Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on Ti Elo 20, 2019 9:36 pm

Kaikki ajat ovat UTC+03:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

Mitä uutta?
∙ 24.2. Prosilver tyyli on jälleen käytössä. Muokkaamaton, mutta toimii mobiilina.
∙ 28.1. Radolan mobiiliversio käytettävissä Tapatalkilla (iOS/Android).
∙ 26.1. uudistuksia foorumin rakenteeseen.
∙ 23.1. uudet, talviset sesonkitittelit.

Kuva

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 80 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Hiukset
ViestiLähetetty: Ti Helmi 02, 2016 1:36 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

äwäwä vaihdoin punaisesta tummanruskeaan ja nyt oon hieman kahden vaiheilla,punanen sopi paremmin mutta on tämä ruskeakin ihan kiva,ehkä totun tähän vielä :D

ViestiLähetetty: Ke Touko 11, 2016 12:45 pm 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Supersim, mitenkäs arki hiusvärin kanssa on sujunut? Minoon tehnyt tänä keväänä kaksi hiusmokaa: ensin värjäsin tumman juurikasvun piiloon siten, että unohdin laittaa väriaineeseen vaalenenusvärin. Tukka vaaleni silti. Seuraavalla kerralla päätin kestovärin sijasta, joka minulla tuppaa tummumaan oranssinoloiseksi, vaikka kuinka lutraan hopeanaamioita- ja shampoita, tarttua kunnon vaalennusaineeseen ajatellen "Ei enää ole 1950-luku, ei tämä tukkaani polta". No, ei polttanut ei, mutta juuri karahti kirkkaan valkoiseksi, muun letin ollessa vielä sellainen kauniisti sanottuna hunajanvaalea:D Onneksi huomasin ajoissa, ja lutrasin purkkiin jäänyttä mömmöskää myös hiuksen koko pituuteen vajaaksi vartiksi, jolloin pahin... raja... hävisi. Lopputuloksena valkea juuri, valkea latva, ja siitä keskeltä sellainen, niiin, ei ihan niin valkea. Opsistalallaa!
Olin ensin varma, että hiihtelen koko kesän pilkkihattu päässä piilottaakseni kutrini, mutta määh, parin pesun jälkeen - ehkä tämä on vain psykologista - tulos on sen verta tasaantunut, ettei kukaan ole ainakaan kommentoinut mitään... ja, opin, että ensi kerralla otetaan vähän vähemmän tymäkkä väri!

Mutta sinänsä en valita: silloin kun vielä kävin värjäyttämässä juureni kampaajalla, tulos meni pieleen noin neljällä kerralla viidestä, ja tästä lystistä piti maksaa vähintänä 60 euroa. Tällä viime värjäyskierroksella värin lisäksi kutreja myös saksittiin, ja saksia käytteli kaverini, joka ei ole koskaan leikannut kenenkään hiuksia - vähääkään. Eikö kuulostakin hyvältä? Tavoitteena oli napsia kuivia latvoja pois, mikä on aika haastaavaa, koska onneton tukkani kerrostuu ihan luonnostaan, joten nitä latvoja on aika monessa tasossa. Ja tätä kaikkea pääsi leikkelemään ihminen, joka ei ole koskaan leikannut hiuksia. Mikä olikaan lopputulos? Täydellinen. Kutrit näyttävät ja tuntuvat paljon sileämmiltä, pehmeämmiltä ja ryhdikkäimmiltä, kun hiirenhännät ovat pois.

Kampaajalla, ainakin näillä korkeuksilla, tuo juuriväri + muun letin sävytys + hiusten kerroksittain leikkaaminen olisi maksanut äkkiä sen 200e. Nyt selvittiin hintaan 9,90e, joten olen tyytyväinen - vaikka tosiaan ei nyt ihan kaikki mennyt kuin Strömsössä...

ViestiLähetetty: Ke Touko 11, 2016 12:53 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

täshän tää,tosin nyt näis on violetin sävyy mut tykkään kyl näist nyt :),(violetti laitettu suoraa ruskeen päälle,koska en mielellää tee värinpoistoo) no jos täst viel vaihdan johonki muuhun väriä ku violettina pidän ni sit kyl teen värinpoiston,punanen oli pitkään suosikki mut sitten ku alko oma väri (ruskee) puskemaa liikaa ni en sitten yksinkertasesti jaksanu pitää punasena. Nää näyttää nyt lähemmäks mustalta ehkäpä mut violettina aion pitää ainaskii jonkun aikaa. Niin siis ennen tätä violetin sävyy päässä oli tummanruskee ja mun oma luonnollinen väri on vaaleempi ruskee.

