Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on Ke Kesä 28, 2017 4:56 am

Kaikki ajat ovat UTC+03:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 90 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Palauteketju
ViestiLähetetty: Ma Maalis 21, 2016 12:47 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

on kiittänyt: 7 kertaa
on kiitetty: 12 kertaa
ylläpito voisi kiinnittää enemmän huomiota foorumilla esiintyviin kuviin, vaikkakin kuvatopicit on hiljaisia, niin tulee bongailtua paljonkin ylikokoisia kuvia tai .png-tiedostomuotoja. kun on kerran laadittu sääntö, niin odotan että sen noudattamista vaaditaan ja tarkkaillaan.

// eikös vanhassa radolassa saanut jopa lyhyen jäähyn ylikokoisesta kuvasta tai väärästä tiedostomuodosta? jos sääntöä ei uudessa radolassa tarvitse noudattaa tai sen noudattamista ei jakseta valvoa, olisiko sama poistaa koko sääntö? vai kaipaatteko kenties (minun?) apua kuvatopicien tarkkailussa?

ViestiLähetetty: Ma Maalis 21, 2016 1:10 pm 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

on kiittänyt: 33 kertaa
on kiitetty: 48 kertaa
Kiitos odium huomioinnista, se on tosiaan jäänyt nyt vähän Poliisit -sarjalle kuolaamisen ja huovuttelun varjohon:) Lupaamme skarpata ^^

ViestiLähetetty: Ma Maalis 21, 2016 2:31 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

on kiittänyt: 13 kertaa
on kiitetty: 20 kertaa
Onko siis tuo 600x800 pikselin kuvamaksimi lopullinen sääntö? Itse koen ainakin leveyden turhan pieneksi, mutta isommat levittävät nykyisillä säädöillä tekstipalkkia. En ole tarkkaillut ketjuja sillä silmällä, koska tuolle lukuarvo on edelleen vain mun antama ja sitä voitasiin helposti muuttaa leventämällä tekstipalkkia tai ottamalla automaattista kuvankutistusta käyttöön. Toki silloinkin jokin maksimiraja kuvalle pitäisi olla, mutta vähän isommatkin kuvat kävisivät.

Valvomaton sääntö tosiaan pistää käyttäjät enemmän eriarvoiseen aseaan, kuin sääntöä ei olisi ollenkaan. Kiitos huomauteksestasi odium!

ViestiLähetetty: Ma Maalis 21, 2016 2:41 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

tosiaan, mulla ei päivisin pahemmin ole tekemistä niin mäkin voin tässä jeesata, esim. linkittämällä sääntöjä rikkovia kuvaviestejä jollekin ylläpitäjistä. tulee kuitenkin selailtua kaikki kuvatopicit aina kun on tullut uusia viestejä :b että laitelkaahan vaikka yksäriä jos voin olla jotenkin avuksi!

ViestiLähetetty: Ma Maalis 21, 2016 9:24 pm 
Poissa
Hanipuppeli
Hanipuppeli

on kiitetty: 11 kertaa
Hilbert kirjoitti:
Onko siis tuo 600x800 pikselin kuvamaksimi lopullinen sääntö?

Ei ole! (Ai miten niin tää ei ollut avoin huutoäänestys?) 600x800 pikseliä on ihan kamalan rajoittava koko, vanhan radolan 800x800 oli paljon parempi ja toimivampi ja erinomaisempi ja mallikkaampi ja vielä mitä. Voidaanko me saada se takaisin?

ViestiLähetetty: Ma Maalis 21, 2016 9:50 pm 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Voimme keskustella aiheesta:)

ViestiLähetetty: Ma Huhti 04, 2016 7:01 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

on kiitetty: 5 kertaa
En uskalla laittaa uusia kuvia foorumille ennen kun on saatu päätökseen se asia, että minkä kokoisia kuvat saapi olla. Itte olen sitä mieltä, että 800x600 olis hyvä koko.

