Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on Ma Loka 23, 2017 6:18 pm

Kaikki ajat ovat UTC+03:00


Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Ehdotella kaikkea kivaa uutta | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

Mitä uutta?
∙ 23.10. toiveesta: 1. Kuukaudet ja viikonpäivät näkyvät suomeksi nyt myös kirjautumattomille, 2. Ketjujen & Pötköjen vaikutus henkilökohtaiseen viestimäärään kumottu
∙ 21.10. uusi, toivottu hymiö: peukku! :peukku:
∙ 19.10. miitti tulee, lähde koettamaan pelitestausta Helsingissä


Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 287 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 114 15 16 17 1820 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: Ti Huhti 04, 2017 9:50 pm 
Paikalla
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 16, 2015 9:10 pm
Viestit: 514
Paikkakunta: Helsinki
1. Vaarallista elämää, on näistä kiinnostavin ja itse mietin, että jos tämä tulisi, niin saisivatko aikaiseksi lisätä zombiet. Kaipaan niitä, joskin toivoisin, etteivät olisi yhtä ärsyttävän rasittavia örisijöitä kuin kolmosessa, vaan enempi kakkosen tyyppisiä. Sitä paitsi zombit ei hyppää maasta täyden kuun aikaan, vaan hyppäävät ylös milloin lystäävät ja jäävät muiden riesaksi ympäristöön haahuilemaan. Ne on ihmissudet kun sekoilee täyden kuun aikaan.

2. Aloituskamaa. Itse ajattelin, että tämä voisi olla hyvä ns köyhää sims kotia ajatellen, ettei olis aina kaikkea luksusta.

3. Pelihallikamaa

4. Ekokamaa

5. Hääkamaa, minusta taas hääkamppeilla ei nyt niin kiire ole, ellei sitten tehdä yhdistelyitä ja olisi joku isompikin setti juhliin liittyen. Siis sisältäisi teemoittain erilaisia juhlia, kuten just häät, synttärit, prom dance(en tiedä miten ton suomeks kääntäs ja ekana mieleen tulee lukion vanhain tanssit) jne.

Mutta ihan eniten kaipaisin jotakin ihan uutta ja jota ei ole kierrätetty kaikissa The Sims peleissä. Esimerksiksi vaikkapa peikot vaihdokkaineen olisi hyvä lisä. Itse tykkäisin jos olisi enemmän mm kivisiä tai kristallisia(eri väreissä toki, ettei tyyliin kaikki vain pinkkinä) rakennus- ja sisustus materiaaleja, tai sit vain koristeina. Lisäksi kaipaisin joka tapauksessa jotain muutakin käyttöä niille jo pelissä oleville keräiltäville kristalleille. Siis että niitä vois hioa tai että niistä vois tehdä vaikka koruja. Nythän niitä voi vaan pitää koristeina, myydä ja tutkia niillä parilla laitteella, jotka tuli duunipäivä-lisärin mukana.

Olis ihan hauskaa, jos mammonatavoitteiselle simille sais kasan jalokiviä. Ai mut siitä tuli mieleeni parikin asiaa, jotka ovat loistaneet yhä poissaolollaan, nimittäin erilaiset salaovet, kassakaapit ja maanalle sopivat isot raskaat rautaovet tai sit ne ovet mitkä sopis ilmalukkoon. Ne ois ihan hienoja. Samoin kaipaisin kananverkkoaitaa kolmena eri korkuisena versiona. Sais tehtyä vaikka slummipihan tai kellarin, jossa on tällaset kananverkkoseinät ja ovet.

_________________
- Even the smallest person can change the course of the future
Caladriel

Avatar: Walter Strickler, Trollhuntersista


Ylös
   
ViestiLähetetty: To Huhti 06, 2017 1:04 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Liittynyt: Ti Syys 22, 2015 10:56 am
Viestit: 192
tuo Vaarallista elämää ja Hääkamaa kuullostaa tosi hyvältä,olen itsekkin jo pitkän aikaa miettinyt että peikot olisi kiva lisä simssiin. Hääkamoilla ei ole minunkaan mielestä kiire mutta tuo Vaarallista elämää kiinnostaa sen verran että toivottavasti tulis pian :).


