Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on Pe Marras 22, 2019 8:11 am

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

Mitä uutta?
∙ 24.2. Prosilver tyyli on jälleen käytössä. Muokkaamaton, mutta toimii mobiilina.
∙ 28.1. Radolan mobiiliversio käytettävissä Tapatalkilla (iOS/Android).
∙ 26.1. uudistuksia foorumin rakenteeseen.
∙ 23.1. uudet, talviset sesonkitittelit.

Kuva

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Sims 4 tarinat
ViestiLähetetty: Su Syys 27, 2015 10:43 am 
Poissa
Pajunkissa
Pajunkissa

Ikioma topikki tarinan kertojille. Keskustellaan tarinan kirjoittamisesta simssissä ja annetaan vinkkejä siihen liittyen. Täällä voit myös kertoa mitä tarinassasi parhaillaan tapahtuu ja jos olet suunnittelemassa uutta tarinaa jne.

Viestin otsikko: Re: Sims 4 tarinat
ViestiLähetetty: Su Syys 27, 2015 11:42 am 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Jes! Itse olen kovasti suunnitellut tarinan tekemistä/kirjoittamista nelosella, mutten usko että aikani syksyllä riittäisi tähän :( Mutta olisin kyllä kiinnostunut lukemaan muiden tarinoita, joita en toistaiseksi ole löytänyt kovin montaa... Pitäisikö The Sims 4 tarinoille luoda oma luomusten puolelle?

Olen jo tovin ihmetellyt tätä, etten ole löytänyt netin syöväreistä kuin yhden suomalaisen The Sims 4 Lc tarinan ja lisäksi muutaman nelosta käsittelevän blogin... Englanninkielisiä tarinoita ja blogeja kyllä löytyy kuin sieniä sateella, mutta missä ovat kaikki suomalaiset? :o Eikö nelonen vielä innosta tarpeeksi tarinan tekemiseen niukan sisältönsä takia vai mikä maksaa?

ViestiLähetetty: Su Syys 27, 2015 12:11 pm 
Poissa
Pajunkissa
Pajunkissa

Erittäin hyviä pointteja. Omalla kohdallani pelaaminen on aina liittynyt jotenkin tarinan kerrontaan ja siitä syystä en ehkä ole pelannut kovin paljoa nelosta kun tuntuu ettei sen kanssa voi olla aivan yhtä luova kuin kakkosen tai kolmosen. Neloseen on kuitenkin ilmestynyt jo sen verran materiaalia, että voisi alkaa suunnittelemaan tarinaa. Ihan peruslegacy voisi olla jo ihan mielenkiintoinen ja muutama uusi neloseen hyvin sopiva uusi haastekin löytyy maailmalta johon tarinansa voisi pohjautua.

Enkuksi tarinoita löytyy varmaankin siksi kun sillä kielellä löytyy niin paljon enemmän käyttäjiä ja meillä täällä Suomessahan tarinoissa käytetään aika runsaasti ladattuja/lavastuksia jne. Itse ainakin törmään enkunkielisiä tarinoita lukiessani paljon myös siihen, että pelin omat tavarat riittävät ja ei tarvitse välttämättä käyttää ladattuja kirjoittaakseen tarinaa. Itsekin uskon pystyväni kirjoittamaan tarinaa ilman ladattuja nyt kun pelissä on jo muutama kamasetti ja yksi lisäosa. Kyllähän se juonen keksiminen vaatii kuitenkin vähän jotain mihin tukeutua itse pelissä jos ei halua aivan kaikkea lavastaa.

Ajanpuute ja muu elämä tulee usein myös tarinan kirjoittamisen esteeksi...sims tarinan kirjoittaminen on aika työlästä kun täytyy sen pelaamisen lisäksi ottaa ne kuvat, muokata ja vielä kirjoittaa puhtaaksi. Yhden jakson kirjoittaminen on siis usean tunnin projekti ja se voi olla vaikka työssäkäyvälle tai opiskelijalle iso osa vuorokaudesta käyttää tietokonepeliin. Itsekin olen työssäkäyvä niin oikeastaan tarinan kirjoittamiseen olisi aikaa vain vapaapäivinä, mutta aion silti aloittaa jonkun tarinan ja kokeilla onnistuisinko jotenkin aikatauluttamaan itseäni siten, että työstän tarinaa vaikka 1 tunnin ajan silloin kun on vapaapäivä.

Olisi kyllä niin ihana taas päästä lukemaan tarinoita, koska niitä on aina niin rentouttavaa lukea ja myös palkitsevaa kirjoittaa itse :).

