Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on Su Joulu 17, 2017 11:35 pm

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Ehdotella kaikkea kivaa uutta | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

Mitä uutta?
∙ 17.12 tonttuja liikkeellä! Joulunajan erikoishymiö ilmestynyt.
∙ 11.12 uudet, jouluiset sesonkiarvonimet
∙ 16.11 käyttäjätunnuksen luominen vaatii nykyään sähköpostivarmennuksen. Eli käynnin sähköpostissa klikkaamassa tullutta varmistuslinkkiä (viesti voi päätyä roskapostikansioon).

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 330 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 118 19 20 21 22
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: Su Marras 12, 2017 5:03 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Mä en oo vielä hankkinut Kissat ja Koirat lisäriä mutta oon kyllä päättänyt hankkia sen jossain vaiheessa hieman myöhemmin. Nyt kun oon katsellut jonkin verran videoita, niin vaikuttaa kyllä niiden perusteella aivan ihanalta lisäriltä! =) Mun mielestä näkemäni perusteella kissat & koirat on tosi hyvin toteutettu, ja aivan mahtavaa on myös se kuinka paljon uusia hienoja tavaroita yms tulee mukana ja myös uusi naapurusto on todella upean näköinen =) Mulla ei oo ollut mitään erityisempiä odotuksia etukäteen ja oikeastaan mun kohdalla kävi vieläpä niin, että kun ensin olin ajatellut että en aikoisi ollenkaan hankkia tätä lemmikkilisäriä, niin nyt sitten oon jo muuttanutkin mieleni ja aion sen hankkia, koska oon tykästynyt siihen miltä se näkemieni videoiden perusteella näyttää =) Aiemmin kun oon pelannut Kakkosta, niin silloin olin pitkään kahden vaiheilla että hankinko vai enkö hanki Lemmikkielämää -lisäriä, ja lopulta päädyin sen hankkimaan mutta jostain syystä en siitä erityisemmin silloin sitten tykännytkään, kun jotenkin koin että ne lemmikit oli tosi "työläitä" ja vei liikaa simien aikaa ja hankaloitti asioita (toki oikeassa elämässäkin lemmikkien hoitoon pitää panostaa kunnolla ja niille pitää olla aikaa jne. [itselläni on ollut lemmikkinä kani ja kissoja; 1 kissa on nytkin]) eli siis jotenkin en vain tykännyt Kakkosen kohdalla lemmikeistä simeillä. Myöhemmin tulikin sitten pelattua ilman ko. lisäriä. Kolmosta en ole koskaan pelannut joten siihen en oikein osaa verrata enkä ajatella sitä lemmikkienkään osalta.
Se mikä mun mielestä tässä Nelosen lemmikkilisärissä on tosi hyvä juttu, on se että lemmikkejä ei voi itse ohjata. Tykkään siitä kun se on mun mielestä realistisempaa että lemmikit tekee mitä itse tahtoo, ja niitä voi simit sitten opastaa ja kouluttaa :peukku: =) Ilmeisesti moni haluaisi että niitä voisi ohjata, joten olisi varmaan kiva silleen, että olisi mahdollisuus valita että voiko lemmikkejä ohjata vai ei, kun tämä vaikuttaa tosiaan jakavan mielipiteitä =) Mukava lukea muiden ajatuksia tästä lisäristä nyt kun itse aion vielä jonkin aikaa odottaa ennenkuin sen hankin.

(Ava: allavatars.com by Blue_saturn)

Viimeksi muokannut Aleyna, Su Marras 12, 2017 5:26 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ViestiLähetetty: Su Marras 12, 2017 5:25 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Videoiden ja keskustelujen perusteella näyttää siltä, että lemmikit on alkuun työläämpiä hoitaa, koska niitä pitää kouluttaa ihan perusjutuissa / pois pahoista tavoista, mutta kunhan ne on opettanut tavoille, hommasta tulee helpompaa kun ei tarvi koko ajan olla vahtimassa (ainakin kunnes hankkii taas uuden lemmikin tai teettää pentuja).