Ylös
   
ViestiLähetetty: To Huhti 06, 2017 1:18 pm 
Paikalla
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 16, 2015 9:10 pm
Viestit: 514
Paikkakunta: Helsinki
Ai pahus. Unhoitin ihan tuosta listastani kierreportaat ja talon sisälle laitettavat tasot/kivijalka systeemit, että sais tehtyä kaksiosaiset portaikot. Nyt ärsyttää, kun ei voi tehdä sellaisia. Lisäksi kaipaisin portaikkoja, joihin saisi kaarteita tai siis että ylipäätään olisi sillein nätisti kaartuva portaikko.
Ja sitten toki ihan uutena ois aika hauska jos olis vaikka parit erilaiset rullaportaat. Toinen sellainen porras malli ja toinen sellainen muuten kuin rullaportaat, mutta se portaikkokohta onkin sellainen tasainen.

Sitten olisi kiva jos saisi erilaisia liuskoja, portaikkojen lisäksi, että vois halutessaan tehdä sisäänkäynnin ikäänkuin pyörätuolilaisia tai vanhuksia ajatellen.
Mistä tulikin mieleeni, etten vielä ole nähnyt yhdessäkään simsissä ainuttakaan settiä, joka ois suoraan tehty vanhuksia silmällä pitäen. Vois tulla keppejä ja muuta pientä vanhuksillekin. Ehkäpä jopa rollaattori ja/tai sitten sellainen sähköinen pieni ajoneuvo. Niin ja kunnollinen pyörätuoli, jota vois käyttää kaikissa ikäkausissa, paitsi nyt ehkä vauvat ei tarvi. Mut taaperoista eteenpäin ja taaperoilla vois tosiaan kans olla kärryt, siinä missä vauvoillekin vaunut.

Mut jo joo, ymmärrän kyllä senkin, ettei noilla aina riitä aika ja resurssit tehdä kaikkia noita. Mutta saahan sitä aina haaveilla, et jos kuitenkin joskus vielä tekisivät.

_________________
- Even the smallest person can change the course of the future
Caladriel

Avatar: Walter Strickler, Trollhuntersista


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Huhti 07, 2017 6:22 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Liittynyt: To Syys 17, 2015 9:59 pm
Viestit: 82
4.4 tuli uusi miniesittely tulevasta sisällöstä: Tämän kevään aikana tulee jonkilainen perhe Game Pack ja kesällä liikunta-aiheinen kamasetti
https://twitter.com/TheSims/status/849305595228377093


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ma Huhti 10, 2017 10:44 am 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi
Avatar

Liittynyt: La Syys 26, 2015 9:27 am
Viestit: 160
Tuo perhe game pack kyllä kiinnostaa:) toivottavasti on jotain saman suuntaista kuin kolmosen täyttä elämää lisärissä, sillä se oli mielestäni hyvä lisäri.

Nyt kuitenkin sen syksyn kamasetin aiheeksi valiutui ekokamaa... oli ehkä alkuun hiukan karvas pettymys mutta upeiden pesukoneiden lisäksi tullaan todennäköisesti näkemään jotain mitä simssissä ei ole ennen nähty, ainakin toivon niin. Paketin sisällön äänestäminen jatkuu silti vielä monta kuukautta joten muistakaa osallistua.

Joku simguru oli tuonne viralliselle foorumille kirjoittanu, että nämä paketit mitkä eivät päässeet jatkoon tulevat mahdollisesti vastaan jossain muualla game packeissä lisäreissä ym. Mutta väitti että he eivät kuulemma vielä itsekään tiedä miten ja missä näitä teemoja tullaan käyttämään. Jään kuitenkin toiveikkaana odottamaan...

