Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on Ke Kesä 28, 2017 5:00 am

Kaikki ajat ovat UTC+03:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 55 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava

Mitkä ovat tärkeimmät syyt, jotka ovat vähentäneet foorumointiasi?
Sims-pelisarjan kiinnostavuuden vähentyminen 7%  7%  [ 8 ]
Masentunut tunnelma foorumilla 11%  11%  [ 12 ]
Insidehenkisyys 10%  10%  [ 11 ]
Foorumin yleinen hiljeneminen 31%  31%  [ 34 ]
Foorumin vanhanaikaisuus viestinnän pohjana 5%  5%  [ 5 ]
Foorumin ylläpidon loukkaava käytös 6%  6%  [ 7 ]
Foorumin muiden jäsenten loukkaava käytös 6%  6%  [ 6 ]
Spämmäys 8%  8%  [ 9 ]
Kaverinikaan eivät enää käy 1%  1%  [ 1 ]
Jokin muu syy 14%  14%  [ 15 ]
Ääniä yhteensä: 108
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: Ti Helmi 28, 2017 5:40 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

on kiittänyt: 13 kertaa
on kiitetty: 20 kertaa
Jokaisella kävijällä on oma vaikutuksensa foorumiin ja sen ilmapiiriin. Yhä useampi kävijä on hiljentynyt Radolassa tai peräti jättänyt koko keskustelupalstan. Mistäköhän viestikato johtuu?

Vastata saa (anonyymisti) ruksimalla enintään neljä vaihtoehtoa kyselystä ja/tai kommentoimalla (omalla nickillään) tähän ketjuun. Make radola great again?

ViestiLähetetty: Ti Helmi 28, 2017 6:20 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

on kiittänyt: 8 kertaa
on kiitetty: 5 kertaa
Mä koen tämän foorumin yhä itelle tärkeäksi ja sillon tällöin käyn vilkuilemassa,tosin omatkin viestit löytyy atm enimmäkseen ei-simsillisestä(toki jaksaisin ehkä kurkkia sims-puoliakin enemmän, jos omat pelit toimisi,mut kököt koneet ei pyöritä..) Ehkä myös viestiminen on siirtynyt muualle,onhan tää jo kumminki yli 10v ikänen paikka ja sillon 10v sitten vielä oli iso juttu kirjotella kaikenmaailman nettipalstoille(valitsin siks myös ton foorumin vanhanaikasuuden yleisen hiljenemisen lisäksi.)

ava c mortgraphics

ViestiLähetetty: To Maalis 02, 2017 8:45 am 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

on kiittänyt: 3 kertaa
on kiitetty: 10 kertaa
Itsellä hiljentyminen lähti spämmäyksen määrästä, joka on toki vähentynyt, mutta ei loppunut. Lisäksi yleinen hiljaisuus tietenkin laskee keskustelun määrää. Tuntuu ettei ole tarpeeksi keskusteluja, joihin olisi jotain sanottavaa. Mutta edelleen käyn monta kertaa päivässä ja luen tiettyjen alueiden uudet viestit :) Poksittelu kiinnostaisi, mutta sielläkin on kovin hiljaista.

ViestiLähetetty: La Maalis 04, 2017 4:01 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

on kiittänyt: 7 kertaa
on kiitetty: 12 kertaa
Ehkä suurin syy omaan hiljentymiseeni on foorumin yleinen hiljentyminen ja käyttäjien lisääntynyt yksinpuhelu. "Kävin kaupassa", "varpaaseen sattuu", "tässä mun pelikuvat mutten kommentoi muiden kuvia", jne. Onneksi täällä on kuitenkin yhä niitä käyttäjiä, jotka eivät puhu vain itsestään tai omista peleistään ja osallistuu keskusteluihin. Niitä vain on turkasen vähän. En väitä, ettenkö itse syyllistyisi moiseen, mutta toisinaan muiden yksinpuheluun on aika hankala kommentoida mitään.

Toiseksi suurin syy on ylläpidon välinpitämätön käytös. Topicien herättely-yritykset ylläpidon toimesta tuntuvat minusta välttämättömiltä toimilta, jotta näyttäisi siltä että ylläpitoa kiinnostaisi. Välillä vaikuttaa siltä että foorumin ylläpito on pakkopullaa. Voinhan olla täysin väärässä, mutta tällainen viba mulla on ollut jo pidemmän aikaa. Lisäksi tuntuu siltä, että ylläpito valikoi käyttäjät joiden viesteihin viitsii vaivautua vastaamaan. Tietyille käyttäjille löytyy lämpöä, kun taas toisia kohdellaan kylmästi. Sekin hiertää, kun foorumilla on sääntöjä joita ei valvota (kuvia koskevat säännöt), tai joita ylläpito voi itse rikkoa (tekijänoikeus).

