Mä taas olen sitä mieltä, että jos jaksaa muutenkin käsitellä kuviaan esim. photoshopissa, niin samalla vaivalla saa myös sen kuvakoon muutettua. Se vaatii vain pari klikkausta, muun säädön ohessa.
Miten ihmisistä on nykyisin tullu niin laiskoja, että parista ylimääräisestä klikkauksestakin pitää marista ja voivotella? Ymmärtäisin paremmin jos kyse olisi paljon vaikeammasta operaatiosta, mutta en koe että se mulle olis kauhean vaikea operaatio tai yhtään sen kummempi kuin vaikkapa kuvan rajaus, joka sekin menee siinä samalla, kun tekee muuta kuvan käsittelyä.
Kuin monimutkaisia ohjelmia porukka oikein käyttää?
Tosin mä kalkkiksena yhä käytän pc:tä, hiirtä ja näppäimistöä, jonka koen paljon helpommaksi kuin lääpintänäytön käytön. Jopa läppärikin on helppokäyttöisempi kuin lääpintänäyttö.
Saanko muuten kysyä, että millaiselta näytöltä sä niitä kuvia katselet, kun ne kerran niin huonoina näkyy? Ei muuten, mutta ei mulla ole ollut ongelmia 600x800 kokoisten kuvien kanssa, vaan kuvat on näkyneet mulle ihan hyvin ja ihan tarpeeksi hyvinä. Se miten huono tai hyvä kuva on, riippuu kuvan ottajasta ja hänen koneensa ja pelin/kuvien asetuksista, niin sehän vaikuttaa siihen laatuunkin, ainakin TS2:sen kohdalla ja olettaisin että sama myös muiden The Sims pelien kohdalla.
Tosin mä en kyllä voi käsittää sitäkään, että miksi ne kuvat pitää olla ehdottoman täydellisiä. Eihän ne mihinkään mainostoimistoon ole menossa, vaan niitä katsoo täällä foorumilla ihan tavan ihmiset ja jos joku nyt niistä vähän narisee, niin se on sitten hänen ongelmansa, eikä siitä pidä ottaa itseensä.
Okei no tarinaa varten voi vähän skarpata, mutta en mä nyt lähtis ihan sen takia yöuniani menettämään saati jotain huipputäydellistä tekemään. Ei tässä mitään kilpailla tarvi ja jokainen kehittyy kyllä niiden kuviensa kanssa sitä mukaa, miten oppii pelaamaan ja käyttämään kuvankäsittelyohjelmia ja hoksaa säätää niitä pelin asetuksia sen mukaan jaksaako kone sitten pyörittää sitä vai ei.
Plus ettei ihan kaikilla välttämättä ole hienoja kuvankäsittelyohjelmia miljoonalla eri toiminnolla ja siihen liittyviä piirtopöytiä tms juttuja, jotka koneeseen voi kiinnittää.
Eikä ihan kaikkia yksityiskohtia tarvikaan nähdä ja sitä paitsi jos simi itsessään on rakeinen tai simille laitetut ladatut meikit, asut tms jutut, niin ei se kuva siitä pahemmin parane, vaikka tekis mitä hyvänsä taikatemppuja.
800x800 on kyllä vielä ihan hyvä koko, mutta sitä isompia ei tarvis olla, eikä varsinkaan png;nä, koska mulla niiden aukilatautuminen tökkii välillä ihan huolella ja kyse ei tosiaankaan ole selaimesta, vaan ihan mun koneen ja liittymän resursseista, sekä nopeudesta johtuvia asioita, joille valitettavasti en voi mitään vaikka haluaisinkin.
_________________ - Even the smallest person can change the course of the future
Caladriel
Avatar: Walter Strickler, Trollhuntersista
|