Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on To Touko 28, 2020 2:23 pm

Kaikki ajat ovat UTC+03:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

TIEDOTUS:
Ylläpito on foorumin hiljentyneen ilmapiirin vuoksi päättänyt ryhtyä museoimistoimiin, joten poksi sekä kommentointi on asetettu pois päältä. Kiitos ymmärryksestänne!

Kuva

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 56 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava

Mitkä ovat tärkeimmät syyt, jotka ovat vähentäneet foorumointiasi?
Sims-pelisarjan kiinnostavuuden vähentyminen 10%  10%  [ 14 ]
Masentunut tunnelma foorumilla 11%  11%  [ 16 ]
Insidehenkisyys 12%  12%  [ 17 ]
Foorumin yleinen hiljeneminen 30%  30%  [ 43 ]
Foorumin vanhanaikaisuus viestinnän pohjana 5%  5%  [ 7 ]
Foorumin ylläpidon loukkaava käytös 5%  5%  [ 7 ]
Foorumin muiden jäsenten loukkaava käytös 6%  6%  [ 9 ]
Spämmäys 6%  6%  [ 9 ]
Kaverinikaan eivät enää käy 1%  1%  [ 2 ]
Jokin muu syy 13%  13%  [ 19 ]
Ääniä yhteensä: 143
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: Ti Touko 02, 2017 11:53 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Silloin kun niitä ns. spämmitopikkeja alkoi putkahdella kuin sieniä sateella, ensimmäinen reaktioni oli että "mitä vattua täällä oikein tapahtuu", ja mielessäni kuohahti lievä ärtymys. Nyt kun luin tämän topikin läpi ja löysin perusteluja näille topikeille, muutin oikeastaan mieltäni. Kyllä sitä muutaman oudon topikin sietää, jos toinen vaihtoehto on rakkaan radolan kuihtuminen. Vaikka no, itse kirjoitan tätä nykyä hyvin harvoin internettiin ylipäätään yhtään mitään, joten radola-hiljentymiseni ei kokonaisuudessaan johdu mistään tai kenestäkään radolassa, vaan ihan vain minusta itsestäni.

Kyllä täällä silti on tapahtunut pientä ilmapiirinmuutosta, johtuneekohan se sitten käyttäjäkunnan keski-iän noususta, aktiivisten käyttäjien vähyydestä vai mistä, mutta aika monologiksi keskustelu on mennyt (ja tiedän, syyllistyn siihen itsekin, anteeksi) eikä uusia viestejä tule välttämättä joka päivä, niin kuin vanhoina hyvinä aikoina. Vaikka olisi viikon jossain erämetikössä netin ulottumattomissa, niin foorumilla saattaa olla vain kaksi uutta viestiä. Onhan se vähän harmi, eikä oikein innosta sitten kirjoittamaan, kun itse kuitenkin haen foorumilta vuorovaikutusta. En ole pyörinyt juurikaan muualla kuin Muu kuin simsillinen keskustelu -puolella ja Ketjuissa ja pötkyissä, joten kauhean kokonaisvaltaisesti en osaa arvioida tilannetta. Muistan kyllä, että jo vanhassa radolassa oli aika paljon niitä, jotka postailivat kuvatopikkeihin pelkästään omia kuviaan ilman, että reagoivat millään lailla muiden kuviin, ja se ärsytti minua aina ihan kamalasti :D Taisin joskus tehdä sitten niin, että omaa kuvaani postatessa kommentoin jollain lailla kaikkien muiden kuvia paitsi näiden ihmisten... Passiivis-aggressiivisuus on toinen nimeni.

Joku sanaharkkakin täällä oli jossain vaiheessa, johon en viitsinyt mennä mukaan, vaikka mieli olisi tehnyt todeta, että nyt on kyllä puolin ja toisin ymmärretty (tahallaan tai vahingossa) perusteellisen väärin, voisitteko lopettaa jo kiitos. Mutta en viitsinyt, koska halusin olla ottamatta osaa toisten kiistoihin millään lailla.

Mutta joo, kaipa sitä itsekin täytyy aktivoitua jos haluaa pitää foorumin hengissä, tässä vaiheessa yksikin aktiivi voi olla merkitsevä tekijä.