ViestiLähetetty: Su Syys 27, 2015 12:24 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Itsellänihän on tuolla blogissani mm tuo LC Laamaniemi, joka on toteutettu nelosella. Tosin nyt on aika ollut todella tiukilla enkä ole sitä eteenpäin saanut vaikka sukupolvissa taidan olla menossa jo pelin puolella jossain kuudennessa. Lisäksi minulta on blogin puolelle tulossa myös tuo sims 4 versio erot sukupuussa haasteesta kunhan vain saisin senkin aloitetuksi. Itselläni ei tällä hetkellä ole ns mistään muusta kuin ajasta kiinni. Eli siis tarínoita varmasti saisi nytkin jo tehtyä mutta ilmeisesti TS4 ei ole saanut ihan niin kovaa suosiota meillä suomessa tarinankertojien piirrissä kuin TS2 tai TS3 joka on harmillista.

ViestiLähetetty: Su Syys 27, 2015 12:35 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Itse mietin myös tuota, että TS2 ja TS3 taitaa olla enemmän tarinankertojien suosioassa kuin TS4. Ymmärrettävää toki, koska nelosessa on ilmestynyt vasta yksi lisäosa ja pari gamepackia sekä stuff-settiä. TS2 ja TS3 ovat sisällöltään jo niin laajoa, että ne ehkä inspiroivat enemmän pelaajia tarinankerrontaan kuin TS4.

Lisäksi ladattujakin on aiempiin peleihin paljon paljon enemmän kuin neloseen. Itse olisin jo alkanut kirjoittaa 1900-luvun alkupuolelle sijoittuvaa tarinaa, mutta homma kaatui siihen, etten löytänyt tarpeeksi ladattavaa (tosin nyt olen päättänytkin, etten lataa neloseen mitään).

ViestiLähetetty: Su Syys 27, 2015 1:42 pm 
Poissa
Pajunkissa
Pajunkissa

Pikkuhiljaa alkaa tulemaan sellainen kutkuttava inspiroitunut olotila kun lueskelee ja kattelee kuvia. Alan kyllä työstämään tarinaa heti kun tulee seuraava vapaa hetki. Tässävaiheessa varmaan toimivin olisi johonkin perus haasteeseen tai legacyyn pohjautuva tarina...peruslegacy on kuitenkin suht helppo toteuttaa. Se vaan vaatii aika paljon kärsivällisyyttä ainakin jos loppuun asti aikoo jaksaa :D.

ViestiLähetetty: Su Syys 27, 2015 4:22 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Mä tykkään kirjotella tarinaa ja se tuo tavallaan lisää itse peliinkin, mutta jossain kohtaa alkaa mennä liikaa lavastukseksi ja kuvien muokkaaminen alkaa pänniä. Siinä on ihan hirveä vaiva. Joku tosin jossain kertoi kaipaavansa ihan tavallisia lc-tarinoita, eli ei semmosia, missä tapahtuu koko ajan ihan hirveästi jotakin. Tämmöstä voisin itse vielä joskus harkita, mutta jotenkin tuntuu, ettei kukaan jaksa lukea, jos ei tapahdu mitään tai ole varsinaista juonta ollenkaan.

Luulen myös, että sims-blogit on vieneet osan kirjoittajista. Tuntuu, että blogien pitäminen on paljon helpompaa tai ehkä jotain vähän uutta tuulahdusta tarinarintamalle. Ei ole siis mikään fakta, vaan mulle on jäänyt vain tällanen kuva. :)

ViestiLähetetty: Su Syys 27, 2015 4:38 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Itseä houkuttaisi kovasti tehdä kunnolla tehty tarina, jossa on juoni jo valmiiksi huolella suunniteltu, mutta se veisi aivan liian paljon aikaa ja vaivaa lavastuksesta puhumattakaan! Itsestäkin hieman tuntuu siltä, että jos alat kirjoittamaan tarinaa, niin silloin se vaatii jotain uutta ja hienoa sekä hyvin kirjoitetun juonen.
Lainaa:
Luulen myös, että sims-blogit on vieneet osan kirjoittajista. Tuntuu, että blogien pitäminen on paljon helpompaa tai ehkä jotain vähän uutta tuulahdusta tarinarintamalle. Ei ole siis mikään fakta, vaan mulle on jäänyt vain tällanen kuva. :)
Blogeissa on juuri se helppoa, ettei tarvitse niin tarkkaan miettiä mitä kuvaa ja mitä kirjoittaa. Se on paljon vapaampaa. Se on siis paljon helpompaa kirjoittajalle itselleen kuin tarinan kirjoittaminen. Itsekkin ehkä mieluummin alkais sittenkin kirjoittamaan sims aiheista blogia, tai sitten kirjoittaisin ihan vaan tavallisesta simperheen arjesta.

