Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on To Kesä 04, 2020 11:36 pm

Kaikki ajat ovat UTC+03:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

TIEDOTUS:
Ylläpito on foorumin hiljentyneen ilmapiirin vuoksi päättänyt ryhtyä museoimistoimiin, joten poksi sekä kommentointi on asetettu pois päältä. Kiitos ymmärryksestänne!

Kuva

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 356 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 524 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: Pe Loka 16, 2015 4:31 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Ärsyttää kun Game Packit ja Stuff packit saa ostettua vain Originista, itsellä kun ei liian nuoren iän takia ole mahdollista sieltä vielä ostaa. Kuumaa keittiökamaa, yleilliset bileet ja kylpyläpäivä kiinostaisivat niiiin paljon! Myydäänköhän missään lahjakortteja tms. Originiin?

ViestiLähetetty: Pe Loka 16, 2015 7:32 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Lainaa:
Ärsyttää kun Game Packit ja Stuff packit saa ostettua vain Originista, itsellä kun ei liian nuoren iän takia ole mahdollista sieltä vielä ostaa. Kuumaa keittiökamaa, yleilliset bileet ja kylpyläpäivä kiinostaisivat niiiin paljon! Myydäänköhän missään lahjakortteja tms. Originiin?

Sama juttu.... :(
Onneks kauppoihin tuli tuo Bundle joka sisältää Täydellinen terassi, Ylelliset bileet sekä Kylpyläpäivä! =)

ViestiLähetetty: La Loka 17, 2015 12:14 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Mä ootan jotain lemmikeihin liittyvää jo tosi paljon. Luultavasti näillä näkymin ainoa lisäri mikä on suunnitelmissa hankkia, ellei jotain todella mielenkiintoista ja yllättävää tule vastaan. Gamepackit ei nyt niin paljon muhun pure, vaikka niissä kyllä kiinnostavia juttuja onkin.

ViestiLähetetty: La Loka 17, 2015 3:17 am 
Poissa
Miniaktiivi
Miniaktiivi

Mullakaan ei oo nelosen lisäri tai pelipaketit niin suurta kiinnostusta nostattanut että olisin valmis pahimmillaan melkein 40€ maksamaan kun en rahassa ui. Ei varmaan seuraavaan pariin vuoteen tuu noista oikeen mitään hankittua jos ei hinnat alene, paitsi ehkä hyvällä tuurilla jokin pelipaketti.. Sitä paitsi Sims 4 pelaaminen on mulla jäänyt toistaiseksi sen verran vähälle ettei varmaan olisi kannattavaakaan nyt noita ostella.

Oonko muuten ainoa jota vähän jopa ärsyttää se että esim. lisäosia ei pääsääntöisesti kutsuta enää suomenkielisellä nimityksellä vaan kannessa komeilee hienosti "EXPANSION PACK". Miksi ihmeessä se on englanniksi? Pelipaketeille eli "Game Packeille" ei taida virallista suomenkielistä nimeä edes olla.. Vai olenko väärässä? Oon nähny jopa The Simsin virallisen FB-sivun päivityksissä käytettävän kesken lausetta näitä enkkunimiä. Päätä särkee.. Nojoo onhan tämä periaatteessa vaan pikku juttu mutta silti. Jos Expansion Pack on ennenkin suomennettu lisäosaksi niin miksei nyt muka voi tehdä samoin? Koetaanko se ns. Lontoon kieli sitten nykyään niin paljon hienompana et on pakko jättää ne kääntämättä siihen? :roll:

Älkää vaan sanoko että oon oikeesti ainoo ihminen koko maassa joka on tätä asiaa edes jollain tasolla tuuminut? XD Tunnen itseni oudoksi. Ei mulla muuta.

ViestiLähetetty: La Loka 17, 2015 7:04 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Oddsat, mua ärsyttää sama! Viralliselle Sims-foorumille koetin ehdottaa suomalaisia nimiä otsikoiksi, mutta enkuksi tulivat. Ärrinmurrin.