ViestiLähetetty: Ti Touko 09, 2017 4:01 am 
Poissa
Miniaktiivi
Miniaktiivi

Itse olen hiljentynyt lähinnä koska oma elämä sisältää niin paljon asioita nykyään ettei tietokoneelle juurikaan ole aikaa. Aloitin radolassa pyörimisen kun olin 11-vuotias, ja nykyään olen 21v, joten... On tässä jokunen vuosi vierähtänyt.

Ehkä yksi osasyy hiljenemiseen on myös se muiden hiljaisuus, sims-pelien yksipuolistuminen muokattavan sisällön yms luovuuden suhteen ja foorumin lievähkö vanhanaikaisuus. Vanhanaikaisuudella tarkoitan sitä, että tällaisenaan keskustelupohjaksi se ei enää tunnu kovin ajankohtaiselta. Jossain vaiheessa meininki täällä tuntui menevän tosi paljon inside-keskusteluihin, jotka omalta osaltaan ehkä työnsivät minua pois päin, ja lisäksi tosiaan se, että varsinainen vuoropuhelu alkoi tökkimään kun ihmiset käyttivät foorumia lähinnä päiväkirjamaiseen puhumiseen.

Musta tuntuu että näin kymmenen vuoden kunniaksi Radola ansaitsisi kasvojenkohotuksen. Foorumi ei käytännössä ole huono asia, mutta tällä hetkellä tällaisenaan se tuntuu tarpeettoman monimutkaiselta. Ehkä ulkonäköä voisi vähän piristää jotenkin ja viestikentän kenties siirtää ylös, jotta keskusteluun osallistuakseen ei tarvitsisi aina scrollata alas? Eräs juttu mikä tulee mieleen on se, että vaihtaisi koko jutun ideologiaa.. Simssistä ei tosiaan enää nykyään ole niin paljoa puhuttavaa, näytettävää tai jaettavaa, mutta koska koko Radolan idea on alunperinkin ollut sims-yhteisö, on pelikeskustelu nykyään aika rajoittunutta. Ehkä voisi jopa heittäytyä niin hulluksi, että tekisi alueen muulle pelitohinalle? Monet jotka täällä yhä pyörivät tuntuvat pelailevan muutakin, ja Suomessa on muitakin pelejä varten huonosti keskusteluyhteisöjä joissa voisi jakaa kuvia ja puhua peleistä. Sinänsä olisi todella kiva jos saisi tätäkin internetin nostalgista helmeä taas vähän hohtavammaksi. :)

Itse ehkä aloittaisin siitä kasvojenkohotuksesta, nykyaikaistaisin foorumin ilmettä hieman, yksinkertaistaisin ja vaihtaisin värimaailmaa johonkin modernimpaan.

ViestiLähetetty: Ti Touko 09, 2017 2:55 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Poikkesin pikaisesti kiittämään viesteistä, mut turinoin saman tien.
//Spämmivaroitus//
Hajanaisia ajatuksia ehdotetuista ja ehdottamattomista toimenpiteistä:

1) Mun mielestä on käsittämättömän vaikeaa tehdä Radolasta vielä nykyistäkin parempi mm. siksi, kun se jo tälläkin hetkellä on hiljattain (v. 2015 syksystä alkaen) uudistettu lähinnä käyttäjien ehdoilla ja kirjoittajien esitysten perusteella. Jos/kun turhia topikkeja on ollut, ne ovat olleet käyttäjien aloittamia ja siksi eivät ole voineet olla turhia niitä aloitettaessa.
2) Einsteinin kerrotaan esittäneen (tietämisen kolmanneksi matalin kategoria, heh), että jokainen fiksu pöhkö - kuten minä - osaa lisätä kokonaisuuteen jotain ja tehdä siitä entistä monimutkaisemman. Yksinkertaistaminen taas vaatii neroutta. Kaikki kunnioitus joka ikiselle edellä kirjoittaneelle, mutta en pienellä pohtimisella löydä edelläolevasta rationaalista tapaa yksinkertaistaa palstaa ilman kenkkumaista palstan aiheiden karsintaa. Oikein vanhojen topikkien siirto historiikin puolelle on jo toiminnassa - onhan?
Näistä syistä käytännöllisesti katsoen kaikki ehdotukset palstan toiminnan virtaviivaistamiseksi ja yksinkertaistamiseksi ovat aika julmetun epäkiitollisia toteuttaa. Esitänkin, että annetaan höpsismin ratkaista. Unohdetaan informaatioteoriat yms. ja nautitaan pöhköistä ja uskomattomista ideoista kuten ennenkin. Nehän ne elämästä ja varsinkin pelistä tekevät mielenkiintoisen ja ainakin huvittavan. Palsta uudistuu ajan mittaan itsestäänkin ja viimeistään seuraava serverin pimahdus tms. hoitaa loput.
Vaikka kirjoittaja olisi esimerkiksi omasta mielestään ikäloppu 21-vuotias ja jopa ylikin, ei hänen mun mielestä tarvitse kritisoida millään tavoin kirjoituksensa aiheellisuutta tai aiheettomuutta. Musta tuntuu (tietämisen alin kategoria) että kaikki ovat hulluja, mutta jos joku osaa analysoida harhakäsityksiään, sitä kutsutaan filosofiksi. Se olis sitten ikäänkuin bonusta, mut ei sen kummempaa. Ei tarvii olla filosofi tai tiedehenkilö kirjoittaakseen Radolaan ja kertoakseen miltä joku juttu tuntuu. Jos se muitakin huvittaa, niin vastaavat, kiireisetkin ehtinevät kiittää ja se on kait jo aika iso bonus sekin. :)

Huom. Mistään mitään tietämättömänä ja erinomaisen epäpätevänä tieteen harjoittajana en väitä ymmärtäväni asioita. Kamalan vanhana kääpänä olen silti kokenut kantapään kautta kaikenmoista hämmentävää ja oppinut jotain mm. tiedon illuusiosta. Juttua kehiin vaan. Muut kommentoivat ja kritisoivat, jos ehtivät. Sympatiaa sekin on.

//spämmi päättyy//

Viimeksi muokannut Simahtanut, La Touko 13, 2017 3:19 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ViestiLähetetty: Ke Kesä 07, 2017 7:59 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Laitoin jokin muu syy ihan sen takia, kun itsellä ollut tosi paljon nytten tekemistä kirjoitelmien ja sen oheismateriaalin laatimisen kanssa. En kyllä muita syitä keksinyt niinkään, itsellä muutenkin on kesäisin tekemistä hieman enempi.

Toisinaan teen lisäyksiä itse vanhoihin ohjeisiin tai juttuihin, kuten nyt tuo yksi postaukseni sims 3:sen teknisellä puolella aiheella "korruptoituneet ladattavat" tai siihen viittaavalla otsikolla.

ViestiLähetetty: Ti Kesä 20, 2017 4:57 am 
Poissa
Miniaktiivi
Miniaktiivi

Lainaa:
nyt on näemmä sit oikeeta spämmiä radolas
Muakin ärsyttää, kun täällä melkein kaikki spämmää niin paljon, ettei ehdi lukea viestejä.

Ois hyvä joku rajoitus, esimerkiksi 2 viestiä per kuukausi.

ViestiLähetetty: Ti Kesä 20, 2017 9:16 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Lainaa:
Lainaa:
nyt on näemmä sit oikeeta spämmiä radolas
Muakin ärsyttää, kun täällä melkein kaikki spämmää niin paljon, ettei ehdi lukea viestejä.

Ois hyvä joku rajoitus, esimerkiksi 2 viestiä per kuukausi.
Toivottavasti tää oli huumoria.

Tai Simsistä kiinnostuneille: https://suoturve.net/korpi

ViestiLähetetty: Ti Kesä 27, 2017 9:42 am 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

hiljentymistä on vähän tapahtunut omalta osalta kun sims kuvia ei pysty enää laittamaan niinkuin ennen..

