Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on Pe Marras 24, 2017 11:10 am

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Ehdotella kaikkea kivaa uutta | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

Mitä uutta?
∙ 16.11 käyttäjätunnuksen luominen vaatii nykyään sähköpostivarmennuksen. Eli käynnin sähköpostissa klikkaamassa tullutta varmistuslinkkiä (viesti voi päätyä roskapostikansioon).
∙ 14.11 kui siistii, saat meidät kiinni nyt myös osoitteesta yllapito(a)radosims.com!
∙ 12.11 sisäänkirjautumisen kanssa ilmennyt vahvistuskoodiongelma on saatu korjattua. Lue lisää täältä.
∙ 10.11 The Sims 4 Kissat ja koirat on täällä! Lataa kuvasi lemmikistäsi tänne. 1. kuvan julkaisi Yavannah ja nappasi sillä viikoksi erikoisarvonimen itselleen. Onnea!

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 102 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 57 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Palauteketju
ViestiLähetetty: Ti Joulu 29, 2015 11:18 pm 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Lainaa:
Lainaa:
*Katselee lievästi kummastuneena ympärilleen*
*aplodeja* :D
*Niiailee* kiitos, kiitos!
- beware of the real beast - Ilman Theoa Radolaa ei olisi menneinä aikoina, nykyisinä tai tulevina aikoina

ViestiLähetetty: Pe Tammi 15, 2016 5:34 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

tulen narisemaan samasta asiasta, mistä muistelen narisseeni jo vanhassa radolassa. en tiedä, onko ongelma vaan pahentunut sitä myötä kun radolasta on tullut hiljaisempi, vai tuleeko ongelma vaan enemmän esille vähästä viestimäärästä.

radolassa on muitakin ihmisiä kuin sinä. ymmärrän, ettei muiden viestit ja niiden sisältö aina kiinnosta, tai niihin ei aina osaa kommentoida. silti, minun silmissäni sinä osoitat suurta itsekeskeisyyttä ignooraamalla muiden viestit täysin ja tätä tapahtuu joidenkin käyttäjien kohdalla jatkuvasti. otetaanpa esimerkkinä se että on melko syvältä peräsuolesta kertoa kahden rakkaan lemmikkinsä kuolemasta täällä, kun yhteisö on näin mätä ettei kukaan tunne minkäänlaista myötätuntoa. sellaiset ihmiset, joita kiinnostaa vain omat jutut, voivat kirjoittaa juttujaan päiväkirjaansa ja kieriä itsekeskeisyydessään ihan kaikessa rauhassa. minä itse en halua sellaista katsella.

samalla kun laittaa kuvansa ts2/3/4 kuvatopiciin, voi esimerkiksi katsella läpi viimeisen sivun tai pari ja kommentoida omia lemppareitaan. voin luvata, että minulta ainakaan ei heru kommentteja ellet sinä ole kommentoinut kenenkään tuotoksia, enkä koe että ansaitsisit muidenkaan kommentteja. sama koskee tietty muitakin viestejä muilla alueilla, mutta kuten aiemmin mainitsin, ei johonkin tiettyyn keskusteluun aina osaa/pysty/halua liittyä, eikä tarvitsekaan. kunhan osoittaisi edes joskus jonkinlaista kiinnostusta muita ihmisiä kohtaan.

olen etenkin viimeisimmän sääntölisäyksen myötä kuvitellut, että radolassa käytyään ihmisille kuuluisi jäädä hyvä mieli, tai edes neutraali. tulisiko sinulle hyvä mieli siitä, että tekstisi/kuvasi jätettäisiin täysin huomiotta? tulisiko sinulle hyvä mieli siitä, että yhdelläkin viestillä voisit saada toiselle käyttäjälle hyvän mielen, tai edes pienen hymyn kasvoille?

olkaa ystävällisiä ja katselkaa välillä muuallekin kuin napoihinne.

ViestiLähetetty: Pe Tammi 15, 2016 6:57 pm 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

odium, otit esille hyvän seikan.

ViestiLähetetty: Pe Tammi 15, 2016 6:58 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

odilla on pointtia, hyvin kirjoitettunakin! Tää on kuitenkin _keskustelu_palsta, ei mikään blogi tms.

Mä ihan muistin kirjoittaneeni jonnekin pahoittelut menetyksiesi johdosta:/ Ilmeisesti se sitten jäi ajatuksen tasolle vaan;__; *halaa odin* Pyydän anteeksi.