Tai Simsistä kiinnostuneille: https://suoturve.net/korpi

ViestiLähetetty: To Loka 29, 2015 9:22 am 
Poissa
Tuisku
Tuisku

Mua harmittaa, että alienit kääräistiin Duunipäivä-lisärin kylkiäiseksi. Mulla kun ei oo mitään muuta syytä hankkia sitä, joten voi olla, että alienit jää kokonaan näkemättä uusimmassa Simssissä. Myöskään tuo tuleva lisäosa, Kimppapuuhaa, ei oikeen iske. Vuodenaikoja ja lemmikeitä kuitenkin oottelen innolla. : ) Zombeja mulla ei oo Simssissä koskaan ollut, joten ois kiva jos niitä tulis jonkun kivan lisärin matkassa nytte.

ViestiLähetetty: To Marras 05, 2015 5:46 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Minuakaan ei hirveästi ole nelosen lisärit kiinnostaneet, niissä haisee niin kovasti rahastus, että huhhuh. Mutta tässä kulutusyhteiskunnassahan tärkeintä on myynti... Olen myös samaa mieltä aiempien keskustelijoiden kanssa tuosta lisärien köyhtymisestä.
Muutenkaan en ole kyllä nelosta hirveästi pelannut, ehkä koska koen sen hieman tylsäksi (koska ei lisäreitä), kaipaisinkin neloseenkin vuoden aikoja ja lemmikkejä.

Nykyisistä lisäreistä voisin ehkä harkita vain tuota Duunipäivää, mutta siihenkään en koske ennen kuin hinta putoaa reilusti.

ViestiLähetetty: Ma Marras 09, 2015 4:27 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Olen samaa mieltä siitä, että niin peli kuin kaikki kylkiäiset ovat todella kalliita kun miettii että on vain viihdekäyttöön.

Mutta montako kertaa samalla hinnalla käy esim. elokuvissa? Keilaamassa? Huvipuistossa?

Kaikki on suhteellista ja minulle Sims on suorastaan harrastus ja kun mietin montako pelituntia olen viimeisen vuoden aikana siihen käyttänyt, en listaisi harrastusta kaikkein kalleimmaksi jos en nyt ihan halvimmiksikaan. Kaikki maksaa mutta kuluttajana voi todellakin kieltäytyä ostamasta tuotetta jos se on kohtuuttoman hintainen, oli kysymys sitten viihde- tai hyötytavarasta :)

Itse olen myös miettinyt sitä, jos jään odottelemaan että hinnat halventuvat, menetänkö siinä pelikokemuksia uusista jutuista?
Olen kärsimätön ihminen siinä mielessä että kun uuta on saatavilla, pitää päästä heti kokeilemaan.

Tosin asia joka minua oikeasti harmittaa on se, että lisäosia ja kamasettejä yms. tulee ihan liian usein. Vanhoihinkaan ei ehdi kunnolla tutustua, saatikka niihin kyllästyä kun jo mainostetaan uutta.

ViestiLähetetty: Ma Marras 30, 2015 1:58 pm 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Lainaa:
Oonko muuten ainoa jota vähän jopa ärsyttää se että esim. lisäosia ei pääsääntöisesti kutsuta enää suomenkielisellä nimityksellä vaan kannessa komeilee hienosti "EXPANSION PACK". Miksi ihmeessä se on englanniksi? Pelipaketeille eli "Game Packeille" ei taida virallista suomenkielistä nimeä edes olla.. Vai olenko väärässä? Oon nähny jopa The Simsin virallisen FB-sivun päivityksissä käytettävän kesken lausetta näitä enkkunimiä. Päätä särkee.. Nojoo onhan tämä periaatteessa vaan pikku juttu mutta silti. Jos Expansion Pack on ennenkin suomennettu lisäosaksi niin miksei nyt muka voi tehdä samoin? Koetaanko se ns. Lontoon kieli sitten nykyään niin paljon hienompana et on pakko jättää ne kääntämättä siihen? :roll:

Älkää vaan sanoko että oon oikeesti ainoo ihminen koko maassa joka on tätä asiaa edes jollain tasolla tuuminut? XD Tunnen itseni oudoksi. Ei mulla muuta.
Tähän voin vähän valaista. Kielisotku johtuu EA:n käännspolitiikasta, joka on nykyään todella keskitetty, eli esimerkiksi kaikki pohjoismaiset käännökset hoidetaan Ruotsissa - paikassa, jossa työntekijät eivät puhu/kirjoita/ymmärrä sen paremmin norjaa, tanskaa kuin suomeakaan. Niimpä käännöksiä tekevät freelancerit, ja tuloksena on se, että asioita kääntää se sata ihmistä, jolloin aina jotain jää pois. Homma on aika huonosti organisoitu ja kovalla kiireellä tehty, ja sitten se näkyy siinä, että "Ohhoh, tätä sanaa ei muistettu kääntää, no laitetaan se nyt näin sitten tonne." Plus, taho, joka vastaa virallisesta viestinnästä Suomen simsissä, ei tosiaan suostu puhumaan suomea...;D
Minusta tämä on aikamoinen harmi, sillä simsin käännökset ovat aina ennen olleet todella laadukkaita (tyyliin kakkosen aikana) ja toimivia (tosin sehän on mielipidekysymys). Olen itse työskennellyt simsiä kääntäneiden ammattikääntäjien kanssa toisissa projekteissa, ja he ovat todella, todella ammattimaisia, mutta säästösyistä (typerää jos minulta kysytään) EA ei enää käytä heidän palveluksiaan.

ViestiLähetetty: Ma Marras 30, 2015 9:12 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

En minäkään ymmärrä, miksi yhtäkkiä piti ruveta käyttämään noita englanninkielisiä termejä, kun ne suomenkieliset on toimivia ja vakiintuneet käyttöön. Nämä uudet Game Packit olis voinut olla vaikka Teemapaketteja, kun ne näemmä keskittyvät aina johonkin yhteen aiheeseen.

Näin ammattilaiskääntäjänä (pelejäkin kääntäneenä) sanoisin kyllä sen verran kääntäjien puolustukseksi, että tuollaiset nimipolitiikkaan liittyvät asiat, niin kuin esim. elokuvien, TV-sarjojen/-jaksojen ja pelien suomenkieliset nimet eivät yleensä ole kääntäjien harteilla, vaan joku markkinointiosasto vastaa niistä. Sieltä sitten tulee juuri tämänkaltaisia tyhmiä päätöksiä, joita me kääntäjät joudumme uskollisesti noudattamaan, tykkäsimmepä niistä tai emme... Lisäksi töitä joutuu tekemään nykyään aina vaan kovempaa tahtia, eli ei ole oikein aikaa viilailla käännöksiä tai ruveta keksimään mitään vitsejä ja sanaleikkejä Aku Ankka -lehden tyyliin, vaikka kuinka haluaisi.

Mä taidan hankkia tuon seuraavan lisärin sen kaupungin takia, se on aika hienon oloinen. Viime aikoina lisäristä on tullut aika paljon uutta infoa esim. SimsVIP-sivustolle, tosin kaikki englanniksi.

ViestiLähetetty: Ke Joulu 02, 2015 7:48 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Mua ei niinkään ole tämä nimiasia kummastuttanut, tosin kutsun näitä isompia Game Packeja kamaseteiksi ihan arkikielessä. Nyt kun katsoin tän viimisimmän trailerin Kimppapuuhasta ja Windenbourgista niin tulin kyllä siihen päätökseen, että aion hankkia tämän lisärin itselleni, kun se vain ilmestyy. Arvostan EA:ta kyllä siitä syystä, että uhrasivat enemmän aikaa pelikehittelyyn ja siksi myöhensivät julkaisuajankohtaa. Unelmaduuni ei minua kiinnostanut, mutta tämä tuntuu aikas lupaavalta setiltä. :p

ViestiLähetetty: Ma Joulu 21, 2015 9:46 am 
Poissa
Pajunkissa
Pajunkissa

Seuraavaksi ilmestyy varmaan joku pelipaketti tai kamapaketti. Toivoisin jo pikkuhiljaa peliin lisää tekemistä lapsille. Joku perhe-aiheinen pelipaketti voisi olla tähän väliin kiva. Lisää hiuksia, vaatteita ja harrastusvälineitä lapsille ja teineille. Kaipaileen myös taaperoita peliini, joten perhe-aiheinen lisäosakin olisi jossain vaiheessa tervetullut. Taaperoit pitäisi mielestäni ehdottomasti lisätä peliin. Tuntuu niin hölmöltä kun simit kasvaa vauvasta suoraan lapseksi. Olin myös huomaavinani uuden sosiaalisen keskusteluvaihtoehdon. Simini pystyi keskustelemaan vampyyreistä, joten heräsi epäilys josko vampyyrit olisi seuraava uusi elämänmuoto.

