Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on Ke Loka 16, 2019 5:35 pm

Kaikki ajat ovat UTC+03:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

Mitä uutta?
∙ 24.2. Prosilver tyyli on jälleen käytössä. Muokkaamaton, mutta toimii mobiilina.
∙ 28.1. Radolan mobiiliversio käytettävissä Tapatalkilla (iOS/Android).
∙ 26.1. uudistuksia foorumin rakenteeseen.
∙ 23.1. uudet, talviset sesonkitittelit.

Kuva

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 67 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: Ma Joulu 07, 2015 10:44 pm 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Kylläpäs Magialla on nättiä! Keittiöstä tulee (miulla!) mieleen ihanasti jokin puumaja, laivan kajuutta tai jokin kunnon kesähuvila.

ViestiLähetetty: Su Tammi 10, 2016 4:33 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Itse asun vuokralla kerrostalokaksiossa. Ihan on tilava ja hyvä kämppä, ensimmäinen kerroskin, mutta ei... Niin haaveilen päästä muuttamaan rivitaloon tai edes luhtitalon alakertaan. Oma pieni piha on ihan ehdoton.
Olisihan sellainen omakotitalo maaseudun rauhassa ilman näkyviä naapureita haaveissa... Mutta niin vaikea lähteä toteuttamaan unelmiaan, kun en tiedä vielä edes mihin päin maata asettuisin. No, eipähän tätä elämää ole iällä pilattu, vielä.

Omistamme myös yksiön, joka on annettu vuokralle. Tosin nyt siellä ei ole vuokralaista, kun mokoma sai häädön, ja lisäksi olemme ajatelleet sen myymistä. Olisihan se ihan kiva pesämuna säilyttää ja hyvä valttikortti jos hakee myöhemmin vaikka sitä omaakin asuntolainaa... Mutta kun tuosta on niiiiin pirusti harmia ja kuluja. Taloyhtiöön on tulossa julkisivu- ja putkiremonttia, mikä tekisi meillekin noin 20k kuluja. Jaan tuon sitten siskoni kanssa kun omistamme sen puoliksi, 10k per nokka. Tietenkin se maksettaisiin pitkälti vuokratuloilla, vuokraakin tulisi sitten nostaa. Saisi sen maksettua noin 3-5 vuodessa. Mutta sitten kun on muutakin harmia; vuokralaiset! Olisipa joku vuokralaisportaali, mistä näkisi huonojen vuokralaisten tiedot, heh...
Tosiaan, paljon enemmän houkuttaa asunnon myyminen. Se vaan vaatisi ensin laittoa, ainakin keittokomero kaappeineen ja tasoineen, olohuoneen säilytyskomerot, suihkutilan lattia, lattiaa ja seiniä paikoitellen. Sitä on joskus maalattu omaan käyttöön, ja siellä täällä näkyy ylimeneviä pensselinvetoja... argh. Kuitenkin houkuttaa tämän laittaminen. Keittiötä olisi kiva päästä suunnittelemaan, valitsemaan vetimiä (hahah), hankkia kaikkea muutakin pikkukivaa. Jos sen laittaisi edes hyvään kuntoon, voisi kämpästä pyytää jo 80-90k, mikä on aika ali-keskiverto myyntihinta yksiölle Helsingissä. Huomioiden kuitenkin tulevat remontit taloyhtiössä. Joo, mieluummin myyn ja rikastun hetkellisesti, kuin ylläpidän sitä ja saan lisää päänvaivaa ja oikeussotkuja huonojen vuokralaisten takia.

ViestiLähetetty: Su Helmi 21, 2016 1:28 pm 
Poissa
Pulkka
Pulkka

Sain viimeinkin sisusteltua oman ompeluhuoneeni valmiiksi. Kuvia siitä löytyy blogistani. :)

ViestiLähetetty: Su Helmi 21, 2016 6:21 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Sain huoneeseeni viimein senkin! Voin lopultakin tunkea pöydillä, sängyllä ja lattioilla pyörineet rojut jonnekin fiksuun paikkaan. Ja sain levynikin kivasti esille (tai no, klassiset levyt on edelleen kaapissa) <3 Ainoo surkupuoli tässä oli, että marsujen piti muuttaa toiseen huoneeseen :< No, onneks ovat edelleen ihan lähellä.

