Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on Ma Joulu 16, 2019 12:19 am

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

Mitä uutta?
∙ 24.2. Prosilver tyyli on jälleen käytössä. Muokkaamaton, mutta toimii mobiilina.
∙ 28.1. Radolan mobiiliversio käytettävissä Tapatalkilla (iOS/Android).
∙ 26.1. uudistuksia foorumin rakenteeseen.
∙ 23.1. uudet, talviset sesonkitittelit.

Kuva

Alue on lukittu  Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 29 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Joulutopic
ViestiLähetetty: Ti Joulu 01, 2015 4:51 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Joulukuu on alkanut jo hyvän aikaa sitten (melkein 17 tuntii hei), joten laitetaan lähestyvälle pyhälle pystyyn oma topic!

Kaikki tänne fiilistelemään tulevaa joulua ja niin edelleen. Oletteko valmistautunut jouluun vielä mitenkään? Miten vietätte sitä - vai vietättekö ollenkaan? Mitä toivotte/hankitte lahjaksi? Onko joulukalenteria?

Itse rakastan ja odotan joulua todella paljon! Se on aina ollut mulle hyvin perinteinen juhla: mun perheellä on tietyt jouluperinteet, joiden mukaan mennään. Aina. Ja niin mä haluankin sen olevan. Joulussa on ihana tunnelma, paljon hyvää ruokaa ja onhan lahjatkin kivoja (niitä kiva niin antaa kuin saadakin :D). Ja aaaa jouluaattoilta on ihana kun valvoo pitkään ja syö suklaata ja on vain jotenkin niin joulu fiilis.

Joulukalenterikin mulla on. Tosin vain sen takia, että vanhemmat osti. Se on My Little Pony -suklaakalenteri <3 Liian söpö.

IAE YEBAI BARBARETHY IEY APRON-GNYPH BRINTATENOPHRI
HEA GARHRE BALMENTHRE MENEBARIAKHEGH IA KHEKH
BRIN-SKALMA ARYNSARBA MESEGHRIPH NIPTYMIKH
MAORKHARAM. O, LAANKHEKH OMPH BRIMBAINYIOTH
SENGEBAI GHOYGHE LAIKHAM ARMIOYTH.

Viestin otsikko: Re: Joulutopic
ViestiLähetetty: Ti Joulu 01, 2015 6:08 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Joulu<3

Pitäis vielä pari lahjaa keksiä ja muutama paketoida. Joulukorttejakin vois jonkun askarrella vielä. Joulukalenteria mulla ei oo, eikä hauvaseni kalenteri ole vielä tullut (kaupanpäällinen lemmikkiliiketilaukseen:P), voi meitä, sniiiif.

Tai Simsistä kiinnostuneille: https://suoturve.net/korpi

ViestiLähetetty: Ke Joulu 02, 2015 7:16 am 
Poissa
Iso Paha Moderaattori
Iso Paha Moderaattori

Mä oon niin epäjouluihminen kuin olla voi. Kyllähän mulla joulukalenteri on (koska tekosyy syödä Kinder-suklaata on parempi kuin ei syytä ollenkaan!) ja tykkään kauniista jouluvaloista ja tavallaan tunnelmastakin, monena vuonna on tehnyt mieli kirjoittaa jouluaiheinen fanfic jota en oo kuitenkaan koskaan tehnyt. Mut mua ärsyttää suunnattomasti joulun kaupallisuus, se, kuinka sitä tungetaan joka tuutista heti halloweenin mentyä ohi eikä siitä vaan saa olla pitämättä ja se, kuinka tässä talossa ei tunneta käsitettä "joulurauha" :/ Meillä kaikki valmistelut tehdään aattoaamuna, mukaan lukien siivous ja kaikki ruoat (paitsi ehkä kinkku). Mikä tietenkin johtaa riitelyyn. Ja koska se on aina ollut tällaista, lakkasin tykkäämästä joulusta alle kymmenenvuotiaana. Plääh.

Joulu on ajatuksena kaunis ja jos saisin joskus viettää sellasen oikean joulun ilman sitä, että joku tulee vielä itkemään saatuaan huudot niskaansa, varmaan voisin tykätäkin siitä. Mutta just nyt taidan tyytyä koristevalojen ostamiseen ja Antti Tuiskun kuuntelemiseen.

