Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on To Loka 17, 2019 6:04 am

Kaikki ajat ovat UTC+03:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

Mitä uutta?
∙ 24.2. Prosilver tyyli on jälleen käytössä. Muokkaamaton, mutta toimii mobiilina.
∙ 28.1. Radolan mobiiliversio käytettävissä Tapatalkilla (iOS/Android).
∙ 26.1. uudistuksia foorumin rakenteeseen.
∙ 23.1. uudet, talviset sesonkitittelit.

Kuva

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 74 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: Ke Kesä 15, 2016 1:55 pm 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Lainaa:
Tankoparsa on ihan hurjan hyvää ihan vaan pannulla voissa paistettuna! Toimii ihan sairaan hyvin salaatissa, jossa on myös pannulla käytettyä halloumia ja pähkinöitä. Siinä vaan tulee annokselle jo sen verran hintaa, että on aika harvinaista herkkua.
Sanoppa muuta! Mutta joooskus sitä raaskii... joskus.
Lainaa:
Eilen tein täytettyjä paprikoita :) Laitoin sinne sisälle ruohosipulituorejuustoa, sipulia, kik-herneitä sekä päälle juustoraastetta, ja sit uuniin. Samalla paistoin sit kans pari siivua kesäkurpitsaa. On muute tosi täyttävä ruoka jo kun syö vaan yhen. Ja illalla tein iltapalaks salaatin, missä oli lehtisalaattia, vähän taas kik-herneitä, siemeniä sekä kastikkeeksi laitoin mustapippuria sitruunamehuun. Oli niiin hyvää!

Tän päivän syön niitä täytettyjä paprikoita vielä, mut tässä joku päivä aattelin tehä kasvislasagnea :) Joku toinen päivä teen varmaan kans kanasta jotain - niinku sanoin, en aatellu ihan kokonaan lihaa jättää, ja kana on edelleen lähellä mun sydäntä :D
Kuulostaa herkulliselta. Lycka till kasviskokkailun maailmaan!
Lainaa:
Mä oon kanssa jo jonkin aikaa pohtinut kasvissyöjäksi alkamista sekä eettisistä että terveydellisistä syistä. Lihoista monet on jo muutenkin sellaisia, etten voi syödä, joten olisi aika helppo jättää ne pari viimeistäkin pois. Kalaakaan en voi syödä.

Haastetta tosin nyt kesällä tuottaa se, kun on kotikotona suurimman osan ajasta ja laitan välillä veljellekin ruokaa. :D Syksyllä sitten voi kämpillä aloittaa yksinään hommaa laajemminkin. Tai voishan sitä nytkin laittaa kahta eri ruokaa, mutta kun olen laiska. XD
Puputtakoot veli samaa ruokaa kuin sinä, ja siivuttakoot vaikka HK:n sinistä päälle, jos oikein kirpaisee. Tosin HK:n sininenhän on lähempänä leivonnaista kuin lihaa, koska se sisältää niin vähän lihaa. Hehe.

Olen monta vuotta ollut syömättä punaista lihaa, siten että olen kyllä kanaa ja kalaa syönyt, kun tuntui, ettei punainen liha oikein sovi miulle. Mutta nyt viimoisen vuoden aikana olen varovasti alkanut maistella punaista lihaa, pieninä määrinä esimerkiksi osana tapaksia, ja noh, tuskin minusta koskaan himolihansyöjää tulee, mutta jos edes pikkaisen. On joskus ollut erilaisissa vapaaehtoistöissä yms. niin vaikiaa, kun ei syö punaista lihaa ja mennyt hirviäksi venkslaukseksi.

Koetin eilen tehdä kanapastaa. Ei ihan onnistunut. Tuli keitettyä kermaa jossa ui pastan paloja ja kanansuikaleita. Ja ei, ei ollut hyvää:D Harvoin menee annos ihan ketuiksi, mutta nyt mänt!