Poksissa oli aikoinaan tosi mukava rupatella muiden käyttäjien kanssa, mutta foorumin yleisen hiljentymisen vuoksi poksikin on todella hiljainen, lukuunottamatta joidenkin käyttäjien viestejä joihin on mahdotonta kommentoida mitään. Itseäni ei niinkään haittaisi vaikka poksi poistettaisiin, sillä viestien sisältö on nykyään niin köyhää, eikä siitä ole juurikaan iloa muille kuin spämmääjille.

Mä alan olla niin kyllästynyt tähän touhuun, ettei mua kiinnosta yhtään vaikka joku loukkaantuisi mun suorapuheisuudestani. Tää foorumi on ollut mulle tärkeä jo hävettävän pitkän aikaa ja on suuri vääryys, että aikoinaan kukoistava ja mahtava foorumi on päätynyt tähän pisteeseen. Toivoisin että muutkin gallupiin vastanneet toisivat omia näkökantojaan esiin. On aika hälyttävää, että noinkin suuri osa vastanneista on valinnut foorumin ylläpidon loukkaavan käytöksen yhdeksi syyksi hiljentymiselleen ja siitä, jos jostain pitäisi keskustella.

ViestiLähetetty: Su Maalis 05, 2017 9:05 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

on kiittänyt: 13 kertaa
on kiitetty: 20 kertaa
Keskustelua toivon minäkin. Oon käyttänyt naurettavan paljon aikaa ja ajatuksia tälle foorumille, enkä näemmä vieläkään osaa pitää sormiani poissa Radolan asioista. Tämä voisi olla suht aktiivinen ja mukava yhteisö, mutta nyt se ei tunnu siltä. Komppaan odia siis.

Pyydän anteeksi, jos ja kun olen omalla käytökselläni loukannut täällä kävijöitä. Aina ei oo harkintakyky toiminut.

Mä myönnän, että mua pelottaa kirjoittaa tähän topiciin. Pitäisi puhua suoraan ja asioiden oikeilla nimillä, mutta en ehkä tässä elämän vaiheessa pystyisi ottamaan vastaan niistä mahdollisesti tulevaa palautetta. Musta tää foorumi kaipaisi paljon enemmän keskusteluja, kunnioitusta ja tasa-arvoa.

ViestiLähetetty: Ma Maalis 06, 2017 12:56 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

on kiittänyt: 46 kertaa
on kiitetty: 24 kertaa
(kirjoittaja poisti itse viestin 27.3.2017. Syy: Tarpeeton, sisälsi spämmiä)

Viimeksi muokannut Simahtanut, Ma Maalis 27, 2017 2:19 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ViestiLähetetty: Ma Maalis 06, 2017 4:56 pm 
Poissa
Hanipuppeli
Hanipuppeli

on kiittänyt: 5 kertaa
on kiitetty: 14 kertaa
---

mielestäni tämä on ennen kaikkea suomalainen Sims-foorumi, ymmärtääkseni suurin sellainen. Tein muuten havainnon, että 54% tähän topicciin kirjoittaneista käyttäjistä on profiilin mukaan aktiivisimpia joko "Muu kuin simsillinen keskustelu" tai "Ketjut & Pötkyt" -alueella.

Viimeksi muokannut Damiska, To Maalis 23, 2017 11:32 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ViestiLähetetty: Ma Maalis 06, 2017 8:36 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

on kiitetty: 3 kertaa
Mä en koe, että olisin erityisemmin hiljentynyt. Koska no, en vanhassakaan Radolassa ollut erityisen puhelias. Olen siis hiljentynyt jo ennen kuin astuin jalallanikaan Radolaan XD (vaikka mulla aika iso viestimäärä onkin.)

Tän uuden Radolan alussa olin jonkin verran puheliaampi, koska pääsi panemaan topia pystyyn ja aloittamaan nollasta XD Nyt ei myöskään ole tullut kuukausiin pelattua Simsiä (jotenkin se aina jää), niin ei senkään takia ole mitään uutta jutun juurta.

