Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on Ma Marras 11, 2019 10:55 pm

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

Mitä uutta?
∙ 24.2. Prosilver tyyli on jälleen käytössä. Muokkaamaton, mutta toimii mobiilina.
∙ 28.1. Radolan mobiiliversio käytettävissä Tapatalkilla (iOS/Android).
∙ 26.1. uudistuksia foorumin rakenteeseen.
∙ 23.1. uudet, talviset sesonkitittelit.

Kuva

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 105 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 57 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: La Tammi 21, 2017 7:11 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lainaa:
Mikäs ihme probleema mun pelissä on kun ei pysty CAS:issa vaihtamaan simin silmien väriä? Ei onnistu vaikka kokeilen eri ikäisillä tai valitsen jotkin valmiskasvot, joiden myötä pitäis silmienkin väri vaihtua! Mikä neuvoksi? :o
Marraskuussa 2014 homma ratkesi randomilla: http://modthesims.info/t/537879
Voisi toimia vieläkin. Muitakin tapoja varmaan löytyy.

ViestiLähetetty: La Tammi 21, 2017 7:54 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Eli painaa vain satunaista niin silmävärivalikkorivin pitäisi tulla esiin? Täytyypi kokeilla sitten tätä :)

ViestiLähetetty: Su Tammi 22, 2017 1:54 pm 
Poissa
Tuisku
Tuisku

Onko jollain muulla käynyt niin, että kakkuun ei voi laittaa niitä kynttilöitä, että voisi ikäännyttää simin? Jos järjestän synttärijuhlat, niin silloin pystyy kyllä laittamaan kynttilöitä, mutta ilman sosiaalista tapahtumaa ei voi. Onko tää jonkun päivityksen ansiosta, vai joku bugi vaan?

ViestiLähetetty: Su Tammi 22, 2017 4:26 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Zey, onko kakku varmasti keskellä pöytää tai keittiötasoa? Jos kakku on pöydän reunalla, kynttilöitä ei pysty laittaa.

ViestiLähetetty: Su Tammi 22, 2017 7:04 pm 
Poissa
Tuisku
Tuisku

Testasin kaikissa mahdollisissa kohdissa pöytää, eikä toiminut missään. :/ Ilmeisesti kyseessä on sit joku bugi. Täytyy varmaan koittaa, josko pelin korjaaminen korjaisi kakut.

ViestiLähetetty: Su Tammi 22, 2017 7:23 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lainaa:
Testasin kaikissa mahdollisissa kohdissa pöytää, eikä toiminut missään. :/ Ilmeisesti kyseessä on sit joku bugi. Täytyy varmaan koittaa, josko pelin korjaaminen korjaisi kakut.

Mulla bugasi hääkakku yksissä häissä. Sain muistaakseni kynttilät siihen, muttei antanut leikata kakkua, kun valitti, että hääparin pitää se leikata ensimmäisenä ja hääpari oli kyllä ihan kyseessä. :D Samoin uusi bugi (tai muuten vain muutettu asia) on synttärikakuissa, että kun sim leipoo sellaisen, se ottaa saman tien yhden palan kakusta itselleen, jonka jälkeen kynttilöitä ei voi enää laittaa. Vain jos sim on täysin kylläinen leipoessaan kakun, kakku säilyy ehjänä. Eli tuntuu, että noissa kakuissa on enemmänkin jotain häikkää tällä hetkellä, ainakin minulla.

ViestiLähetetty: Ma Tammi 23, 2017 9:36 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lainaa:
Lainaa:

Mulla bugasi hääkakku yksissä häissä. Sain muistaakseni kynttilät siihen, muttei antanut leikata kakkua, kun valitti, että hääparin pitää se leikata ensimmäisenä ja hääpari oli kyllä ihan kyseessä. :D Samoin uusi bugi (tai muuten vain muutettu asia) on synttärikakuissa, että kun sim leipoo sellaisen, se ottaa saman tien yhden palan kakusta itselleen, jonka jälkeen kynttilöitä ei voi enää laittaa. Vain jos sim on täysin kylläinen leipoessaan kakun, kakku säilyy ehjänä. Eli tuntuu, että noissa kakuissa on enemmänkin jotain häikkää tällä hetkellä, ainakin minulla.
Kakuissa ja leipomisessa lieviä kummallisuuksia täälläkin. Toin esimerkiksi uuden pariskunnan peliin tänään ja uusia naapureita tervehtimään tulleet simit eivät joko saaneet annettua tuliaiskakkujaan tai jättivät kakun palaa tai kahta vajaina.

ViestiLähetetty: Ma Tammi 23, 2017 11:04 pm 
Poissa
Pajunkissa
Pajunkissa

Mulla on kans ollu tuota kakkuongelmaa aiemmin, mutta se on nyt kadonnut jonnekkin...en sitten tiedä mikä on muuttunut kun nykyisin simit jättävät kakut rauhaan. Newcrestin perheessäni perheen äiti popsi samantien lasten synttärikakuista palasen ennenkuin kerkesin komentaa laittamaan kakun jääkaappiin tai päivänsankaria paikalle. Nykyisessä legacyperheessäni kaikki jäsenet ovat kovia kokkaamaan, joten ehkä he ovat sitten tarpeeksi kylläisiä ja sitten malttavat odottaa kakun syömistä oikeaan hetkeen...