_________________
Kyllä se siitä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: To Huhti 13, 2017 8:42 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Liittynyt: To Syys 17, 2015 9:59 pm
Viestit: 82
Pari päivää sitten oli uusi äänestys kahdesta eri tyylistä,joista voitti tuo ehkä maalaisemman ja mielestäni kodikkaamman näköinen tyyli. Juttu siitä löytyy täältä: http://simscommunity.info/2017/04/12/th ... tion-wins/


Ylös
   
ViestiLähetetty: To Huhti 13, 2017 11:18 pm 
Paikalla
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 16, 2015 9:10 pm
Viestit: 514
Paikkakunta: Helsinki
Seireeni, huomasin tuon linkin takaa uuden päivityksen, joka näemmä tuo Kasvisimit takaisin. :D
Ja oikeastaan nuo maalaiskamat näyttää ihan kohtuu kivoilta. Tosin enemmän olisin tykännyt joko siitä kuolemasetistä tai ensiasuntosetistä. No, ehkäpä ne setit tulee sitten myöhemmin.

_________________
- Even the smallest person can change the course of the future
Caladriel

Avatar: Walter Strickler, Trollhuntersista


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Huhti 14, 2017 10:03 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 26, 2015 8:40 am
Viestit: 188
Vihersimit ovat olee mun lemppari 2:sta lähtien ja toivoinkin, että se tulisi pian. Olisi tosin kiva jos auringon valo tarve tulisi niille, kun 3 huono puoli oli se ettei sitä ollut, vaikka se on yksi olennainen osa kasveilla. Olis kiva, jos nälän paikalla olisi tuo vesi ja auringon valo olisi energian paikalla esim. :) .


Ylös
   
ViestiLähetetty: La Huhti 15, 2017 6:14 pm 
Paikalla
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 16, 2015 9:10 pm
Viestit: 514
Paikkakunta: Helsinki
Minä jo keräsin kaikki ne pavut ja laitoin siihen kantoon ja sain sen taika siemenen. Koska siinä luki että sen voi istuttaa tai syödä, niin pistin simin sitten istuttamaan sen ja nyt sillä on sit kielletty puu, josta se saa näitä kielletyn puun hedelmiä.
Ja näillä hedelmillä se voi muuttua kasvisimiksi, mutta valitettavasti vaikutus on väliaikainen. Minä olisin toivonut että ois ihan ollu pysyvää ja erikseen sitten ois ollu se ns parannuskeino, jos simin haluaisikin takaisin. Lisäksi ottaa aivoo, ettei kasvisimiä pysty siminluontitilassa muuttamaan. Siis hiuksia ja näin, koska siminluontitilassa se näyttää vain siltä mikä se simi on ennen muuttumistaan. Oisin nimittäin halunnut vaihtaa sen typerän kampauksen paremman näköiseksi ja ehkä hiukkasen meikata, mut ei sit väkisin.

P.s
Kävin tuonne kuvaosastolle laittamassa kuvia Lilystä, jonka muutin kasvisimiksi. :)

_________________
- Even the smallest person can change the course of the future
Caladriel

Avatar: Walter Strickler, Trollhuntersista


Ylös
   
ViestiLähetetty: La Huhti 15, 2017 7:03 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi
Avatar

Liittynyt: La Syys 26, 2015 9:27 am
Viestit: 160
Kasvisimeillä on rakon tilalla veden tarve ja nälän kohdalla auringon tarve.

Latasin muuten galleriaan puiston nimeltä kielletty puutarha. Mikäli ei itse jaksa moista väsätä niin voi käydä sen lataamassa, sillä sieltä löytyypi valmiina tuo kyseinen kasvisim puu mistä saa noita kiellettyjä hedelmiä:) Minun profiili löytyy nimimerkillä meriusva-94

Ompa muuten pettymys kulla että tätä vihersim muotoa ei voi muokata:O

_________________
Kyllä se siitä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Touko 19, 2017 4:21 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 25, 2015 11:01 pm
Viestit: 1705
Paikkakunta: PK-SEUTU
Uutta Game Packia pukkaa. Vanhemmuus siis aiheena aika erilainen, ihan vastaavanlaista ei ole koskaan ennen tehtykään. En usko, että tulen itse ostamaan, mutta jään innolla seuraamaan minkälaista hupia tämä Vanhemmuus kanssasimmailijoille tuottaa.

_________________
"those who don't
believe in magic,
will never find it."


Ylös
   
ViestiLähetetty: Ke Touko 24, 2017 1:17 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi
Avatar

Liittynyt: La Syys 26, 2015 9:27 am
Viestit: 160
Itse olen kyllä mielissäni tästä uudesta game packistä senkin takia että saamme jälleen jotain sellaista mitä simssiin ei ole ennen julkaistu.