IAE YEBAI BARBARETHY IEY APRON-GNYPH BRINTATENOPHRI
HEA GARHRE BALMENTHRE MENEBARIAKHEGH IA KHEKH
BRIN-SKALMA ARYNSARBA MESEGHRIPH NIPTYMIKH
MAORKHARAM. O, LAANKHEKH OMPH BRIMBAINYIOTH
SENGEBAI GHOYGHE LAIKHAM ARMIOYTH.

ViestiLähetetty: Su Maalis 12, 2017 5:25 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

on kiittänyt: 4 kertaa
on kiitetty: 4 kertaa
odium kirjoitti:
Ehkä suurin syy omaan hiljentymiseeni on foorumin yleinen hiljentyminen ja käyttäjien lisääntynyt yksinpuhelu. "Kävin kaupassa", "varpaaseen sattuu", "tässä mun pelikuvat mutten kommentoi muiden kuvia", jne. Onneksi täällä on kuitenkin yhä niitä käyttäjiä, jotka eivät puhu vain itsestään tai omista peleistään ja osallistuu keskusteluihin. Niitä vain on turkasen vähän. En väitä, ettenkö itse syyllistyisi moiseen, mutta toisinaan muiden yksinpuheluun on aika hankala kommentoida mitään.

Tuun komppaamaan tätä! Sama trendi on nähtävissä myös muilla foorumeilla, mikä on vähän sääli.

Lisäksi omalla kohdalla hiljentymiseen vaikuttaa monet muutkin asiat, vaikka toi eka onkin kaikista suurin syy. Simspuolella ei tule keskusteltua enää, koska en oo pilannut aikoihin (pelikoneeni on kaukana Suomessa, yhyy.) ja lisäksi elämä on toisinaan niin hektistä, ettei ole oikein aikaa roikkua netissä samaan tapaan kuin aiemmin. Vapaa-aika tulee käytettyä ylipäänsä eri tavalla kuin muutama vuosi sitten. Plus aina pidemmän tauon jälkeen mulla on ainakin tietynlainen kynnys postata mitään ja se kynnys tietysti nousee sitä mukaa, kun tauko pitenee.

ViestiLähetetty: Su Maalis 12, 2017 7:34 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

on kiitetty: 2 kertaa
Äänestin näitä neljää: Masentunut tunnelma foorumilla, foorumin yleinen hiljeneminen, spämmäys ja Jokin muu syy.

odium kirjoitti:

Varsinkin tämä. Jossain vaiheessa vanhassa Radolassahan se oli vissiin ihan sääntö (kuvatopissa), et piti muille kommentoida ennen ku laitto omaansa. Ja jos ei kommentoinu, monesti muut saatto kommentoida kaikkia muita paitsi sitä, joka ei kommentoinu ite ketään. Muistan itekin käyneeni sivutolkulla aina topia läpi ja kirjottaneeni novellin verran palautetta muitten kuvista, jonka jälkeen oli siistiä päästää omat kuvat irti. Joskus taas ei jaksanu alkaa siihen rumbaan ku sen ties, et siihen menee aina iäisyys ku selaa ja kirjottaa, ku tasapuolisuuden nimissä en vaan voinu jättää ketään välistä tai ois tullu huono omatunto :D

Sittemmin luovuin siitä kaikille kommentoimisesta ja kommentoin niitä, mistä tuli mieleen jotain sanottavaa. Tai jos mikään ei herättäny tunteita, sit koitin kuitenkii jotain keksiä. Kommentoimatta en postannu mitään. Ja se on itseasiassa edelleen itelläni tapana ihan kaikkialla, et yritän ottaa muut huomioon ja vastata/kommentoida edes jotain ennen omaani. Mut nykyään oon jotenkii... en tiedä, aikuistunu? En oikein osaa selittää sitä, mut tuntuu et nykyään ei mikään herätä oikein tunteita enää. Tai kaikki tuntuu neutraalilta. Ois ihan kauhee vimma selittää ittestään ja esitellä omia juttujaan niin et tuntuu, ettei meinaa pysyä ees omissa nahoissaan, mut sit ei kuitenkaan toiset ihmiset herätä mitään tunteita ja sit se menee siihen etten sano mitään, koska ei oo mitään sanottavaa enkä halua olla se, joka ei kommentoi mut puhuu vaan ittestään tai omista jutuistaan. Vihaan ite vaan pinnallisuutta niin paljon ja aistin tekstistä, jos sitä ei oo kirjotettu "tunteella", ja haluan välttää sitä pinnallista "mielistelyä" joten mieluummin jätän sit kommentoimatta ja julkasematta omia ku väännän väkisin jotain huttua, josta näkee läpi, et se ei merkkaa mitään kellekään.