ViestiLähetetty: Su Syys 27, 2015 4:42 pm 
Poissa
Pajunkissa
Pajunkissa

Se on kyllä totta, että blogin pitäminen on helpompaa koska ei tarvi miettiä lavastuksia tai juonikuvioita. Peruslegacy on minusta ainakin sinällään ihan tarpeeksi mielenkiintoinen jos osaa kirjoittaa elävästi ja ottaa nättejä kuvia. On se kuitenkin aina niin jännää nähdä minkänäköisiä jälkekäisiä legacyyn syntyy ja minkälaisia taloja rakennellaan. Mulle vois olla just joku peruslegacy tähän elämäntilanteeseen sopiva. Ehkä se ei saa niin hirveesti lukijoita ja ihkutusta, mutta jossain määrin kirjoitan myös ihan omaksi ilokseni. Oon myös huomannut, että se juoni tuppaa legacyssä kehittymään aivan kuin itsekseen pelin edetessä vähän pelin tapahtumienkin mukaan joten en koe sitä niinkään vaikeaksi. Omalla kohdallani meinaa vain lähteä järki siinä vaiheessa kun johonkin 50 kuvan osaan alkaa editoimaan kuvia. Kirjoitusvaihe on mukava ja se hetki kun saa jakson ulos on aivan paras.

ViestiLähetetty: To Heinä 28, 2016 5:23 pm 
Poissa
Tuisku
Tuisku

Oon vakavasti nyt miettinyt legacy challengen aloittamista, se kun on ollut "unelmana" siitä asti kun aloitin pelaamaan Simsiä. Nuorempana en olisi edes osannut kirjoittaa niin hyvin tai ottanut hyviä kuvia, mutta nyt oon varmaan enemmän kehittynytkin!
Taidan kuitenkin odottaa jos neloseen ilmestyisi joku kiva lisäosa (lisäosa taaperoineen, vuodenajat, lemmikit? :D) ennen kuin ryhdyn kirjoittamaan.
Yksi huolenaihe on vielä se, että aktiiviset Sims-pelaajat ovat vähentyneet huomattavasti mitä oon ite seuraillut. Enhän mä tarinoita kirjoittelisi lukijoiden ja katselukertojen takia, mutta on se mukavampi saada palkkio työstä ja kirjoittaa kunnon yleisöllekin.

Saa nähdä milloin saan aikaiseksi. Oon liian perfektionisti, että saattaa täkin jäädä aloittamatta..:(

ViestiLähetetty: To Heinä 28, 2016 9:28 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Noin 5 vuotta sitten muistan, että vuodatus oli täynnä The Sims 2 toteutettuja Legacy Challengeja ja nyt talvella palatessani radolaan ihmettelin, miksi en löydä tätä kautta nelosella toteutettuja legacyja juuri ollenkaan. :o Niitä on tosiaan hyvin vähän ja olenkin suunnitellut aloittavani omani (itseasiassa olen kuvannut kaksi ekaa osaa :D).
Kuulun myös näihin ihmisiin, jotka miettivät pelatessa kokoajan syvempää tarinaa simeille ja heidän elämälleen, joten olen aina pitänyt muiden simssillä toteutettujen tarinoiden lukemisesta. Lempi tarinani oli ehdottomasti LC Eternity, joka oli hyvin erilailla toteutettu fantasia LC kakkosella ja taisi olla jossain 8. sukupolvessa. Tarinaa ei kuitenkaan enää ilmeisesti ole, tai blogi on ainakin salasana suojattu. :/ Maksaisin saadakseni sen salasanan käsiini. :D
Jos itse saan tuon oman LC:ni julkaisu kuntoon niin ilmoittelen siitä heti kyllä tänne. :) Ajattelin kuitenkin kuvata joku 5 osaa valmiiksi ja kirjoittaa ainakin kolme, että saan sellaisen hyvän julkaisu rytmin. :D

ViestiLähetetty: Pe Joulu 30, 2016 7:08 pm 
Poissa
Miniaktiivi
Miniaktiivi

Sims 4 LC:t tuntuvat kyllä olevan harvassa varsinkin suomeksi o.o Varmaan johtuu siitä, että ovat siirtyneet YouTuben puolelle tai jotain? Muistan kyllä itsekin, että aikoinaan sims 2:sella oli räjähdysmäinen määrä Legacyja ja tarinoita netin uumenissa o:
Kirjoitan itse nelosella legacya sukunimellä Fardas ja parempi puolisko pitää Raindroppejen LC:tä yllä :3

http://lcfardas.blogspot.fi/
http://lcraindrop.blogspot.fi/

ViestiLähetetty: Su Tammi 15, 2017 12:27 am 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Olen palannut tauolta simssin maailmaan ja olen taas ihan innoissani Lc tarinani kirjoittamisesta! Joten hehkuttelen sitä nyt täällä. Pää on ihanan täynnä uusia juonikuvioita.