ViestiLähetetty: Su Marras 12, 2017 7:29 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Mukava lukea näkemyksiä Kissat & Koirat-lisärin suhteen! Itse olen päässyt kyseistä lisäriä pelaamaan vasta hyvin vähän aikaa sen vuoksi, että kaiken näköisiä ongelmia on ollut. Heti alkuun asennuksessa tuli jotain häikkää, joten jouduin korjaamaan koko pelin asennuksen. Sen jälkeen Origin alkoi jäätymään, kaatuilemaan ja estämään pelin käynnistymisen, jonka jälkeen on ollut arpapeliä monennellako yrityksellä pelin saa oikeasti auki, eikä se kaadu heti kättelyssä tai ekassa latausruudussa. Sitten tietty custom contentit haraa vastaan, simit ei syö ja kaikki bugaa. Kymmenen tunnin talon rakentamisen, perheen muuttamisen ja perustoimintojen testaamisen jälkeen olen päässyt pelaamaan koiranpennulla about puoli tuntia. Ja sitä ennenhän oli lemmikinluonnissa tehtävä mm. rottweilerista siedettävämmän näköinen versio (sillä pelin versio on ihan sysiruma) ja leikittävä tämän uuden rotikan ja valmiin akitan genetiikoilla että sain sellasen pennun kuin halusin.

Alku on ollut helkkarin takkuinen, mutta jospa tänään pääsisin oikeesti pelaamaan ja jakamaan kokemuksiani itse pelistä.

ViestiLähetetty: Ma Marras 13, 2017 1:37 am 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Alku oli mullakin takkuinen,vaikka peli sinänsä tuntui toimivan. Ensimmäinen koira similläni kärsi kuitenkin pelosta, jonka syytä en onnistunut löytämään. Koiralla ei ollut pelokasta luonnetta, eikä sen pelimekaniikan perusteella olisi pitänyt pelätä, mutta tunnetila oli koko ajan oranssilla - epämiellyttävällä. Viesti oli jatkuvasti tyyliä "Eläin toipuu itsestään saadessaan olla hetkisen rauhassa", mutta parannusta ei kuulunut. Ongelmien lähde EI ollut televisio, pesukone, jääkaappi, pölynimuri tms. "normaali" pelon aiheuttaja - eikä koira osoittanut mitenkään mistä oli kysymys.

Kulutin ensimmäisen pelikokeiluun varaamani illan (ja yön) hävittämällä huonekalun toisensa jälkeen, vaihtamalla toistuvasti asuntoa, antamalla simin telttailla koirineen yms. ja setvimällä luonteenpiirteiden ja ympäristötekijöiden kombinaatioita. Modit tuskin olivat syynä, kun olin ne poistanut pelistä ja sammutellut vielä peliä ja tietskaakin useampaan otteeseen. Viimein tein sen minkä järkevä pelaaja olisi tehnyt huomattavasti nopeammin. Aloitin uuden pelin eri koiralla, mutta täysin samalla omistajalla ja ympäristöllä. Sillä kertaa koira ja kaikki muukin toimi kuin unelma. Koira kertoi selvääkin selvemmin mistä piti ja mitä pelkäsi, eikä kommunikaatiovaikeuksista ollut tietoakaan. Mistä aluksi oli kysymys en tiedä. Arvailuni liikkuvat bugien, pelialgoritmien, softakorruption ja selektiivisen woodoon välimaastossa. Ihan tuli mieleen kyllä pari kertaa, että olisi ehkä ollut hiukan helpompaa jos olisi voinut kunnolla pelata sillä koiralla ja nähdä mitä koiran mielessä liikkui eikä pelkästään arvailla.