Omalla kohalla vaikuttaa varmasti myös se, et nykyään nelonen on IN ja ite en taas siitä tykkää yhtään. Pelaan kaikkia sarjan pelejä mut TS3 on edelleen lähmpänä sitä, mitä simssiltä haluan. Oon nyt tässä vuoden sisällä aktivoitunu blogissani ihan kunnolla taas, siitä lisää myöhemmin, mut tuntuu et ihmiset ei enää pelaa. Radolalaiset ei enää pelaa. Onko yleisellä tasolla sit vaan kaikki vanhat radolalaiset kasvanu ulos pelistä? Ja foorumeista? Mie tein kerran yhelle bändille foorumin ja monta vuotta se oli aktiivisin suomalainen foorumi, se on edelleen pystyssä mut enää siellä ei käy ketään. Siellä kävi tämä efekti et bändi lopetti ja foorumin jäsenet kasvo yli tästä bändin fanitusvaiheestaan ja foorumit syrjäytettiin kaiken muun somen toimesta. Tuli kaikki facebookit ja instagramit sun muut. Enää ei jaksettu keskustella nimimerkeillä "anonyymisti" suljetulla foorumilla, ku siirryttiin nykyaikaan ja oltiinkin omalla nimellä ja naamalla facebookissa ja vaikka sun missä ympäri nettiä.

Täälläkin tuntuu, et toi TS4-puoli on suhteellisen aktiivinen mut itellä ei oo sinne mitään annettavaa ku en pelistä tykkää ja sen kerran ku siellä käyn jotain kirjottamassa, se on vaan negatiivisessa valossa eikä ketään kiinnosta. Kolmosen puolella pyörin kyllä ja oon paljonkin siellä viime aikoina vastaillu kysymyksiin yms., mut ku sielläkin tulee tää efekti et ku käyt tarpeeks moneen puhumassa ni kohta sie oot uussimman viestin kirjottaja kaikissa topissa ja sit saa taas ootella oman aikansa, ennen ku jotakuta taas kiinnostaa ne topat. Ja yleensä se on siis et jollain on esim. joku ongelma pelissä ja kääntyy kysymystopan puoleen. Ei siellä hirveesti oo sellasia keskustelutopia ees, kysymystopa ja sit niitä syvällisempiä, joihin ei tuu kirjotettua ku kerran ja joista on haastava alkaa keskustelemaan jos aihe on esim. kysymys siitä, kuinka kauan on pelannu. En tiedä luetaanko niitä toisten postauksia edes? Ite on pakko myöntää, et en aina jaksa edes lukee ajatuksella toisten muisteluita vaikka itte tykkään muistella ja kertoo. (Mut toisaalta tälle voi olla myös ihan hyvä selitys omalla kohalla, koska par'aikaa koitan selvittää sitä, voisko ittellä olla ADD, joka selittäs sen miks en jaksa keskittyä toisten asioihin mut sit selitän suu vaahossa omistani ihanku ne muka kiinnostais ketään.) MUTTA monesti saatan tehä niinkin, et sit ku saan sen oman tekstini ulos, sit oon saanu purettua sen intoni ja sit onkii helpompi taas keskittyä lukemaan muitten. Mut yritän kyllä parhaani, se on vaan haastavaa ku keskittymiskyky ja pää on vähän mitä on.

