Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on To Loka 17, 2019 6:00 am

Kaikki ajat ovat UTC+03:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

Mitä uutta?
∙ 24.2. Prosilver tyyli on jälleen käytössä. Muokkaamaton, mutta toimii mobiilina.
∙ 28.1. Radolan mobiiliversio käytettävissä Tapatalkilla (iOS/Android).
∙ 26.1. uudistuksia foorumin rakenteeseen.
∙ 23.1. uudet, talviset sesonkitittelit.

Kuva

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 80 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 5 6 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Hiukset
ViestiLähetetty: La Syys 19, 2015 12:41 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Yleistä keskustelua hiusten hoitamisesta, pesemisestä, muotoilemisesta, värjäämisestä, leikkaamisesta ja kaikesta muusta, mitä hiuksille voikaan tehdä.

P.S. Jos kaipaatte hiusalan opiskelijan mielipidettä johonkin niin nykäiskää allekirjoittanutta hihasta, mutta pidetään kuitenkin keskustelu keskusteluna eikä päästetä tätä lipsahtamaan Q&A-session puolelle.

Viestin otsikko: Re: Hiukset
ViestiLähetetty: La Syys 19, 2015 1:58 pm 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Ihanaa, saa valittaa hiuksistaan! Miun oma rotanhäntä on jotain niin surullista. Se ei kasva, vaikka yrittäisi mitä (kokeiltu kaikenmaailman erikoisshampoot, liuokset, vitamiinit, priorinit), vaikka kuinka hoivaisi. Se kasvaa nippa nappa vaaksan pituiseksi, ja väsähtää sitten. Ja sitä irtohiuten määrää... kaveri juuri totesi, että kun olen rötköttänyt hänen sohvallaan, näyttää kuin siinä olisi käynyt lammas, kun puoli sohvaa on vaalean kiharan karvan peitossa:D
Ja se on kaiken lisäksi vielä ohut kuin mikäki, poninhäntä on valehtelematta hätinä sormen paksuinen. Ark! Sitten se on vielä luonnonkihara, eli epäsiisti, töröttäen jokaiseen pääilmansuuntaan ja välillä myös väli-ilman suuntiin. Se on maailman kuivin, ja siinä on ehkä maailman vahvin punapigmentti, ja argh!
Mutta, se on minun, eikä se kiroamalla tästä parane:) Joten parhaani mukaan paijaan sitä kosteuttavilla tuotteilla, ja halutessani kunnon letin (niin, tätä tukkaa ei voi edes letittää kun e on niin "kerrostettu" luonnostaan), heitän hiusproteesit päähäni, ja hyvä tulee... Räpellettyäni monta vuotta epämukavien klipsipidennysten kanssa (ja minähän en ihan dyykkarin sydämen periaatteesta käytä satoja euroja kiinteisiin), löysin vihdoin halo/flip on pidennykset, leikkelin klipsit irti ja ompelin tilalle siimaa, ja tsädää, nyt pidennysten laitto kestää sellaiset 2 minuuttia ^^ Tosin, pidennykset päässä hiuksia ei saa kiinni, mutta ei se haittaa. Olen iloinen siitä, että niiden avulla voin saada pitkät hiukset, joita olen aina ihaillut, koska ilman niitä se ei yksinkertaisesti ole mahdollista.

ViestiLähetetty: La Syys 19, 2015 2:29 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Radolla riittääkin sitten "ongelmia" hiusten parissa. :D Mutta hyvä, jos on löytynyt sopivat pidennykset edes! Ne tuo vähän helpotusta, jos omia hiuksia ei vain yksinkertaisesti saa sellaiseksi kuin tahtoisi.

Mä kävin taas vaihteeksi toteamassa kampaajalla, miten niiden on lähes poikkeuksetta mahdotonta leikata sen verran kuin pyytää. Näytin ihan käsilläni, minkä verran tahdon leikattavan pois, mutta lähti varmaan 5 senttiä liikaa. Nyt tuskailen, miten ikinä saan nämä kivoiksi! Tarkoitus olikin lyhentää kyllä pitkistä, koska pituutta oli aivan liian paljon, mutta en mä ihan näin pätkiä ois tahtonut. Nyt hiukset on siis olkapäiden yläpuolelle, ennen oli johonkin rinnuksille asti eli reilusti yli olkapäiden.

