Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on To Loka 17, 2019 6:00 am

Kaikki ajat ovat UTC+03:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

Mitä uutta?
∙ 24.2. Prosilver tyyli on jälleen käytössä. Muokkaamaton, mutta toimii mobiilina.
∙ 28.1. Radolan mobiiliversio käytettävissä Tapatalkilla (iOS/Android).
∙ 26.1. uudistuksia foorumin rakenteeseen.
∙ 23.1. uudet, talviset sesonkitittelit.

Kuva

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 67 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: To Touko 25, 2017 12:58 pm 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Lainaa:
Oon ny iha fiiliksissä, kun oon ostamassa ens kuussa kaksiota, 59 neliötä + parveke. Omaa asuntoa on suunniteltu toki pitkän aikaa, mutta nyt se näyttää viimeinki nii konkreettiselta, et alkaa jo pelottamaan :D ei tän ajan pitäny kuluu näin nopeeta!

Sisustuksessa olen vielä kahden vaiheilla; turkoosi-musta-valkoinen tai sitten turkoosi-ruskea (eri sävyt ruskeassa). Toisaalta, kun katsoo näitä kuvia, niin kallistuisin tuon turkoosi-musta-valkoisen puoleen, sillä tuo olohuoneen tehosteseinä... samaa näyttää ajatelleen myös entinen omistaja.

Todellakin, aika on kulunu ku siivillä, aloin säästämään juuri tuota asuntoa varten 4 kk sitten, kun edelliset omistajat eivät hyväksyneet aikaisempaa tarjoustani. Nyt on 4 000 lisää rahaa ASP-tilillä ja ensi kuussa tulee vuosilomapalkka, joten pystyn laittamaan vielä pahan päivän varalle säästöön <3

Jos jengiä kiinnostaa, niin voin laitella lisää kuulumisia ja sainko juuri tuon asunnon... tosin se on ollut jo 6 kk myynnissä ja ilmeisesti ketään muuta se ei kiinnsta, sillä välittäjä soitti viimeksi maanantaina siitä, olenko edelleen kiinnostunut asunnosta ja haluaisinko tarjota uudelleen XD
Ooo, onnea asunnon metsästykseen, toivottavsti nyt nappaa! Olet kyllä upiasti säästänyt, ja on kivan näköinen asunto!

ViestiLähetetty: To Kesä 01, 2017 11:09 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Meillä loppu sisustaminen kolme vuotta sitten kun koira tuli taloon, koska se osas sisustaa aika hienosti ;D Ja nyt vielä vähemmän kun on toi pieni lapsi. Joten odotan 20 vuotta jotta voin sisustaa :D

ViestiLähetetty: La Kesä 03, 2017 1:48 pm 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Lainaa:
Meillä loppu sisustaminen kolme vuotta sitten kun koira tuli taloon, koska se osas sisustaa aika hienosti ;D Ja nyt vielä vähemmän kun on toi pieni lapsi. Joten odotan 20 vuotta jotta voin sisustaa :D
Onneksi on sims, missä sisustaa!:) Kävin kurkkaamassa kannusi Tubessa, ja hienolle näytti ^^

ViestiLähetetty: Ke Kesä 07, 2017 11:10 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Mää oon sisustanut nyt parveketta! Mun parvekkeeni on yllättävän iso yksiöparvekkeeksi, sinne upposi helposti kahden hengen "kahvila" pöytäryhmä:D Lisäksi löytyy kukkia (parvekelaatikkojen kannattimet pitää vielä vaihtaa, noi jätti laatikot ihan vinoon:() ja muovista palamattoa:D Kyllä tonne vieläkin mahtuis jotain, mutta toisaalta väljyydelläkin on puolensa. Iso parannus verrattuna ranskalaiseenparvekkeesen, mimmone viimekämpässä oli.

Tai Simsistä kiinnostuneille: https://suoturve.net/korpi

ViestiLähetetty: To Kesä 08, 2017 3:47 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Oi vitsi Hilbu, kuulostaa kivalta! Mullakin on nyt sitten tiedossa kämppä, jonne muutetaan poikakaverin kanssa elokuussa, ja siellä on kans parveke :) Maltan tuskin oottaa että pääsen sisustelemaan. Ehkä paan jopa kuvia sit jossain vaiheessa, jos jaksan ja muistan...