Kuvatopiin taas liittyy toi "Jokin muu syy", nimittäin: simsblogi(t). Ennenhän olin myös kuvineni tosi innokas täällä. Varsinkii TS2 aikaan kuvasin ihan älyttömästi ja paljon julkasin myös täällä (tai siis Wanhassa Radolassa) kuvia. Myös TS3 alussa kuvailin ja postailin todella paljon. Mut jossain vaiheessa alko ärsyttämään se, ku kaikki kuvat oli niin tarkkaan määriteltyjä ja sit alko kertyy kuvia, joilla ei ollu oikein mitään paikkaa mut ois silti halunnu jakaa niitä. Luultavasti mietin sillon, et ois ollu kiva tehä pelivideoita mut en ois sillä koneen kokoonpanolla kyenny mitenkään, joten koitin keksiä jonkun toisen tavan näyttää ja kertoo pelaamisistani muille. Tykkäsin nimittäin AINA pelata, jos joku katto miun pelaamista ja sit harmitti ku joku ei jaksanu enää kattoa.
Ja siihen aikaan tein ja pein hirveesti erilaisia blogeja ja päätin sit kokeilla kepillä jäätä ja tehä myös simsblogin. Sain määrittää ittelleni säännöt kuvakoon ja kaiken muunkii suhteen, kirjotella ihan mitä halusin ja niin paljon kuvia ku vaan teki mieli, eikä tarvinnu miettiä et onks tää nyt tänne sopiva vai ei. Ja ku sitä kuvasatoa oli oikeesti paljon enemmän ku mitä oisin ikinä pystyny Radolaan ees lataamaan. Ja sille tielle jäin, blogi on edelleen pystyssä ja voi hyvin. En oo sen takia aikoihin julkassu kuvia täällä, koska en enää pelaa sillä ajatuksella et "tästä täytyy ladata kuva/raportoida Radolaan!!!", koska kuvaan koko ajan ja niin paljon blogia ajatellen. Ja niitä kuvia tulee nykyään paljon enemmän ku tuollon ku bloggauksen alotin, joten niistä ois hankala ees lähtee seulomaan kuvia tänne varsinkii, ku niissä on oma "tarinansa" blogissa ja täällä pitäis selittää hirveesti. Ei sillä, selittäminen on kivaa :D Mut kiinnostaisko ketään?

Ja ku se on se TS3, ei voi enää kuvata maistiaiskuvia uudesta lisäristä, tietty vois laittaa sellasia "hei kattokaa mitä löysin!!1!!!!1" -kuvia mut ku ei sekään oo kivaa, jos se kuva vaan seisoo siellä topassa ku se ei ollukaan muitten mielestä kiva tai siihen kommentoidaan vaan "pakon sanelemana" ku ei viititäkään postata omaa kommentoimatta ensin toisen. En siis tietenkään sano, et näin täällä toimittas. Nään asiat edelleen omien silmien kautta ja itestäni tuntuu, et kuulostan just tolta jos kommentoin vaikkei ois kunnolla asiaa. Blogiin ku sen lataa 80 muun kuvan kanssa ni kommentoijat voi sit kommentoida kaikkiin haluamiinsa eikä ykskään kommentti ole awkward koska on niin paljon "valinnanvaraa". En tiiä selitänkö taas ihan höpöjä täällä, en oikein kestä taas ajatuksenjuoksuni perässä... Mut ehkä se pointti tuli selväks? Kuvatopissa on kuollu meno ja joko ketään ei kommentoida tai sit se kommentointi tuntuu väkinäiseltä, just nyt en pysty sanomaan, KUULOSTAAKO se väkinäiseltä vai ei. Koska siellä on myös ihan helkkarin hyviä kommentoijia ja kommentteja. Miun pää vaan vissiin tekee taas tepposet ja en erota, kumpi on oikee ja kumpi valheellinen "muisto".

Blogimaailmakin on nykyään melko kuollutta. Jossain vaiheessa se oli todella vilkasta. Tuntuu et kaikki on siirtyny Simblreihin. Ehkä se on vaikuttanu myös täne? Ite en tykkää Simblreistä yhtään, koska se tuntuu jotenkii... pinnalliselta taas? Laitellaan kasa kuvia ilman tekstiä eikä kukaan kommentoi. Liketetään vaan tai reblogataan, eikä itekään tarvii kirjottaa kellekään. Notejen määrä ratkasee eikä ketään enää edes kiinnosta kuulla toisten mielipidettä. Joskus tuntuu et tännekin ladataan kuvia samalla ajatuksella, et heitetään ne vaan tänne leijumaan eikä edes odoteta mitään kommentteja ittelleen? Ku ennen taas se oli se foorumin idea, et kommentoidaan ja sit oli mukava ilahtua siitä kommunikaatiosta toisten kanssa ja niitten kommenteista. Ja pystyttiin myös keskustelemaan, jopa komppaamaan toista, ihan vaan joku yksinkertanen "Samaa mieltä X:n kanssa, Y:n talo on ihan sikakiva!" Näinkin lyhyellä lauseella on huomioitu kaks eri henkilöä ja kaikki on tyytyväisiä.

