Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on Pe Huhti 03, 2020 8:21 pm

Kaikki ajat ovat UTC+03:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

Mitä uutta?
∙ 24.2. Prosilver tyyli on jälleen käytössä. Muokkaamaton, mutta toimii mobiilina.
∙ 28.1. Radolan mobiiliversio käytettävissä Tapatalkilla (iOS/Android).
∙ 26.1. uudistuksia foorumin rakenteeseen.
∙ 23.1. uudet, talviset sesonkitittelit.

Kuva

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 99 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 7 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Lemmikit
ViestiLähetetty: Ma Marras 16, 2015 4:53 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Voi ei! :< Toivottavasti marsusi paranisi pian! En usko, että marsusi vihaa sua, on kuitenki tärkeetä pitää se nesteytettynä. Ja marsullesi on tärkeää, että sillä on tuttu ja turvallinen ihminen lähellä. Tsemppiä sinne! :)

Se on kyllä kamalaa, kun oma lemmikki on kipeänä. Tulee itelle niin voimaton olo.

ViestiLähetetty: Ti Marras 17, 2015 6:31 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Ei se tosta enää paremmaks tuu. On vain mennyt huonommaksi. Soitin sinne eläinlääkärille, ja Oskari pääsee lepäämään myöhemmin tänäiltana. Jahka faija tulee hakemaan. En viitsi mennä noin huonokuntoisen marsun kanssa julkisilla + kävellen, ku sinne eläinlääkärille pääsee muutenkin vähän huonosti meiltä. Enkä mä oikein haluis taksiakaan tilaa, ku pelkkä eutanasiakin maksaa aika paljon ja faija onneks sano olevansa tunnin sisään hakemassa mua (ja eläinlääkärikulut on jo nyt kasvattanut mun normikuukausikulutusta huomattavasti + toi toinen tarttee lajitoverin seuraa eli pitäs lähipäivinä ostaa toinen marsu = en haluis syytää rahaa vielä taksillekin).

On tää niin hirveetä :'( Oon aiemminkin joutunut pääsemään yli lemmikin kuolemasta, mutta en oo ennen joutunut viemään lopetettavaks.

IAE YEBAI BARBARETHY IEY APRON-GNYPH BRINTATENOPHRI
HEA GARHRE BALMENTHRE MENEBARIAKHEGH IA KHEKH
BRIN-SKALMA ARYNSARBA MESEGHRIPH NIPTYMIKH
MAORKHARAM. O, LAANKHEKH OMPH BRIMBAINYIOTH
SENGEBAI GHOYGHE LAIKHAM ARMIOYTH.

ViestiLähetetty: Ti Marras 17, 2015 6:57 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Otan osaa Larjus! Ite jouduin viemään toissakesänä seitsemänvuotiaan Totti-koirani lopetettavaksi. Oli kamalaa, mutta tavallaan tuntui oikealta ja tavallaan kallisarvoiselta olla rakkaan vieressä viimeiset hetket... Voimia<3

Tai Simsistä kiinnostuneille: https://suoturve.net/korpi

ViestiLähetetty: Ti Marras 17, 2015 7:03 pm 
Poissa
Pulkka
Pulkka

Voi ei Larjus :( Voimia ja haleja sulle.

ViestiLähetetty: Ti Marras 17, 2015 8:21 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Eipä pikkuinen ehtinyt edes eläinlääkäriin asti. Se nukkui pois automatkan aikana :'( No, enää sen ei tarvitse kärsiä.

Nyt tosin sit säälittää toi toinen. Raukka on ihan hukassa, kun on yksin (onneks se on sentään terve). Täytyy yrittää etsiä sille pian seuraa.