Mulla onneksi tukka kasvaa aika nopeaa, mikä tosin etuhiuksien kanssa ei ole niin kiva juttu. Värjännyt en ole enää aikoihin, koska kasvatin oman värin takaisin pari vuotta sitten ja se olikin muuttunut kamalasta maantienharmaasta kauniin kultaisen ruskeaksi. :D

ViestiLähetetty: La Syys 19, 2015 4:04 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Munkin pitäisi ilmeisesti käydä pitkästä aikaa kampaajalla, äiti tuossa jokunen aika sitten tokaisi ystävällisesti "näytät ihan metsäläiseltä ton tukkas kanssa" kun ei oltu nähty vähän pidempään aikaan. :D Olisi kyllä kiva keksiä päähän jotain uutta, mutta kun en millään raaskisi leikata sitä kovin rankalla kädellä nyt kun siinä on vihdoin aika kivasti pituutta, ja värjätäkkään en halua kun pidän omasta luonnollisesta väristäni. Senverran hurjaksi heittäydyin ihan vahingossa, että kasvattelen mun iänikuista otsatukkaa pois (koska en osannut päättää minkä malliseksi sen leikkaisin ja se pääsi karkaamaan niin käsistä, että siirryin suoraan kasvattamaan sitäkin).

Ja tälleen tikkusuorahiuksisena mun on vaikea käsittää, miten joku ei pidä luonnonkiharoistaan. :D Tää kuontalo on kuin lasia, ja vaikka oon sortunut ostamaan ties mitä rautaa ja sauvaa niin en vaan saa näitä itse kivoille kiharoille sitten millään, vaan ne valahtaa aina liian auki ennen kun oon käynyt koko päätä edes läpi, vaikka ois mitä suojaa ja muotoilutuotetta tukassa. Mur.

I think I'm fallin' asleep
But then all that it means is I'll always be dreaming of you

ViestiLähetetty: La Syys 19, 2015 4:11 pm 
Poissa
Iso Paha Moderaattori
Iso Paha Moderaattori

Rado, meidän hiukset on ilmeisesti sukua :D Terveisin toinen rotanhäntä josta lähtee karvaa enemmän kuin laki sallii. Nyyh. Syön biotiinia ja ostaisin jotain Priorineja ja muita jos mulla olis varaa, mutta toistaiseksi ei onnistu. Suoristusrautaa käytän liikaa, mutta kotipäivinä en tee letille muuta kuin harjaan. Pesu kerran viikossa, sen useammin ei tarvitse.

En tiiä mitä tälle linnunpesälle tekis. Yritän kasvattaa, koska viime vuonna multa jostain syystä putos noin 90% tukasta pois, mukaan lukien ainakin 10 cm pituudesta... En oo värjännyt juuriakaan, öö, toukokuun jälkeen :D Ennen ylppäreitä viimeksi. Sen jälkeen vaan aina tarvittaessa pinkkiä color maskia + hoitsikkaa muhimaan ja menoks. Nyt tekis mieli kokeilla turkoosia. En tiiä. En uskalla enää mennä kampaajalle koska ne haluaa aina kyniä mut :( Tiedän että on huonokuntoista ja yhyy mutta olkoon, mulle ei sovi lyhyt tukka vaikka mitä tekis.

Nyyh.

ViestiLähetetty: La Syys 19, 2015 10:40 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Mulla päinvastainen kriiseily, tukka kasvaa liikaa:D(geenit\m/). About vuodessa on taas jonnekin lapaluihin asti yltävä letti, äh. Noo kaipa sitä jossain vaiheessa jaksaisi parturiin mennä vähän leikkelemään latvoja veks ainakin.

ava c mortgraphics

ViestiLähetetty: Su Syys 20, 2015 12:12 am 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Mulla kans "liian" tukan ongelma : D En tiedä mitä tapahtui, kun teini(mmässä) iässä se oli ohut kuin mikä ja nyt kampaaja sanoo, että ei oo kellään asiakkaallaan nähnyt tällaista hiuslaatua. Paksuuden lisäks se reagoi ainakin vielä jokin aika sit hiusväriin kuumenemalla ja kuulemma se oli vihertäväkin : D Jännä silleen että meillä on äidin kanssa samat hiustuotteet ja ruokavalio, mut sillä ei reagoi tukka samalla tavalla.

