Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on Ke Loka 16, 2019 8:16 pm

Kaikki ajat ovat UTC+03:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

Mitä uutta?
∙ 24.2. Prosilver tyyli on jälleen käytössä. Muokkaamaton, mutta toimii mobiilina.
∙ 28.1. Radolan mobiiliversio käytettävissä Tapatalkilla (iOS/Android).
∙ 26.1. uudistuksia foorumin rakenteeseen.
∙ 23.1. uudet, talviset sesonkitittelit.

Kuva

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 80 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Hiukset
ViestiLähetetty: Ke Joulu 02, 2015 1:05 am 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Joo, minä se olin! :D Itsellä riittää kymmenisen minuuttia askorbiinihappo-shampoosotkun kanssa muhittelua ja taas on tukka sen värinen kuin kuuluukin. Sen jälkeen on vaan tärkeetä iskeä kunnon hoitoaine tai naamio tukkaan, sillä tuo kuivattaa hiusta jonkin verran. Uskallan veikata että tuo auttaisi punertavuuteenkin, askorbiinihapon pitäisi muistaakseni poistaa suunnilleen kaikki mahdollinen ylimääräinen röhnä tukasta suoraväreistä lähtien. Ja joo, sen jälkeen tosiaan mulla ainakin pää haisee muutaman päivän ihan vanhalta kupariputkelta... Mutta se nyt on aika pieni paha vihreään tukkaan verrattuna. :D

...ja oon nyt jotenkin hämmentävän imarreltu tästä Ziyan "käytännössä valkoiset"-värianalyysista :')

I think I'm fallin' asleep
But then all that it means is I'll always be dreaming of you

ViestiLähetetty: Ke Joulu 02, 2015 11:46 am 
Poissa
Pulkka
Pulkka

Mulla on jo pitkään ollu blondit ja se on kyllä mielestäni itselle sopivin hiusväri, mutta tossa pari kuukautta sitten innostuin hetken mielenjohteesta kokeilemaan sinistä :"D En ollu siis koskaan aikasemmin värjänny millään sävytteillä tai edes värjänny itse tukkaani, joten kokemusta ei ollu. No, niistä tuli kyllä kivat loppujenlopuks, mutta ylläpitäminen oli pepusta. Kävin kampaajalla n. viikko sitten ja laitettiin vaaleita raitoja kun ei kampaaja uskaltanu lähteä blondaamaan koko päätä ettei vaan käy niin että koko tukka irtoaa :D Nyt mulla on sitten tällaset vaaleansiniset hiukset, tykkään kyllä mutta ai että kaipaan mun blondeja :3 Tammikuun alussa neuvo kampaaja tulemaan uudestaan nii raidoitetaan loput hiukset.

ViestiLähetetty: Ke Joulu 02, 2015 1:07 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

voih, kiitos neuvoista! pitääpä käydä etsimässä askorbiinihappoa ja jotain todella kosteuttavaa hoitsikkaa. vähäsen hirvittää latvojen reaktio shampoon ja askorbiinihapon yhdistelmään, kun pelkkä shampookin saa latvat huutamaan kärsimyksestä.

toisaalta ei haittaa vaikka joutuisinkin kärsineitä latvoja leikkelemään, kun mittaa hiuksissa on melkein persiiseen asti. eikä nää latvat kovin hyvässä kunnossa ole muutenkaan.