Kai sitä jotenkii ikävöi sitä vanhaa foorumeitten tunnelmaa. Ehkä ihmiset ei enää muista tai osaa käyttää foorumeita niin, ku niitä aikoinaan oli tapana käyttää? KESKUSTELUfoorumina, monologipalstan sijaan. Foorumit oli hieno juttu joskus ~10 vuotta sitten ja en ihmettele, jos nykyteinit ei ees tajua foorumeita ku ne on kasvanu sinne facebookiin ja instagramiin. Ennen tuntu et se oli ihan itsestäänselvyys et miten foorumit toimii, mut voisko olla et se tieto puuttuu tänä päivänä? Eikä tarvii olla siis mikään 15v., vaan ihan hyvin myös parikymppinen tai kolmekymppinen tai vanhempikin voi tutustua ekaa kertaa foorumiin tänä päivänä, mut pointti oli siis siinä, et pitäskö ihmisiä perehdyttää enemmän siihen, miten foorumeilla on tarkotus olla ja miten niissä ennen oltiin?

Ite varmaan kans ikävöin wanhaa Radolaa niin paljon. Ehkä sekii pilas monelle tän jutun? Et tää uus ei tunnu enää samalta? Ite oon sellanen muistoihin takertuva hamsteri et se edelleen kirpasee ku miettii, et eikö tosiaan vanhaa Radolaa saa enää takasin millään tavalla... Koska itekin sinne rekkasin joskus joko 2006 tai 2007 eli siellä on - siis oli - todella paljon muistoja ja paloja meikäläisestä. Meistä kaikista. Ehkä tää vanha Radola tuntuu siltä niinku kävelis hautausmaalla tai jossain... en tiiä, jäljennöksessä jostain mahtavasta, joka joskus oli? Puuttuu se tunnelma, koska puuttuu ne muistot? Ne konkreettiset muistijäljet mitä siellä oli. Muistojahan on aina, mut itelle kaikista pahinta muistoissa on se, et ne haalistuu ja pelkään ihan hirveesti sitä et ne katoaa. Tällä tavalla ne pysyis olemassa ikuisesti ja sen takia suojelen tota omaa vanhaa foorumiani edelleen, vaikka se on käytännössä pelkkä hautausmaa enää. Ja ressaan jatkuvasti sitä et se häviäis, koska samalla häviäis ihan jäätävä määrä omia muistoja ja tuntuu et osa itteäänkin kuolis jos ne muistot häviäis bittiavaruuteen. Itelle Radola ei oo ollu koskaan niin "tärkee" ku tää oma foorumini, mut on täällä silti tullu hengailtua aika iso osa elämästä. Voisko muillakii olla samaa fiilistä ja eivät oo sen takia rekannu takasin? Tai tuntuu, et iän ja "elämän" takia ei oo enää annettavaa, ehkä ei pelata enää simssiäkään. Onko ylipäätään informoitu ihmisiä tarpeeks siitä, et Radola ylipäänsä tuli takasin? Satunnaisesti tänne pompsahtaa niitä "uusia" vanhoja jäseniä jotka totee, et "nyt vasta tajusin et Radola on edelleen pystyssä :o", pitäskö sitä sit "mainostaa" enemmän, ei sitä tiiä kuin moni jossain muistelee Radolaa tietämättä, et tää uus versio on ollu pystyssä jo ihan mukavan aikaa.

Sellasta. Menihän se taas pitkäks mut niin miun tekstit aina tekee :D

ViestiLähetetty: Su Maalis 12, 2017 9:10 pm 
Poissa
Auringonsäde

Mun mielestä tämä ei ole mitenkään pelkästään Radolaan liittyvä ilmiö vaan kuten Amodienkin tuossa aiemmin sanoi...yleinen ilmiö muillakin sims foorumeilla. Tähän saattaa ehkä vaikuttaa se, että peli ei ole enää niin yhteisöllinen ja mahdollista samanlaista luovuutta kuin ennen.

Periaatteessa eihän meillä pelaajilla ole oikein enää mitään sellaisia luovia työkaluja olemassa minkä kanssa toteuttaa niitä omia juttuja kuten Sims 2 Body Shop, Sims 3 Maailmanluontityökalu jne. Ainakin itselleni Sims 4 on enimmäkseen vain pelaamista varten. En oikein osaa edes kirjoittaa tai keksiä siitä mitään tarinaa vaikka tarinasuonta tykyttää kovasti välillä...en ole koskaan ollut mikään kauhean taitava tekemään simssillä mitään juttuja, mutta olenkin tehnyt niitä yhteisön vuoksi ja myös oman ilon vuoksi ja siksi kun niitä asioita on voinut jakaa toisten kanssa.