ViestiLähetetty: Ke Kesä 15, 2016 3:44 pm 
Poissa
Pulkka
Pulkka

Kokeilin nyt eilen tosiaan tehä sitä kasvislasagnea ja, no... :D Koskaan ennen en oo lasagnea tehny ni lopputuloski oli vähä sellanen: juustokastike jäi vähän kokkareiseksi (ei se makua tosin niin haitannu), pohja palo, ja päällimmäiset sekä reunimmaiset lasagnelevyt jäi koviksi :'D Jooo. Mut oli se hei muuten hyvää!

ViestiLähetetty: Ke Kesä 15, 2016 6:42 pm 
Poissa
Nuoska
Nuoska

Tein just tosi hyvää ruokaa. Keitin jasmiiniriisiä, ja tein kaveriksi broilerikastikkeen marinoimattomista broilerinsuikaleista. Ensin paistoin vähän sipulia pannulla, heitin sekaan broilerinsuikaleet, lisäsin vähän valkosipulia, mustapippuria ja valkopippuria. Kun kana oli kypsää, lisäsin kerman, ja fetajuustokuutioita n. puoli purkkia. Annoin olla pienellä lämmöllä sen aikaa että riisi kiehui eli n. 12 minuuttia. Todella hyvää tuli, löytyi koko perheelle uusi lempiruoka. Plussaa se, että todella helppo tehdäkin vielä.

ViestiLähetetty: Ke Kesä 22, 2016 12:09 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Lainaa:
Puputtakoot veli samaa ruokaa kuin sinä, ja siivuttakoot vaikka HK:n sinistä päälle, jos oikein kirpaisee. Tosin HK:n sininenhän on lähempänä leivonnaista kuin lihaa, koska se sisältää niin vähän lihaa. Hehe.
Näinhän sitä vois tehäkin! :D Noh, katsotaan nyt. Oon ollut muutaman päivän opiskelupaikkakunnalla, niin oon saanut tehdä asioita, miten haluan. On kyllä ihanaa, kun saa syödä millon haluaa ja mitä haluaa.

ViestiLähetetty: Pe Kesä 24, 2016 1:12 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

X))

Viimeksi muokannut Kehveli, To Loka 26, 2017 10:32 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ViestiLähetetty: Su Heinä 17, 2016 5:50 pm 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Kuulostaa Kehveli taivaalliselta! Itse olen täyttänyt kanafileitä pinaatilla ja parmesanjuustoraasteella - todella, todella herkullista!

Tänään leivoin pitkästä, pitkästä aikaa. Niin moni kaverini on nykyisin joko maidottomalla tai gluteiinittomalla tai vastaavalla ruokavaliolla, että tulee leivottua noin 99% vähemmän, kuin ennen - gluteiiniton onnistuu miulta helposti, mutta maidoton ja gluteiiniton ei. Saatikka se, kun moni ei syö edes sokeria enää...

On tehnyt pitkään mieli kakkua, siis viikkotolkulla! Ja koska ei ole kaupoista tahikka leipomoista löytynyt mieleistä, tein itse vaniljalla ja mantelilla maustetun passion-sitruuna-valkosuklaakermakakun. Tai noh, kääretortun, kun en jaksanut tehdä "oikeaa" pohjaa;D Eli odottaa paisutmista iät ajat, kun kääretorttupohja paistuu kuudessa minuutissa.

En ole ennen yhdistänyt sitruunaa ja passionia samaan kakkuun, olen aina käyttänyt vain jompaa kumpaa - mutta täytyy sanoa, että hyvin toimii! Sitruunakiisselin keittely tuoreista sitruunoistakin sujui vielä varsin näppärästi, vaikka ehdin jo ajatella, että harjoituksen puute tekisi tenän... Rullaus ei sujunut kovin sutjakkaasti ja sievää tuosta ei missään nimessä tullut, mutta miten taivaallisen hyvää ^^

ViestiLähetetty: Ma Heinä 18, 2016 12:21 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

X))

Viimeksi muokannut Kehveli, To Loka 26, 2017 10:31 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ViestiLähetetty: Ke Elo 24, 2016 1:02 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

tänää pitäs yrittää pitkästä aikaa tehdä pannukakkua,saa nähdä miten onnistun :DD

