Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on To Loka 17, 2019 5:59 am

Kaikki ajat ovat UTC+03:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

Mitä uutta?
∙ 24.2. Prosilver tyyli on jälleen käytössä. Muokkaamaton, mutta toimii mobiilina.
∙ 28.1. Radolan mobiiliversio käytettävissä Tapatalkilla (iOS/Android).
∙ 26.1. uudistuksia foorumin rakenteeseen.
∙ 23.1. uudet, talviset sesonkitittelit.

Kuva

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 68 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Elokuvat
ViestiLähetetty: Ti Loka 06, 2015 8:27 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

1-3 -leffoista ykkönen on jopa mainettaan parempi. Siinä isoin ongelma on Jar-Jar, kun taas kakkosessa laahaa kässäri paljon kokonaisvaltaisemmin. Kolmostahan monesti sanotaan ainoaksi hyväksi uudeksi elokuvaksi, mutta en nyt tosiaan itse lämpene sillekään juurikaan. Varmaan ärsyttää niin uskomattoman paljon Padmen kohtelu.

Oon kyllä itsekin ikäni puolesta sitä sorttia, että voisin hyvinkin pitää Star Warsia nimenomaan kuusiosaisena, mutta jotenkin pelastuin siltä. ^^ Alkuperäisessä viehättää niin paljon... kaikki, uudet on niin.... siis kun ei edes puhuta juonesta... niin kliinisiä. Vähän sama kuin Hobitit VS. Lotrit, puhdas CGI VS. oikeita näyttelijöitä ja hienoja lavastuksia. Kyllä tuntuu niin paljon aidommalta ja kiinnostavammalta, jotenkin... vähemmän puhtaalta kattella sitä oikeista näyttelijöistä väsättyä tuhatpäistä örkkiarmeijaa ja vähän hitaampaa valomiekkailua kuin tietsikalla luotuja naamoja ja taustoja ja ADHD-hyppimistä.

(En oo ees vaivautunut katsomaan kaikkia Hobitteja kun ne tuntui niin hengettömiltä Lotriin verrattuna ;3;)

Toki miulla on iiiiiihan pieni toivonkipinä siitä, että ehkä se uusi SW-leffa ei sukkaa ihan hirveän pahasti, mutta suhtaudun lähinnä pelolla ja huolella. Ehkä sitten se tuntuu paremmalta kuin pelkäsin vaikka se olisikin vain "ei ihan hirveä". Kunpa vain siinä olisi osattu rytmittää juonta kivasti, eikä niin että juostaan vaan menemään niin että ihan siinä hengästyy, ilman mitään suvantokohtia tai jännityksen kasvattamista. Vihaan sitä elokuvissa. (esim. Iron Man oli tosi hyvä, Iron Man 3 oli ihan hirveää ravaamista. Ensimmäinen Pirates of the Caribbean VS. se neljäs PotC, sama homma.)

Hyvään tarinaan kuuluu se, että katsoja/lukija saa välillä hengähtää ja sulatella jo tapahtuneita asioita ja samalla odottaa tulevaa. Hyvään tarinaan ei kuulu se, että mennään pikajunassa niin vauhdilla, ettei ehdi edes arvostamaan maisemia.

ViestiLähetetty: To Joulu 17, 2015 2:45 pm 
Poissa
Karvalakki
Karvalakki

Kuka on jo käynyt katsomassa tai menossa katsomaan uuden Star Wars - The Force Awakens -elokuvan? Mää kävin eilen, ensinäytöksessä, ja se oli aivan huikean hyvä! Siitä leffastahan ei saa spoilata mitään ennen uutta vuotta, mutta löytyykö täältä kohtalotovereita? On se ainakin kerran käytävä vielä uudestaan katsomassa, ehkä enemmänkin.

ViestiLähetetty: To Joulu 17, 2015 7:39 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Hep! Minä ja mies mennää huomenna katsomaan se. En vielä välitä kauheasti kaivella siitä tietoa, ettei sitten tuu liikaa odotuksia, muttei sitte joudu pettymäänkään.
Tosin pitäisi olla kuulemma hyvä ja uskoisin että onkin, kun Harrison Ford on mukana taas. :)

ViestiLähetetty: To Joulu 17, 2015 8:08 pm 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Lainaa:
Kuka on jo käynyt katsomassa tai menossa katsomaan uuden Star Wars - The Force Awakens -elokuvan? Mää kävin eilen, ensinäytöksessä, ja se oli aivan huikean hyvä! Siitä leffastahan ei saa spoilata mitään ennen uutta vuotta, mutta löytyykö täältä kohtalotovereita? On se ainakin kerran käytävä vielä uudestaan katsomassa, ehkä enemmänkin.
Käyn katsomassa sen treffeillä 30pv, whiip!