IAE YEBAI BARBARETHY IEY APRON-GNYPH BRINTATENOPHRI
HEA GARHRE BALMENTHRE MENEBARIAKHEGH IA KHEKH
BRIN-SKALMA ARYNSARBA MESEGHRIPH NIPTYMIKH
MAORKHARAM. O, LAANKHEKH OMPH BRIMBAINYIOTH
SENGEBAI GHOYGHE LAIKHAM ARMIOYTH.

ViestiLähetetty: Su Helmi 21, 2016 10:09 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Ostin Prismasta kuparinvärisen spraymaalin, ajattelin tehdä mini-ilmeenuudistuksen mun huoneeseen ja maalata muutaman koriste-esineen/purnukan. Tällä hetkellä huone on lähinnä musta-valkonen ripauksella punasta, mikä ei oikeen innosta mua enää sisustuksessa. Sit aattelin jotain muuta pientä sisustusta väsätä solukämpän sallimissa rajoissa, en oo ihan varma vielä et mitä. Ainakin pitää pari kasvia hakea, nyt mulla ei oo yhtään :c

ViestiLähetetty: Su Helmi 21, 2016 10:28 pm 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Lainaa:
Ostin Prismasta kuparinvärisen spraymaalin, ajattelin tehdä mini-ilmeenuudistuksen mun huoneeseen ja maalata muutaman koriste-esineen/purnukan. Tällä hetkellä huone on lähinnä musta-valkonen ripauksella punasta, mikä ei oikeen innosta mua enää sisustuksessa. Sit aattelin jotain muuta pientä sisustusta väsätä solukämpän sallimissa rajoissa, en oo ihan varma vielä et mitä. Ainakin pitää pari kasvia hakea, nyt mulla ei oo yhtään :c
Spreijaus kuulostaa hyvältä. Itse spreijailin aikanaan pari muovipollea hopeaisiksi, ja vieraat aina ihasteli, että onpas komiat veistokset, heh. Nyt olen spreijannut kirpparipeilin kehyksen kultaiseksi, aijai kun tykkään! Spraymaalilla tosiaan saa ihmeitä aikaan, ja kupari kuulostaa oikein upealta idealta!

Solukämpän sisustus on kyllä aina haaste :/ aikoinaan omalla kohdalla se onnistui yllättävän hyvin, kun törkeästi vain napsautin yhden naulan seinään taululle ja käytin paljon silloin ah-niin-trendikkäitä seinätarroja, jotka huoneen seuraava asukas otti haltioituneena vastaan, heh!
Miksi niiiin moneen solukämppään laitetaan se kammottava harmaa muovimatto, hyi! Onneksi itsellä oli vaalean puun värinen, vaikkakaan ei puun näköinen, se oli edes hitusta parempi vaihtoehto.

Buzzfeedillä on pari isoa listausta solukämpän sisustusideoista (tai no, dorm roomin), olisiko niistä iloa? Tässä 26 ideaa ja tässä 37 idea, aijai, miten noista tuleekin mieleen omat kokeilut Rasterboratorin, eli seinän kokoisten kuvajuttujen kanssa - pitäisiköhän kokeilla taas?

Sain vihdoin makkarini siihen kuntoon, että muistin ottaa kuvat, joista kyllä tuli epätarkkoja, mutta mitäs siitä:
Kuva
Kuva
Sananen kalusteista: nurkassa näkyvä tuoli on entisen kämppikseni jättämä ja odotteli vintillä vuosikaudet käyttöön pääsyä. Sen päällä oleva tyyny on melkein 10 vuotta vanha, ja koko sen ajan inhosin sitä kun se ei sopinut mihinkään, ja nyt se iin hyvin sopii tuohon. Karttapallo on kierrätyskeskuksesta, 8 euroa. Kehykset seinällä: yksi on kierrätyskeskuksesta, yksi on ensimmäinen koskaan omaan asuun ostamani kapine, eli peili, josta vain irroitin peilin, ja yksi on itse koristelistasta sahaamani. Päiväpeitto on melkein 10v vanha (ja minä niiin rakastan sitä!), peili on kirpparilta ja itse maalattu (koska Suomesta ei tahdo kultaista saada minään muotona) ja odottaa vaihtoa jykevämpään. Kattolampuista 2 on itse tehtyjä, tosin toinen oli alunperin pöytälamppu, yksi on ostettu "valmiina" kierrätyskeskuksesta. Ja pieni musta pöytä on semmonen seilaaja, että se siirtyy aina tarvittaessa huoneesta toiseen tai joskus kaappiin piiloon, koska se taittuu pieneen tilaan.