Mulla itellä ei oikein oo kuvaukselle silmää, niin jää kuvapuolen kommentoiminen vähäiseksi. En tosin sitä muutenkaan täytä. Musta on kuitenkin ihan turhaa valittaa, kuinka hiljaista kuvapuolella on (kyllä, sitä kuulee), jos ei itse kommentoi toisten kuvia. Sitä paitsi palautteen antaminen toisten teoksista on itellekin kehittävää toimintaa. Opettaa hahmottamaan asioita erinäkökulmista ja tarkemmin (ihan näin kirjoituspuolelta omana kokemuksenakin).

Huomio on hirmutärkeää varmaan itsekullekin. Huomaaminen ei oo monen minuutin työ. Koetan ite petrata tällä saralla, toivottavasti moni muukin huomioisi odin asian!

ViestiLähetetty: Pe Tammi 15, 2016 9:45 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

On totta, että itsekin syyllistyn tähän kommentoimattomuuteen. Odiumin viestissä on tärkeä sanoma, mutta onko se pakko esittää noin hyökkäävästi ja ihmisiä loukaten?

Ja tuo oma esimerkkisi on hieman kehno. Kyseinen topa oli ollut varsin hiljainen, itse laitoit viestisi joulukuun 8. päivä, mikäli näihin radolan aikaleimoihin voi luottaa. Okei, onhan se kamalaa kun lemmikit kuolee. Siitä ei pääse yli millään, pitää vaan oppia elämään asian kanssa.
Itse laitoin viestini sinne 12. tammikuuta. Siitä edeltävä viesti oli lähetetty 30. joulukuuta.
Missä vaiheessa saa aloittaa uutta keskustelua? Vuoden päästä? Kahden?
On totta, ettei lemmikkitopassa osanottoja tullut, ei vielä siinäkään vaiheessa kun laitoin omaa viestiäni. Luulin typeryyksissäni, ettei ketään haittaa jos lemmikeille tarkoitettuun topaan laittaa kuvia lemmikistä.
Mutta voin olla postaamatta yhtään mitään tästä lähtien, kun se joitakin näemmä loukkaa, että en aina vastaa heidän kirjoituksiinsa heidän vaatimallaan tavalla.

Kuviin kommentointi on toki vähäistä, joskus itseltäkin se unohtuu, mutta se pitää vaan antaa anteeksi. Ja jos on itse sitä mieltä, ettei kommentoi kuin kommentoineiden kuvia, niin tehköön niin sitten.

Mutta joo, minua loukkaa tuo odiumin viesti. On inhottavaa, kun yleistetään, että kaikilla radolaisilla olisi nuo huonot tavat. Ja painotat vielä sanaa "sinä" monta kertaa.

Toivottavasti tästä nyt ei hirveetä sotaa tule, olen ihan rauhanomainen.

"Do not be afraid
because some day
They will give your name
to a hurricane"

ViestiLähetetty: Pe Tammi 15, 2016 10:35 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

grimirr, tarkoitukseni ei ollut loukata ketään, eikä yleistää, joten olen pahoillani. tarkoitukseni oli herättää niiden huomio, jotka pelkkään kommentoimattomuuteen taipuu. joskus asiat on otettava esiin kärkkäästi, jotta sanoma menee perille. vanhassa radolassa en muistaakseni puhunut asiasta yhtä suoraan ja kovasti, eikä sanomallani ollut mitään vaikutustakaan. otettakoon tämä nyt kokeiluna. mutta edelleen, pyydän anteeksi jos olen sinua henkilökohtaisesti loukannut, sillä en tarkoittanut sitä. minäkään en halua sotaa, haluan muutoksen.

lemmikkitopaan vetoaminen ei ollut hyökkäys sinua kohtaan. se oli esimerkki, mutta mielestäni aivan loistava sellainen kuvaamaan vallitsevaa välinpitämättömyyttä. minä en ole mikään määrittämään aikarajoja, eikä minua haittaa että keskustelua jatketaan vaikka toinen on juuri menettänyt jotain tärkeää. se minua haittaa, että toisen tunteet lakaistaan maton alle, jätetään täysin huomiotta.

hilbert, kyllä sinä ilmaisit osanottosi ♥

ViestiLähetetty: La Tammi 16, 2016 5:55 pm 
Poissa
Iso Paha Moderaattori
Iso Paha Moderaattori

Oon huomannut ihan saman ilmiön ton kommentoimattomuuden suhteen! Se on ihan okei jossain läpinätopassa (pulina, valitus, hehkutus), kaikki ei vaan fiilaa samoja asioita, mutta olisi tosiaan ihan kohteliasta esim. omakuvatopikissa sanoa edes JOTAIN edellisistä! Sims-puolella en juurikaan pyöri, mutta voin vaan kuvitella että siellä on ihan sama meininki :/ Mua ainakin ärsyttää suunnattomasti just esimerkiks siellä omakuvatopassa ihmiset jotka ei sano ikinä mitään, asenne on vaan minäminäminä. Ei kaikkia viittäsataa edellistä tartte kommentoida, jos edes muutamaa! En mä itekään lue aina koko pitkää topaa läpi ennen kuin postaan.

