Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on Ke Loka 16, 2019 6:23 pm

Kaikki ajat ovat UTC+03:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

Mitä uutta?
∙ 24.2. Prosilver tyyli on jälleen käytössä. Muokkaamaton, mutta toimii mobiilina.
∙ 28.1. Radolan mobiiliversio käytettävissä Tapatalkilla (iOS/Android).
∙ 26.1. uudistuksia foorumin rakenteeseen.
∙ 23.1. uudet, talviset sesonkitittelit.

Kuva

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 74 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: Su Syys 27, 2015 4:42 pm 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Lainaa:
Ostatteko te muuten paljon pakasteita?
Ostan yleensä herneet ja maissit pakasteena, koska en tykkää kuskailla purkkeja metallinkeräykseen. Samoin ostan ruusukaalit ja pinaatin pakasteena, koska niitä on niin näppärä käyttää verrattuna tuoreisiin.

ViestiLähetetty: Su Syys 27, 2015 4:48 pm 
Poissa
Pajunkissa
Pajunkissa

Minä myös ostan herneet ja maissit pakasteina. Aika perinteinen on se herne-maissi-paprika sekoitus jonka laitan salaattiin tai vaikkapa jauheliharisottoon. Muuten en oikeastaan käytä pakasteita. Joskus harvakseltaan tulee sorruttua pakastepizzoihin. Niistä oma suosikkini on ristoranten mozzarella pizza.

ViestiLähetetty: Ma Syys 28, 2015 9:44 am 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Pakastepizzoista Ristoranten neljä juustoa :3 Mutta se suolan määrä... Miksi ne laittaa niihin niin paljon suolaa? Saa vetää samana iltana pari litraa vettä, ettei janota koko ajan, ja sit pitääkin juosta kusella koko yö.

Pakastekasvikset on niiiin meh, mutta ei oikein jaksa ruveta kuorimaan, pilkkomaan, viipaloimaan tai varsinkaan raastamaan. Vihaan raastamista. Herne-maissi-porkkana on ihan jepa, valmiit keittojuurekset kans, ja pinaatti. Rautavammaisena pitäisi vetää pinaattia paljon. Mutta sipuli on pakko pilkkoa itse, vaikka kuin kirvelisi silmiä, nimittäin sipuli <3 ja pakastesibali ei maistu MILTÄÄN! Valkosipuli kanssa aina tuoreena!

Mutjoo, epäterveellistä elämää täällä eletään. Kun vaaleaa spagettia saa kilon puolella tummasta, ja sika-nauta maksaa paljon vähemmän kuin nauta, kana ja kala on kallista, puhumattakaan juustoista ja hedelmistä... Nyt on sentään marjoja! Pakkasessa. Puolukkaa ja mustikkaa ja mansikkaa. En tiiä, kuinka terveellistä soija on, mutta ainakin se pierettää.

Hmm. Soijasuikaleita voisi paistaa. Ja jotain porkkanaa ja perunaa ja lanttua, ihan vaan pannulla. Heittää siihen jotain grillausmaustetta.

Btw miten pitkään liha säilyy pakastimessa? Miulla on hämärä muistikuva, että anoppi olisi antanut ukolle viime jouluna karjalanpaistia mukaan, eikä olla kyllä syöty karjalanpaistia koko vuonna...

ViestiLähetetty: Ma Syys 28, 2015 11:43 am 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lainaa:
Mulla on siis ibs, mikä vaikeuttaa ihan tositosi paljon ruoanlaittoa ja siksi teen usein vain samoja settejä arkena.
Mullakin on ibs, mutten ole vielä toistaiseksi löytänyt mitään tiettyä ruokavaliota, joka helpottaisi oloa niin merkittävästi, että sen vuoksi lähtisin luopumaan esimerkiksi sipulista tai pähkinöistä. :D Jännä miten paljon noissakin on yksilöllisiä eroja. Mystistä on myös se, miten yhtenä päivänä ruokalaji x ei aiheuta mitään ongelmia, ja seuraavana tasan samasta satsista syöty annos iskee hirvittävät turvotukset ja muut viehättävät oireet päälle. Tokihan sen tietää, että jos mättä menemään hirvittävät määrät jotain hampurilaisia, nugetteja ja kakkuja niin vatsa on myös sen näköinen, mutta mää tykkään kyllä niin paljon syödä että oon ihan valmis näyttämään silloin tällöin ilmapallon nielaisseelta *silittelee viikonlopun jälkeistä ruokaraskausmahaansa*