ViestiLähetetty: Su Kesä 12, 2016 9:06 pm 
Poissa
Nuoska
Nuoska

Mulla on tällä hetkellä aika luonnollisen väriset hiukset. Tuossa kevättalvesta/keväällä värjäsin ruskealla hiukseni, ja se on haalistunut niin että se on hyvin lähellä mun omaa hiustenväriä, ainoastaan märkänä erottaa juurikasvua jonkin verran. Mulla oli lapsena ihan vaaleat hiukset, mutta nyt ne on tummuneet hieman. En mä tiedä sitten mikä tää väri ois. Tummanvaalea? Joka tapauksessa, ajattelin nyt pysytellä tässä värissä, tympii niin kaikki hiustenvärjäysrumbat ja juurikasvun piilottaminen, värin varjeleminen ym (etenkin shokkivärin kanssa).

ViestiLähetetty: Ma Kesä 13, 2016 2:45 pm 
Poissa
Miniaktiivi
Miniaktiivi

Voi kun itsekin voisi tyytyä vain siihen ihan omaan väriin! Luonnollisena olisin sellainen perusharmaa tummanvaalea, mikä tosin ei tunnu natsaavan lämpimän sävyisen (hieman kellertävä) hipiäni kanssa. Aina kuitenkin joku on paasaamassa, että luonnollinen hiusten väri on se mikä sopii parhaiten, no jaa, en koe näin omalla kohdallani.

Tällä hetkellä oma huiska aika lailla platinablondi, välillä tullut sekoitettua hoitoaineeseen hiukan violettia, sinistä tai harmaata vaihtelun vuoksi. Kunto on kyllä aivan järkyttävä! Älkää IKINÄ tehkö samaa kuin minä: vuosi sitten permanentti mustiin hiuksiin, vähän ajan päästä vaalennus jotta sain punaisen värin päähän, sittenpä päähänpiston kautta blondiksi. Yli rintojen asti ylettyvät kutrini katkeilivat jääden lopulta olkapäiden tasolle. :( Syyttää en voi kuin itseäni, tiesin tasantarkkaan riskit, mutta silti piti tehdä. Onneksi pidennykset keksitty...

ViestiLähetetty: Ma Kesä 13, 2016 5:10 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Oma väri on kyllä ihanan helppo ja huoleton ^^ Jostain hämmentävästä syystä mun tukka ei oo juurikaan tummunut vuosien saatossa, vaan on edelleen tosi vaalea. Tämä tosin johtaa tasaisin väliajoin siihen, että kun uudelle tuttavuudelle selviää värin olevan oma, saan täyslaidallisen blondivitsejä (jotka oon kuullut kaikki jo tuhanteen kertaan), mutta ehkä pystyn elämään jatkossakin tämän sivuvaikutuksen kanssa :D Ja vihdoin mun otsatukankasvatusprojektikin on jo selkeästi voiton puolella, jee!

Pitäisi kyllä varmaan vihdoin käydä sen verran kampaajalla, että leikkauttaisi kuivat latvat pois. Mä olen kasvattanut tätä kuontaloa nyt jotain mitä, neljä tai viisi vuotta, ja vuodet näkyy ja ikävästi.

I think I'm fallin' asleep
But then all that it means is I'll always be dreaming of you

ViestiLähetetty: Ti Kesä 14, 2016 5:47 pm 
Poissa
Pulkka
Pulkka

Oon 2014 syksystä asti värjänny hiuksia mustaksi (oma väri oikeestaan perus maantienharmaa) mut viime kesänä päätin koittaa kemikaalien sijasta henna+indigo -yhistelmällä. Sillä oonki sit tähä asti värjänny, mut ongelmana, et ensinnäki kummatki aineet on kalliita ja värjäysprosessi hidas (eka hennaa pitää kehittää 24h, sit henna päässä 2h tai jopa yön yli, sit indigo 2h tai yön yli) ja silti mun hiukset ei koskaan värjäydy mustaks asti ekalla värjäyksellä, vaan pitäis värjätä kaks kertaa peräkkäin indigolla jos haluisin taata sen mustan värin. Enkä oo kyllä koskaan ees jaksanu sitä tehä, niin empä tiiä auttaisko sekään. Tässä vaiheessa mun hiukset on oikeestaan enemmänki tummanruskeat, vaikkakin tosi tummat silti. Ei sillä, tykkään tästä ja itseasiassa mietin jo aiemmin et jos mustaan kyllästyn ni haluan seuraavaks tummanruskeat, mut kun en oo vielä kyllästyny :'( Enkä koskaan oo ollu hirveen hyvä omien hiuksieni värjäyksessä muutenkaa, ja varsinki kasviväreillä sohiminen on vielä ehkä hankalampaaki kuin kaupan väreillä. Kampaajalla ois kiva käydä, mut ku mun hiuksien pituset hiukset maksais jo normikampaajalla reilusti yli satasen ellei kahtasataa, ni en ees halua kuvitella niitä summia ekokampaamossa.

