Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on To Touko 28, 2020 2:48 pm

Kaikki ajat ovat UTC+03:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

TIEDOTUS:
Ylläpito on foorumin hiljentyneen ilmapiirin vuoksi päättänyt ryhtyä museoimistoimiin, joten poksi sekä kommentointi on asetettu pois päältä. Kiitos ymmärryksestänne!

Kuva

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Mikä houkuttaa foorumille?
ViestiLähetetty: Su Marras 29, 2015 8:35 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Mikä vetää porukkaa foorumille? Onko se oikeasti sims-aiheinen keskustelu vai kaikki muu? Kun tuntuu että uudet viestit tulee aina vain "ketjut & pötköt" ja "muu kuin sims-keskustelu" alueille, vain harvoin on vastattu itse sims-aiheisiin keskusteluihin. Toki hömppääkin saa olla mutta verrattuna muihin säännöllisesti lukemiini foorumeihin (joista suurin osa on harrasteaiheisia) tällä on eniten aiheeseen liittymättömiä keskusteluita eikä omiin kysymyksiin meinaa saada vastauksia lainkaan. Välillä jopa ärsyttää katsoa uusien viestien listaa ja todeta ettei siellä tälläkään kertaa ollut mitään lukemisen arvoista :(

ViestiLähetetty: Su Marras 29, 2015 8:43 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Mä voisin höpöttää Sims 2:sta vaikka miten paljon, mutta tuntuu, että sitten pölisisin yksin :< Tai sitten en tiedä, mistä puhua. Yhyy. Ehkä pitäis vain väkisin hölistä jostain :D Pitäis varmaan taas avata se kakkonen...

IAE YEBAI BARBARETHY IEY APRON-GNYPH BRINTATENOPHRI
HEA GARHRE BALMENTHRE MENEBARIAKHEGH IA KHEKH
BRIN-SKALMA ARYNSARBA MESEGHRIPH NIPTYMIKH
MAORKHARAM. O, LAANKHEKH OMPH BRIMBAINYIOTH
SENGEBAI GHOYGHE LAIKHAM ARMIOYTH.

ViestiLähetetty: Ma Marras 30, 2015 12:34 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Omalla kohdallani se johtuu ainakin ihan puhtaasti siitä, etten ole pelannut Simsiä aktiivisesti enää vuosiin. Radolassa nyt on kuitenkin tullut roikuttua ja kirjoiteltua jo jotain öö, kahdeksan vuotta, ehkä ylikin, ja olen viihtynyt täällä oikein kivasti. Siksi tuntuisi vähän hölmöltä hylätä vanha tuttu foorumi peli-innon lopahdettua, kun sitä juttua itseäkin kiinnostavista aiheista kuitenkin riittää. En mä nyt täällä voi muiden puolesta puhua mutta uskallan kuitenkin veikata, että aika muullakin vanhemmalla käyttäjällä on käynyt samoin :p

I think I'm fallin' asleep
But then all that it means is I'll always be dreaming of you

ViestiLähetetty: Ma Marras 30, 2015 1:28 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Aktiivisimmista viestittelijöistä suurin osa taitaa tosiaan olla jo edellisen foorumin aikana vakiintunutta porukkaa. Moni (minä mukaan lukien) ei ole edes pelannut Simsiä mitenkään kauhean aktiivisesti, saati sitten sosiaalisesti, pitkään aikaan, vaan paikalle vetää nimenomaan se yleinen höpöttely. Onhan se tietysti vähän harmi, varsinkin kun kyseessä on Suomen ei enää suurin, mutta tunnetuin aiheeseen keskittyvä keskustelualue.

Ainakin omalta osaltani pelialueille vastailua on rajoittanut myös se, että edellisten 5,5 vuoden aikana on jo tullut kommentoitua melkein kaikkea mahdollista, ja etenkään lempipelini kakkosen puolella ei ole ollut kauheasti käyttäjävaihtuvuutta. Ei vain ole toistaiseksi tuntunut tarkoituksenmukaiselta kirjoittaa kaikkea uudestaan porukalle, joka on ainakin peliensä puolesta ehkä 98% tuttua. :-P Kolmosen ongelmissa taas on se pulma, että niistä moni on edelleen pitkänkin linjan pelaajille liki ratkaisemattomia arvoituksia.

Uskoisin kyllä aktivoitumisen olevan vielä ihan mahdollista muutamankin käyttäjän voimin. Yhteisönä Radola ei kuitenkaan, ainakaan minusta, ole ihan kaikista sisäänpäinkääntyneimpiä, joten haluaisin ainakin ajatella, ettei vastausten puute selitys vain ylimielisyydellä ja laiskuudella :-P Olisi myös varmasti mielenkiintoista/hyödyllistä kuulla etenkin niiden käyttäjien, jotka eivät ole viettäneet puolta elämästäänvanhoilla foorumeilla, mielipiteitä siitä, minkälaiset peli- ja muut keskustelut ovat edelleen relevantteja ja kaivattuja. Siispä hyvä, että otit asia esiin.