Tähän vaikuttaa varmaan myös pelaamisen yhteisön siirtyminen tubeen. Tubettamiseen porukka alkoi siirtyä oikeastaan jo Sims kolmosen loppuaikoina, mutta nyt vaikuttais hyvin trendikkäältä bloggaamisen sijaan tubettaa pelaamistaan ja siihen minäkin aikoinaan siirryin kun kyllästyin bloggaamisen aiheuttamaan kovaan työhön ja vaivaan, jota harvoin mitenkään hyvin palkittiin. Moni bloggaaja varmaan lopettanut ihan siksikin kun ei ole saanut mitään kommentteja blogeihinsa tai ne kommentit on tulleet vasta sitten kun on lopettanut ja porukka alkanut kyseleen perään tyyliin " mikset enää bloggaa ". Ja pakko myöntää omaltakin kohdaltani, että tulee yleensä ihan ajanpuutteen vuoksi käytyä läpi vain ne omat ns. suosikit ja harvoin tulee enää lisättyä omalle lukulistalle uusia blogeja tai tuben kanavia.

Mut se mistä ainakin itse jaksan vielä innostua on erilaiset haasteet. Niitä jaksan aina vaan pelata ja jakaa yleensäkin tähän peliin liittyviä asioita muille ja jutella niistä toisten kanssa. Uskoisin, että jos porukka vaan alkaisi taas kirjoitaa enemmän tarinoita haasteista, järkätä kilpailuja yms. niin ehkä tääki paikka siitä vähän virkistyis. Se vain, että minua kiinostais kirjoittaa enempi tarinaa kolmosella kuin nelosella, koska tykkään kaikesta fantasia, scifi yms. teemoista ja komosella voin luoda minkälaisen hörhömaailman tahansa mikä ei nelosella onnistu. Kuvittelin, että nelosen vartalonmuokkaus mahikset olis jotenkin onni ja tie aututuuteen kun tykkään leikkiä pelissä geeneillä ja haluan nähdä mahdollisimman paljon erinäköisiä simejä....mutta sitten kuitenkiin geenien periytyminen nelosessa ei ole vielä ainakaan saanut minua kovin vakuuttuneeksi vaikka grafiikat ovatkin kauniimmat kuin koskaan aiemmin.

Mutta...palatakseni nelosen mahdollisuuksiin niin uskoisin haasteissa ja erilaisissa tavoitteissa olevan potentiaalia tähän ja myös erilaisissa kilpailuissa mitä vielä näkee jossain järkättävän. Jos ei muuta niin ainakin itse aion pysyä aktiivisena niin kauan kuin löytyy vain ihmisiä, jotka haluaa jakaa pelikokemuksia ja ylipäätään puhua tästä pelistä kaikenlaista.

e//: pitäisikö Radolankin siirtyä myös Simblr maailmaan tän foorumin lisäksi...eli ehdottaisin, että Radolalaiset alkais käyttää siellä hastagia "Radola"? Vaikka Tumbrl ei ole sama asia kuin foorumi niin se on kuitenkin sovellus, jonka voi ladata kännykkään ja käyttää reaaliajassa eli tällainen kiireinen ihminenkin vois kommunikoida vaikka kotisohvalta Radolan porukan kanssa ja katella tyyppien ottamia pelikuvia yms. Vaikka se onkin vähän pinnallista niin Tumbrliin voi myös kirjoittaa, eikä sinne tarviste vain ja ainoastaan lähetellä huippugrafiikoilla otettuja kuvia :)...ja näihin teksteihin voi kommentoida siis ja kaikki sen löytäisi Radolan omalla hakusanalla.

ViestiLähetetty: Su Maalis 12, 2017 9:27 pm 
Poissa
Hanipuppeli
Hanipuppeli

Jadeleine kirjoitti:
pitäisikö Radolankin siirtyä myös Simblr maailmaan tän foorumin lisäksi...eli ehdottaisin, että Radolalaiset alkais käyttää siellä hastagia "Radola"?
Mielestäni tämä idea hajottaisi jo valmiiksi pientä yhteisöä entistä enemmän.

mielestäni tämä on ennen kaikkea suomalainen Sims-foorumi, ymmärtääkseni suurin sellainen. Tein muuten havainnon, että 54% tähän topicciin kirjoittaneista käyttäjistä on profiilin mukaan aktiivisimpia joko "Muu kuin simsillinen keskustelu" tai "Ketjut & Pötkyt" -alueella.