LC Pohjasuo
BaCC Suvilaakso

ViestiLähetetty: Su Kesä 18, 2017 2:53 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Mä justiin oon miettinyt, että missä iässä porukka yleensä ostaa omat asunnot? Ajattelin, että viimeistään tuossa kolmenkympin tienoolla, niin sen saa fiksussa ajassa maksettua poiskin. En halua enää eläkeiässä maksella. Tosin, en usko että tulen koskaan omaa ostamaan, kun en tiedä vieläkään minne haluaisin oikeasti asettua. :D

Nyt onkin haussa uusi vuokrakämppä, kaksio, asunto maantasalla, oma piha tai terassi, max. 700e... Juu ei ole kovat vaatimukset pk-seudulta/uudeltamaalta. :D Ei vaan on noita vaihtoehtoja hyvin tarjolla, kahteen potentiaaliseen kohteeseen jätetty hakemukset. Ja Helsingin ja Vantaan kaupungin kämppiä jonotetaan myös.

ViestiLähetetty: Su Kesä 18, 2017 7:25 pm 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Lainaa:
Oi vitsi Hilbu, kuulostaa kivalta! Mullakin on nyt sitten tiedossa kämppä, jonne muutetaan poikakaverin kanssa elokuussa, ja siellä on kans parveke :) Maltan tuskin oottaa että pääsen sisustelemaan. Ehkä paan jopa kuvia sit jossain vaiheessa, jos jaksan ja muistan...
Oi, onnea jo näin etukäteen uudesta kodista ^^ Tilava partsi olisi kyllä oiva, oma partsini on ehkä 1,5 neliömetriä :D Ja toisaalta aivan riittävä.
Lainaa:
Mä justiin oon miettinyt, että missä iässä porukka yleensä ostaa omat asunnot? Ajattelin, että viimeistään tuossa kolmenkympin tienoolla, niin sen saa fiksussa ajassa maksettua poiskin. En halua enää eläkeiässä maksella. Tosin, en usko että tulen koskaan omaa ostamaan, kun en tiedä vieläkään minne haluaisin oikeasti asettua. :D

Nyt onkin haussa uusi vuokrakämppä, kaksio, asunto maantasalla, oma piha tai terassi, max. 700e... Juu ei ole kovat vaatimukset pk-seudulta/uudeltamaalta. :D Ei vaan on noita vaihtoehtoja hyvin tarjolla, kahteen potentiaaliseen kohteeseen jätetty hakemukset. Ja Helsingin ja Vantaan kaupungin kämppiä jonotetaan myös.
Ostin omani 25-vuotiaana, juuri siksi, että saa fiksussa ajassa maksettua pois. Vähän kyllä hirvitti, mutta nyt voin sanoa että oli fiksu sijoitus. Onnea asunnon hakuun!:)

ViestiLähetetty: Su Kesä 18, 2017 10:57 pm 
Poissa
Nuoska
Nuoska

Ite asun vielä äippäni luona mutta on mulla aika tilava huone!^^ Siellä on seinällä Queenin julisteita ja jotain piirustuksia mitä nettikamuni ovat minulle piirrelleet ja lähetelleet. :3 Sänkyni yllä on muutama hylly joka on täynnä kukkia ja kaiken näköstä sälää esim posliini eläimiä ja kokoamiani 3D palapelejä. Sitten onhan siellä vielä vitriini jossa on osa pehmoleluistani, mangani, ja kaikkea muuta sälää. Sitten vielä taso jossa on siskoni vanha televisio, ps2, wii ja vanha videokasetti soitin, sillä kaikki muumit ovat kasetilla ::DDD vitriinin päällä on taas jälleen jokunen huonekasvi ja pari fursuit päätä jotka olen joskus askarrellut itse.^^ Lattialla on kaksi mustaa äitini virkkaamaa mattoa ja yksi huoneeni seinä on täynnä kaappeja. Luultavasti tapetoimme jossakin vaiheessa kans!:> Että juu, olen ainakin innokas ostamaan kukkakaupasta kaktuksia yms huoneeseeni koska ovathan ne omalla tavallaan tosi upeita. Ainiin onhan huoneessani myös pöytä (joka ei oikeastaan koskaan ole siisti..) jossa yleensä piirtelen tai olen koneella jos sen jaksan huoneeseeni raahata. Seinällä on vielä kapea peili vaakatasossa ja katostakin roikkuu pari köynnöskasvi hommelia. :'D