ViestiLähetetty: Ma Joulu 21, 2015 3:03 pm 
Poissa
Miniaktiivi
Miniaktiivi

Unelmaduuni - lisäri oli aika laimea. Vain kolme pelattavaa uraa ja luulen että ne jäävät myös ainoiksi. Niistäkin ainut oikeasti mielenkiintoinen oli Rikosetsivän ura, mutta nykyään en jaksa sitäkään pelata koska poliisasema lagaa niin paljon, että puolet työajasta menee aina seisoskeluun. Odotin sen myötä myös lisää muita ammatteja. Yrittäminen ei minua kiinnosta. Alienit ovat kyllä metka juttu ja hyvin totetutettuja. En vain tajua miten ne liittyvät unelmaduuniin? :D

Ulkoilma-gamepack oli ihan mukava. Kaunis matkailukohde ja lisää kerättävää sekä uusi taito. Kylpyläpäivä oli ajatuksena mielestäni täysin turha, mutta loppujen lopuksi se on noista kahdesta packista se mitä olen enemmän käyttänyt ;D

Kamasetit on kyllä aika rahastusta. Olisin halunnut poreammeen ihan persupelin mukana tai sitten tuossa kylpylä - hommassa. Nyt piti ostaa kaikkea muutakin turhaa krääsää yms :l Toi keittökamasetti (vai mikä olikaan) ei innosta yhtään. En maksa jäätelökoneesta kymppiä!

Kimppapuuha vaikuttaa enemmän panostetulta. Mitä nyt olen hieman jo päässyt sitä tutkimaan niin vaikuttaa erittäin hyvältä! Hieman selkeämpi idea olisi voinut olla. Toivon ettei tämä kuitenkaan korvaa ns. Yöelämää - lisäriä (mitä tosin pahoin pelkään).

Mutta täälläkin odotetaan näitä oikeasti tärkeitä lisäreitä kuten Vuodenajat, Lemmikki-elämää ja Supernatural XD Ymmärrän toki että noiden tekemiseen menee paljon aikaa ja siksi toivon ettei EA mene hosumaan niitä nopean rahan toivossa.

ViestiLähetetty: Ti Tammi 05, 2016 3:11 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Nyt olisi Originissa tarjouksessa sekä Ulkoilma että Kylpyläpäivä. Tekisi mieleni jompaan kumpaan panostaa, vaikka 15 euroa on kyllä edelleen aika paljon. Kannattaako jompi kumpi tuohon hintaan? Nyt plussia ja miinuksia kehiin tai ihan vaan mielipide, että kumpi vai ei kumpikaan? :D

ViestiLähetetty: Ke Tammi 06, 2016 3:30 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lainaa:
Nyt olisi Originissa tarjouksessa sekä Ulkoilma että Kylpyläpäivä. Tekisi mieleni jompaan kumpaan panostaa, vaikka 15 euroa on kyllä edelleen aika paljon. Kannattaako jompi kumpi tuohon hintaan? Nyt plussia ja miinuksia kehiin tai ihan vaan mielipide, että kumpi vai ei kumpikaan? :D
Kiinnostava kysymys. Hankin itse aikaa sitten tuon Ulkoilman, kun innostuin mielettömästi uudesta piirteestä "Squeamish". Oli muuten pettymys, kuten moni muukin piirre, eikä kauniit maisemat, hevosenkengän heitot ja nuotiotarinat sittenkään kiinnostaneet. Mulle metsä on suomalainen metsä; marjapaikka, sienten kehto, eläinten (ja vähän mun) koti, eikä tuollainen rahastuspiste, joksi mä miellän Ulkoilman ympyrät.
Olen tiedostanut kaksi mahdollisuutta ja niille muunnelmat: a) TS4 ei ole mun peli b) Oon häiriintynyt yksilö, eikä mikään oo mulle mitään - ainakaan Sims 4:ssä.
Kumpi tahansa sitten onkin lähempänä oikeaa, odottelen vielä, ennen kuin lataan enempää pieniä osia joista en ole ihan selvillä.
Huono puoli tietenkin, että nyt en osaa verrata Kylpyläpäivää, kun en sitä hankkinut. Toivottavasti joku kuitenkin jaksaa kertoa siitä kokemukset. EA:n kehuihin en luota pätkääkään. :)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 356 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 524 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+03:00