ViestiLähetetty: Su Helmi 12, 2017 9:52 am 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Tuossa muutama viesti sitten kirjottelin siitä, miten ajattelin alkaa kasvissyöjäksi. No, nyt olen ollut puolisen vuotta kasvissyöjä ja lähipiirikin on ottanut yllättävän hyvin tämän asian vastaan. =) Kananmunia ja maitoa syön vielä, koska yliopistoruokailu muuttuisi entistä hankalammaksi ja opiskelijan taloustilanne ei oikein jousta kasvimaitoihin. Mutta olen kyllä erittäin tyytyväinen saavutukseeni! :D

ViestiLähetetty: Su Maalis 19, 2017 10:30 am 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Lainaa:
tänää pitäs yrittää pitkästä aikaa tehdä pannukakkua,saa nähdä miten onnistun :DD
Oi, miten meni? Minä onnistun aina sössimään kääretortun, se on aina toisesta reunasta paksumpi kuin toisesta ja yleensä oasuu yhdeksi isoksi kuplaksi :D Höh.
Lainaa:
Tuossa muutama viesti sitten kirjottelin siitä, miten ajattelin alkaa kasvissyöjäksi. No, nyt olen ollut puolisen vuotta kasvissyöjä ja lähipiirikin on ottanut yllättävän hyvin tämän asian vastaan. =) Kananmunia ja maitoa syön vielä, koska yliopistoruokailu muuttuisi entistä hankalammaksi ja opiskelijan taloustilanne ei oikein jousta kasvimaitoihin. Mutta olen kyllä erittäin tyytyväinen saavutukseeni! :D
Hei, mahtava juttu! Onnittelut:) Hienoa, että olet onnistunut ja tosi kiva, että myös lähipiiri on ottanut asian fiksusti:)

Miul on menossa tulisen ruuan harjuuttelu, olen onnistunut monta kertaa lounaalla vahingossa tilaamaan jotain pirun tulista, etenkin aasialaisissa paikoissa missä menuu ei aina miulle ihan joka nyanssin kannalta aukea... joten opetellaan sitten, pirhana! Tämä on jännää, sillä en ole ennen edes tabascoa pystynyt syömään :D Olen myös ensimmäistä kertaa kotosalla wokkeja tehdessä käyttänyt chiliä (en vielä tuoretta) ruuanlaitossa. Jee... suuret tavoitteet ihmislapsella, oppia syömään tulista.

Kotona on tullut oltua niin vähän, ettei ole juuri tullut kokattuakaan. Tavallisesti kokkaan joka päivä, mutta tällä viikolla olen laittanut vain 2 kertaa ruokaa, ihan perus kanawokkia maustamattomista rintafileistä, nuudeleista, sipulita, porkkanoista ja parsakaalista. Nopeaa ja hyvää. Jospa ensi viikko olisi rauhaisampi.

ViestiLähetetty: Ma Maalis 20, 2017 2:31 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Mäkin olen ajautunut kasvissyöjäksi - tosin enemmänkin vahingossa kuin tarkoituksella :D Ei olisi ensimmäisenä tullut mieleen, että Saksan-vaihto aiheuttaa sellaisia sivuoireita. Tai no, en vieläkään tituleeraa itseäni oikeastaan kasvissyöjäksi, sillä syön kyllä lihaa, jos sitä minulle tarjotaan - sekä kalaa, sushi on vaan niin hyvää - mutta aina kun saan itse valita, jätän lihan kokkailuistani pois. Berliinissä kasvissyönti on vaan niin helppoa, kasvisruokaa on tarjolla ihan kaikkialla. Jopa döner-kebapiloissa on vähintään pari falafel- tai halloumi-vaihtoehtoa. Ja ne falafel- tai halloumi-dönerit on paljon parempia kuin döner-dönerit.

LC Pohjasuo
BaCC Suvilaakso

ViestiLähetetty: Pe Huhti 14, 2017 1:20 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

MiWa: oho, enpä tiennyt, että Saksassa on noinkin hyvä tarjonta kasvisruokaa. Ollut vähän erilainen mielikuva :D Mutta enpä ollut silloin vielä kasvissyöjä, kun Saksassa kävin.