Arkisin ruoka pääsee karkaamaan kyllä vähän turhankin yksitoikkoiseksi, kun tulee jämähdettyä aina vaan samoihin ruokiin. Jos ei tule suunniteltua etukäteen mitä syö eikä kaupassa ole mitään kutsuvaa tarjousta tai -30% päiväystuotteita joiden ympärille sitä ruokaa alkaa rakentamaan, hakkaa yleensä niin tyhjää että päädyn lopulta lasagnen tyyppiseen jauhelihapekonitomaattivuokaan tai johonkin pannulla pyöräytettävään "jos nyt paketti jauhelihaa, tomaattimurskaa ja kaikki vihanneksenjämät jääkaapista"-tyyppiseen ratkaisuun. Välillä tulee enemmän kanapainotteisia kausia, avokki tekee ihan loistavaa hapanimelää kana-pekoni-porkkanakastiketta, mutta sillon mun on parempi pysyä pois tieltä kun en hallitse ollenkaan etikan käyttöä ruuanlaitossa. Tulee sitä joskus salaattejakin kasattua, ihan lempparia on kun iskee perus kurkkutomaattisalaattipedin kylkeen pannun kautta halloumia, tankoparsaa ja pähkinöitä, mutta siinä tulee annokselle hintaa jo sen verran että köyhä opiskelija voi vaan unelmoida syövänsä sellaista useammin :D Sama pätee loheen. Sitä kun raaskisi ostaa edes kerran kuukaudessa, voisin mättää sitä menemään ilman mitään lisukkeitakin.

Leipominen on kivaa puuhaa, ja käytän kyllä yleensä tilaisuuden hyväksi jos on tiedossa että voin syöttää tuotoksiani useammalle ihmiselle, pelkästään itselle ja avokille sitä harvemmin viitsii tehdä. Oon jostain mystisestä syystä vähän niinkun päässyt erikoistumaan noihin suklaapainotteisiin resepteihin... :D Teen ihan naurettavan hyvää mutakakkua (vaikka itse sanonkin) josta tulee ihan taivaallista kun siihen päälle kasaa vielä pähkinöitä, vaahtokarkkeja ja suklaahippuja ja käyttää sitä uunissa ihan sen verran että vaahtokarkit pienesti ruskistuu ja suklaa vähän sulaa. Ja pitää vielä mainita erikseen loistava muffinssiresepti jota olen kerennyt kokeilemaan vasta paristi, suklaamuffinssien päälle tulee omar-suklaa-soossin kanssa kiinnitettynä ja kuorrutettuna popcorneja.

I think I'm fallin' asleep
But then all that it means is I'll always be dreaming of you

ViestiLähetetty: Ti Syys 29, 2015 4:49 pm 
Poissa
Iso Paha Moderaattori
Iso Paha Moderaattori

^ Mua kiinnostais toi muffinsiresepti, oisko mahdollista saada? :3

Itsehän tällä hetkellä opiskelen ravintola-alalla (tarjoilijaksi tosin), eli ruokaa tulee laitettua koulussa keittiöpäivinä. Erilaistahan se on kuin kotona enkä itse ole edes vielä päässyt keittiöön, olin kipeänä ekana keittiöpäivänä :( Seuraavalla kerralla sitten!

ViestiLähetetty: Ti Syys 29, 2015 6:28 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lainaa:
^ Mua kiinnostais toi muffinsiresepti, oisko mahdollista saada? :3
Tokihan sitä hyvien muffinsien ilosanomaa pitää jakaa :D Kyseessä siis nämä Kinuskikissan muffinit, korvasin vaan Nutellan tuolla itse reseptissäkin ehdotetulla suklaatoffee-versiolla.