Pitäis kyllä taas värjätä kun juurikasvua pukkaa. Ja varmaan leikata vähän, oon niin tyytyväinen tähän pitkään polkkaan et alkaa heti ahdistaa kun hiukset karkaa olkapäiden alapuolelle. Se mua vaan ärsyttää kun en tiedä mitä tälle tekisin muuten, kun inhoan näitä latvoja - tukka on niin raskas jotenkin et se on pään yläosassa ihan litassa (korostaa jotenkin ikävästi otsaa?) ja sit latvoissa levii villisti. Oon leikitellyt ajatuksella et leikkaisin taas otsatukan niin huomio ei kiinnittyis siihen jakaukseen ja otsaan, mut joka ikinen jolle oon pohtinut tätä on tyrmänny ajatuksen täysin : D

ViestiLähetetty: Su Syys 20, 2015 9:06 am 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Lainaa:
Paksuuden lisäks se reagoi ainakin vielä jokin aika sit hiusväriin kuumenemalla ja kuulemma se oli vihertäväkin : D
Kuulostaa siltä, että hiuksiin on kertynyt metalleja. Onko tää kenties alkanut sillä välin, kun olit ulkomailla?

ViestiLähetetty: Su Syys 20, 2015 5:25 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Tällä hetkellä omat hiukset on sellaset punasesta oranssiin kulahtanu. Juurikasvuu on alkanu tulla, pitäs kai koht värjää taas.. Jonkinlainen vihree houkuttais, mut en kyl tiiä löytyyks sitä kampaamoista, ei oikee oma värjäys innosta jostain syyst. Luonnollinen väri (tummanruskee) ei kyl yhtää sovi mulle enää, punanen ja varsinki oranssi tuntuu enemmän omalta. Oon kai henkisesti ginger ;D

ViestiLähetetty: Su Syys 20, 2015 5:56 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Lainaa:
Lainaa:
Paksuuden lisäks se reagoi ainakin vielä jokin aika sit hiusväriin kuumenemalla ja kuulemma se oli vihertäväkin : D
Kuulostaa siltä, että hiuksiin on kertynyt metalleja. Onko tää kenties alkanut sillä välin, kun olit ulkomailla?
Se oli joskus muutama vuosi sitten. Nyt en oo muutamaan kampaajakäyntiin tuntenu mitään, mut muistaakseni kampaaja on vaihtanu käyttämiään värejä kans : D Eli ehkä siinä edellisessä oli jotain mikä aiheutti tommosen reaktion? En kyl millään muista mitä ne edelliset ja nykyiset värit on.

ViestiLähetetty: Ma Syys 21, 2015 6:10 pm 
Poissa
Lumihiutale
Lumihiutale

---

Viimeksi muokannut Grimirr, Su Maalis 04, 2018 2:55 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ViestiLähetetty: La Syys 26, 2015 1:39 am 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Unohduin pesemään suihkua hoitsikka päässä (teen sitä usein, kaikista helpointa pestä suihkukaappi on tehdä se silloin kun olet itse suihkussa), lopputulos: näytin ihan ajokoiralta:D Totta vie superkosteuttava hoitsikka kosteuttaa hyvin, kun sen pitää hiuksissa sen 15 min. No, ompahan kosteutettu tukka JA puhdas suihku ^^

ViestiLähetetty: La Syys 26, 2015 6:34 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Värjäsin pääni toista kertaa hennalla, jee! Värjäysväli oli parisen kuukautta, kiltisti haalistui ilman juurikasvua se ensimmäinen.
Tätä ennen leikkasin vanhan punaisen tukan poikatukkapituuteen ja kasvatin oman värini takaisin normaalimittaansa, eli ei hirveästi tapahtumia tukkarintamalla viime vuosina :D

ViestiLähetetty: Ke Syys 30, 2015 9:11 am 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Kaveri takutti hiukseni, kun olin 17. Siitä on nyt 7 vuotta, ja samat pötköt roikkuu vieläkin päässä. :) Kaivelin vanhoja kuvia, ja vaikka niitä olikin aika vähän, niin sain koottua pienen... kuvasarjan.

Kuva
Pörröiset vauvatakut :3

Kuva
Takut tiivistyy, pituus lyhenee~ En siis leikannut tukkaa, vaan siinä on sama efekti kuin hiusten letittämisessä. Eli kun letistä tulee lyhyempi kuin hiukset normaalisti on, sama homma.

Kuva
Kuva
Alkavat pikkuhiljaa näyttää jo ihan järkeviltä takuilta :D

Kuva
Tukka alkaa viimeinkin kasvaa pituutta ^^

Kuva
Takut on aika pitkät, mutta ovat ohentuneet ihan hirveästi. Toivottavasti eivät ohene enää, ovat katkeilleet jo ;_; Toki haaveilin alusta asti ohuista takuista, että siihen nähden nämä on just täydelliset. Kunhan eivät vaan katkeile lisää.

