Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on Ma Huhti 06, 2020 5:39 am

Kaikki ajat ovat UTC+03:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

Mitä uutta?
∙ 24.2. Prosilver tyyli on jälleen käytössä. Muokkaamaton, mutta toimii mobiilina.
∙ 28.1. Radolan mobiiliversio käytettävissä Tapatalkilla (iOS/Android).
∙ 26.1. uudistuksia foorumin rakenteeseen.
∙ 23.1. uudet, talviset sesonkitittelit.

Kuva

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 99 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 57 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Lemmikit
ViestiLähetetty: La Loka 03, 2015 8:40 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Lainaa:
Saanen esitellä Herrasgerbiilimme: Vilho, Asko ja Unto
Voi apua kun on söpöjä! Eikö ne lähde karkuun vai ovatko aitauksessa? Mä en jyrsijöistä mitään ymmärrä, mutta oon käsittänyt, että rotat ei ainakaan välttämättä lähde karkuun ulkonakaan. Onko gerbiilit samanlaisia? :D Tutulla vaan oli rottia ja ymmärsin, että kävi niiden kanssa jopa puistossa istumassa/piknikillä eivätkä otukset lähteneet kovin kauas :)

Kaverilla oli gerbiilejä kun olin ala-asteella, tykkäsin niistä kyllä kovin ja halusin itsekin, mutta porukat ei suostunu :D

ViestiLähetetty: Su Loka 04, 2015 1:34 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Lainaa:
Lainaa:
Voi apua kun on söpöjä! Eikö ne lähde karkuun vai ovatko aitauksessa? Mä en jyrsijöistä mitään ymmärrä, mutta oon käsittänyt, että rotat ei ainakaan välttämättä lähde karkuun ulkonakaan. Onko gerbiilit samanlaisia? :D Tutulla vaan oli rottia ja ymmärsin, että kävi niiden kanssa jopa puistossa istumassa/piknikillä eivätkä otukset lähteneet kovin kauas :)

Kaverilla oli gerbiilejä kun olin ala-asteella, tykkäsin niistä kyllä kovin ja halusin itsekin, mutta porukat ei suostunu :D
Voi kuule, noita kuvatessa pitäis melkeimpä olla toinen vahtimassa. Asko ja Unto lähtee lipettiin heti kun silmä välttää kuvatessa, Askoa olin hakemassa naapurin ruusupuskassa, olin muuten aika naarmuilla kun ei siinä kerennyt laittaa kenkiä jalkaan ja oli vaa yöshortsit ja toppi päällä. Sit Vilho taas on nii linssilude että se ei lähde mihinkään. Mutta kyllä näillä on pienempi aivokapasiteetti kuin rotilla.

ViestiLähetetty: Su Loka 04, 2015 2:39 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Lainaa:
Lainaa:
Lainaa:

Voi kuule, noita kuvatessa pitäis melkeimpä olla toinen vahtimassa. Asko ja Unto lähtee lipettiin heti kun silmä välttää kuvatessa, Askoa olin hakemassa naapurin ruusupuskassa, olin muuten aika naarmuilla kun ei siinä kerennyt laittaa kenkiä jalkaan ja oli vaa yöshortsit ja toppi päällä. Sit Vilho taas on nii linssilude että se ei lähde mihinkään. Mutta kyllä näillä on pienempi aivokapasiteetti kuin rotilla.
Hahhah voi kun ovat sitten höppäniä! :D Ja selkeästi omia persooniaan :)

ViestiLähetetty: Su Loka 04, 2015 4:28 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Lainaa:
Hahhah voi kun ovat sitten höppäniä! :D Ja selkeästi omia persooniaan :)
Joo! Aluksi noita kahta harmaata ei esimerkiksi meinannut erottaa toisistaan, mutta nyt toinen on vähän lihonut, toinen on hoikempi, ja toinen on rauhallinen ja toinen puree, hyppii, pomppii ja juoksee.

ViestiLähetetty: Ke Loka 07, 2015 5:43 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Täällä asustelee kaksi nelivuotiasta maatiaiskisua. Punainen kolli nimeltään Napoleon ja kilpparityty Cleopatra. Molemmat ovat hyvin ihmisrakkaita ja Napoleon varsinkin on oikea sylikissa. :3

Ihania vipeltäjiä teillä muilla!

ViestiLähetetty: Ma Loka 26, 2015 11:28 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Mulla on ihan armoton kissakuume ja noi teidän kissakuvat saa mut ihan hassuksi. Ihania kertakaikkiaan! En malts odottaa, että kun pääsen muuttamaan niin otan pienen kissan asumaan kaverikseni. Onko teillä vuokralla asuvilla ollut ongelmaa löytää kämppää juurikin kissan takia? Ja onko kisut tehnyt tuhoja asunnossa?