ViestiLähetetty: Ke Joulu 02, 2015 2:32 pm 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Lainaa:
Mulla on jo pitkään ollu blondit ja se on kyllä mielestäni itselle sopivin hiusväri, mutta tossa pari kuukautta sitten innostuin hetken mielenjohteesta kokeilemaan sinistä :"D En ollu siis koskaan aikasemmin värjänny millään sävytteillä tai edes värjänny itse tukkaani, joten kokemusta ei ollu. No, niistä tuli kyllä kivat loppujenlopuks, mutta ylläpitäminen oli pepusta. Kävin kampaajalla n. viikko sitten ja laitettiin vaaleita raitoja kun ei kampaaja uskaltanu lähteä blondaamaan koko päätä ettei vaan käy niin että koko tukka irtoaa :D Nyt mulla on sitten tällaset vaaleansiniset hiukset, tykkään kyllä mutta ai että kaipaan mun blondeja :3 Tammikuun alussa neuvo kampaaja tulemaan uudestaan nii raidoitetaan loput hiukset.
Jos haluat kokeilla sinisen nitistämistä hiuksistasi ennen kampaamokäyntiä, niin monen kokemuksen mukaan suoraväriä saa haalistettua hiuksista ilman vaalennuskäsittelyäkin. Joko askorbiinihapolla, josta tässä ympärillä muutenkin on keskusteltu, tai muulla syväpuhdistavalla tuotteella muhittamalla. Olen lukenut monia hyviä kokemuksia Herbinan syväpuhdistavasta shampoosta, jota truutataan kunnolla hiuksiin, vaahdotetaan, peitetään ja annetaa muhia päässä 30-60 min, ja sitten huuhdellaan pois. Tämä konsti kuulema hienosti vie mukanaan suoraväriä tukasta, huomattavasti vaalennusta hellemmin. Toki se vaatii sen jälkeen kunnon kosteutukset...
Etsin erään blogipostauksen, josta olen lukenut aiheesta, kas tässä se on, siitä voi olla apua.

ViestiLähetetty: Ke Joulu 02, 2015 9:16 pm 
Poissa
Pulkka
Pulkka

^Oo, kiitos vinkistä! Marssin huomenna heti Sokokselle ostamaan tuon *_*

ViestiLähetetty: Ke Joulu 02, 2015 9:18 pm 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Lainaa:
^Oo, kiitos vinkistä! Marssin huomenna heti Sokokselle ostamaan tuon *_*
Oleppa hyvä, kerro sitten tulokset!:)

ViestiLähetetty: To Joulu 03, 2015 6:24 am 
Poissa
Iso Paha Moderaattori
Iso Paha Moderaattori

^ Pakko tulla itsekin toteamaan että toimii! Kävin läpi yhden illan mittaisen hiuskatastrofin kaksi päivää ennen lakkiaisia keväällä ja tolla Herbinan syväputsarilla oli kyllä suuri osuus siinä!

ViestiLähetetty: To Joulu 03, 2015 12:38 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Mäkin oon just tolla herbinan syväpuhdistajalla mm sinistä ja punasta hiuksista poistanu, kyllä se aika hyvin vaikuttaa ku pistää vaa muovipussin päähän ja antaa vaikuttaa :D pari kertaa jouduin käsittelyn tekee. Sit on kyllä erittäin erittäin natisevan kuivan puhtaat hiukset.. Kannattanee laittaa yhtäpaljon tehokosteutushoitoja myös :D

Nyt mulla on blondit ja alla sinistä ja vaaleenpunasta, haaleena tosin ku en oo enää jaksanu värjätä. Juurikasvu onn hirmunen. Aattelin että lopetan blondaamisen kokonaan en enää laita ees tyveen. Tummanruskee on siis oma väri mikä puskee. Sit en tiiä mitä tekisin hiuksille ku max 4kk kestän yhtä samaa väriä ja siis joka kuukaus pari kertaa oon vetäny jtn pinkkiä ja sinistä hiuksiin. Että liekkö raaskin antaa blondien kasvaa pois :D

ViestiLähetetty: To Joulu 03, 2015 2:02 pm 
Poissa
Pulkka
Pulkka

Täältä löytyy yksi mystinen hiushippi! Syksyllä koulun alkaessa päätin, etten enää leikkaa tai harjaa hiuksiani ollenkaan. Nyt on takaraivo muodostunut lockseiksi ja etuhiukset alkaa olla naaman edessä melko epämukavasti. Muutenkin pituutta on tullut lisää melko paljon. Tavoitteena tässä projektissa on, että 1,5 vuoden päästä meiksillä olisi jonkin sortin "rastatukka". Pesu tapahtuu tällä hetkellä tervashampoolla, välillä kananmunalla tai palasaippualla sen mukaan, mitä sattuu olemaan tarjolla. Värjäämisen puolestaan hoidan hennalla.