Tuo että vanhempien täytyy oikeasti kasvattaa lapsiaan myös taaperovaiheen jälkeen on kyllä erinomainen ja hyvin realistinen lisäys.

Innolla odotan että tuo bundle pack tulee myyntiin kun olen tavannut kaiken sisällön "fyysisessä" muodossa ostaa:)))

_________________
Kyllä se siitä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Touko 26, 2017 11:11 am 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Liittynyt: Ma Touko 16, 2016 11:26 am
Viestit: 56
Vanhempien ratkasuitten vaikutus lapsen luonteeseen on hyvä täydennys, mutta joutais olla ihan pelkkänä päivityksenä eikä myytävänä lisärinä. Vähä rahastuksen makua kyllä Simssin lisäreissä. Eikä aina niin vähääkään.


Ylös
   
ViestiLähetetty: La Touko 27, 2017 2:09 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Liittynyt: To Syys 17, 2015 9:59 pm
Viestit: 82
Eilen illalla tuli The Simsin porukan pitämä stream tuosta Vanhemmuus-packista. Sen sijaan, että näytettiin perinteisesti siminluonnin ja rakennustilan uudet jutut, keskityttiin tässä streamissa enemmän Gamepackin tuomiin uusiin pelitoimintoihin. Streamin näet täältä: https://www.twitch.tv/videos/147370157


Ylös
   
ViestiLähetetty: Pe Kesä 02, 2017 11:28 am 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Liittynyt: To Syys 24, 2015 11:08 am
Viestit: 214
Varoitukset: Spämmiä, kieliopillisia ja semanttisia virheitä, epäkorrekti teema (huijauksia!!!), pientä spoileria, editoimaton versio, vapaasti 'käännettyä' lainausta TwistedMexin englanninkielisestä alkuperäistekstistä sekä mielipiteitä.

Lukijalle: Jäljempänä seuraavan käännöstekstin tarkoitus ei ole varsinaisesti yllyttää ketään pahuuteen, vaikka Vanhemmuus TS4:ssä tarjoaakin sellaiseen jo premissinä oivalliset puitteet käsitteellisesti, pelillisesti ja bugillisesti. Jäljempänä esitettävät (todennäköisesti toimivat) huijaukset viittaavat osan myötä tulleisiin detaljeihin ja toivottavasti antavat esimerkin seikoista, joihin pelaaja voi tavalla tai toisella pelissä vaikuttaa po. pelipakin hankittuaan. Poistan mielihyvin tämän sepustukseni yhdenkin siihen ohjaavan suosituksen havaittuani.

Oma kommentti: Vanhemmuus-osasta on esitetty julkisuudessa useita väitteitä, mm. että osa antaa syvyyttä TS4:n pelikokemukseen. Oman erittäin lyhyen ja yksipuolisen ensitutustumiseni perusteella en allekirjoita em. väitettä, vaan muunnan sitä omin lupineni. Osa tuo mielestäni TS4:n kahluualtaaseen pikemminkin joitakin neliöitä leveyttä kuin syvyyttä. Niille, jotka eivät tähän mennessä ole vakuuttuneet peliversion ominaisuuksista se ei käsittääkseni tuo mitään oleellista, käänteentekevää parannusta. Niille, jotka ovat hullaantuneet TS4:stä jo muutenkin, tämä osa on erinomainen näyttö parhaudesta. Suurin osa simmaajista sijoittunee noiden äärilaitojen välimaastoon ja perhepelaamiseen erikoistuneet kokevat todennäköisesti lisäykset selvinä parannuksina. Koulukiusaaminen ja siihen reagointi noussee joillekin pelaajille kiinnostavaksi tai turhauttavaksi seikaksi. Samaten eväspussien laitto yksin tai yhdessä perheenjäsenten kanssa on piirre, joka avautunee lähinnä sellaisista itse nauttineille tai kärsineille. Kodin ilmoitustaulu lienee mainio juttu monelle, eräitä esimerkkejä kertoakseni - ja toisaalta luettelo piirteistä joita EI vieläkään löydy pelistä pysyy edelleen pitkänä. Teineillä pelaaminen muuttui aiempaa mielekkäämmäksi minulle, mahdollisesti muillekin. Se oli mulle bonus, kun en trailereita katsellut ennen Vanhemmuuden hankkimista.