Ovenvierusseinällä on vielä lempilipastoni, joka ei kuvissa näy, joten se saa omansa:
Kuva
(Ei, tuo kangas ei enää hengaa sen alla;D) Tämä on yksi lempiesineeni. Se on täyttä puuta, arviolta lähemmäs sata vuotta vanha, ja dyykattu! Tuollaiset maksavat antiikkiliikkeissä rapiat 500 euroa, joten tuli aika tuottoisa kesäilta, kun lähdin rimpsalle roskalavalle...

ViestiLähetetty: Ke Helmi 24, 2016 5:57 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Lainaa:
Miksi niiiin moneen solukämppään laitetaan se kammottava harmaa muovimatto, hyi! Onneksi itsellä oli vaalean puun värinen, vaikkakaan ei puun näköinen, se oli edes hitusta parempi vaihtoehto.
Joo hyi helvv niiden muovimattojen kanssa. Mulla on ja meinas itku tulla, kun sain tietää. Tässä kohtaa pitää siis tietää et porukoiden luona on ihanat laminaatit ,_, Mut hei kiitti vinkeistä! Täytyy keksii jotain ihanaa. <3

Aivan upea lipasto muuten!

ViestiLähetetty: Ma Helmi 29, 2016 8:48 pm 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Kiitos! Tykkään itsekin siitä kovasti ^^ Sen dyykkaus oli aikamoinen operaatio - olin sopinut kaverini kanssa, että menemme perjantai-iltana ulos, ja matkalla tähän tapaamiseen bongasin netin yli tuon lipaston lavalta. Ei siis muuta kuin kärsimättömänä odottamaan kaveria, joka ilmestyttyään taivaanrantaan (tai ainakin rautatientorin laidalle) sai kuulla tuhannen desibelin voimalla kertkaikkisen malttamattoman allekirjoittaneen ulvonnan "Heeei me lähetään dyykkaa!".
Ja sain ehkä parhaan vastauksen "Lähetään vaan." Heh. Ratikka alle ja tuhatta ja sataa dyykkipaikalle, ja siellä se oli, lipasto! Olin niin täpinöissäni jo matkalla että olin kävellä auton alle ja vain pihisin ja tihisin, ja kun lipasto löytyi, hyökkäsin sen kimppuun kuin apinanpoikanen. Puolustakseeni sitä muilta dyykkareilta istuin sen päällä ja sähisin ja sihisin (olin myös hetkellisesti menettänyt puhekykyni) kaverin naureskellessa, ennenkuin toinnun sen verran että soittelin kaikki autolliset kaverit läpi pyydystääkseni yhden, joka lähtee perjantai-iltana kuskaamaan kajahtanutta blondia ja lipastoa.
Lopulta auto tuli, ja kaverini kantoivat lipaston sinne, koska minä olin täysin kykenemätön mihinkään muuhun kuin juoksentelemaan edes takaisin ja pihisemään.... Koko lipasto ei mahtunut autoon, joten roudin yhden laatikon perässä bussilla, herättäen ihan kamalasti hilpeyttä! Lopulta kaverini myös kantoivat lipaston kämppääni JA kokosivat sen...
Porukat tuli käymään, ja toivat - vihdoin - vanhan riisipaperilamppuni (Ikeaa vuodelta 2001!), joka sopii aivan loistavasti lipaston päälle pehmeine valoineen, oih!

ViestiLähetetty: La Maalis 12, 2016 3:27 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Onpa komea toi milsan laatikosto! Ja Magian olkkarikuva on ihanan tunnelmallinen :3
Muovimatot on kyllä </3. Nykyisessä kämpässä on harmillisesti sen verran vanha ja kulunut parketti, että ei tämäkään kaunis ole :D
Ja hankala pestävä, kun imasee rakoihinsa kaiken veden paremmin kuin luuttu itse.