Tajusin tässä äskettäin, että mun ruoanlaittotaito tai ainakin mausteiden käyttö on kehittynyt huomaamattani kasviruokaan siirtymisen jälkeen. Oon kuitenkin joutunut opettelemaan uusia reseptejä, jos ei oo aina halunnut syödä sitä samaa risottoa tai porkkanalättyjä XD
Teinkin yks päivä niin hyvää wokkia, että puhuin siitä koko seuraavan päivän kavereille. :D En kyllä tiedä tuleeko siitä seuraavalla kerralla yhtä hyvää.

ViestiLähetetty: Pe Huhti 14, 2017 6:29 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Sinsaukko, näin on ainakin Berliinissä. Toisaalta, sillä ei ole paljoa tekemistä muun Saksan kanssa :D pienemmissä kaupungeissa ja kylissä kasvissyönti on vaikeampaa, mutta Berliini on vähän tämmöinen hipsterimesta.

LC Pohjasuo
BaCC Suvilaakso

ViestiLähetetty: Ti Touko 30, 2017 12:14 pm 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Lainaa:
Mäkin olen ajautunut kasvissyöjäksi - tosin enemmänkin vahingossa kuin tarkoituksella :D Ei olisi ensimmäisenä tullut mieleen, että Saksan-vaihto aiheuttaa sellaisia sivuoireita. Tai no, en vieläkään tituleeraa itseäni oikeastaan kasvissyöjäksi, sillä syön kyllä lihaa, jos sitä minulle tarjotaan - sekä kalaa, sushi on vaan niin hyvää - mutta aina kun saan itse valita, jätän lihan kokkailuistani pois. Berliinissä kasvissyönti on vaan niin helppoa, kasvisruokaa on tarjolla ihan kaikkialla. Jopa döner-kebapiloissa on vähintään pari falafel- tai halloumi-vaihtoehtoa. Ja ne falafel- tai halloumi-dönerit on paljon parempia kuin döner-dönerit.
Juu, Saksasta ja sen ruokakulttuurista tulee aivan ekana mieleen erilaiset makkarat ja muu sellainen, mikä on kaukana kasvisruuasta :D Pikaruoka siel kuulema on hyvää. Ja halpaa. Onko? En muista itse niin tutustuneeni asiaan ammoisilla saksanreissuilla.

Miulkin on ruokavaliosta kasvisruoka saanut lisätilaa. Syön edelleen kanaa ja kalaa ja joskus hyvin hyvin harvoin hitusen punaista lihaa (lähinnä jos johonkin tapaslajitelmaan kuuluu joku ohut siivu), mutta esimerkiksi qvinoapihvi nousee kovaa vauhtia rankinglistallani, ainakin mitä lounaisiin tulee. Kotona tulee kokkailtua edelleen pääosin kanaa, mutta ehkä kasvisreseptit löytävät tiensä sinnekin. Olen pikkuhiljaa oppinut syömään tulisempaakin ruokaa (siis minä, jolle suunnilleen ketsuppi oli tulista...), mikä on kivaa!:)

ViestiLähetetty: Ti Touko 30, 2017 1:19 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Lainaa:
Lainaa:
Juu, Saksasta ja sen ruokakulttuurista tulee aivan ekana mieleen erilaiset makkarat ja muu sellainen, mikä on kaukana kasvisruuasta :D Pikaruoka siel kuulema on hyvää. Ja halpaa. Onko? En muista itse niin tutustuneeni asiaan ammoisilla saksanreissuilla.
On! Siis halvimmillaan döneri saattaa maksaa 2,5 e. Ja Berliini on pullollaan tosi hyviä dönerimestoja joissa falafelit tehdään alusta asti itse ja annokset maustetaan hyvin ja ah namnamnam <3

Oi, qvinoapihviä voisi joskus itsekin kokeilla! Kunhan pääsee takas suomeen..

LC Pohjasuo
BaCC Suvilaakso

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 74 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+03:00