Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on To Loka 17, 2019 6:01 am

Kaikki ajat ovat UTC+03:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

Mitä uutta?
∙ 24.2. Prosilver tyyli on jälleen käytössä. Muokkaamaton, mutta toimii mobiilina.
∙ 28.1. Radolan mobiiliversio käytettävissä Tapatalkilla (iOS/Android).
∙ 26.1. uudistuksia foorumin rakenteeseen.
∙ 23.1. uudet, talviset sesonkitittelit.

Kuva

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 58 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Menkat
ViestiLähetetty: Su Joulu 13, 2015 11:08 pm 
Poissa
Lumilyhty
Lumilyhty

ite oon kaikki nää vuodet käyttäny vuokkosia, tykkään kun niissä ei tosiaan oo mitään ylimääräsiä hajuja yms ja ovat suomalaisia. itellä tosiaan niin niukat menkat että ei oo pahemmin tarvinnu ikinä käyttää esim tamponeja

ViestiLähetetty: Su Joulu 13, 2015 11:11 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

tampooneista mulla ei oo muuta ku huonoja muistoja,kerran oon kokeillu ja sattu niin helvetisti laittaa et siihe jäi sitte sekin. Siteillä oon pärjäilly

ViestiLähetetty: Ma Joulu 14, 2015 2:35 am 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

^ Kannattaa tamponia koittaa laittaa vasta sitten kun on paljon vuotoa. Jos on kuivat paikat niin sattuu ihan älyttömästi sulloa sitä väkisin sisälle.

Kuukupin kanssa voisi käyttää liukkaria, jos sen haluaa laittaa ennen kuin mensut alkaa kunnolla.

Mutjoo siteistä Vuokkosilla on esmes niitä maatuvia. En tiiä kuinka paljon parempia ne sit on luonnolle koko elinkaareltaan (valmistussaasteet jne), mutta ainakin voi laittaa biojätteeseen. Kannattaa niitä kokeilla ennemmin kuin noita muita hirvityksiä. Siteistä kuitenkin muodostuu ihan järkyttävät jätevuoret, jos niitä koko elämänsä käyttää.

ViestiLähetetty: Ma Joulu 14, 2015 10:22 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Ei suostu aukeneen Vuokkosten sivut, mut en kyllä oo nähnyt missään kaupassa maatuvia yövaippoja ja muita tällä vuotomäärällä ei oikein oo järkee ostaa:/ Kiitos aamun syyllistyksestä shajis, en ookaan ihan joka menkkavaiheessa aatellutkaan, kuinka pilaan maailmaa.

/aa nyt toimi, eikä näytä yösiteitä olevan

Tai Simsistä kiinnostuneille: https://suoturve.net/korpi

ViestiLähetetty: Ma Joulu 14, 2015 10:40 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Mä taas olen päättänyt suosiolla jättää tampoonit kokeilematta, koska itsellä vuoto on kuukautiskierron tietyssä vaiheessa erittäin runsasta, joten eivät kauheasti mua auttais, ei myöskään se kuukuppi, kun saisin olla joka tunnin välein tyhjentämässä.
Joten terveyssiteet on olleet ihan hyvä vaihtoehto. Itse oon tykänny käyttää Allwaysia, joskin nyt sain hepulin, kun kaikki tuntuvat olevan hajustettuja ja ne sai paikat kutisemaan ihan älyttömästi. Että kiitti vain tämänkin älyttömän idean luojalle. Ajattelitkos asiaa loppuun asti, saati testasit kunnolla. Ärh.
Mä en edes tajua, miksi jalkovälikin pitäs hajustaa, kun se ei poista oikeaa ongelmaa lainkaan. Jos tuntuu, että paikat haiskahtaa, niin parempi vaihtoehto on vaihtaa sit side/tampooni tai mitä käyttääkin, useammin siis jos vain pystyy ja samalla pestä paikat.

Lisäksi käytän pahimpina vuotopäivinä, joita kutsun niagaranputous päiviksi, vähän isompia rättejä, kun muuten tulvin helposti yli. Onneks sitä kestää vain sen 2-3 päivää, minkä jälkeen on vain pientä tiputtelua, kunnes on ohi seuraavaan kertaan asti.

ViestiLähetetty: Ti Joulu 15, 2015 12:35 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

No voi hyvä elämä! Sehän on vain fakta, että jos keskivertonaisella on mensut 30-40 vuotta joka kuukausi (+- raskaudet ja pillereillä mensujen siirrot ja elämäntavoista tai stressistä johtuva epäsäännöllisyys jnejne), niin kyllähän siinä aika paljon jätettä tulee. Mitä syyllistämistä siinä nyt taas on? Ei se, ettei jokaisella teollaan pyri pelastamaan maailmaa, tarkoita sitä, että on huono ihminen. (Varsinkin, kun se valta, jolla maapallon tulevaisuuteen vaikutetaan, on ulkomailla ja ihan väärissä käsissä. Pieni suomalainen on aika pieni ratas tässä koneessa.)

Eikä nainen ansaitse minkäänlaista syyllistystä siitä, miten ikinä selviytyykään omista veripäivistään. Menkat on ihan tarpeeksi pyllystä muutenkin, oli ne lamaannuttavaa tuskaa ja verilöylyjä tai ei.