ViestiLähetetty: La Kesä 18, 2016 4:47 pm 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Oikun oma väri olisikin sellainen, että siitä voisi olla mielissään! Tosin noh, en ole nähnyt sitä pitkänä yli kymmeneen vuoteen, että tiäs miten siitä pitäisikään. Epäilen kyllä, koska miul on aika oman hiukseni värinen peruukki, ja se ei oikein sovi miulle, näytän siinä todella ankaralta ja jäykältä. Tosin nyt kun tukka vahingossa vaaleni lähelle platinaa, näytän todella ankaralta ja kiukkuiselta! Ops! Kunnon valkyyriä, ja lisäksi kaikki luomivärinini näyttävät sen kanssa liian lämpimiltä. Hupsistakeikkaa...

Cailin, ehkäpä juu on aika pienelle pätkinälle:D pinqhuska, kuulostaa huiman työläältä, upiaa, että jaksat moista! shialin hiussävyttelyt kuulostavat kivalta! Himosin itse pitkään hattaran väristä tukkaa, mutta koskapa oma tukkani on niin säälittävä rääpäle, en ole uskaltanut siihen sitä kokeilla, ja kun kiskaisin hattaran värisen peruukkini ekaa kertaa päähän niin oh boy, eihän se sovi minulle ollenkaan! Ihoni on niin keltainen, että pinkki tukka näyttää todella kummalliselta.

ViestiLähetetty: Ti Syys 20, 2016 8:19 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Omg, varasin ajan kampaajalle ens kuun alkuun. En oo käyny neljään vuoteen (?) kampaajalla :D on näitä toki leikkailtu mut ei mikää ammattilainen. Mun hiukset on ihan hirveet. Tosi ohkaset ensinnäkin ni mitäpä näille vois tehä... Mitää poikatukkaa en halua. Enkä oo kovin innokas laittamaan mun hiuksia ku ensinnäkää en osaa :D aattelin lähinnä huonot latvat leikata pois (eli varmaa puolet hiuksista:D) ja sit ehkä jotenki kerroksittain vähän mut ei oikeen paljoo voi just tän ohkasuuden takia -_- . Ja entä etuhiukset!? Mitä wtf mitä what mä teen tälle kolmen hiuksen hiuskuontalolle..

ViestiLähetetty: Ti Syys 27, 2016 7:51 am 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Mul on ollu ny vuoden verran tällanen irokeesimäinen tukka, sivuista pidän siilinä ja keskiosan annan kasvaa. Tätä ennen mulla vaan oli tosi pitkään lyhyet hiukset ja muistan taas, miksi en tykännyt hiusten kasvattamisesta :D Toisaalta en tykännyt siitäkään, kun lyhyitä sai koko ajan olla käyttämässä kampaajalla pitääkseen ne järkevän näköisinä, ja nuo sivut nyt lyhentelee aika helposti kotona sellasella hiustenleikkuukoneella. Samoihin aikoihin lopetin myös synteettisillä värjäilyn, pari kertaa oon pistänyt Lushin tumminta hennaa mut en oo saanut sitä kiinnittymään, lähinnä koska oon ollut vähän laiska yrittämään. Nyt ostin eri valmistajalta mahonkisempaa hennaa, ehkä tällanen asteittainen tummentelu toimisi paremmin... Avokki vaan rupeaa kyllästymään ku oon koko ajan sillee "säästä nyt ne ilmaisjakelut, mä värjään hiukseni täs kohta!" ja meil on nyt tollanen kuukauden kertynyt kasa kun en vieläkään saa aikaiseksi :D

ViestiLähetetty: Ti Syys 27, 2016 1:21 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Mä en yhtään tiedä mitä tekisin hiusteni kanssa. Pitkään on ollut blondit mut vihdoin laitoin taas vähän väriä ja värjäsin latvat pinkiks. Pinkki on nyt haalistunut ja haluaisin lisää, mutta vähän reippaamminkin kun vaan latvoihin. Ongelmana tässä on se että oon vähän tykästynyt mun mittavaan juurikasvuun (oon kyllä varmaan ainoa ihminen maailmassa joka tykkää juurikasvustaan:D), eikä koko pään tai puolen pään pinkki ehkä sit toimis sen kanssa.

Juurikasvu on tollainen ruskea, aika jännä miten sekin on noin tummaksi päässyt, omaa väriä ei ole päässä ollut sitten ala-asteen neljännen luokan ja tuolloin hiukset olivat sellaiset perinteiset vaaleat maantienväriset.