ViestiLähetetty: Pe Joulu 18, 2015 8:58 am 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

sfafgshjj sunnuntainan sunnuntaina AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

ViestiLähetetty: La Joulu 19, 2015 1:00 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Käytiin sitten miehen kans iltapäivällä katsomassa tuo ja ihan hyvä oli. Ei siis surkea tekele, mutta vähän jäin jotain kaipaamaan.
Ennen kuin tulee narinoita, niin kaikki kuus muuta Star Wars leffaa on katsottu useammankin kerran ja ovat hyvin muistissa.

Yllätyin iloisesti, kun nyt tässä iltasella/yöllä kävin vähän kurkistelemassa IMDb:sta leffan tietoja ja lähinnä siinä seikkailevaa näyttelijäkaartia. Muutama hyvinkin tuttu nimi putkahti sieltä esille, siis kuin Harrison Ford, Mark Hamil ja Carrie Fisher.

Nimittäin Max Von Sydow(Manaaja), Andy Serkis(klonkku, LoTR), Domhnall Gleeson(HP-kuoleman varjelukset 1-2), Simon Pegg(Star Trek, Star Trek In to Darkness), olivat minulle hyvin iloinen ylläri. Pitää siis jossain vaiheessa katsoa leffa uudestaan ja katsoa, josko bongaisi heidät leffasta. Tai no kaksi noista taisin jo bongata. :)

ViestiLähetetty: La Joulu 19, 2015 6:45 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

---

Viimeksi muokannut stina, Ke Maalis 28, 2018 6:27 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ViestiLähetetty: Ti Joulu 22, 2015 1:17 am 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

FORCE AWAKENS ei oo spoilereita mutta kitinää

Force Awakens oli ihan *ops en osaakaan ilmaista itseäni likipitäenkään fiksusti* ;__________; Oon ihan uskomattoman pettynyt ja ärtynyt ja turhautunut. MIKSI PITI MENNÄ MUKAAN HYPEEN ja luottaa ihmisiin kun ne kehuu sitä SE OLI HUONO. KAIKKI SIITÄ. Juoni? Mikä juoni? Minkä takia päähenkilöistä pitäisi välittää? Pahis on joku ikiteini kakara. Voi jumalau...

Leffan jälkeen oli pakko katsoa Uusi toivo, että sai ajatusket vähän muualle, ja tavallaan muistuttaa itseään siitä, että vaikka tässä nyt tuli taas uusi *ops en osaakaan ilmaista itseäni likipitäenkään fiksusti* jatko-osa niin se ei ota mitään pois alkuperäisistä leffoista. Ne on yhä kultaa.

(OLISIVAT VAIN FILMANNEET THRAWNIN TRILOGIAN! SE OLISI SENTÄÄN OLLUT HYVÄ!)

ViestiLähetetty: La Joulu 26, 2015 7:56 pm 
Poissa
Karvalakki
Karvalakki

FORCE AWAKENS: YRITIN OLLA SPOILAAMATTA, MUTTA JOITAIN ASIOITA ELOKUVASTA SAATTAA SAADA SELVILLE TÄSTÄ TEKSTISTÄ.
Lainaa:
Oon ihan uskomattoman pettynyt ja ärtynyt ja turhautunut. MIKSI PITI MENNÄ MUKAAN HYPEEN ja luottaa ihmisiin kun ne kehuu sitä SE OLI HUONO. KAIKKI SIITÄ. Juoni? Mikä juoni? Minkä takia päähenkilöistä pitäisi välittää? Pahis on joku ikiteini kakara. Voi jumalau...
Juonellisestihan tuo kyllä oli melko mitäänsanomaton, tästä on hankala keskustella vielä, kun ei voi paljastaa mitään, mutta esimerkiksi juurikin kyseinen Kylo Ren on todella typerä hahmo. Joko se on leffan tekijöiltä tosi hyvä tai tosi huono juttu, että kaikkine aluksineen ja kypärineen se on kopio Darth Vaderista, kuitenkaan ilman oikeanlaista tarkoitusperää. (Jos se on hyvä, niin fanboy97-tyylisessä kopioinnissa on onnistuttu tosi hyvin, ja tämä selvinnee myöhemmin julkaistavissa osissa.)