Kuten Jadeleine keskustelun alussa kirjoitti, niin tarinoiminen on yllättävän aikaa vievää puuhaa. Minulla menee oikeastaan eniten aikaa kuvien valikoimiseen ja käsittelyyn, kun yhtä 40 kuvan osaa varten saatan ottaa 150-300 kuvaa. Ja ne kaikki pitää tietenkin käydä läpi, että löytää parhaimmat!

Minäkin olen huomannut, että nelosella kirjoitettua Lc -tarinoita on nykyään melkoisen vähän. Etenkin, kun vertaa aikanaan kakkosella kirjoitettuihin. Se on sääli, koska niitä on mukava lukea. Ja ihan kaikkia tarinoita muutenkin.

Ja yleisesti tarinoinnista. Kirjoitan tällä hetkellä toista Lc -tarinaani. Ensimmäinen jäi kesken, kun Sims 3 bugitti niin paljon, että jouduin poistamaan naapuruston. Se oli harmi, koska olin juoninut tarinaa useamman osan päähän. Seuraava tarinani oli RKC eli royal kingdon challenge. Pidin siitä kovasti, koska rakastan fantasiaa ja historiallisia tarinoita. Valitettavasti kolmosen pelisysteemi ei oikein suosinut haastetta, niin jouduin lataamaan todella paljon modeja ja lisämateriaalia. Ja on varmasti helppo arvata miten siinäkin lopulta kävi! Olin juoninut RKC:täni monen sukupolven päähän, joten tämäkin harmitti vietävästi. Tosin tällä kertaa pelin lisäksi myös itse kone hajosi... Uuden tietokoneen myötä ostin Sims 4:n ja sittemmin aloitin viimeisimmän Lc-tarinani. Nyt olen päättänyt, että latailen vain esineitä, vaatteita, yms. tavaraa ja jätän kaikki peliä muokkaavat modit suosiolla pois. Josko nyt pääsisin kymmenenteen sukupolveen asti! Tai siis peli kestäisi bugittamatta siihen asti.

Pidän itse erityisesti Lc:n kirjoittamisesta, koska erityisesti siinä pelin omat tapahtumat vaikuttavat juoneen, tuovat koko ajan uusia ja jänniä kuvioita, joita en edes välttämättä itse olisi muuten tullut ajatelleeksi. Simeilläni on aina vahva oma tahto ja otan yleensä pelin tapahtumat mukaan ennakkoon miettimääni juoneen. Lc:ssä on myös se mukava puoli, että siinä kirjoittaja pääsee kunnolla pelaamaan tarinan ohessa. Lc -tarinani on siis vahvasti tarinapohjainen ja etenee melko hitaasti. Harkitsin joskus myös perus tarinan tekemistä, mutta huomasin nopeasti, etten jaksa pelata vain lavastaakseni kohtauksia. Olen siis hitusen laiska sen asian suhteen.

ViestiLähetetty: Su Tammi 15, 2017 10:43 am 
Poissa
Pajunkissa
Pajunkissa

Oispa kyllä mahtavaa jos porukka innostuis taas kirjoittelemaan tarinoita :)! Itellä ainakin nyt heräs vähän taas innostus kun taaperot tuli ja vampyyrit myös tulossa niin vihdoin jotain jännää :D...

Pari päivää on mennyt tässä lataillessa kaikenmoista...harkinnassa olis LC tai johonki muuhun haasteeseen perustuva tarina...

ViestiLähetetty: Su Tammi 15, 2017 5:43 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Huomasin itsekin tänään tuon vampyyrit -jutun! Odottelen sitä innolla ja on pitkästä aikaa sellainen lisäosa, joka on ihan pakko saada! Siitä voisi nimittäin saada tarinoihin/tarinaan kivaa jännitystä.

Jadeleine, kiva kuulla, että on jotain tarinaa harkinnassa! ^^

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00