Kovasti haluaisin kasvattaakkin näitä mutta useamman vuoden on pysyneet samassa mitassa oletettavasti huonosta kunnosta johtuen. Pelottaa vaan hirveästi että jos lähden huonoja latvoja leikkauttamaan niin tuleekin ihan lyhkäset hiukset:D Eikä hirveesti huvittaisi parturiin mennä hintojenkaan puolesta. Aika hurjaa kyllä kun mun hiuksia ei tosiaan ole leikelty yli viiteen vuoteen.

ViestiLähetetty: Ti Joulu 06, 2016 8:43 pm 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Lainaa:
Mä en yhtään tiedä mitä tekisin hiusteni kanssa. Pitkään on ollut blondit mut vihdoin laitoin taas vähän väriä ja värjäsin latvat pinkiks. Pinkki on nyt haalistunut ja haluaisin lisää, mutta vähän reippaamminkin kun vaan latvoihin. Ongelmana tässä on se että oon vähän tykästynyt mun mittavaan juurikasvuun (oon kyllä varmaan ainoa ihminen maailmassa joka tykkää juurikasvustaan:D), eikä koko pään tai puolen pään pinkki ehkä sit toimis sen kanssa.

Juurikasvu on tollainen ruskea, aika jännä miten sekin on noin tummaksi päässyt, omaa väriä ei ole päässä ollut sitten ala-asteen neljännen luokan ja tuolloin hiukset olivat sellaiset perinteiset vaaleat maantienväriset.

Kovasti haluaisin kasvattaakkin näitä mutta useamman vuoden on pysyneet samassa mitassa oletettavasti huonosta kunnosta johtuen. Pelottaa vaan hirveästi että jos lähden huonoja latvoja leikkauttamaan niin tuleekin ihan lyhkäset hiukset:D Eikä hirveesti huvittaisi parturiin mennä hintojenkaan puolesta. Aika hurjaa kyllä kun mun hiuksia ei tosiaan ole leikelty yli viiteen vuoteen.
Onko hiusasia edennyt? Kampaamojen hinnat tosiaan on aika karmivia, ja juujuu, työnteko maksaa, ei siinä, mutta ainakin itselläni on niin monesti käynyt että yli sadan euron värjäys/leikkaus on mennyt aivan päin metsää, ja siinäpä sitten maksat siitä lystistä itsesi kipeäksi... lopulta kyllästyin etsimään sitä kuuluisaa luottakampaajaa ja aloin värjäämään ja leikkaamaan kotona kaverin avustamana:D Silloin, jos väri menee vähän pieleen, ei niin ota kalloon koska homma ei tullut kalliiksi. Ja tähän asti kotivärjäys on aina onnistunut paremmin kuin kampaamossa tehty...

ViestiLähetetty: Ke Joulu 07, 2016 11:48 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Ääp,himottaisi heittää päähän joku Manic panickin shokki.. liila erityisesti,mut en saa ikinä kotona väriä levittyyn tasasesti ja kampaajalla taas maksaa. Plus että mun päänahka on taas vaihteeks kuivaa, etten viittis rasittaa ylimäärin käsittelyssä:( #huono tukkapäivä

ava c mortgraphics

ViestiLähetetty: Ke Joulu 07, 2016 6:50 pm 
Poissa
Nuoska
Nuoska

Hehe... kauan se taas kestikin se oma väri-vaihe. Tuossa syksyllä äiti alkoi puhua että hänellä on kaksi punaista hiusväriä kaapissaan, ja hän ei niitä aio käyttää. No, mua alkoi tietysti houkutella punainen väri... ja kysyin äidiltä että paljollako se ne myisi. Sain ne suklaalevyn hinnalla ja siitä asti olen ollut punapää. Tosin nyt olen siirtymässä hennalla värjäämiseen. Paketti punaista hennaa odottaa kaapissa seuraavaa värjäyskertaa. Tuota ennen käytin cultivatorsin kasviväriä, joka sekin oli ihan kiva. Itse asiassa... sitä on 2 pussia jäljellä ja se 2 riittää mun hiuksiin, joten voisinkin käyttää sen ensin, ja sitten vasta ton hennan.
Oon myös innostunut tekemään itse sampooni (siis ihan palasampoota), ja sain ekan satsin käyttöön viikonloppuna. Voi vitsi miten ihanaksi se jättää hiukset! Ei ole takussa, ja kiiltää upeasti.

ViestiLähetetty: Ke Joulu 07, 2016 7:25 pm 
Poissa
Lumihiutale
Lumihiutale

---

Viimeksi muokannut Grimirr, Su Maalis 04, 2018 5:01 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 80 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+03:00