ViestiLähetetty: Ke Joulu 02, 2015 9:57 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Mulla ei kanssa tunnu olevan mitää fiilistä jouluun just uniquen mainitsemasta kaupallisuudesta yms johtuen.. eikä kyllä oo jsksanu kotona sytytella mitää tunnelmavalojakaan synkistys.
Joulu o kanssa muutamat viime vuodet melkeen menny itkiessä ku joulu ei enää erojen jälkee tunnu ollenkaa joululta. Ahdistaa vaa ja oottaa et joulu on ohi ja sitte ku kaikki on sillee NO EI AIKUSET MITÄÄ TARVII etet. Tunnelma on se tärkein anyway, mut vaikiaa just tavottaa sitä jos latistetaa oma fiilis.
Onneks on joululeffat ni voi fantasioida "normaalista perhejouluista" :'/

ava c mortgraphics

ViestiLähetetty: Ke Joulu 02, 2015 11:38 am 
Poissa
Pulkka
Pulkka

Rakastan joulua!! Oon viettäny jo tähän mennessä kolmet pikkujoulut ja ainakin yhet on vielä tulossa ;D Jouluruoka on niiiin hyvää (tosin meidän perheen joulupöytään kuuluu vähän kyseenalaisempia ruokia kuten makaronilaatikkoa), tunnelma on ihana ja ai että se on kyllä ylivoimasesti mun lempijuhla :3

ViestiLähetetty: La Joulu 05, 2015 11:58 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Joulu<3 Täällä sitä odotellaan myös silmät kiiluen. Ja joulukalenterikin löytyy, Itse ilkimyksen hurmaava kätyri sai vuorostaan tänävuonna kunnian komeilla kuvassa!

Itse vietän jouluaaton varmaan poikaystäväni porukoilla. Joulunpäivänä olis sitten äidin tarkoitus tulla tänne pääkaupunkiseudulle viettämään joulua kanssamme, saa nähdä mitä silloin ois ohjelmassa. Aika erilainen joulu siis tulossa tänävuonna :)

Lahjakriisikin on virallisesti alkanut. Tykkään antaa lahjoja, mutta nyt vaan pää lyö tyhjää ostoksii suunnitellessa. Varsinkin ton miehekkeen lahja tuottaa päänvaivaa :D Ehkä se tästä, onhan vielä aikaa.

ava by chihuli

ViestiLähetetty: La Joulu 05, 2015 12:34 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lainaa:
Lahjakriisikin on virallisesti alkanut. Tykkään antaa lahjoja, mutta nyt vaan pää lyö tyhjää ostoksii suunnitellessa. Varsinkin ton miehekkeen lahja tuottaa päänvaivaa :D Ehkä se tästä, onhan vielä aikaa.
Mulla on varmaan ekaa kertaa elämässä joululahjat hankittu tai ainakin tiedossa jo tässä vaiheessa kuukautta :D Äidin lahjan kanssa ehdin jo melkein vähän turhautumaan, ennen kun se itse pyysi että leipoisin sille pipareita. Se ei mukamas itse osaa tehdä yhtä hyviä jättiläissuklaahippukeksejä ja väittää että oon antanut sille tahallani väärän reseptin ja on esittänyt saman toiveen viimeisen vuoden aikana kaikkina mahdollisina merkkipäivinä ja kissanristiäisinä. :D Ainoastaan sisko ja kummityttö on vielä vähän kysymysmerkkejä, tosin voi olla että siskon kanssa sovitaan ettei vaihdetakaan lahjoja.

Muuten joulumieli onkin sitten ihan hukassa. Oon vielä onnistunut välttämään pahimmat jouluhypetykset kaupoissakin, mutta pelkkä ajatuskin joululauluista ja koristeista tuntuu lähinnä fittuilulta kun katsoo ikkunasta ulos... Tulispa vaan pitkästä aikaa valkoinen joulu :<

I think I'm fallin' asleep
But then all that it means is I'll always be dreaming of you

ViestiLähetetty: La Joulu 05, 2015 12:50 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Lainaa:
Tulispa vaan pitkästä aikaa valkoinen joulu :<
... tämä, vaikka näyttää tässä vesisateessa toodella epätodennäköseltä, mut joulu ei mun mielestä oo joulu ilman lunta ja sitä valoisuutta:(

ava c mortgraphics

ViestiLähetetty: La Joulu 05, 2015 11:55 pm 
Poissa
Pulkka
Pulkka

Valkoista joulua minäkin odottelen... :(

Mulla ei ole ollut tänä vuonna joulumielen häiventäkään, mutta tänään käytiin joulumyyjäisissä Hilbun kanssa ja nyt oon ihan täpinöissäni! Piti kaivaa joulukoristeet esille ja ripustella ne paikoilleen, että saisin myyjäisistä ostetun upean tähtihimmelin paikoilleen. Lisäksi sain ensimmäiset joululahjat ostettua, ja mitä enemmän mä tuijottelen tota äitille ostamaani kalenteria, sitä huonommin mä jaksan odottaa joulua! Haluaisin vaan ojentaa ton äitille ihailtavaksi :D Siellä myyjäisissä oli tosiaan yksi 15-vuotias pojankloppi myymässä isoja seinäkalentereita, joihin oli painettu hänen ottamiaan UPEITA valokuvia. Mietin pitkän aikaa että kehtaanko maksaa 30€ yhdestä kalenterista (ei muuten paha hinta, paitsi että opiskelijabudjetti), mutta pakko se oli ostaa ja nyt ei kaduta yhtään! Vielä pitäisi keksiä isille ja veljelle jotain lahjantapaista, ja saada ne villasukkaparit kudottua. Sitten on kaikki hyvin :)

ViestiLähetetty: Su Joulu 06, 2015 10:37 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Joulujoulujoulu! Ei mua oikeastaan kauheesti haittaisi harmaa joulukaan. Kunhan joulu<3

Oli kyllä kivaa ja tunnelmallistakin (ihan liian isosta ryysiksestä huolimatta) käydä midorin kanssa joulumyyjäisissä! Edelleen vähän ähkyolo siitä tavaramäärästä, mut kauheasti kaikkea hienoa ja ei tosiaan mitään kiskurihintoja ainakaan kaikilla.