Tän leffan kohdalla ei oo otettu minkäänlaisia riskejä juonen suhteen. Lähes kaikki tapahtumat on jollain tavalla käyty jo aikasemmissa Star Warseissa ja elokuva keskittyy lähinnä vanhojen osien nostalgisuuteen. Toisinaan, varsinkin ensimmäisellä katselukerralla, kaiken maailman viittaukset Kuolemantähteen ja Millenium Falconin nopeuteen oli musta todella ärsyttäviä, mutta toisella kerralla ne ei pistäny enää niin paljoa silmään. Toinen kerta avasi myös monia sellasia asioita, jotka ekan kerran jälkeen jäi askarruttamaan. Toivon todellakin tuolle nostalgisuudelle muutosta seuraavissa osissa, koska nyt tämä "ensimmäinen SW pitkään aikaan elokuvissa!!1" on se, miksi siitä osasta tykätään.

Ja koska Disney. Onhan ihana pallero BB-8 todella söpö ja sympaattinen, mutta itse miellän sen niihin turhiin ns. hupihahmoihin, jotka on pakko luoda oheiskrääsän ja lelumyynnin takia. Myös suosikkihahmoistani, kuten Chewbaccasta, oli tullut suoraan sanottuna pelle.

Jään innolla odottamaan jatkoa, sillä tässä on kyllä aineksia vielä vaikka mihin, vaikka ei tämä kaikessa alkuhuumassa täydellinen elokuva ollutkaan.

ViestiLähetetty: Ma Tammi 04, 2016 1:35 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lainaa:
Kuka on jo käynyt katsomassa tai menossa katsomaan uuden Star Wars - The Force Awakens -elokuvan?
Mä kävin edellispäivänä tuon katsomassa. Pakko se on kait tunnustaa, että *pälyilee ympärilleen ja valmistautuu piiloutumaan lentävien esineiden tieltä* mä en millään lailla fanita Star warseja eikä mulla siis ollut minkäänlaisia odotuksia leffaa kohtaan. Oon kyllä nähnyt kaikki (myönnettäköön kyllä että taisin nukkua uusista suunnilleen puolet ohi per leffa, mutta yritys oli kova kuitenkin) ja ne on ihan hyviä joo, mutten koskaan ole oikein ymmärtänyt sitä valtavaa hypeä joka niiden ympärillä pyörii. Mutta tästä tykkäsin kyllä kovasti! Ja hyvä etten ääneen huutanut kun Kylo Ren riisui kypäränsä, mulla kun on joku kumma fiksaatio Adam Driveriin, vaikka se on ollut suunnilleen jokaisessa roolissa jossa sen olen nähnyt vähintään hiukan vinksallaan ja/tai epäilyttävä tai peräti epämiellyttävä hahmo. :D

Mutta tuli siinä heti trailereiden kohdalla hyvä muistutus siitä, miten loistava leffavuosi tästä on muutenkin tulossa. The Good dinosaur (hyvä etten parkunut jo trailerin takia, pitää varata nenäliinat hollille), The hateful eight, Deadpool, Batman v superman, Captain america, X-men, Finding Dory, Suicide squat, Fantastic beasts and where to find them, Moana... Vaikkakin näiden lippuhintojen kanssa pitää varmaan myydä pari sisäelintä tai suoraan sielu Finnkinolle. :D

I think I'm fallin' asleep
But then all that it means is I'll always be dreaming of you

ViestiLähetetty: Ti Tammi 05, 2016 12:02 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Mitää, älkää nyt valittako siitä uudesta Star Warsista, se oli hyvä :D No joo, Skywalkerin suvussa tuntuu olevan kummaa taipumusta loikata pimeälle puolelle, ja oli siellä paljon lainattu vanhoista Star Warseista, mutta kyllä se leffana oli oikein hyvä. 4/5 sanoisin.
Kävin katsomassa leffan jo ensi-iltapäivänä, ja olin juuri sitä ennen katsonut Foxilta kaikki edelliset SW:t virkistääkseni muistiani :D Enpä mäkään ole koskaan oikeen päässyt sisään siihen niiden ympärille rakentuneeseen fanikulttuuriin, mutta ihan hyviä leffoja ovat, ja toi uusi oli myös hyvä, parempi kuin mitä odotin.

LC Pohjasuo
BaCC Suvilaakso

ViestiLähetetty: Su Tammi 17, 2016 12:44 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Nyt katsottu Terminator 2:sen Director's Cut versio, eli se, jossa on poistettuja kohtauksia tai kohtia itse elokuvasta. Aikeissa on katsoa lähiaikoina Robocop trilogia, muttei vielä tietoa että koska, vaikka itse leffasarja tulikin jo aiemmin postin mukana.