ViestiLähetetty: Ti Tammi 24, 2017 8:40 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

^ Mulla on myös ollut tota ongelmaa! Kakun tekijän täytyy ottaa siitä yks palanen ennen kun kynttilät on paikoillaan ja oikea sim voi ikääntyä. Todi ärsyttävää, mutta se toiminto täytyy vaan heti peruuttaa kun kakku tulee uunista. Ja auttaa jos kakun tekijä ei oo nälkänen!

ViestiLähetetty: To Helmi 09, 2017 8:07 am 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Onko muilla ollut tälläistä ongelmaa häiden kanssa? Aina kun järjestää häät niin jääkaappi menee koko tapahtuman ajan rikki. Vaikka sen korvaa/korjaa niin se menee uudestaan ja uudestaan rikki. Todella rasittavaa kun pitopalvelijakaan ei sillon pääse tekemään ruokaa :D

ViestiLähetetty: Ke Helmi 15, 2017 3:40 pm 
Poissa
Miniaktiivi
Miniaktiivi

Heippa,

Olen aivan uunituore käyttäjä tällä foorumilla, joten opastakaa, jos sääntöjen lukemisesta huolimatta onnistun töpeksimään jotenkin.

Olen nyt jonkin verran ehtinyt pelailla Sims 4:sta, hankkinut simpariskunnalle kaksi lasta ja muuttanut toisen lapsista kotoansa pois. Innostuin sitten pelailemaan tällä muuttaneella simillä ja pian huomasinkin, että muuttaneen simin isoveli oli kasvanut aikuiseksi, veljentytär oli kasvanut vauvasta taaperoksi ja oli parin päivä päässä lapseksi kasvamisesta sekä perheen äiti oli ehtinyt vaihtaa hiippakuntaa. Ainoa Sims-peli, jota olen pelannut, on Sims 2, jossa ikääntyminen on tasan ollut päällä tai pois päältä, joten Sims 4:n ikäasetukset ovat vieraat ja haluaisin varmistaa, miten saan ikääntymisen olevan päällä vain ja ainoastaan sillä hetkellä pelaamassani taloudessa. Eli onko lopputulos toivotunlainen, jos "ikääntyminen (pelatut simit)" alasvetolaatikosta valitsen "vain aktiivinen talous" (tms) ja otan ruksin pois kohdasta "ikääntyminen (ei-pelatut simit)"? Tämä taitaa olla itsestäänselvä palikkakysymys, mutta en haluaisi riskeerata hyvien taaperobonuksien saamista.

Kiitos vastauksista jo etukäteen! =)

ViestiLähetetty: To Helmi 16, 2017 6:56 am 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Mun pieni kysyms on, että onko Sims 4 satiaisia? XD Mun simillä on "muutaman" woohoon jälkeen ilmestynyt buffi sairaudesta, jossa on ötökän kuva ja sim raapii itseään. En löydä millään hakusanalla mitään vastaavaa enkä duunipäivän sairauslistaltakaan. Luteita? Torakoita pilaantuneesta rupasta tavaraluettelossa? Wut?

Oddis_98 Eliza Pancake on Pancake myös suomeksi :) Ehkä ne satiaiset tulivat juuri häneltä...

Viimeksi muokannut Silva, La Helmi 18, 2017 6:13 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ViestiLähetetty: Pe Helmi 17, 2017 6:59 pm 
Poissa
Lumihiutale
Lumihiutale

Lainaa:
Oddis_98 Eliza Pancace on Pancace myös suomeksi :) Ehkä ne satiaiset tulivat juuri häneltä...
Niin se taisi ollakkin ':) .

ViestiLähetetty: La Helmi 18, 2017 6:15 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Gosh, nolo kirjoitusvirhe oikein tuplana. Nyt jäin kiinni muokkaamisesta jälkikäteen, kun se ei päivitykään lainaukseen... :'D

ViestiLähetetty: La Helmi 25, 2017 10:23 pm 
Poissa
Miniaktiivi
Miniaktiivi

Ostin vampyyrilisäosan tässä vähän aikaa sitten. Vampyyrit olivat muuttaneet itsenäisesti pelissä Tarun Inkilän (?) vampyyriksi ja Taru tuli käymään pelaamani peheen luona. Perheen mummo kävi sanomassa tälle pari ystävällistä kommenttia, jonka jälkeen Taru muutti mummon vampyyriksi, vaikken sitä itse halunnut, enkä pyytänyt Tarua muuttamaan simiäni (!!) toimiko peli niinkuin pitää vai johtuiko esim. jostain modista? Ihan mahtavaa, jos vampyyrit voivat muuttaa muita simejä ilman, että pelaaja sitä niiltä erikseen pyytää :D

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 105 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 57 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00