"Do not be afraid
because some day
They will give your name
to a hurricane"

ViestiLähetetty: Ma Huhti 04, 2016 7:09 pm 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Grimirr kirjoitti:
En uskalla laittaa uusia kuvia foorumille ennen kun on saatu päätökseen se asia, että minkä kokoisia kuvat saapi olla. Itte olen sitä mieltä, että 800x600 olis hyvä koko.

Tuleeko muita mielipiteitä? Puolesta? Vastaan? 600 x 800 ensimmäinen, 600 x 800 toinen...

ViestiLähetetty: Ma Huhti 04, 2016 7:14 pm 
Poissa
Sontsa

on kiittänyt: 1 kertaa
on kiitetty: 1 kertaa
Mun mielestä ois kätevää, jos kuvakoolle ei olisi mitään ehdotonta maksimia, kun foorumi kuitenkin muuttaa kuvien koon automaattisesti jokaisen näytön kokoon ja sivuleveyteen sopivaksi, eli liian suuria kuvia ei oikeastaan pääsisi edes tulemaan. Itseäni ärsyttää suunnattomasti se, kun Radolaa varten pitää aina pienennellä kuvat, ja siksi en juuri tänne kuvia laita. Viehän nuo isommat kuvat tietysti enemmän palvelintilaa, mikäli ne ladataan Radolaan, ja latautuvat hitaammin.

ViestiLähetetty: Ma Huhti 04, 2016 7:23 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

minun silmään 600x800 on liian pieni ; _ ; 800x800 olisi paljon toimivampi, kuten jo aiemmin mainittiin. kuvia joissa on enemmän sisältöä kuin esim. simin naama olisi paljon miellyttävämpi katsella kun ei tarvitsisi tihrustaa pieniä yksityiskohtia.

ViestiLähetetty: Ti Huhti 05, 2016 8:16 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

on kiittänyt: 3 kertaa
on kiitetty: 13 kertaa
Mä taas olen sitä mieltä, että jos jaksaa muutenkin käsitellä kuviaan esim. photoshopissa, niin samalla vaivalla saa myös sen kuvakoon muutettua. Se vaatii vain pari klikkausta, muun säädön ohessa.

Miten ihmisistä on nykyisin tullu niin laiskoja, että parista ylimääräisestä klikkauksestakin pitää marista ja voivotella? Ymmärtäisin paremmin jos kyse olisi paljon vaikeammasta operaatiosta, mutta en koe että se mulle olis kauhean vaikea operaatio tai yhtään sen kummempi kuin vaikkapa kuvan rajaus, joka sekin menee siinä samalla, kun tekee muuta kuvan käsittelyä.
Kuin monimutkaisia ohjelmia porukka oikein käyttää?
Tosin mä kalkkiksena yhä käytän pc:tä, hiirtä ja näppäimistöä, jonka koen paljon helpommaksi kuin lääpintänäytön käytön. Jopa läppärikin on helppokäyttöisempi kuin lääpintänäyttö.

Saanko muuten kysyä, että millaiselta näytöltä sä niitä kuvia katselet, kun ne kerran niin huonoina näkyy? Ei muuten, mutta ei mulla ole ollut ongelmia 600x800 kokoisten kuvien kanssa, vaan kuvat on näkyneet mulle ihan hyvin ja ihan tarpeeksi hyvinä. Se miten huono tai hyvä kuva on, riippuu kuvan ottajasta ja hänen koneensa ja pelin/kuvien asetuksista, niin sehän vaikuttaa siihen laatuunkin, ainakin TS2:sen kohdalla ja olettaisin että sama myös muiden The Sims pelien kohdalla.

Tosin mä en kyllä voi käsittää sitäkään, että miksi ne kuvat pitää olla ehdottoman täydellisiä. Eihän ne mihinkään mainostoimistoon ole menossa, vaan niitä katsoo täällä foorumilla ihan tavan ihmiset ja jos joku nyt niistä vähän narisee, niin se on sitten hänen ongelmansa, eikä siitä pidä ottaa itseensä.