No sitten piti kokeilla eläinlääkintää, joka minusta on vain melko pienin muutoksin toisinto "Ulos syömään" -pakin ravintolan pidosta. Ehdoton parannus ravintolatouhuun verrattuna on kuitenkin mielestäni se, että nyt klinikan omistaja voi sentään itsekin lääkitä eläimiä ja rahastaa, eikä pelkästään mielistellä asiakkaita ja seurata alaisten edesottamuksia. Muitakin pieniä apuja ja yksinkertaistuksia oli kehitetty klinikan toimintaan ja vaikkei eläinparantolastakaan ole järkevää liiketoimintaa vaivauduttu tekemään, on vaikea olla pitämättä eläinten auttamista miellyttävänä puuhana. Erityisesti kun on juuri pitempään avuttomana seurannut patologisesta pelosta kärsivää koiraa. Jos joku asiakkaista sattumalta pyytää steriloimaan lemmikkinsä, vaihdan luultavasti mielessäni sen raukan nimeksi vaikkapa Electronic Arts, Pelinkehitystiimi tai jotain siihen suuntaan ennen kuin leikkauspöytä tekee sen mitä pitää tehdä.

ViestiLähetetty: Ma Marras 13, 2017 9:17 am 
Poissa
Iso Paha Moderaattori
Iso Paha Moderaattori

Odotin tosi pitkään tätä lisäriä. Kaipasin peliin lisää sisältöä, mutta vampyyrit ja taaperot saati muut lisäosat eivät kiinnostaneet. Ehdin testata ehkä jopa yhden sim-päivän peliä, vaikuttaa hauskalta! Joku ylempänä mietti ettei koiranpentuja voi myydä - kyllä ne voi, puhelimella. Sieltä löytyy myös vaihtoehto adoptoimiselle. Silloin pääsee hetkeksi tutustumaan eläimeen jonka aikoo adoptoida, ei tarvitse ihan summassa valita, vaan tutustumalla saa nopsaa luonteenpiirteetkin selville.

Uuden maailman tyhjät tontit tympii, koska puita on niin paljon, että en edes yrittänyt pelata niillä. Mulla menee heti hermot, jos talo ei ole helposti pelattavissa. Nättejä kyllä ovat!

ViestiLähetetty: Ma Marras 13, 2017 2:15 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

En ole vielä läheskään päässyt tutustumaan kaikkiin toimintoihin omassa pelissä eli moni asia mitä täältä luin herätteli ajatuksia :)

Adoptoin koiranpennun perheeseen. Heti ensimmäiseksi yllätyin ettei lemmikkiä pääse ohjaamaan saati sen tietoja tarkastamaan. Onko muuta keinoa tarkistaa lemmikin piirteet kuin CAS? Olisin toivonut vähintään kakkosen lähestymistapaa: tiedot nähtävillä, ohjata voi koodilla.

Koirani on aikuisenakin aika passiivinen, voi johtua luonteestakin, mutten ole nähnyt sen koskevan lelupalloihin ellei se sitten leiki simin kanssa noutoa. Tai ehkä se on vaan niin ovela etten huomaa.

Mikseivät kehut ja torut voi olla lemmikin hoidossa tai jossain omassa "koulutus"-osiossaan? En sanoisi aiheellista käytöksen torumista ilkeäksi. Pikku juttu mutta kunhan mainitsin.

ViestiLähetetty: Ma Marras 13, 2017 2:30 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Piirteet näkee klikkaamalla eläintä simin suhdepaneelissa - tämä onnistuu kaikilla elukoilla joihin sim on tutustunut, ei pelkästään simin omilla. Lemmikin kokonaan oppimat komennot taas näkee komentovalikosta suunnilleen tuonnimisestä valinnasta, josta niitä voi myös käyttää.

Tuo kummastuttaa muakin että miksi toruminen on muka ilkeää... Läksyttäminen taas ei näköjään ole? Lopputulos kai kuitenkin sama?

Pentuja voi tosiaan myydä muttei aikuisia eläimiä, ne voi vain antaa adoptioon (silloin ne kylläkin katoavat pelistä kokonaan). Jos haluaa antaa aikuisen lemmikin jollekin toiselle pelin perheelle, se onnistuu vain talouksienhallinnan kautta.