MUTTA jos ei ole tullut ajatelleeksi asiaa, eikä ole mitään erityistä syytä käyttää maatumattomia siteitä, niin miksei voisi kokeilla maatuvia? Tämä oli se pointti. Ihan ilman mitään syyllistystä. Hell, itekin käytän tamponeja ja pikkuhousunsuojia vaikka ihan hyvin voisin ostaa uuden kuukupin ja luottaa siihen.

ViestiLähetetty: Ma Joulu 21, 2015 7:41 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Jei menkat taas vaihteeks alkamassa varmaan lähipäivinä alavatsakivuista ja _makeanhimosta_ yms. oireista johtuen... just aina jouluna,no onneks oon varustautunut. Mut oishan se ollu joulu kiva ilman ylimääräsistä (pikku)asioista ärsyyntymistä yms. Päh mihin katosi teini-iän(lähes huomaamattomat ja kivuttomat)menkat, nyt tuntuu et pahenis vaa mitä enempi vuosia karttuu.

ava c mortgraphics

ViestiLähetetty: Ma Joulu 21, 2015 11:03 pm 
Poissa
Pulkka
Pulkka

Tokat menkat kuukupin kanssa takana ja joo, no chance että palaisin tamponeihin tai varsinkaan siteisiin :D Hitto, ku pitikin mennä se 6 vuotta että kokeilin sitä!

Btw, tuli tästä mieleen että muistaakseni ihan ensimmäinen viestini radolassa oli että "Jihuu mun menkat alko!!" voi jummi siitäki on jo niin kauan :D

ViestiLähetetty: Ti Tammi 19, 2016 5:42 am 
Poissa
Iso Paha Moderaattori
Iso Paha Moderaattori

Arvoisat menkat: onko ihan pakko. Meille tulee tänään asiakkaita koulussa ja mulla alko taas maan mahtavimmat krampit ekaa kertaa moneen kuukauteen. Rukoillaanko kaikki yhdessä että en kuole kenenkään päälle koska olis noloa.

ViestiLähetetty: Pe Helmi 05, 2016 12:27 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

menkat alko ja nämä kivut "ihanaa <3"

ViestiLähetetty: La Helmi 06, 2016 3:37 am 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

miulla kanssa ;______;

ViestiLähetetty: Su Maalis 13, 2016 11:23 am 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

menkat alko perjantaina,nyt ei jännä kyllä oo hirveitä kipuja,ainoo mikä ärsytti niin perjantaina tuntu että neulalla tökittäs molemmin puolin vatsaan :D

ViestiLähetetty: Ti Maalis 15, 2016 9:45 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

En ees muista, millon mulla olis viimeks ollut näin kamalat menkkakivut. Ja pitäis mennä illaks töihin. Ääääää... Lähettäkää mulle apua. Tää on yhtä tuskaa. Toimikaa jo lääkkeet.

IAE YEBAI BARBARETHY IEY APRON-GNYPH BRINTATENOPHRI
HEA GARHRE BALMENTHRE MENEBARIAKHEGH IA KHEKH
BRIN-SKALMA ARYNSARBA MESEGHRIPH NIPTYMIKH
MAORKHARAM. O, LAANKHEKH OMPH BRIMBAINYIOTH
SENGEBAI GHOYGHE LAIKHAM ARMIOYTH.

ViestiLähetetty: Ti Maalis 15, 2016 11:57 am 
Poissa
Hanipuppeli
Hanipuppeli

Onko olemassa jotain hyvää applikaatiota, jolla voi seurata menkkoja ja kiertoa, mutta joka ei pakota määrittämään kierron kestoa? Oon kokeillut muutamaa, mutta jokainen haluaa aina tietää kuukautiskierron pituuden, mitä mulla ei varsinaisesti ole kun menkat vielä kymmenenkin vuoden jälkeen tulee täysin epäsäännöllisesti. (27-43 päivää...) Tuntuu typerältä ja tarkoituksettomalta valehdella joku keksitty luku ja saada sen perusteella ilmoituksia. Paperikalenteriin unohdan merkata, joten nyt on käytössä vaan joku days since day x -sovellus, johon taas ei saa kiertojen pituuksia talteen. Valivali.

Oon nimittäin taas ihan pihalla siitä, milloin menkat ylipäätään voi tulla ja milloin ei. :D Alkoivat eilen kesken kahvittelun ja olin kuin Verinen paroni ennen kuin asian huomasin (onneksi oli kahdet sukkahousut ja tumma hame) Kymmenen vuotta, ei minkäänlaista säännöllistä kiertoa eikä toisaalta yhtään kipuja (<3) eikä juuri vuotoakaan - ei siinä vaan jaksa aktiivisesti arvioida tai seurata päiviä.

ViestiLähetetty: Ti Maalis 15, 2016 12:17 pm 
Poissa
Iso Paha Moderaattori
Iso Paha Moderaattori

^ Olisko joistain näistä apua? Itse en oo joutunut käyttämään, syön pillereitä eli mun hillot alkaa just sillon ku minä päätän, eli omaa kokemusta ei oo... Alotin pillerit just siks koska epäsäännöllisyys. Ja kivut.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 58 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+03:00