Värjäsin kans punaiseksi, tällä hetkellä on aika eeppinen juurikasvu. Hiusvärit on kalliita. Takuissa pysyy sentään väri hyvänä tosi kauan! Ei paljoakaan haalistu kuukaudessa. Mutta juurista lähtee väri lätkimään niiiin nopeasti :< Vaan enpä tiiä jaksaako näitä enää värjätä, kun se on niin hiton iso prosessi ja kestää juurista hyvänä niin vähän aikaa.

Mutta minä <3 minun hiukset 4ever ♥ Suorat hiukset eivät sopineet miulle ollenkaan, nimittäin hiuslaatuni on tosi karkeaa ja ohutta, kuin jotain hiton kuivaa heinää. Ja rasvoittuvaa, minkä peseminen nyt ei ainakaan auttanut yhtään hiusten huonokuntoisuuteen.... Hyvältä ne näyttivät vain, jos ne oli pesty n. 6h sisään, tai jos niihin sai jotain ilmavuutta jotenkin, muuten ne vaan roikkuivat ällösti päätä myöten. Sitten kun takutti tukan... se pörröisyys! Ilmavuus! ahhh <3 Toki nytkin on etuhiukset suoraa hiusta vielä, ja sitä pitääkin pestä aika usein, mutta emt. En oikein jaksa pitää itestäni huolta, niin oon vähentänyt sen pesemistä, eikä se välttämättä näytä enää ihan niin rasvaiselta ällöpyllytukalta kuin tieninä.

ViestiLähetetty: Ke Syys 30, 2015 12:20 pm 
Poissa
Karvalakki
Karvalakki

Mää värjään tyvikasvua Coldwellin soft colorilla, sävy 6A. Hiushistoriani pääpiirteissään siis siinä, että joskus 2009-2011 värjäsin ite tukkaani, lähinnä sillä XXL Live colorilla tumman violetiks. Kyllästyin siihen, että parin viikon jälkeen se ei näyttäny enää violetilta, vaan kulahti sellaseks punaruskeeks, ja menin sitten äitin suosittelemalle, sen kampaajan kanssa samassa kampaamossa työskennelleelle kampaajalle. Sen kanssa alettiin sillon joskus 2011 tai 2012 työstää tästä taas oikeen kuontalon väristä, mutta se ei ollukaan ihan helppo juttu sen punasen pigmentin takia.

Monia vaiheita on käyty läpi, samainen kampaaja on ehtiny perustaa oman yrityksen ja muuttaa kaks kertaa aina vaan isompiin ja hienompiin tiloihin. Nää vuodet se on värjänny mun tukkaa Elumen-värillä, josta osaan kertoa sen verran, että se tarttuu hiukseen jotenkin sähkömagneettisesti, ei samalla tavalla ku normaalit kestovärit. Mun tukka on koko ajan pysyny tosi hyvässä kunnossa, vaikka tätä on värjätty enemmän tai vähemmän aktiivisesti.

Nyt on värjäysväli tosin vähentyny, kun muutin 160 km päähän entisestä kotikaupungistani, enkä oo enää opiskelija (alennus kun oli -20%, yliopistoaikaa odotellessa...). Kallista lystiähän tuo on, tosin kannattavaa, kun saa hyvän näkösen kuontalon pitkäks aikaa. Me laitettiin mulle monta kertaa alimmat hiukset sinisiks ja siitä sitten kerroksittain häivyttäen vaaleempaa, ja päällikerros tukkani oman ruskean sävyllä. Tuli aina tosi hieno lopputulos, ilman näkyvää tyvikasvua, mutta kuitenkin tummempana, kuin oma sävyni.

Tuo väri vielä huomioi kaikki edelliset värjäyskerrat, joten täällä latvoissa näkyy vieläkin monta vuotta sitten laitetut vaaleat raidat, ja tosiaan se sininen, vaikka viimeks laitettiin koko pää samalla ruskeella. Ainoostaan tyvikasvu on se, mitä värjään piiloon, ja se onnistuu tosi hyvin sillä sävyttävällä hoitoaineella, mistä viestin alussa mainitsin. Kestää muutaman pesukerran, samasta purkista oon värjänny jo neljä tai viis kertaa ja vielä riittää. Siitä tulee sellanen kylmä, sinertävä sävy, sitä minkä oon hiuksissani halunnu pitää (koska vihaan sitä punasta pigmenttiä yli kaiken, koko ajan ollu tavotteena kylmä ruskea).

Voi kun järjestyis vapaapäiväjuttuja loppuvuodelle vielä sillein, että pääsisin käymään vielä tän vuoden puolella kampaajalla.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 80 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 5 6 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+03:00