HUIJAUKSIA:

Vanhemmuustaito
Muuta vanhemmuustaitosi tasoa. Arvot välillä 1 ... 10.
stats.set_skill_level AdultMajor_Parenting <arvo>
Kotiintuloaika-huijaus
Muuta nopeasti talouden kotiintuloaikaa. Käyvät ajat <aika> ovat 19, 21, and 23. (7PM, 9PM, ja 11PM)
curfew.set_curfew <aika>
Luonteenpiirre-huijaukset
Nämä huijaukset antavat mahdollisuuden muuttaa simisi luonteenpiirteiden painoarvoa, -100 täysin negatiiviselle ja 100 täysin positiiviselle. 0 on neutraali. <arvo> tulisi olla välillä -100 and 100.
Luonteenpiirre / Komento
Empatia stats.set_stat lifeSkillStatistic_Empathy <arvo >
Tavat stats.set_stat lifeSkillStatistic_Manners <arvo >
Vastuullisuus stats.set_stat lifeSkillStatistic_Responsibility <arvo >
Konfliktien kohtaaminen stats.set_stat lifeSkillStatistic_ConflictResolution <arvo>
Tunnekontrolli stats.set_stat lifeSkillStatistic_EmotionalControl <arvo>
Luonteenpiirteiden huijaukset
Nämä huijaukset koskevat normaalisti palkintoina hankittavissa olevia luonteenpiirteitä. Vastakkaisia luonteenpiirteitä ei voi lisätä samanaikaisesti, joten voit käyttää traits.remove_trait - huijausta piirteen poistamiseksi lisätäksesi sen jälkeen toisen.
Luonteenpiirre / huijauskomennot
Hyvät tavat traits.equip_trait GoodManners
Pahat tavat traits.equip_trait BadManners
Vastuullisuus traits.equip_trait LifeSkills_Responsible
Vastuuttomuus traits.equip_trait Irresponsible
Välittäjä traits.equip_trait Mediator
Väittelijä traits.equip_trait Argumentative
Myötätuntoinen traits.equip_trait Compassionate
Piittaamaton traits.equip_trait LifeSkills_Unfeeling
Tunnekontrolli traits.equip_trait EmotionalControl
Kontrolloimaton traits.equip_trait Uncontrolled
Lapsuusvaiheen luonteenpiirteet
Nämä huijaukset koskevat piirteitä, jotka yleensä edustavat lapsuuden kehitysvaiheita. Vastakkaisia luonteenpiirteitä ei voi lisätä yhtä aikaa ja voidaan käyttää 'traits.remove_trait' -huijausta olemassaolevan vastakkaisen piirteen poistamiseksi.
Lapsuusvaihe / Komento
Takertuva traits.equip_trait ChildhoodPhase_Clingy
Nirso ruokailija A traits.equip_trait ChildhoodPhase_PickyEater_A
Nirso ruokailija B traits.equip_trait childhoodphase_PickyEater_B
Nirso ruokailija C traits.equip_trait childhoodphase_PickyEater_C
Nirso ruokailija D traits.equip_trait childhoodphase_PickyEater_D
Nirso ruokailija E traits.equip_trait childhoodphase_PickyEater_DisgustedByFood
Nirso ruokailija F traits.equip_trait childhoodphase_PickyEater_F
Äänekäs traits.equip_trait ChildhoodPhase_Loud
Kapinoiva traits.equip_trait ChildhoodPhase_Rebellious
Ilkeä piirre traits.equip_trait ChildhoodPhase_MeanStreak
"Karhu" traits.equip_trait ChildhoodPhase_Bear
Etäinen traits.equip_trait ChildhoodPhase_Distant

_________________
" The great aim of education is not knowledge but action." -- Herbert Spencer


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 287 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 114 15 16 17 1820 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+03:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)