I think I'm fallin' asleep
But then all that it means is I'll always be dreaming of you

ViestiLähetetty: Ti Syys 29, 2015 6:51 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Itse osaan kyllä kokata mm. makkara-, nakki- ja jauhelihakastikkeet, keittää perunat oikeaoppisesti ja tehdä myös paistettua lohta. Lohen kera olen parhaaksi todennut sitruunamehun, tillin ja pippurikerman suolan lisäksi. En nyt muista mitä kaikkea hallitsen päästä noita ruokia, mutta jostain ihme syystä tahdon usein paistaa letut väärin (onneksi en paista lettuja usein). Jauhelihapihvien paistokin onnistuu toki, joko aurajuuston kera tai ilman. Pannukakku on myös hallussa ainakin jollain tasolla ja ruoanlaitossa käytän voita.

Niin ja kerran tein juustolla, jauhelihalla ja aurajuustolla täytettyjä paprikoita, ne paprikat siis piti paistaa uunissa ja hyviä tuli. :-)

Täytetyt paprikat-resepti tästä. Linkistä aukeaa tekstitiedosto, johon ton ohjeen laitoin muistiin aikanaan.

ViestiLähetetty: Ke Syys 30, 2015 5:31 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

täälä ilmottautuu yksi kokkiopiskelija. vaikka alaa opiskelen, en tunne osaavani laittaa ruokia sen paremmin kuin muut :D kyllähän nyt ohjeesta syntyy ruoka kun ruoka varmastikin, mutta mä oon semmonen jääräpää että vedän kaiken omasta päästä ja sit syntyy mitä syntyy.. :D kyl mä jos tiettyä ruokalajia haluan tehdä niin katson ohjetta ainakin alustavasti.

muutama ongelma on ruuanlaitossa. jos haluan tehdä jauhelihakastiketta ja perunamuusia, ok, jauhelihaa 700g 3e ja sitte perunoita muussii 1ekg joten halvalla pääsee. mut jos haluan tehdä jotain hienompaa ja erikoisempaa, joku itämainen esim ni ostappa siihen jtn inkivääritahnaa ja currypestopastaa ja tillikurkumakookostaikinaa ja mitä lie erikoisuuksia jolloin ruuan hinta nousee ihan törkeesti. en esim ikinä pääse tekee mitää liharuokia, maksimissaa possusuikaletta joskus alennuksesta viittii ostaa. puhumattakaa joku ulkofilepihvi !??! tai kana... seki on niin kallista. ne koivet on yäk. suikaleet on jees mut neki aika kalliita..

ViestiLähetetty: Ke Syys 30, 2015 8:36 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Minä myös olen entinen kokki o/
Ts. varsin moni ruokalaji menee ihan ulkomuistista jos vaan jaksais tehdä. Harmi kyllä jo opiskeluaikoina ja valmistumista seuranneena vuonna lakkasin tekemästä ruokaa kotona, sain siitä tarpeekseni muualla...
Nyttemmin kyllä on tullut välillä tehtyä jotain erikoistakin (kuten viiriäistä, hah), mutta lähes poikkeuksetta lautaselle päätyy arkisin jotain perus kotiruokaa, jos ylipäätään huvittaa tehdä.
Leivonta/kylmäkköpuoli oli ja on edelleen lähimpänä sydäntä, mutta syöjiä kaiken maailman kakuille ja piiraille löytyy niin vähän, että on pitänyt sitäkin rajottaa :D

(vähänkö jännää, marraskuussa on kokkiluokkakokous)

ViestiLähetetty: Pe Loka 02, 2015 6:04 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Mä olen normaalisti hyvin laiska kokkaamaan mitään, arkisin syön UniCaféssa ja silloin kun en syö, ostan jotain pakasteaterioita kun oikein laiskottaa. Tykkään kuitenkin syödä hyvää ruokaa ja satsaan kyllä laatuun silloin, kun jaksan vaivautua tekemään ruokaa. Tänään voisi vaikka tehdä peräti kokata itse (hui). Kun vaan jaksaisi vääntäytyä kauppaan. Meinasin perjantain kunniaksi ehkä jotain jauheliha-fetapizzaa, jos vaikka opettelisi vihdoin tekemään itse säällisen pizzapohjan.