Okei no tarinaa varten voi vähän skarpata, mutta en mä nyt lähtis ihan sen takia yöuniani menettämään saati jotain huipputäydellistä tekemään. Ei tässä mitään kilpailla tarvi ja jokainen kehittyy kyllä niiden kuviensa kanssa sitä mukaa, miten oppii pelaamaan ja käyttämään kuvankäsittelyohjelmia ja hoksaa säätää niitä pelin asetuksia sen mukaan jaksaako kone sitten pyörittää sitä vai ei.
Plus ettei ihan kaikilla välttämättä ole hienoja kuvankäsittelyohjelmia miljoonalla eri toiminnolla ja siihen liittyviä piirtopöytiä tms juttuja, jotka koneeseen voi kiinnittää.
Eikä ihan kaikkia yksityiskohtia tarvikaan nähdä ja sitä paitsi jos simi itsessään on rakeinen tai simille laitetut ladatut meikit, asut tms jutut, niin ei se kuva siitä pahemmin parane, vaikka tekis mitä hyvänsä taikatemppuja.

800x800 on kyllä vielä ihan hyvä koko, mutta sitä isompia ei tarvis olla, eikä varsinkaan png;nä, koska mulla niiden aukilatautuminen tökkii välillä ihan huolella ja kyse ei tosiaankaan ole selaimesta, vaan ihan mun koneen ja liittymän resursseista, sekä nopeudesta johtuvia asioita, joille valitettavasti en voi mitään vaikka haluaisinkin.

ViestiLähetetty: Ti Huhti 05, 2016 9:52 am 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

on kiittänyt: 2 kertaa
on kiitetty: 3 kertaa
Täältä myös ääni 800x800 pikselille! Tai jos se on vielä liian iso, niin mielummin niin että niin 600x800 kuin 800x600 sallittaisiin molemmat, ettei tarvitse väkisin sitä kuvaansa rajata vaakaan tai pystyyn ihan vaan kuvankoon takia. Ja .jpg on musta kyllä ainakin ihan passeli formaatti foorumille, jos kokee että kuva kärsii ihan kamalasti siitä koosta tai formaatista niin voihan sen sitten linkata mieluisenaan sen sallitunmoisen kuvan jatkeeksi :)

I think I'm fallin' asleep
But then all that it means is I'll always be dreaming of you

ViestiLähetetty: Su Huhti 10, 2016 12:34 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

on kiittänyt: 14 kertaa
on kiitetty: 4 kertaa
Eih, taidan olla itekin syyllistynyt jättikuvan lähettämiseen foorumille :D
Anteeksi :eh: En tajunnut katsoa esikatselulla, kuinka iso kuvasta tuli.

Olen samaa mieltä Cailinin kanssa, koska jos kuvassa on esim. vaakasuunnassa jokin asia, niin kuvaa ei ole kiva pienentää ihan minimaaliseksi, että mahtuu siihen rajaan. Tai sama juttu pystysuunnassa olevalla kuvalla.
...Tai jotain sinne päin. Kukaan ei tainnut saada selvää. X)

ViestiLähetetty: Su Touko 01, 2016 3:26 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

on kiittänyt: 3 kertaa
on kiitetty: 14 kertaa
Tajusin vasta tänään, että tuo 600 x 800 on nimenomaan leveys x korkeus. Olen tähän asti kuvitellut sen olevan korkeus x leveys ja ladannut tyytyväisenä foorumille jatkuvasti väärän kokoisia kuvia... (Jotka eivät kylläkään levittäneet tekstipalkkia, ainakaan minun näytöllä...)

Ei se kyllä mitenkään lisää intoa ladata kuvia tänne foorumille, että ne pitää Radolaa varten erikseen pienentää + tallentaa eri tiedostomuodossa, kun esim. blogissa käytän aina png-muotoisia ja 610 x 460 kokoisia kuvia.

ViestiLähetetty: Ma Touko 02, 2016 1:24 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

ystävällisesti tiedustelisin, onko kuvasääntöön tulossa muutosta?

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 90 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+03:00