ViestiLähetetty: Ti Joulu 15, 2015 6:11 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Mä alan harkita vakavasti sellaista pitkähkön, "messyn" polkkatukan leikkauttamista. Hoidin ja kasvatin mun hiuksia kauheella vaivalla useita vuosia, ja se alkoi tuottaa tulosta ja mun luonnostaan ohuet hiukset näyttivät edes vähän paksummilta. Mutta sitten tosiaan lopetin e-pillerit, ja hiuksista tippui valehtelematta puolet pois. :roll: Kaipaisin vähän ryhtiä ja muotoa omaan reuhkaan.

ViestiLähetetty: Ti Joulu 15, 2015 6:22 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Itse olin tänään vähän päivittelemässä omaa reuhkaani ja nyt leikattiin V-päätteinen kerrostettu "Rachel-tukka". Tykkään aivan älyttömästi! Kampaajani on kyllä oikea nero, kun tuntuu aina ymmärtävän mitä tarkoitan ja millaista lookkia toivon. Vaaleat vanhat raidatkin oikein hyppäävät silmiin tästä uudesta kevennetystä mallistani. <3

ViestiLähetetty: Ti Joulu 15, 2015 9:17 pm 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Lainaa:
Mä alan harkita vakavasti sellaista pitkähkön, "messyn" polkkatukan leikkauttamista. Hoidin ja kasvatin mun hiuksia kauheella vaivalla useita vuosia, ja se alkoi tuottaa tulosta ja mun luonnostaan ohuet hiukset näyttivät edes vähän paksummilta. Mutta sitten tosiaan lopetin e-pillerit, ja hiuksista tippui valehtelematta puolet pois. :roll: Kaipaisin vähän ryhtiä ja muotoa omaan reuhkaan.
Millä hoidit? Oma hiukseni on luonnostaan kunnon hiirenhäntä, eikä superkosteuttamisesat huolimatta ja kaikenmaailman varjelusta riippumatta suostu millään kasvamaan pituutta, vaan saavutettuaan arviolta vaaksan pituuden hius vain... lakkaa olemasta:D Tämä on ärsyttävää, koska olen aina halunnut pitkän tukan, ja vaikka sen toki näppärästi halo-pidennyksellä saavutankin, oliisi kiva jos oma tukka edes... yrittäisi!

ViestiLähetetty: Ke Joulu 16, 2015 8:23 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

^ Vedä syvään henkeä, koska tässä tulee piiiitkä lista: Ostin Tangle Teezerin, jotta hiusharja ei enää repisi tukkaa. Vaihdoin metalliosaiset ponnarit metalliosattomiin ja myöhemmin niihin puhelinlankaponnareihin, jotta ne metalliosatkaan ei repisi tukkaa. Vaihdoin hiustenhoitotuotteet normikosmetiikasta pääosin luonnonkosmetiikkaan (Faith in Naturen hoitoaineet on ainakin hyviä). Suojaan hiukset kookosöljyllä ennen juurikasvun vaalentamista. Teen öljyhoitoja pääosin kookosöljyllä, ja pidän sitä öljyä monta tuntia päässä. Vähensin hiusten lämpökäsittelyä radikaalisti, ja vaihdoin esimerkiksi lämpökihartamisen yöksi laitettaviin letteihin ja muihin kiharrusviritelmiin (YouTubesta löytyy ihan hulluna erilaisia tapoja hakusanalla heatless curls/waves, täytyy vain jaksaa kokeilla mitkä on omaan tukkaan toimivia keinoja). Suihkussa hieron shampoon vain päänahkaan, en latvoihin ettei ne kuivu. Pesen ylipäätään hiukset vaan kaks kertaa viikossa, jos alkaa ennen pesupäivää pahasti rasvoittumaan käytän Lushin kuivashampoota.