//Juuh. Nyt taas muistan, miksen laita ruokaa. Unohdin ostaa juustoraastetta, no ei siinä vielä mitään, mulla on fetaa. Unohdin levittää tomaattipyreen pohjalle ennen kuin länttäsin jauhelihat, vähän otti päähän, noh levitetään pyreetä ja ketsuppia lihojen päälle sitten. Ja unohdin kokonaan maustaa jauhelihat. Lujaa siis menee.

LC Pohjasuo
BaCC Suvilaakso

ViestiLähetetty: Pe Loka 02, 2015 10:35 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Lainaa:
Mä olen normaalisti hyvin laiska kokkaamaan mitään, arkisin syön UniCaféssa ja silloin kun en syö, ostan jotain pakasteaterioita kun oikein laiskottaa. Tykkään kuitenkin syödä hyvää ruokaa ja satsaan kyllä laatuun silloin, kun jaksan vaivautua tekemään ruokaa. Tänään voisi vaikka tehdä peräti kokata itse (hui). Kun vaan jaksaisi vääntäytyä kauppaan. Meinasin perjantain kunniaksi ehkä jotain jauheliha-fetapizzaa, jos vaikka opettelisi vihdoin tekemään itse säällisen pizzapohjan.
Mie kans oon tosi laiska laittamaan ruokaa ja teen oikeestaan vain se pakollisen mitä tarviin ja meen usein mahdollisimman helpolla. Tulee sitä joskus ehkä hieman panostettua, mutta vain silloin kun sitä oikeasti jaksaa.

Mutta tykkään sitten leipoa! Kokeilen usein jotain uutta ja joskus kehittelen valmista reseptiä hieman toisenlaiseksi ihan vain nähdäkseni kuinka onnistun. Ja sitten koristelu, se on vaan niin kivaa kun käyttää hieman luovuutta (ja joskus valmiita ideoita). Tänään esim tein seuraavanlaisia mokkapaloja, olivat kyllä hyviä :>

Kuva

ViestiLähetetty: Pe Loka 02, 2015 11:42 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Oijoi miten hyvännäkönen pöllö ♥__♥ saanko mäki palasen jooko?

Kuva
Nii ja tuli tosta pizzastaki itse asiassa ihan hyvää.

LC Pohjasuo
BaCC Suvilaakso

ViestiLähetetty: La Loka 03, 2015 11:20 am 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Ihana toi Imagirationin pöllömokkapala :>

Mä en yleensä jaksa kokata ihmeemmin, mut reseptei on kiva kerää ja toteuttaa inspiraation vallatessa. Enpäs muista mitä oon viimeks tehny, siit on jo aikaa. Kerran jotain sienipihvejä tehdes unohdin ostaa sen ite lihan siihen, joten I feel for you MiWa :D

Viime aikoina oon kyl innostunu aamupuuron tekemisest. Ei mul sinänsä oo ollu mitään puuroo vastaan, mut jotenki sitä on vaa yleensä menny perus leipälinjalla. Tajusin et sehän onki tosi monipuolinen ruoka, jota voi varioida loputtomiin eri lisukkeilla. Tänä aamuna laitoin omenanpaloja, cashewpähkinöitä ja pienen lusikallisen ruokamessuilta ostettua sellast aika kiinteetä appelsiini-kaneli-valkosuklaakastiketta, tuli hyvää :)

ViestiLähetetty: La Loka 03, 2015 7:28 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Uu, näyttääpä hyvältä. En ole edes tullut ajatelleeksi, että pizzapohjan voisi tehdä kukkakaalista. Joskus, kun taas iskee oikea ruoanlaittopuuska, niin ehkä kokeilen. Vähään aikaan niin tuskin käy :D

LC Pohjasuo
BaCC Suvilaakso

ViestiLähetetty: La Loka 03, 2015 9:19 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

mitenkäs tää kukkakaalipohja toimii?

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 74 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+03:00