ViestiLähetetty: Ti Loka 27, 2015 8:32 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

^Ei se mulla ainakaan vaikeuttanut, kaupungin asunnossa asun. Laitoin hakemukseen vain tiedon, että kissojen kanssa asuntoa etsin :D Se kummempaa täällä ei ole kissat tuhonneet, kuin vessan oven listan :/ Sitä ne jostain syystä, varsinkin tää toinen, tykkää kynsillään raapia. Oikea raapimispuukin löytyy, mutta siinä listassa joku kiehtoo. Eipä siinä onneks mitään, korjaan sen sitten kun muutan pois täältä.. :D

ava by chihuli

ViestiLähetetty: To Loka 29, 2015 3:01 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Saturnus: Mun oli suhteellisen hankala löytää vuokrakämppää (kaksiota) kahden kissan kanssa. Toki riippuu vähän siitä, millaista asuntoa etsii. Kannattaa tosiaan mainita jo hakuvaiheessa lemmikeistä. Aika hyvin niistä yleensä kuitenkin pystyy neuvottelemaan. :)

Ensimmäisessä kämpässä kissat raapi lasikuitutapetin lähes kokonaan... Se oli niiden mielestä jotenkin tosi kivaa rapsuteltavaa, vaikka puukin löytyi. Tämän lisäksi ei juuri suurempia tuhoja ole ollut, joitain maljakoita ja kynttilälyhtyjä ovat rikkoneet, ja purreet muutamia kuulokkeita.

Oman hommansahan noissa on, mutta kyllä ne on ihaniakin. :3 Suosittelen kysymään kissoja paikalliselta eläinsuojalta! :)

- miumau

ViestiLähetetty: To Marras 05, 2015 2:55 pm 
Poissa
Karvalakki
Karvalakki

Meille tulee tasan kahen viikon päästä kaksi uutta rottapoikasta lisää! En malta odottaa, uuden häkinkin pitäisi tulla ensviikolla...

ViestiLähetetty: To Marras 05, 2015 5:02 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Oi! Rottaset on suloisia! :) Aiemmin en oikein tuntenut rottia lemmikkeinä, mutta kaverillani on ollut rottia jonkin aikaa ja hänen kauttaan tutustuin noihin pieniin vipeltäjiin ja aikas mainioitahan ne on. :)

ViestiLähetetty: Pe Marras 13, 2015 7:10 am 
Poissa
Miniaktiivi
Miniaktiivi

Ranskanbulldoggi Hertta 4v ♥

ViestiLähetetty: La Marras 14, 2015 12:08 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Ihania lemmikkejä kaikilla ♥

Itse olen ehdottomasti enemmän koiraihminen vaikka kahden kuonolaisen lisäksi perheeseemme kuuluu kaksi silkkitassua ♥

Kuva

ViestiLähetetty: Su Marras 15, 2015 1:35 am 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

voi näitä teidän pieniä ja ei-niin-pieniä ystäviä ; __ ; nostan hattua tässä topassa esiintyneille eläinvanhuksille ja niiden omistajilleen! toivottavasti muutkin lemmikit elää pitkän ja mahdollisimman terveen elämän ♥

tein viime vuonna rohkean päätöksen ja hankin ensimmäisen oman koirani. miehekkeellä oli jo kahden koiran verran kokemusta tästä melko haastavasta rodusta ja oli kyseiseen rotuun hurahtanut täysin. mä tietty lämpenin ajatukselle nopeammin kuin ehdin kissaa sanoa ja lopulta hankittiin rottweilerin pentu. pennulla ei ollut papereita ja voin myöntää, että päätös paperittoman pennun hankinnasta oli ajattelematon ja olen surkutellut silloista olematonta harkintakykyäni. mutta en siltikään luopuisi tuosta pojasta mistään hinnasta.

Kuva
pontus 10 vko, 8kg ♥

pontus on pienestä asti rakastanut kaikkia, etenkin lapset ja vanhukset on sen lemppareita. se ei ole koskaan ollut kellekään vihainen, vaikkakin nykyään puistossa käy vähän provosoimassa muita uroksia. moinen isottelu kestää onneksi vain hetken, eikä sen tarkoituksenakaan ole synnyttää tappelua ja pontso heittäisi leikiksi jos toinen vaan lähtisi mukaan. tällä jässikällä on rodunomaisen rajut leikit, tykkää painia ja leikkiä vetoleikkejä, tietty leikkisän murinan kera. pontso jääkin monesti puistossa yksin, kun muut koirat ei tajua sen leikkimurinaa. onhan se kieltämättä omituista kun toinen tulee öristen kepin kanssa ja suorastaan tökkii kepillä naamaan että "tuu ny leikkii mun kaa".