Huh, tulikohan tohon kaikki?

ViestiLähetetty: Ke Joulu 16, 2015 8:29 pm 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Lainaa:
^ Vedä syvään henkeä, koska tässä tulee piiiitkä lista: Ostin Tangle Teezerin, jotta hiusharja ei enää repisi tukkaa. Vaihdoin metalliosaiset ponnarit metalliosattomiin ja myöhemmin niihin puhelinlankaponnareihin, jotta ne metalliosatkaan ei repisi tukkaa. Vaihdoin hiustenhoitotuotteet normikosmetiikasta pääosin luonnonkosmetiikkaan (Faith in Naturen hoitoaineet on ainakin hyviä). Suojaan hiukset kookosöljyllä ennen juurikasvun vaalentamista. Teen öljyhoitoja pääosin kookosöljyllä, ja pidän sitä öljyä monta tuntia päässä. Vähensin hiusten lämpökäsittelyä radikaalisti, ja vaihdoin esimerkiksi lämpökihartamisen yöksi laitettaviin letteihin ja muihin kiharrusviritelmiin (YouTubesta löytyy ihan hulluna erilaisia tapoja hakusanalla heatless curls/waves, täytyy vain jaksaa kokeilla mitkä on omaan tukkaan toimivia keinoja). Suihkussa hieron shampoon vain päänahkaan, en latvoihin ettei ne kuivu. Pesen ylipäätään hiukset vaan kaks kertaa viikossa, jos alkaa ennen pesupäivää pahasti rasvoittumaan käytän Lushin kuivashampoota.

Huh, tulikohan tohon kaikki?
Kiitettävä lista. Mtä itse on tähän asti tehny?
- Harjannut luonnonharjalla, joka ei revi tukkaa
- En käytä ponnareita ollenkaan
- Kokeilin kookosöljyä - se ei lähtenyt kirveelläkään hiuksista, ennenkuin pesin Fairyllä
- En ole koskaan kihartanut hiuksiania, ainoastaan suoristan ne n. 2 kertaa viikossa lämpösuojan kanssa, se kestää noin minuutin
- Pesen hiukset sen kaksi kertaa viikossa.
- Kun pesen hiukseni luonnonshampoilla (kokeiltu), ne seisovat ihan pystyssä, ja näytän kajahtaneelta, ja ovat niin rutisevan kuivat, että pelkään niiden syttyvän liekkeihin:D
- Syönyt kaikki mahdolliset vitamiinit ja hivenaineet ja poppakonstit läpi...:D
Eli, etsintä jatkuu! Kyllä se vielä löytyy, ja jos ei löydy, onneksi hiukset kasvavat edes tämän verran kuin nykyisin ^^

ViestiLähetetty: Ke Joulu 16, 2015 8:40 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Ah voi ei, luonnonmukasissa hiustenhoitotuotteissa on kyllä ihan hurjasti eroja. Osalla ei saa tukkaa puhtaaksi sit millään eikä mitään hoitotehoja, osa taas on parasta ikinä. Juurikasvu.orgin foorumilta ainakin löytyy tosi kattavasti kokemuksia eri luonnonmukasten hiustenhoitotuotteiden tehoista.

Mä luulen kans et ihan geenit tulee siinä vaiheessa vastaan, jos haluisin kasvattaa hiukset rintojen alapuolelle. Ei vaan kasva, höh. Jos nyt sais tukkaan edes sen entisen paksuuden takaisin, olisin onnellinen. XD

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 80 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+03:00