ViestiLähetetty: Ti Marras 14, 2017 10:44 am 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lemmikin voi nuorruttaa (ja ikäännyttää) eläinlääkärin herkuilla. Oon kokeillut vain skenaariossa, en 'oikeessa pelissä', mut näyttäs toimivan tosi hyvin. Vanhasta lemmikistä tulee aikuinen ja aikuisesta pentu. Ainuttakaan lemmikkiä en kyllä oo raatsinut myydä, niin en tiedä onko jotain estettä myydä aiemmin aikuista pentuna. Mulle se olis jotenkin epistä ja järkyn moraalitonta monessakin mielessä, mut tuskin semmoinen pelin kehitystiimiä olis vaivannut. Peliteknisesti looginen sovellus.

Spämmi-ja spoileri-varoitukset. Seuraava teksti sisältää vihaisen vanhuksen valitusta. Fiksut älkööt vaivautuko, jne.

En ole TS4:n uravalikoimista löytänyt simejäni pitempään miellyttäviä vaihtoehtoja, eikä eläinlääkärin touhu näyttäisi pikakokeilun perusteella tuottavan pitemmän päälle positiivista vaihtoehtoa, vaikka paljon hyvääkin on tarjolla, ainakin teoriassa.

SWOT-analyysi:
+ Kokeilun perusteella eläinlääkintä voi toimia perheyrityksen tavoin. (Kokeiltu tosin toistaiseksi vain aikuisikäisellä "lääkäri"pariskunnalla.) Eläimen ongelmia pääsee ratkomaan se, joka ensin tervehtii sen omistajaa tämän klikkauduttua lemmikkeineen asiakkaiksi.
+ Eläin seuraa lääkäriä muitta mutkitta ja tepastelee itse hoitopöydälle jne. Ei tarvitse painia hullujen kattien tai vesikauhuisten koirien kanssa. Asiakas hortoilee paikalla siihen asti että sen rahastaa.
+ Alkuihmettelyn jälkeen "hoito" on kaavamaista ja useimmiten varsin selkeää. Potilasta väliin rauhoitellen (eläimen stressiä voi todella hyvin seurata palkista hoidon aikana) lääkäri tutkii mielivaltaisessa järjestyksessä oireet valikon ehdotusten mukaisesti. Tähän asti esimerkiksi kuumeen mittaus ja sitten karvapeitteen tarkastelu hoitopöydällä on ratkaissut 70...90 prosenttia asiakkaiden ongelmista. Ratkaisun löytyminen ilmenee tavallisesti sekä äänisignaalilla että tekstillä ja animaatiolla - mutta ei ihan aina. Pientä vaihtelua tulee toisinaan, kun peli mm. (randomilla?) keskeyttää rutiinin ja "ehdottaa" jotain näennäisesti korkeintaan puoliksi järkevää ratkaisua. Tähän asti ne ovat kuitenkin nekin toimineet. No, hoito valitaan sitten omasta valikon osastaan. (Peukalo ylös toimii, peussu alas ei niinkään.) Tuleeko sitten joskus vastaan jotain todella haasteellista, sitä en vielä tiedä.

+/- Sairaudet ovat tyypillisen simistyneitä ja lievästi sanoen outoja. Esim. punaisina hehkuvat tassut ja kuonot eivät ole tulkittavissa klassisen fysiikan 'mustan kappaleen säteilynä', radioaktiivisuutena tms. vaan ovat mahdollisesti emergenttejä sairauksiin liittyviä ilmiöitä.