(Sinne ei-simsillisiinkin ovat toki kaikki tervetulleita, mikäli yhtään tuntuu, että pienestä tutustumisesta olisi mitään iloa tai jopa hyötyä - minuakin jo vähän raastaa tämä ketju & pötkö -keskeisyys, ja kuitenkin tuntuu antoisammalta keskustella ns. oikeastakin aiheesta sellaisten ihmisten kanssa, joita tietää edes jotain tai jotka osallistuvat foorumilla muutenkin kuin kirjautumalla sisään silloin satunnaisesti, kun peli tekee pahemman kerran tenän. Ei sillä, että tämän nyt mitenkään ratkaisevasti pitäisi vaikuttaa vastausten määrään, saati sitten laatuun, toteanpahan vain oman näkemykseni.)

//Cailin väliin.

ViestiLähetetty: Ma Marras 30, 2015 3:47 pm 
Poissa
Iso Paha Moderaattori
Iso Paha Moderaattori

Aika lailla sama homma kuin edellisillä. Oon käynyt Radolassa kohta 10 vuotta, enkä enää pelaa Simsiä niin aktiivisesti kuin vuonna 2006 :) Välillä edelleen ja apua tarvitessani vilkaisen Sims-osastoja, mutta lähinnä pyörin ei-simsillisisessä. Tosi moni täällä kävijöistä on käynyt jo niin kauan, että Sims-into on lopahtanut jo aikoja sitten :D (Ja pakko sanoa, että itseäkin ärsyttää toi nykyinen pötky-keskeisyys. Vanhassa Radolassa kys. alue ei kasvattanut viestimäärää, mikä kyllä laski alueen kävijämäärää mun mielestä.)

ViestiLähetetty: Ma Marras 30, 2015 9:01 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Lisään vielä, että vastaamattomuuteen on yleensä syynä kysymyksen vaikeus. Simsit ovat mystisiä pelejä, ja kaikkeen ei vaan löydy vastausta peruspeli ja -googlaustaidooilla.

Tai Simsistä kiinnostuneille: https://suoturve.net/korpi

ViestiLähetetty: Ti Joulu 01, 2015 5:43 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Peliä koskevat kysymykset ja vastaukset houkuttavat minut foorumille. Minua kiinnostaa (ja liikuttaa) se, että niin monet ovat valmiita käyttämään omaa aikaansa paneutuakseen ajoittain varsin vaativiinkin peliä koskeviin ongelmiin ja kertomaan joko tietonsa tai ainakin kehittyneen arvauksensa aiheesta. Tämmöisen näkeminen ja hetkittäin kokeminen tuntuu jotenkin hyvältä jossain tuolla ontossa ontelossa.
Laadin myös toista sivua pitkän empiiris-fiktiivisen tutkielman aiheesta, mutta ei se lisännyt tuohon mitään oleellista, joten jätin sen pois. :)

ViestiLähetetty: Ma Touko 16, 2016 3:32 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Noniin nyt täytyy kommentoida kun on erilainen lähtökohta. Itse kanssa pelannu simssiä 12 vuotta en ihan yhtä kauvan oo roikkunu täällä foorumeilla mutta ainaki 11 vuotta. Itse tulen tänne edelleen sen pääasian tähden nimittäin simssin<3 Itsellä peli into ei sitten ole 12 vuoden aikana lopahtanut mihinkään eikä varmaan tule lopahtamaankaan (se on sitten eläkeiän pääharrastus).

Itse pyrin vastaamaan kysymyksiin mikäli osaan, mutta kyllä minun lemppari juttu on lukea toisten ihmisten kokemuksia ja juttuja kyseisestä pelistä (eikä väliä onko monesko simssi). Ja kyllä myös minusta on ikävää että radolan kaatumisen jälkeen itse sims keskustelut ovat vähentyneet olisi mahtavaa saada myös paljon uutta verta niin sanotusti, mutta eihän sitä tiedä ajat muuttuvat.

ViestiLähetetty: La Kesä 11, 2016 3:16 pm 
Poissa
Pulkka
Pulkka

Lainaa:
Noniin nyt täytyy kommentoida kun on erilainen lähtökohta. Itse kanssa pelannu simssiä 12 vuotta en ihan yhtä kauvan oo roikkunu täällä foorumeilla mutta ainaki 11 vuotta. Itse tulen tänne edelleen sen pääasian tähden nimittäin simssin<3 Itsellä peli into ei sitten ole 12 vuoden aikana lopahtanut mihinkään eikä varmaan tule lopahtamaankaan (se on sitten eläkeiän pääharrastus).

