa, sitä en toistaiseksi tiedä.

Edit 3.2. klo. 7.37: Sekoilihan se peli hygienian kanssa. Kiva kun sekin selvisi.

ViestiLähetetty: To Huhti 20, 2017 9:01 am 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Lainaa:
Vinkkinä muuten tarinan kerrontaan että rakennustilassa pystyy päättämään kullekin tontille omat piirteensä ja jos otat kummittelu piirteen ilmestyy tontillesi aina joskus öisin random haamuja, mikä on hyvä juttu tarinan kerronnan kannalta. Jos haluaa kummittelua ei välttämättä ole pakko tappaa ketään.
Tämä on loistava ominaisuus myös kaltaiselleni supernössölle, joka pelkää simien haamuja :D Tai no pelkään ja pelkään, en vain pidä niitä ja olen muutaman kerran säikähtänyt niitä oikein kunnolla. Eh. Tämä on todella näppärä ominaisuus!
Lainaa:
Juu kyllä niitä haamuja löytyy. Mulla ol ijossain vaiheessa vissiin kunnon bugi, kun haamut valtasivat koko naapuruston. Jokainen talo oli täynnä haamuperheitä, baareissa ei ollut muita kuin haamuja... Sai oikein urakalla häätää niitä talouksista, nyt tilanne näyttää normalisoituneen.
Ai kamala! :D Onneksi tilanne korjautui. Miulle tuo olisi ollut silkkaa painajaista.

ViestiLähetetty: La Huhti 22, 2017 11:38 am 
Poissa
Lumihiutale
Lumihiutale

Lainaa:
Lainaa:
Ai kamala! :D Onneksi tilanne korjautui. Miulle tuo olisi ollut silkkaa painajaista.
Jos tiedän oikein, se että naapuruston ilmestyy haamu perheitä ei ole bugi, vaan tämä kuuluu peliin normaalisti, sillä mulla on muutaman kerran yhdelle mun simille viesti sen edes menneeltä puolisolta ja tämä pyytää tätä treffeille. Vielä oudompaa oli se että tämä kyseisen kuoleman jälkeen tuli viesti tämän vaimolle, että tämä ottaa osaa itsensä kuolemasta =) ...

ViestiLähetetty: Pe Touko 12, 2017 4:01 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

^^Itse tykkään kyllä nelosesta kovasti myös koneella, mutta olen kyllä odottanut peliä myös muille alustoille! Toivon vaan että tämä puhelin versio ei olis samanlainen kuin freeplay että pitää odottaa miljoona tunteja ku ne simit tekee jonku jutun... se ei vaan mielestäni ole hyvä idea että mennään reaaliajassa, syö koko pohjan simssin pelaamisesta:(

ViestiLähetetty: La Touko 13, 2017 10:11 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Lainaa:
^^Itse tykkään kyllä nelosesta kovasti myös koneella, mutta olen kyllä odottanut peliä myös muille alustoille! Toivon vaan että tämä puhelin versio ei olis samanlainen kuin freeplay että pitää odottaa miljoona tunteja ku ne simit tekee jonku jutun... se ei vaan mielestäni ole hyvä idea että mennään reaaliajassa, syö koko pohjan simssin pelaamisesta:(
Ihan kuin olisin juuri jostain lukenut, että tämä on juurikin sellainen reaaliaikainen, että simit nukkuukin sen 8h vuorokaudesta. Ja tietty pitää maksaa, jos haluaa asioiden tapahtuvan nopeammin... :roll:

ViestiLähetetty: La Touko 13, 2017 3:51 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lainaa:
Lainaa:
Lainaa:
Ihan kuin olisin juuri jostain lukenut, että tämä on juurikin sellainen reaaliaikainen, että simit nukkuukin sen 8h vuorokaudesta. Ja tietty pitää maksaa, jos haluaa asioiden tapahtuvan nopeammin... :roll:
Mielestäni ymmärrettävä ratkaisu kun kyseessä on mobiilipeli, jonka painopiste lienee enemmän kehittymisessä/statseissa kuin elämän simuloinnissa. Lisäähän se myös rutkasti peliaikaa.
Niin että nopeutuksessa maksetaan tosiasiallisesti siitä, ettei tarvitse pelata ? En osaa kyllin kehua tuota ideaa, mut maltan ehkä silti viipyä PC:llä vielä vähän aikaa.

ViestiLähetetty: Ke Touko 24, 2017 10:24 am 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Lainaa:
Lainaa:
Voi tirsk, on tuokin paikka rahastaa! Tuo kyllä jotenkin mieleen että sims + virtuaalilemmikit... :D "Noniin nyt pitää herätät, simini on jo herännyt..."

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 287 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 114 15 16 17 1820 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+03:00