ViestiLähetetty: Su Tammi 17, 2016 11:52 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

^Robocop on mainio! Onhan se vähän raaka ja siitäkii on ilmeisesti kaks versiota olemassa, toinen vähän vähemmän verinen, leikattu versio ja molemmat muistaakseni löytyy tuolta trilogia-dvd:ltä. Itellä näkyy olevan tossa trilogiaboksissa Robocopin alkuperänen että Director's Cut -versio.

Mut siinä on jotain, mistä tykkään ihan tosi paljon. Varmaan koska se lukeutuu tähän samaan kastiin Star Warsien ja Indiana Jonesien ja kumppaneitten kanssa, eli leffat, jotka on aina pyöriny taustalla telkkarissa miun lapsuuden ajan. Telkkari toimi meillä vahvasti lapsenvahtina, enkä kadu yhtään :DDD
Minuu on aina viehättäny tosi paljon 80-lukujen leffat ja tosi oudosta syystä: se teknologia, mikä on melko kökköä mut jotenkii on niin siistiä, koska se oli aikoinaan huipputeknologiaa! Joko alkeellista tietokoneteknologiaa tai sitten käsin rakennettuja robotteja ja rekvisiittaa. Siitä näkyy läpi se kaikki vaivannäkö ja työ ja hiki ja veri mitä on vuodatettu elokuvan valmistuksen aikana. Siinä on jotain nostalgista, vaikka oon ite 90-luvun lapsia. Robocopissa tätä tietokoneteknlogiaa näkyy erityisen paljon!

Robocop 2 oli vähän meh... Olis voinu jättää sen tekemättä kokonaan, tosin Robocopin tanssiliikkeet sen saadessa sähköiskun aiheutti hysteerisen naurukohtauksen :D En muista siitä mitään muuta, paitsi sen, et oli aikamoinen floppi eikä lähimainkaan edeltäjänsä veronen.
Robocop 3:sta en oo ees vaivautunu koskaan kattomaan vaikka se valitettavasti tosta trilogiasta löytyy. Robocopin näyttelijäkii on eri joten ei oo toistaseks inspannu sen kattominen.

Uusintaversiota ei oo tullu katottua, mut eipä se tainnu kovin kummosia arvosteluja saadakaan. Ainakaan traileri ei kauheesti hetkauttanu itteä, näytti enemmän Batmanin ja robotin sekotukselta tai joltain. Terveisin Batman-fani. Kaipa sen vois joskus tsekata vaikka Netflixistä, mut ei varmasti oo koskaan alkuperäsen voittanutta.

ViestiLähetetty: Ma Tammi 18, 2016 6:15 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Robocop on hyvä, kakkos-osaa en ihan taida muistaa, mutta melkoista mättöä ja räiskettä taisi olla. Mutta hei, jos kerran Robocop ja Terminator on kierroksessa, niin Alien-leffatkin kannattaa katsoa. Ekahan oli Ridley Scottin tekemä, Aliens-paluu taas on Cameronin käsialaa, loppuja en muistakaan. Tai siis onhan Alien 3 ja Alien 4 ihan katsottavia ja menee aivot narikkaan meiningillä, joskaan en suosittele ainakaan jälkimmäisen aikana erityisemmin herkuttelemaan, mikäli ei halua käydä tosi pian huuhtelemassa niitä herkkuja pöntöstä alas. Sen verran nimittäin siinä nelosessakin revitellään, kirjaimellisesti.

Mutta tosiaan Alien-kahdeksas matkustaja on just ihanaa jännitystä, kun ei näe että missä se ölliäinen oikein luuhaa ja minne kaikki matkustajat yks kerrallaan häviää. Aliens-paluu taas on ihan taattua Cameron-rymistelyä ja räiskintää, missä örkit saa kyytiä ja paikat pistetään tuhannen päreiksi.
Mutta kuten MCRmadnes sanoit, niin näissä on just sitä ihanaa nostalgiaa, tunnelmaa, joka näistä nykyleffoista tuntuu uupuvan, ehkä joitain poikkeuksia lukuunottamatta.