- Vastaanotolle ilmaantuvien potilaiden määrä ei korreloi välttämättä suoraan lemmikkien lukumäärään pelissä. Vaikuttavia tekijöitä ovat myös (tietenkin) potilaiden kokemukset klinikasta, hinnoittelu, mainospanostus ja tarjottavien palveluiden ajankohta, klinikan koristelu (!?) yms. Vastikään avatulle klinikalle tulee alkuun potilaita paljonkin jos on mainostanut, mutta hiljainen hetki seuraa. Ostotyövoimalla tulee lähes taatusti rahallista tappiota ja voi tulla pitkänkin aikaa.
- Hoitomenetelmät, lääkkeet, sairaudet ja niiden nimet naurattavat aluksi. Kauanko pelaaja jaksaa niille naureskella vaihtelee varmaan paljon. Minulle ne eivät erityisen pitkään toimi, kun olen humoristisesti rajoittunut.
- Kuten sairaalan kohdalla myös eläinklinikan kohdalla tarjonta aiheuttaa kysynnän. Haitanneeko tuo, toimiihan se osin reaalimaailmassakin. Spontaanisti sairastuvia eläimiä ei pelissä kai ole. Työpaikalle ilmaantuvat lääkärit pakottavat pelin generoimaan potilaita. Hmph.
- Kuka haluaa ostaa kalliin sairaalan, että pääsee tohtoroimaan ja siivoamaan sitten jätteitä lattialta yms.?
Sairas koira tai kissa onnistuu pissaamaan (ja kakkimaan?) kahdesti sillä aikaa kun mun "tohtori" tervehtii mahdollisimman lyhyesti koiran isäntää tai emäntää - ja tekee vielä kolmet (!) jätökset matkalla hoitopöydälle. Tätä ei tapahdu onneksi usein ainakaan tässä mainitussa määrin, mutta joskus lätisee tiuhaan. Hirmu kivaa on silloin. Heh - ja vaikuttanee asiakkaiden kokemukseen klinikasta. Kakka homma.

ViestiLähetetty: Ti Marras 14, 2017 2:52 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Lainaa:
- Kuka haluaa ostaa kalliin sairaalan, että pääsee tohtoroimaan ja siivoamaan sitten jätteitä lattialta yms.?
Sairas koira tai kissa onnistuu pissaamaan (ja kakkimaan?) kahdesti sillä aikaa kun mun "tohtori" tervehtii mahdollisimman lyhyesti koiran isäntää tai emäntää - ja tekee vielä kolmet (!) jätökset matkalla hoitopöydälle. Tätä ei tapahdu onneksi usein ainakaan tässä mainitussa määrin, mutta joskus lätisee tiuhaan. Hirmu kivaa on silloin. Heh - ja vaikuttanee asiakkaiden kokemukseen klinikasta. Kakka homma.
Kannattaa ostaa robotti-imuri, helpottaa kummasti klinikalla ;)

Tulin tänne vain sanomaan että tykkään tämän lisäosan mukana tulleista tavaroista, vaatteista ja kampauksista!

ViestiLähetetty: Ti Marras 14, 2017 9:31 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lainaa:

Kannattaa ostaa robotti-imuri, helpottaa kummasti klinikalla ;)

Tulin tänne vain sanomaan että tykkään tämän lisäosan mukana tulleista tavaroista, vaatteista ja kampauksista!
Kannattamista on monenlaista ja pakko tietty myöntää ettei 500 tai tonni imurista oo paljoa sen klinikan ostohintaan (86.511 simoleonia) nähden. Tilanteet kuitenkin vaikuttaa kannattavuuteen. Mulla klinikkaa hoitaa vanhempi vampyyripariskunta, joka on painanut hommia lähes ympäri vuorokauden ja popsinut evääksi hätäsesti itse kasvattamiaan plasmahedelmiä. Ne eivät paljoa öisin nuku, jotain kolme-neljä tuntia ne hibernoi mitä nyt toinen on kerran ottanut välillä tirsat klinikan sohvalla, kun joku töppäsi ja pisti putiikin kiinni. Muina kuin aukioloaikoina ne enimmäkseen kyhäävät myytäviä kamppeita siihen asiakaskaappiin ja keittelevät eläinpotilaiden rauhoituslääkkeitä, hoitavat puutarhaa ja kalastelevat. Toinen jätti nukkumisen vähemmälle kolmeksi yöksi, kun se ekana korjasi sitä tuhannen simoleonin robotti-imuria ja asensi sitten seuraavina öinä lisäosat (n. 500 simppaa per laaki) että se olisi hiukan nopeempi, imis nestettä kanssa eikä hajoaisi enää.
No ne uskoi että se motivois niitä kun ei enää tarttis mopata pisuja ja silleen. Arvatkaas miten kävi? Käytännössä se tomppeli superimuri nuohoo vasta nurkkia ja katselee ympärille kun motivoitunut vampyyri on jo luutunnut lätäköt ja korjannut puklit. Ei ne uskalla jättää kasoja kaiken kansan töllisteltäväksi niin pitkäksi aikaa et se imuri ne lopulta löytäis.