1½ lahjaa hankkimatta + yksi muu paketoimatta. Toivottavasti ihmiset tykkäisivät mun lahjonnoista:/ Ainakin oon koettanut huolella miettiä kaiken:D

Mitäköhän joulutontut mulle valmistelisi:3

Tai Simsistä kiinnostuneille: https://suoturve.net/korpi

ViestiLähetetty: Su Joulu 06, 2015 1:51 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

..miks mua ahistaa näin paljon joulu:( Haluis kuitenkin nauttia siitä fiiliksestä, mut kuten oon jo todennu aiemmin viesteissä, ni "normaalit" suku/perhekokoontumiset joulusin on jo kauan sitte ollu historiaa.
Eikä oo haudoillakaan tullu käydyksi ainakaan viime jouluna, vaikka se on tavallaan perinne ja blah.
Ja hirveen itsekäs olo, ku ei osaa kenellekään lahjojakaan ostaa ja hmgn. Eikä oikeestaan ees halua:'(
Liian vaikeaa. Oispa vielä lapsi, jolloin oli ihan aamusta asti täpinöissä et "joulupukki tulee sitten illalla vasta" Enkä ois kestäny iltaan asti ilman mun joulusukkaa ja plah.

ava c mortgraphics

ViestiLähetetty: Ke Joulu 09, 2015 6:16 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Musta on ihanaa paketoida söpöjä paketteja ja tänä jouluna löysin lahjat jopa etuajassa,
yleensä oon aina ihan myöhäinen lahjojen suhteen.
Jouluruokaa oon kans himoinnut ja nyt viimein sain työpaikan pikkujouluissa,
kinkku, rosolli ja porkkanalaatikko on kyl parasta <3

Vielä kun tulis lunta, eikä pelkkää vettä niin ois ihan kiva.

ViestiLähetetty: Ke Joulu 09, 2015 10:49 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Oi että täälläkin yksi joulun odottaja! Jouluruokaa en ole vielä syönyt, mutta glögiä olenkin sitten torttujen ja pipareiden kanssa nauttinut. Joululahjat olen kehittänyt jo mielessäni, mutta vielä en ole saanut aikaiseksi niitä haettua. Ja sitä paketoinnin odottelua, ai että. Kunpa vaan saataisiin valkoinen joulu.

ViestiLähetetty: Ke Joulu 09, 2015 11:06 pm 
Poissa
Pulkka
Pulkka

Mä en tykkää jouluruuista ollenkaan :x Kinkku on ainoa mitä syön, mutta senkin isi aina pilaa sinappihunnulla, vaikka kuinka väitän vastaan. Mun jouluateriat on viimeiset parikymmentä vuotta koostuneet kinkusta, säilykemaissista ja pakasteherneistä, eli aika säälittävät juhlaherkut on mulla, ha. Joulutortut sentään menee alas, ehkä vähän turhankin helposti... :D

ViestiLähetetty: To Joulu 10, 2015 11:52 am 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Mä olen myös onnistunut välttämään jouluruuat ainakin toistaiseksi, mikä on vaan hyvä asia. Ei sitten kinkut ja laatikot puske korvista ulos kun vihdoin päästään aatton asti :D Kinkku ja lanttulaatikko on herkkua, samoin lohi kaikissa muodoissaan. Meillä kuuluu joulupöytään myös lihapullat ja ruskea kastike ja koska mun äiti tekee maailman parhaita lihapullia, niin ei siinä sitten paljon muuta enää tarvitsekaan. Rosollia ja kermavaahtoa mä en ole koskaan oppinut ymmärtämään. Vihaan punajuurta jo muutenkin ja sitten vielä etikkakermavaahdon kanssa, siis mitä ihmettä.. :D

Aaton ohjelmakin on nyt vihdoin muodostunut, mennään aatonaattona avokin kanssa äidille yöksi, päästään sitten aamulla joulusaunaan ja avataan lahjat yhdessä (tehdään se heti aamusta, se on jäänne niiltä ajoilta kun oltiin pikkusiskon kanssa kuulemma ihan kamalia kakaroita koko aatto kun odotettiin pukkia) ja suunnataan sitten jossain kohtaa päivää takaisin Turkuun viettämään iltaa miehen suvun kanssa.

Vielä kun sais siivottua kodin joulukuntoon... Mistähän sais vuokrata oman kotitontun kun itseä ei jaksaisi kiinnostaa puunaaminen yhtään.

I think I'm fallin' asleep
But then all that it means is I'll always be dreaming of you

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Alue on lukittu  Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 29 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00