ViestiLähetetty: Ma Kesä 19, 2017 12:27 am 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Mä allekirjoitan todennäköisesti tän vuorokauden puolella elämäni ekan vuokrasopparin! Laitoin torstaina kämpän hakuun ja jo perjantaina tuli tarjous ihanasta pienestä kaksiosta alle kilometrin päässä mun tulevasta koulusta. Se talo on tän vuosituhannen puolella valmistunut puutalo, sellanen kaksikerroksinen. Siinä on tosi nätit ikkunat, mikä parantaa viihtyvyyttä yllättävän paljon ollakseen suhteellisen pieni asia. En ois osannut ilman tota tarjousta pitää mitään kaksiota ees vaihtoehtona, vaikka oonkin toivonut asuntoa, jossa nukkumatila ja ruuanlaittotila ois erillään erillisen keittiön tai jonkinlaisen makuualkoviratkaisun avulla. Nyt saankin sit kokonaisen makuuhuoneen ja keittiönkin saa piiloon vaikka verholla jos välttämättä haluaa :D Kaikin puolin siis parempi diili kuin olisin osannut toivoa tai odottaa!

Mulla on just nyt ihan hyvä fiilis omaan kotiin muuttamisesta, vaikka moni asia mietityttääkin. Iso ja hyvä asia on se, että saan kotoa kivoja ja itseni/kodin näköisiä huonekaluja mukaan. Myös astioita ja muita keittiötarvikkeita mulle on kerätty alakouluikäisestä asti - syksyllä jäänee hankittavaksi lähinnä kuiva-aineiden säilytysastioita. Siivousvälineet pitää myös hommata ja ehkä mikro, jos siellä kämpässä ei satu olemaan valmiina. Yks kaverin kaveri lupas että saan niiltä niin monta räsymattoa kuin tarvitsen jos vaan ite käyn hakemassa ja pesen. Jotain seinävaatteitakin ehkä kaipaan, mutta niiden kiinnittämistä pitää vähän miettiä. Tuolla mestassa ei kyllä kai kielletä reikien poraamista seiniin, jossain paikoissa kielletään, mutta toisaalta ois kivaa saada väriä seinille ilman että ne alkaa muistuttaa jotain pastasiivilää.

Jos kaikki nyt menee hyvin ja se kämppä on syksyllä mun niin laittelen varmaan muuton jälkeen jotain kuvia tänne :) En malttais millään odotella aamua ja sitä et saadaan asiat hoidettua!

ViestiLähetetty: La Kesä 24, 2017 9:54 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Mä kirjotin toissapäivänä vuokrasopparin ja pääsen viimein muuttamaan solusta yksiöön! <3 Osui niin kiva kämppä rauhallisella alueella vastaan ja ne omistajat oli vielä odottanu mun vaihdon loppumista, että pääsen paikan päälle kattomaan sitä asuntoa. Mulla alko syksyllä ottamaan soluasuminen tosi pahasti terveyden päälle ja vaihdon aikana varsinkin, kun asuin 6 hengen kämpässä missä oli tosi usein bileitä eikä yleensä hetkenkään rauhaa.

Mutta joo uusi koti on 50-luvulla rakennettu 24 neliön yksiö, jossa saan asua pidemmän aikaa. Ei oo siis kiinni opiskelu/työpaikassa, mikä on tosi hyvä. Ja viihtyvyyden kannalta erityisen ihana juttu on laminaattilattia, keittiön tasotkin on puuta! Jos ei löydy nyt jotain ihan kammottavaa yllätystä niin aion kyllä pysyä tuolla niin pitkään kun vaan mahdollista :D Perjantaina ja lauantaina vuokrattu paku, niin pääsen muuttamaan. Tupareitakin mietin jo, mut todennäkösesti pidän ne vasta elokuun puolella.