No okei, ei ne vampyyrit ole ihan tyhmiä. Ne laski että ne hoiti 41 potilasta kolmessa päivässä ja tienas pikkasen yli kymppitonnin. Sen mukaan jos ne jaksaa 8.2 vuotta, niin niillä on miljoona kasassa ja ne saa sillä ostettua sen eläkepäivien kartanonsa tai ihan mukavan linnan kellareineen. Jos ne sitten maalais vaikka vain yhden hyvän taulun päivässä, niin niillä ei kestäis kuin puolitoista vuotta sen millin tienaaminen. (Ne laski kyllä nykyhinnoilla, eikä aikoneet maksaa tuloveroa, vuokria tai muita pikkujuttuja) No miks ne ylipäätään hoitaa klinikkaa eikä vaan myy hissukseen tauluja? No onhan niillä aikaa ja kun mä toisaalta lupasin rakentaa niille sen kartanon tai linnan jos ne vaikka kuukaudenkin jaksais pitää sen klinikan neljän tähden tasolla ja sais myytyä sen voitolla tai edes hyvin pienellä tappiolla. ;D

Ja tykkään mäkin noista lisärin mukana tulleista kamoista, ei sillä. Harmi vaan että mä tykkäsin enemmän sen mukana menneistä.

ViestiLähetetty: To Marras 16, 2017 1:03 pm 
Poissa
Kultsipuppeli
Kultsipuppeli

Hoi, jotka nyt pelailee niin huomasitte varmaan että eilen tuli uusi päivitys peliin. Eli korjailevat todennäköisesti edellisessä patchissa tulleita kämmejä ja bugeja. Mut saapa nähdä miten onnistui vai meneekö samalla tavalla kuin windowsissa (siis uusien windows versioiden kanssa), että vanhat viat korjataan uusilla.

Avatar: Walter Strickler, Trollhuntersista

ViestiLähetetty: To Marras 16, 2017 3:17 pm 
Poissa
Iso Paha Moderaattori
Iso Paha Moderaattori

^ Uusin päivitys korjasi jonkun sim-suhde sotkun, ei vielä muuta. Myös tapahtumissa tanssiminen on rikki, huomasin tänään.

ViestiLähetetty: La Marras 18, 2017 2:00 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Argh, vaikea saada eläimiä tekemän pentuja :roll:
Yritin jo kissaani kolmen eri kissan kanssa ja aina epäonnistui koska eivät pidä toisistaan...

ViestiLähetetty: To Joulu 07, 2017 9:56 am 
Poissa
Iso Paha Moderaattori
Iso Paha Moderaattori

Originissa on -30% alennukset menossa koodilla fillyourstocking, joka käy myös uuteen kissat ja koirat lisäosaan.

ViestiLähetetty: To Joulu 07, 2017 3:19 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Kiitokset vinkistä, laitoin lataukseen :) Itse en tällä hetkellä juurikaan pelaa Sims 4:ää mutta tyttäreni pelaa, joten olkoot ennakkojoululahja hänelle. Ja kyllä varmaan tulee itsekin vähän kokeiltua ;)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 330 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 118 19 20 21 22

Kaikki ajat ovat UTC+02:00