luonteeltaan tuo on sellanen innokas vässykkä, aluksi häärää jaloissa kauhean tuhinan ja hännänhuiskeen kera, mutta rauhoituttuaan sitä saa leipoa miten vaan. eniten se rakastaa rapsutuksia, jotka on kohdistuneet sen etutassuihin tai naamaan. käsiä se vieläkin ottaisi suuhunsa kauheen mielellään, ikäänkuin sanoakseen että ethän mene pois. huomiota pontso pyytää narisemalla ja lenkille lähtiessä se malttamattomana tuppaa ölisemään.

murkkuiän kiroan kyllä syvimpään helvettiin, koulutuksessa joudutaan välillä palaamaan ihan niihin perusjuttuihin ja joskus ihan kaikesta pitää vääntää. niin ja tää on osoittanut niitä murkkiän merkkejä jo melkein vuoden u__u toivottavasti tää kohta loppuisi. pontus osaa kyllä olla kuuliainen, mutta enimmäkseen sillon kun sitä itteään huvittaa.

Kuva
pontus kesällä, 1v n. 43kg ♥

ei olla vieläkään oikein harrastettu tän kanssa mitään, jälkeä ois tarkoitus ruveta jossain vaiheessa treenaamaan kun ponthos on osoittanut olevansa erittäin tarkka nenästään ja innokas nuuskuttelija. suolla juoksentelu on sille tosi mieluista puuhaa, varsinkin jos saa roudata niitä parimetrisiä paksuja kepakoita mukanaan. palloihin se hurahti kesällä ja kärrääkin pallovarastonsa aina meidän jalkojen juureen tai syliin.

lihasmassaa pomppoliinille tulee koko ajan enemmän ja painoarvio tällä hetkellä vois olla semmonen 50kg. rötkylöiden rakenne muuttuu massiivisemmaksi aina sinne kolmeen ikävuoteen asti, joten hyvässä lykyssä tästä vois tulla semmonen 60 kilonen möllikkä :D kaksi sanaa: isot koirat ♥

tietty kun tällainen haaveilija olen, niin mieleen pulpahtaa välillä ajatus toisesta koirasta. joko toinen rotikka, tai dogo argentino. mut tää nyt oiskin vasta joskus kaukana tulevaisuudessa, kun ois oma piha ja enemmän rahaa. dogo argentinot on perusluonteeltaan vielä vässykämpiä kuin rotikat, mutta tietty kaikki riippuu aina kasvatuksesta. pontson kanssa kaikki on kuitenkin mennyt oikein hyvin, vaikka kovapäinen kaveri onkin.

ViestiLähetetty: Su Marras 15, 2015 12:56 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Lainaa:
kaksi sanaa: isot koirat ♥
Ihana poika ♥ Ja yhdyn täysin tuohon lainaamaani mielipiteeseen ♥ Saksanwuffa/lapinkoira seropimme jäi aaviistuksen pieneksi (reilu 40 kg) mutta poika olikin pentueesta (10 pentua, joista yksi menehtyi) pahnanpohjimmainen ja miltei puolet pienempi kuin sisaruksensa. Kovapäinen kaveri joka on kotona ihana lössykkä mutta ulkona metsästysvaistoineen oikea peto.
Kaikki häntä pienemmät (ja huomattavasti isommat kulkuneuvot ) on saaliita.
Erityiset inhokit oravat ja junat!
Lempileluihin kuuluu ehdottomasti pallot ja kovaääniset piippilelut(jotka kestää n. 10 min äänekkäänä)

ViestiLähetetty: Ma Marras 16, 2015 3:36 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Lemmikkien sairauksien olemassaolo pitäis kieltää :< Mulla on toinen marsu kipeenä, ja musta tuntuu, että se on päivä päivältä vain passiivisempi ja voi huonommin. Ylihuomenna eläinlääkäri (joka oikeestaan on kontrollikäynti silmän takia, mutta ku se voi muutenkin huonosti niin pakko selvitellä niitäkin asioita). Toivon vaan, ettei siihen sattuis, ja ettei se vihais mua, ku pakkosyötän ja -juotan sitä.

Onneks sentään toi toinen on elämänsä kunnossa. En kestäis kahta potilasta.

IAE YEBAI BARBARETHY IEY APRON-GNYPH BRINTATENOPHRI
HEA GARHRE BALMENTHRE MENEBARIAKHEGH IA KHEKH
BRIN-SKALMA ARYNSARBA MESEGHRIPH NIPTYMIKH
MAORKHARAM. O, LAANKHEKH OMPH BRIMBAINYIOTH
SENGEBAI GHOYGHE LAIKHAM ARMIOYTH.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 99 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 57 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+03:00