Le Luukkuesittely! Kuvat saa klikkaamalla isommiksi, jos kiinnostaa mitä mulla on kirjahyllyssä tai tiskialtaassa... Muutin joulukuussa, joten vähän on fiksailtavaa vielä siellä täällä.

Kuva
Päiväpeitto vois olla aika kova investointi. Joskin haluaisin siihen ennemmin sellaisen ison huovan, mutten ole löytänyt sopivan kokoista vielä. Makkariloosin lamppu on edellisen asukkaan ja korvautuu pienellä tuulettimella kesällä. Tarvis myös saada eteisen kattolamppu kiinni, se vartoo laatikossaan asentajaa :D

Kuva
Kuva toiseen suuntaan sängyn laidalta. Rojuläjä oikealla on (pääasiassa) kasa lukemattomia kirjoja. Huonekasvit on kissaturvallisesti ripustettu kattoon tai laitettu maljakossa ikkunan väliin. _b
Tyhjä seinä näyttöjen päällä odottaa inspiraatiota.

Kuva
Keittiö. Mun armas murattini kärsii jostain vihulaisista, joten oon pelastanut sen oksia juurtumaan. Ei täällä siis yleensä näin taiteellisia kukka-asetelmia ole... Vessassa ei ole kauheasti ihmeteltävää, sitä en viitsi kuvata :D

ViestiLähetetty: Pe Maalis 25, 2016 9:22 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Minuu ahistaa meiän nykynen kämppä. Tää on meille ihan liian pieni (tai noh, tavaraa on liikaa). Enkä myöskään tykkää tästä sekalais"sisustuksesta". Mä oon siitä jo miehelle puhunu, ni sitten kun täältä joskus pois muutetaan, suurin osa näistä tummista huonekaluista lentää kirppikselle tms. ja toivottavasti tavaramääräkin saataisiin vähentymään. Mutta sen näkee sitten :D Tykkään "sisustuslehti" sisustuksesta, joten olen jo miehelle ilmottanut, ettei hänellä ole sanavaltaa meiän seuraavan kämpän sisustukseen liittyen :D Mä haluan ihastella kämppää samalla kun istun sohvalla tai vaikka vessanpöntöllä :D Tässä kämpässä sitä en saa ja haluan täältä pianpian pois. Tammikuussa sitten..

ViestiLähetetty: Ma Maalis 28, 2016 9:32 pm 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Oi, tavaran karsinta jos mikä tosiaan Banda kannattaa! Se on ehdottomasti halvin ja helpoin tapa sada lisää tilaa JA saada kämppä näyttämään paremmalta. Ihmisillä on ihan älyttömästi turhaa tavaraa, jota he eivät sen paremmin tarvitse kuin käytäkkään, mutta johon ripustaudutaan ihan ihme syistä. Miulla on ollut reilun vuoden ajan kunnon karsintaoperaatio menossa, ja se on tuottanut hyviä tuloksia! :) Mitään kovin isoa ei ole lähtenyt, koska noh, miulla on aina ollut sen verta niukasti huonekaluja, mutta vaatteita, kenkiä ja muuta roinaa on lähtenyt varmaan 10 jätesäkillistä lähinnä kirppismyyntinä kavereille ja erilaisille hyväntekeväisyyskirppareille. Jopa kirjoja on lähtenyt kiertoon, ja toki uusia tullut tilalle...

FB:n kirppisryhmät ovat olleet tässä törkeän iso apu, olen saanut ihan käsittömätöntä romua kuten kolhiintunutt Ikeaa menemään eteenpäin pientä rahasummaa vastaan tai ihan ilmaiseksi. Ja sitä ihmisten ILOA, kun he saavat jotain jota ovat pitkään etsineet! Ymmärrän kyllä täysin sen ilon, köh, kuten ehkä ylemmästä senkkitarinastani voi päätellä...