Itse pyrin vastaamaan kysymyksiin mikäli osaan, mutta kyllä minun lemppari juttu on lukea toisten ihmisten kokemuksia ja juttuja kyseisestä pelistä (eikä väliä onko monesko simssi). Ja kyllä myös minusta on ikävää että radolan kaatumisen jälkeen itse sims keskustelut ovat vähentyneet olisi mahtavaa saada myös paljon uutta verta niin sanotusti, mutta eihän sitä tiedä ajat muuttuvat.
Samat ajatukset. En oo koskaan ennen Radolassa ees juuri mitään muuta puhunu ku Sims-juttuja, vasta lähiaikoina oon hypänny muihinki keskusteluihin mukaan. Mut edelleen se pääasia on se Sims. Into ei vaan mulla lopu (vaikka välillä 2-3 kuukaudeks :D) enkä varmaan täällä olis, jos en Simsistä puhumassa.

ViestiLähetetty: La Kesä 11, 2016 5:34 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Lainaa:
Lainaa:

Samat ajatukset. En oo koskaan ennen Radolassa ees juuri mitään muuta puhunu ku Sims-juttuja, vasta lähiaikoina oon hypänny muihinki keskusteluihin mukaan. Mut edelleen se pääasia on se Sims. Into ei vaan mulla lopu (vaikka välillä 2-3 kuukaudeks :D) enkä varmaan täällä olis, jos en Simsistä puhumassa.
Komppaan teitä molempia. Sims ja sen pelaaminen on elämäntapa, eikä näiden vuosien aikana ole into laantunut kovinkaan pitkäksi ajaksi.
Viime syksynä, yksityiselämän tapahtumien takia tuli tauko, samoin syksyllä 2013 kun GTA 5 julkaistiin pleikkarille ja innostuin siitä, muuten on peli-innostus ollut aika tasaista :cool:
Foorumilla käyn katselemassa muiden sims-aiheisia kirjoituksia/mielipiteitä. Varsinkin Sims 4 on aavistuksen "yksinäinen" peli Sims 3:sen jälkeen, jossa pystyi olemaan foorumilla ja kommunikoimaan reaaliaikaisesti ja jakamaan pelikuviaan.

ViestiLähetetty: Ti Heinä 26, 2016 2:49 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Itse olen pelannut Sims -sarjaan kuuluvia pelejä ainakin kymmenen vuotta ja vieläkin on intoa enemmän kuin laki sallii :D Olen sen verran höpölöpö -persoona, että haluisin jatkuvasti pölöttää koko ajan simssistä ja välillä on tullut vahingossa turhaa spämmäystäkin tuolla kolmosen puolella :D Radola on oikeastaan ensimmäinen foorumi, johon olen liittynyt (olen ollut jäsenenä vasta alle vuoden ;D) ja olen viihtynyt täällä hyvin :,D Henkilökohtaisesti en vain ole tottunut siihen, että foorumeilla vastauksia omiin viesteihin saa odotella kauemmin kuin tekstiviestejä, joten joskus turhaudun odotellessani vastauksia ;) Mutta olen jo alkanut tottumaan siihen.

ViestiLähetetty: Ke Elo 10, 2016 3:32 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Itse huomaan että palaan aina toisinaan tänne nostalgiafiiliksissä. Muistan kun joskus kersana roikuin kaiken aikani radolassa, ja meno oli ihan uskomattoman aktiivista. Mutta jotenkin tuntuu että on ihan tosi roimasti hiljentynyt täällä. Kiinnostaisi tietää, että milloin se alkoi, että porukkaa ei ollut niin paljoa aktiivisena?

ViestiLähetetty: Ke Elo 24, 2016 1:16 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Mä oon pelannu simsiä siitä asti kun ykkönen tuli. Tällä foorumilla en ihan älyttömän kauaa oo ollu. Vanhasta radolasta alotin ja siirryin sit tänne.
Mua houkuttaa erityisesti erilaiset kuvat kolmosesta ja joskus mielenkiinnosta vilkuilen nelosenkin puolelle, vaikken sitä pelaakaan. Ongelmatopissa lähinnä vaan kyselen, joskus vastailenkin jos osaan. Vanhan radolan puolella oli ehkä niin paljon jo availtu eri ongelmia, joten ehkä enää ei oo niin tarvis? Mulla on käsitys, että suurinosa nykysistä käyttäjistä tuli jo vanhan radolan aikaan eikä oo ns. uusia kamalasti? Mä oon ainakin saanu ongelmiin vastauksia hyvin. Kuvatopat on melko hiljasia

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+03:00