ViestiLähetetty: Su Maalis 12, 2017 9:36 pm 
Poissa
Auringonsäde

Olen kyllä törmännyt Simbrlissä muihinkin yhteisöihin, joten eikai sen pitäisi tähän foorumin niin suuresti vaikuttaa....yhteen sen enempää kuin muukaan some? Mutta saatat toki olla siinä mielessä oikeassa, että sitten ne ketkä ei Simbrliä käytä lainkaan jää ulkopuolelle siitä hommasta kokonaan...mut toisaalta eihän meistä kaikki ole muutenkaan olleet koskaan kaikessa mukana (miitit, chatit yms.).

Yksi asia on tietysti myös foorumi itsessään, mutta en tiedä vaikuttaako sekään sitten niin paljon...eli ne asiat josta on facebookissa käyty keskustelua. Ja vaikka tarinoita kirjoittais ja kuvia lähettäis vain foorumilla niin en usko sen vaikuttavan ihmisten aktiivisuuteen, koska kaikki muutkin foorumit on niin paljon hiljentyneet ainakin noiden asioiden saralla. Varsinkin sims tarinoita saa oikein etsimällä etsiä nykyään...kun ennen oli aina jotain uutta luettavaa useammallakin kielellä. Edes enkuksi ei tahdo enää löytyä kuten ennen. Sen sijaan tubesta löytyy pilvin pimein uusia sims aiheisia kanavia joita katsella...eli yhteisö on muuttanu muotoaan. Mut itse en ole ainakaan halukas luopumaan tästä tavasta keskustella pelistä, koska se vaan on niin mukavaa.

ViestiLähetetty: Su Maalis 12, 2017 9:40 pm 
Poissa
Hanipuppeli
Hanipuppeli

Jadeleine kirjoitti:
Mutta saatat toki olla siinä mielessä oikeassa, että sitten ne ketkä ei Simbrliä käytä lainkaan jää ulkopuolelle siitä hommasta kokonaan...mut toisaalta eihän meistä kaikki ole muutenkaan olleet koskaan kaikessa mukana (miitit, chatit yms.).

Ja vaikka tarinoita kirjoittais ja kuvia lähettäis vain foorumilla niin en usko sen vaikuttavan ihmisten aktiivisuuteen, koska kaikki muutkin foorumit on niin paljon hiljentyneet ainakin noiden asioiden saralla. Varsinkin sims tarinoita saa oikein etsimällä etsiä nykyään...kun ennen oli aina jotain uutta luettavaa useammallakin kielellä. Edes enkuksi ei tahdo enää löytyä kuten ennen. Sen sijaan tubesta löytyy pilvin pimein uusia sims aiheisia kanavia joita katsella...eli yhteisö on muuttanu muotoaan. Mut itse en ole ainakaan halukas luopumaan tästä tavasta keskustella pelistä, koska se vaan on niin mukavaa.

Nimenomaan, siksi pidänkin parempana että Radolalle ei syntyisi mitään "rinnakkaisyhteisöä", tai sitten tarvitsisi todella tiukat säännöt esim. insiden suhteen.

Tietääkseni keskustelu, myös Sims-pelistä on muutakin kuin tarinoita ja kuvia. Niitä nyt on ymmärtääkseni ollut tähänkin asti ties missä ja tulee aina olemaankin.

ViestiLähetetty: Su Maalis 12, 2017 9:45 pm 
Poissa
Auringonsäde

En tarkoittanutkaan sitä, että sims olisi vain kuvia ja tarinoita, mutta kyllä sekin aika iso osa on sitä yhteisöä. Ennenvanhaan ihmiset kuitenkin aika paljon postaili pelikuvia ja niitä oli kiva katsella. Samoin oli myös kakkosen aikoihin kaikki ladatut mitä ihmiset teki ja jakoi toisilleen eli mun mielestä kaikella sillä omalla "tuotoksella" on iso merkitys mitä pelaajat tekee ja siksi sims yhteisö on hiljentynyt kun sitä omaa tuotosta ei tyypeiltä tule enää niin paljon kuin ennen...tai tulee mutta eri tavalla.

Simbrl tuskin olisi niin suuri uhka Radolalle, koska siellä lähinnä jaetaan juurikin pelikuvia ja pelataan Simbrl haasteita. Epäilen, että sielläkin yhteisö saattaisi jäädä liian pieneksi ja hiljaiseksi. Itsellänikään ei ole sinne pahemmin aikaa postailla ja enemmän nyt olisi kiinostanut katsella toisten ottamia pelikuvia ihan kännykällä....jos haluan keskustella niin tulen tänne foorumille. Eli tässä näiden asioiden ero jota koitan tässä selittää :D...

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 55 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+03:00