ViestiLähetetty: Ti Marras 17, 2015 10:16 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

^Hui kamala, voimahaleja sinne :( Lemmikin menettäminen ei ole koskaan helppoa, saati sitten jos pitää kantaa huolta elossa olevista lemmikeistä ja heidän ystävätarpeesta. :(

ava by chihuli

ViestiLähetetty: Ke Marras 18, 2015 8:50 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Kiitos, kyllä tää tästä. Itse asiassa Julius sai tänään illalla jo kaverin. Vanhempani ostivat sille seuraksi pikkuruisen Viljamin (veljeni nimesi sen :D en pannut vastaan). Se on nyt 7-viikkoinen marsuvauva. Crestillinen sileäkarvainen (eli sillä on otsassa rusetti/töyhtö), väriltään d.e. white california mustilla kuvioilla (eli tummasilmäinen valkoinen, mutta kuononpää, korvat ja jalat on tummat). Tai ainakin oletan, että sen markkeeraus on musta. Oon vielä huono sanoo mitään ku se on niin pieni (merkit voi tummeta), en oo sitä kauheesti vielä käsitellyt ja tutkaillut (annan sen nyt tutustua Juliuksen kaa) enkä oo muutenkaan mikään marsuväriekspertti.
Joka tapauksessa aivan ihana pieni. Juliuskin ottanut sen hyvin vastaan. Tuolla koko ajan nuuskimassa toisiaan.

Joillekin vois olla kauheeta ottaa uutta marsua näin pian yhden kuoleman jälkeen, mutta ainakin mua ton pienen seuraaminen on piristänyt huomattavasti (ja helpottaa ikävää). Ja Julius tässä oli totta kai etusijalla, oli kurjaa kattoa sitä yksin jo ton yhdenkin päivän ajan. Nyt se on heti paljon pirteemmän oloinen.

// Tässä vielä kuva meidän juniorista:
Kuva
Viljami 7 weeks by Laura, on Flickr

ViestiLähetetty: To Marras 19, 2015 11:24 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Voi että kun Viljami on suloinen! Kiva että uusi kaveri otettiin hyvin vastaan. Osanotot kyllä myös, lemmikin kuolema on aina kamalaa. :/

ViestiLähetetty: Pe Marras 20, 2015 1:36 pm 
Poissa
Karvalakki
Karvalakki

Pahinta on se luopuminen, mutta niin se vaan menee, että kun ottaa lemmikin, täytyy jo valmiiks asennoitua siihen että ei se montaa vuotta elä. Täytyy vaan osata nauttia siitä ajasta, mitä ne on meijän kanssa ja saada mahollisimman paljon hyviä muistoja!

Meille tuli eilen kaks uutta rottavauvaa vanhojen poikien kaveriks. Haluttiin ottaa lisää rottia tässä vaiheessa juuri sen takia, että kun toinen vanhoista kuolee (ikää nyt 1 v 3 kk, rottien keski-ikä se 1,5 v - 2 v) ja toinen tarvii heti kaverin sen tilalle, ei sitten tuntuis siltä että se kuollut korvataan uusilla rotilla. Noitten yhdistäminen onnistui erittäin hyvin, mulla oli syke varmaan 200 kun laitettiin uudet vanhojen kanssa sängylle. Vähän aikaa ne siinä ihmetteli ja haisteli ja halusivat sitten heti takasin häkkiin, rottaparat kun herätettiin päiväunilta. Illalla ja tänään aamulla on ollu ilmassa selvää paikan näyttämistä, toinen isoista varsinki pomottaa aika paljon. Yöllä oli kuitenki hiljasta.