Ainakin Terminator 2:sen kohdalla tulee voimakkaasti halu palata ajassa taaksepäin, tuohon aikaan, kun oli vielä lankapuhelimia, alkeelliset tietokoneet ja tietokonepelit(mm siellä pelihallissa, minne John kavereineen paineli tuhluuttelemaan pöllimänsä hilut), kännyt mallia raahattava vasara ja muutekin ympäristö, muoti ja kaikki ihan jotain muuta kuin nykyisin. Se jokin, noissa elokuvissa on. Sama pätee muutamiin kauhuleffoihinkin, missä mm lankapuhelin on ollut vahvasti esillä ja ilmeisen monikäyttöinen kapine, sen perustoimintojen ohella. :D

Hmm.... nyt on kyllä pakko töiden jälkeen katsoa Terminator ja Terminator 2. Että kiitti vain. :) Mulle taas nostalgia fiilis tulee joistain leffoista jo siksi, kun olivat osa mun lapsuutta. Itse kun olen vuosimallia -79.

Ja mitä tulee tuohon Robocopin uusinta versioon, niin tosiaan näyttää ja vähän on kuin Batmanin ja vanhan Robocopin rakkauslapsi. Leffa itsessään on ihan perustoimintaa ja on ihan ok katsottava, vaikka ei nyt mikään Oscarin arvoinen tekele olekaan. Menee ihan aivot narikkaan viihteenä tai täytteenä leffaillassa. :)

Tunnelmasta tuli muuten mieleen myös The Crow, joka on näköjään kans pakko katsoa. Siinäkin on vahvana sellainen nostalginen kasari/ysäri tunnelma, mutta myös jotain määrittelemätöntä. Jotain joka saa melkein liikuttumaan. Tosin syyllinen voisi olla se, kun tietää mitä Brandon Leelle tapahtui kuvauksien yhteydessä ja millainen härdelli, sekä salaliittoteorioiden sotku sen ympärille sittemmin nousi.
Mutta tosiaan, siinäkin on sellainen ihanan synkkä, melankolinen, mutta nostalginen tunnelma, joka pistää miettimään, että kuinka hienon leffan ovat saaneet aikaiseksi ilman mitään nykyistä tekniikkaa ja huomattavasti vähemmillä tietokoneella tehdyillä erikoisefekteillä, joita nykyleffat tuntuvat vilisevän alusta loppuun asti.

Tosin, nyt pitää tohon leffalistaan iskeä tuo The Crow myös, ihan vain Brandonin vuoksi, kuin myös Michael Wincottin vuoksi, koska se matala, karhea ääni ja herkullisen häijy olemus. :D

Hih, pitäisköhän vetää joskus leffailta, jossa katsottais vaan kasari ja ysäri leffoja laidasta laitaan. Tosin tietyt leffat saattas karsia pienimmät piiperoiset pois jo ihan alkuunsa.

ViestiLähetetty: Ma Tammi 18, 2016 11:25 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Voi apua, oon kerran kattonu ekan Alienin ja ei enää ikinä! Ihan kauhee! :D Siis se psykologinen kauhu siinä, hyrrrrrr. Kammoon ihan sikana leffoja, missä paetaan eikä päästä karkuun! Syytän tästä Titanicia johon olin addiktoitunu pienempänä, vaikka se pakenemiskohtaus oli kaikista kamalin ja seurauksena oli laiva- ja vesipelko sekä kammo pakenemisleffoja kohtaan XD

Tätä Alienia yritin kattoa tai katoin, en enää muista ku olin niin paniikissa! 13-vuotiaana ku olin murtanu käteni olkavarresta. Käsi oli kantositeessä ja oli ollu jo useemman viikon, koska sitä ei voitu kipsata, ja sit kattelin kotona leffoja ja voi herranjumala ku Alienia katoin ihan paniikissa ja sit miun kyynärpää päätti kyrsiintyä liikkumattomuuteen ja vetää kauheet krampit! Ja sit vielä kerta kiellon päälle. Siihen loppu Alienit :DDD Ei oo ikinä kramppi sattunu niin paljon, vielä ku luu ei siinä vaiheessa ollu täysin luutunu ja liike sattu jo sellasenaan.

Veri ja suolenpätkät ei itteä haittaa läheskään niin paljon, ku psykologinen kauhu. Tosin, en nykyään välitä niin paljon siitä gorestakaan ja tietyssä tapauksessa se tuntuu vaan ilkeeltä. Mut jos leffa on hyvä, se annettakoon anteeks. Mut en kyllä osaa nimetä varmaan yhtäkään tykkäämääni leffaa, jossa ois käytetty perinteistä psykologista kauhua. Tykkään kyllä satunnaisista trillereistä, mut en kauhusta. Oon liian vainoharhanen siihen hommaan ja en tykkää väkivallasta ku sattuu kattominen liikaa.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 68 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+03:00