Ja koska en lemmikkejä omista enkä siksi lemmikkitopassa kommentoi, sanon nyt tässä odille että otan osaa ♥, koska ymmärrän täysin miksi pahoitit mielesi asiasta D:

ViestiLähetetty: Ti Tammi 19, 2016 2:44 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Anteeksi purkaukseni, tekosyyni on se, etten ollut nukkunut paljoa ja olin kipeä ja muutenkin ärtynyt. Odiumin viestissä on hyvä pointti.
Joo, miulta vie vaikka miten monta päivää uskaltaa myöntää olleeni kohtuuton.

"Do not be afraid
because some day
They will give your name
to a hurricane"

ViestiLähetetty: Ti Tammi 19, 2016 2:51 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

^ kuule, ei tarvitse pyytää anteeksi c: hyvä vaan että kerrot kun jokin asia loukkaa, vaikenemisesta ei hyödy kukaan.

kiitos unique ♥

ViestiLähetetty: La Helmi 06, 2016 6:16 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Hyvän tekstin oot kirjottanut odium ja komppaan sua kyllä siinä! Munkin mielestä se kuuluu hyvään nettikäyttäytymiseen, että huomioidaan myös muiden jutut/kuvat ja sanotaan niistä edes jotain, koska antaessaanhan saa. :')

ViestiLähetetty: Pe Helmi 19, 2016 11:47 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Eilen räjähti 10 000 viestin raja rikki! Eikä H.Hirveä ole vieläkään pelätyin????

Mitens menee niinkuin noin omasta mielestä?

ViestiLähetetty: Pe Helmi 19, 2016 7:30 pm 
Poissa
Iso Paha Moderaattori
Iso Paha Moderaattori

^ Hyvin menee! Uuden Radolan ilmapiiri tuntuu yleisesti mukavammalta, vanhassa oli loppuaikoina aika inhottava olo erinäisistä syistä. Mutta ne tekijät on saatu aika lailla eliminoitua, mikä on tosi jees <3

Mul tulee 10 v täyteen tänä vuonna täällä! :D

ViestiLähetetty: La Helmi 20, 2016 10:41 am 
Poissa
Kultsipuppeli
Kultsipuppeli

Joo, nyt on vähän leppoisampi ilmapiiri, toisin kuin wanhan radolan loppuaikoina, kuten Unique jo mainitsikin, mitä nyt TS2 osastolla on vähän hiljaisempaa, kuin TS3 ja TS4 osastoilla. Mut senkin tavallaan ymmärtää.

Hmm... taitaa se mullakin tulla tänävuonna kymmenen vuotta täyteen. Siis jos oikein laskeskelin. Ihan tarkkaa päivämäärää en kyllä muista, kun sitä ei tullu laitettua ylös mihinkään wanhan radolan aikana ja nyt sitä lienee vähän vaikea saada enää selville.
No eipä tuo haittaa. Katsotaan onko tämä radola vielä olemassa seuraavien kymmenen vuoden kuluttua. :D

Avatar: Walter Strickler, Trollhuntersista

ViestiLähetetty: To Helmi 25, 2016 5:50 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Itsekin olen sitä mieltä, että ilmapiiri on täällä leppoisampi. Itse en ketään modea (vielä) pelkää, älkää kyselkö syytä, mutta en vain pelkää modeja, koska pyrin pitämään itse huolen, etten riko yhteisön sääntöjä. Mutta kokonaisuus on silti hyvä. Eniten itse luen Sims 3:sen aluetta ja toisinaan toki muitakin alueita, tosin en nelosen puolta, kun en sitä pelaa edes. Mutta olen huomannut itsekin, miten tämä tästä kehittyy pikkuhiljaa ajan saatossa.

Itse en muista, milloin aloin postailla vanhassa radolassa, mutta jos 2009, niin siitä voinee jotain päätellä jo. :-)

ViestiLähetetty: To Helmi 25, 2016 7:33 pm 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Mukava kuulla, että koette ilmapiirin parentuneen:) Ja mitäpä sitä modeja tai muuta ylläpitoa pelkäämäänkään, ei meitä ole pelättäväksi tarkoitettukaan ^^ Koko Radolassa tulee täyteen kohta kymmenen vuotta, ja koetan keksiä siihen jotain kivaa - ja tietysti otan vastaan ideoita!

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 102 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 57 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00