ViestiLähetetty: La Kesä 24, 2017 9:58 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Onnea uusiin koteihin:3! Di saa vielä erityisonnittelut solukauheudesta eroonpääsystä:D T: 2½ vuotta solussa, ei enää ikinä, vaikka kämppikset olivat keskimäärin vähintäänkin hyviä:P

Tai Simsistä kiinnostuneille: https://suoturve.net/korpi

ViestiLähetetty: Ti Kesä 27, 2017 9:41 am 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Kiitos Hilbu! Joo kämppisasuminen ei vaan sovi kaikille, vaikka olis ihan ok kämppiksetkin. Mua ahdisti solussa hirveästi se, että "omassa" kodissa oli muita. Tuli tunne, että vaikka maksoi vuokraa, ei ollut ns. oikeutta käyttää tiloja samalla tavalla. Toiset tavallaan ottaa kämpän enemmän haltuun. Se tuntuu enemmän sanattomalta jutulta, mut näkyy ihan fyysisestikin siinä, miten levittäytyy yhteisiin tiloihin ja pitää tavaroitaan. Ehkä sanomattakin selvää, että oon tosi yksityinen ja herkkä introvertti :'D

Miten Raunion kämppä, onnistiko?

ViestiLähetetty: Ti Kesä 27, 2017 9:50 am 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Lainaa:
Mä kirjotin toissapäivänä vuokrasopparin ja pääsen viimein muuttamaan solusta yksiöön! <3 Osui niin kiva kämppä rauhallisella alueella vastaan ja ne omistajat oli vielä odottanu mun vaihdon loppumista, että pääsen paikan päälle kattomaan sitä asuntoa. Mulla alko syksyllä ottamaan soluasuminen tosi pahasti terveyden päälle ja vaihdon aikana varsinkin, kun asuin 6 hengen kämpässä missä oli tosi usein bileitä eikä yleensä hetkenkään rauhaa.

Mutta joo uusi koti on 50-luvulla rakennettu 24 neliön yksiö, jossa saan asua pidemmän aikaa. Ei oo siis kiinni opiskelu/työpaikassa, mikä on tosi hyvä. Ja viihtyvyyden kannalta erityisen ihana juttu on laminaattilattia, keittiön tasotkin on puuta! Jos ei löydy nyt jotain ihan kammottavaa yllätystä niin aion kyllä pysyä tuolla niin pitkään kun vaan mahdollista :D Perjantaina ja lauantaina vuokrattu paku, niin pääsen muuttamaan. Tupareitakin mietin jo, mut todennäkösesti pidän ne vasta elokuun puolella.
Onnea uuteen kotiin! 6 hengen solu on jo tosi iso solu ja kuten tuumaisit, kämppisasuminen ei kaikille sovi. Uusi kotisi kuulostaa oikein kivalta!

ViestiLähetetty: Ke Kesä 28, 2017 6:55 am 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Lainaa:
Miten Raunion kämppä, onnistiko?
Joo, onnisti! Tai siis ton edellisen viestin kirjoittamishetkellä oli käytännössä kaikki jo sovittu, piti kotona tulostaa & allekirjoittaa & skannata se soppari vaan, ja nyt kuukauden sisään pitää maksaa takuuvuokra. Oon kyllä aika fiiliksissä <3 Tietty tein täysin päin vastoin kun kaikki aina neuvoo ja tein sopparin näkemättä asuntoa, niin et nyt toivotaan et toi kämppä on suunnilleen samassa kunnossa kuin viereisestä, samanlaisesta kämpästä saaduissa kuvissa näkyy :P Oisin pyytänyt näyttöä mut piti tehdä päätös sen verran nopeasti, et en ois kyllä kerenny matkustamaan Kokkolaan siinä välissä enää.

Onnea myös yksiöstä! Mullekin oli tärkee kriteeri et saan asua yksin tai vähintäänkin valita asuinkumppanit itse - vaikka oonkin sosiaalinen ja ihmisenkaipuinen tyyppi niin stressaannun toisten jatkuvasta läsnäolosta helposti ellei ne oo tosi tuttuja ja kivoja tyyppejä.

ViestiLähetetty: Ke Kesä 28, 2017 2:58 pm 
Poissa
Lumihiutale
Lumihiutale

---

Viimeksi muokannut Grimirr, Su Maalis 04, 2018 5:07 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 67 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+03:00