ViestiLähetetty: Ti Heinä 04, 2017 11:49 pm 
Poissa
Miniaktiivi
Miniaktiivi

Itsehän en oo käyny täällä pitkiin aikoihin kun eipä oo ollu Simsinkään peluuta. Joo, en ees ollu kuin kokeillut kolmosta ja nelosta hipaissutkaan. Siinähän se aikalailla on. Kulta-aikoinahan pyörin täällä jatkuvasti ja juu, olin se trollikuningatar aikoinani. :l

Nyt ois kyllä taas fiilis pelailla, kakkosta tosin. Toivois tosiaan että tää paikka elpyis, mutta niinhän se on, että aika menee eteenpäin...

Mutta mistäs sen tietää, jos buumi heräis taas uudelleen? Hyvä mun puolesta, että paikka on se tuttu ja turvallinen kuin ennenkin. :)

ViestiLähetetty: Pe Elo 04, 2017 4:52 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Itse aina käyn silloin tällöin viestiä kirjoittamassa. Jos keskustelua olisi enemmän, kävisin Radolassa joka päivä. Ite en oo niin kiinnostunu keskusteleemaan tuolla "muu kuin simsillinen keskustelu" alueella. Haluaisin keskustella itse peleistä, mutta koska keskustelua on niin vähän, niin tulee niitä jaksoja kun koko Radola unohtuu.

Mua harmittaa, kun täällä ei enää järjestetä kilpailuja. Musta ois ite kivaa järjestää joku kisa, palkintojen ei tarvis olla mitään kummosia, esim. joku kiva titteli tai vastavaa. Mut osallistuja tuskin tulis paljoa, mut kisat vois tuoda ehkä lisää aktivisuutta. En tiedä.

ViestiLähetetty: Su Elo 06, 2017 11:04 am 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Itselläni hiljentyminen tapahtui pelikoneen rikkoutumisen ja vakitöiden takia, mutta nyt on uusi kone tilattu joten toivon mukaan ainakin itse alan tästä nyt sitten aktivoitumaan :)

ViestiLähetetty: Pe Elo 11, 2017 9:48 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Itse en pitkään aikaan käynyt radolassa, koska elämässä on niin paljon kiireitä. Nyt olen palannut tänne!

ViestiLähetetty: La Elo 12, 2017 7:47 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Ah-niin-hauskat - ja se, että yksi käyttäjä kokee asiakseen väännellä päivätolkulla sanojani poksissa, tappoivat ainakin allekirjoittaneen innostuksen yrittää aktivoitua täällä. Kiva yrittää sanoa mitään, kun aivan sama mitä sanon, joku Damiska kääntää sen mua vastaan kuitenkin.

ViestiLähetetty: Su Elo 13, 2017 9:15 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Lainaa:
Ah-niin-hauskat - ja se, että yksi käyttäjä kokee asiakseen väännellä päivätolkulla sanojani poksissa, tappoivat ainakin allekirjoittaneen innostuksen yrittää aktivoitua täällä. Kiva yrittää sanoa mitään, kun aivan sama mitä sanon, joku Damiska kääntää sen mua vastaan kuitenkin.
Samasta syystä minäkään en enää välitä sanoa juuri mitään, vaan tyydyn lähinnä tsekkaamaan uudet viestit seuraamissani ketjuissa.

ViestiLähetetty: Su Elo 13, 2017 11:48 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Mitä ihmettä täällä tapahtuu? Ei kakkipissivitsit munkaan ykköshupia ole, mutta aika harmitonta poksin täytettä ne sikseen on. Mutta nyt musta tuntuu, että Damiskaa syytetään myös semmosista asioista, joita hää ei o tehnyt. Siis oon liian suuren osan ajasta poksissa ja esim eilen syytös kettuilusta tuli mulle ihan puskista. Enkä nää noissa teidän kommentteihin _liittyneissäkään_ komenteissakaan (joita en muista nähneeni puolen vuoden aikana kun parit) ole ollut mitään pahantahtoista. Mustakin elämässä on myös koominen puoli.

Voi olla, että tää aiheuttaa lisää tappelua/lynkkausta. Musta on vaan olo, ettei tää oo ihan reilua.

ViestiLähetetty: Su Elo 13, 2017 12:07 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Tää kyllä kiihtyi äkkiä:o Mitä vääristelyä? Musta parin vaihtelevasti eri ihmisiin kohdistuvan heiton takia vertaaminen kouluväkivaltaan on tylyä.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 56 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+03:00