On ne pieniä rääpäleitä! Isot painaa n. 600 g ja nuo vähän reilu 100 g. Hirmu pieniä ja hentosia ja todella rohkeita tapauksia, kädelle uskalletaan tulla ja isompia kavereita ihmetelllä. Toinen merkkas mamman jo heti tänään <3

ViestiLähetetty: Ti Joulu 08, 2015 3:24 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

elokuussa, eli ei kovinkaan kauaa sitten jouduin hyvästelemään lapsuudenystäväni rambon. rambo oli sekarotuinen koira, jonka me pelastimme lopetusuhan alta n. 12 vuotta sitten. rambo oli kaikenkaikkiaan kovan onnen koira ja jalkapallon kokoiseksi pamahtanut syöpä vatsassa sai vanhempani tekemään sen päätöksen, joka olisi pitänyt tehdä jo paljon aiemmin. rambo lepää nyt sellaisella alueella, josta on meidän perheeseen haetaan kuusi joka jouluksi.

en ole päässyt yli rambon menettämisestä, enkä varmasti pitkään aikaan pääsekään. tuskaa ei helpota se, että myös lapsuudessani hankittu kissa pääsee tänään viimeiselle matkalleen. tinka oli aina mun kissa ja mä olin aina sen ihminen. vielä monta vuotta sen jälkeen, kun olin muuttanut pois kotoa, se kävi maukumassa mun entisen huoneen oven takana ja etsi mua. viime viikolla mietin, miten kiva tinkaa olisi pitää sylissä. enkä pääse enää ikinä pitämään sitä sylissä, en pääse silittämään sitä.

sattuu.

levätkää rauhassa, rakkaat ystäväni ♥

ViestiLähetetty: Ti Joulu 08, 2015 3:36 pm 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

ZenZkun rotat, oi miten suloisia! Miul on pitkään ollut rottakuume, mutta ainakin toistaiseksi mennään rotatta...

ViestiLähetetty: Ke Joulu 30, 2015 5:38 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Mulla on kaks marsua nimeltä Mimmi ja Blondi ja kani nimeltä Roosa. Ehkä laitan jonkun niistä profiili kuvaksi jos osaan/pystyn/jos se on mahdollista

EDIT: Larjus voimia sulle ja muuten toi sun marsu on aivan ihana <3

ViestiLähetetty: Ti Tammi 12, 2016 4:46 pm 
Poissa
Lumihiutale
Lumihiutale

---

Viimeksi muokannut Grimirr, Su Maalis 04, 2018 3:35 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ViestiLähetetty: La Tammi 16, 2016 7:34 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Aww tänään lähetetty meiliä yhdestä tosi suloisesta 5kk ikäisestä kollista, jonka haluaisin ehkä adoptoida. Mulla on alusta asti ollut tärkeetä, että antaisin kodin ns "adoptoimalla" lemmikin =) toivottavasti kisun luovuttamisen suhteen oltaisiin myötämielisiä.

ViestiLähetetty: Su Tammi 17, 2016 11:48 am 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Itse saattelin liki 13-vuotiaan seropityttömme koirientaivaaseen viikko sitten. Kamalan tyhjää ja ankeaa ilman koiraa. Hirveä ikävä on ja "uusi elämä" tuntuu niin oudolle, kun puolet elämässä mukana olleista rutiineista on yhtäkkiä poissa. Kelloa tulee edelleen vilkuiltua ja tiettyinä aikoina ajattelen aina, että koira ulos. Vaan eipä viedäkään. :( Koira tuhkattiin ja uurna on kotona.

Kuitenkin, koiran on nyt parempi olla. Johan viimeiset kaksi vuotta olikin melkoista stressaamista sen terveyden kanssa, mutta oireettomaksi saatiin ja elämä jatkui mielekkäänä. Nyt meni polvi niin, että sen olisi voinut korjata vain leikkaus, mikä ei ollut enää vaihtoehto. Sinällään helpottaa itselläkin, vaikka ikävä on suuri, niin saa itsekin mielenrauhaa kun ei tunnu enää väärältä. Aikoinaan kun päätin, että jos koira saa hyvän elämän vain kipulääkkeillä, niin siihen en sitten ryhdy. Mutta toisin kävi...

Olen yli kolme vuotta suunnitellut ja haaveillut amerikanakitan ottamista, ja nyt tämäkin haave on mahdollista toteuttaa. Kenties kesä-syksy -välillä pääsee taas koirailemaan.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 99 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 7 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+03:00