Nykyisin on ihanaa siivota, kun tavaraa on niin vähän ja kaikelle on paikkansa! Eikä ole sellaista epämääräistä pikkutavaraa tiellä pyörimässä, vaan selkeitä, siistejä ja fiksuja pintoja. Tosin tämän karsinnan aikana on aika hyvin tullut dyykattua kaikenlaista "uutta", mutta kun on opetellut, ettei tavaraan kiinni liikaa ja sitä ei jää liikaa hilloamaan nurkkiin, on kierto pysynyt hyvänä:) Ja kun täällä kiertää niin älyttömän hyvää tavaraa roskalavoilla, että hirvittää (kuten tuo senkki), dyykkarilla totta vie on kissanpäivät. Sisustamisesta tulee jotenkin hauskempaakin ja palkitsevampaakin, kun se on puoli-ilmainen, ja suurin osa kamoista on dyykattu:D Ja tavarasta on totta vie helpompi luopua, kun tietää, että lavat on täynnä uutta...

ViestiLähetetty: La Huhti 16, 2016 2:20 am 
Poissa
Pulkka
Pulkka

Uusi vuokrasopimus allekirjoitettu! Tiedossa olisi siis kuunvaihteessa muutto Turusta toiselle puolen Suomea, Kuopioon.

ViestiLähetetty: Ti Huhti 26, 2016 10:41 pm 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Onnittelut uudesta asinnosta, Illu! Mitenkä pakkailu ja muu muuttoon valmistautuminen on sujunut?
Sain itse vihdoin ja viimein ommeltua valmiiksi ison ruokapöydän tuolien huput, jolloin dyykatut tuolit pääsivät käyttöön - kun olivat ensin saaneet sahasta osansa, maalia pintaan, pehmusteet ja nuo himpskutin huput, joissa oli ihan älytön homma mitä ompeluun tulee. Mutta nyt ne yhtä kaikki näyttävät hienoilta, ja eivät maksaneet mitään ^^ Lisäksi löysin vintiltä ikivanhan entisen kämppiksen jättämiä todella kauniita kirkkaita lasimaljakoita, mikä olikin hyvä, sillä olen taaskerran innostunut leikkokukista- asunnossa hengaa nyt kalla, lilja ja pioni, joista kaksiviimeisintä vielä odottavat nuppujen avautumista. Aika hautajaismeininki, liljoja ja kalloja, heh! Onneksi kallaonupean oranssi ja lilja pinkki. Olen koettanut, aika onnisutneestikin, pyristellä pois valkoisten kukkien lumostani, koska ne eivät valkoista seinää vastaan oikein erotu...

ViestiLähetetty: Ke Huhti 27, 2016 4:12 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Oi, munkin totta viel pitäisi tehdä tavarakarsintaa kämpssäni! Lähinnä noiden CD-levyjen osalta, mulla on niitä laatikoittain pinossa seinää vasten, ja joukossa on kymmenittäin myös sellaisia, joita en enää edes kuuntele. Vaatteita pitäisi myös saada vähennettyä, kaapit tursuaa yli äyräidensä...

LC Pohjasuo
BaCC Suvilaakso

ViestiLähetetty: Pe Huhti 29, 2016 9:49 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Mulla on muuttokuume/sisustuskuume päällä. Oon saanu tarpeekseni soluasumisesta ja tein hakemuksen yksiöön. Nyt kun mulla on myös töitä opiskelujen lisäks, kaipaan entistä enemmän omaa aikaa, enkä koe soluasuntoa mun kodiksi koska joudun asumaan muiden ihmisten kanssa. Toinen kämppis on oikeen mukava enkä oikeestaan näe sitä (koska välttelen kämppiksiä) mut toinen... Se on joku 16 tai 17 ja siis en kestä miten vastuuton se on, jättää mm. helloja päälle, oon kyllä sanonut siitä ,_, Se on muutenkin tosi huolimaton ja sotkunen. Toisaalta oisin ite ollu ihan samanlainen 17-vuotiaana, mut en oo enää enkä halua asua muiden kanssa enää. Olin jo au pairina, oon saanu tarpeekseni muiden kanssa asumisesta. Oon kauheen stressaantunut aina kotona ollessa ja en vaan jotenkin osaa rentoutuu siellä.

Sori kämppisavautumisesta haha, takas siihen kämppään. Oon hakenu ihan perus semmosta ~30 neliöistä yksiötä, niin että toivottavasti pääsisin muuttaa kesällä/syksyllä ja suunnitelmissa ois myydä kaikkea romua mitä multa löytyy ja sit ostaa enemmän semmosta tavaraa mitä ois vähän aikusemman ihmisen kämpässä. Soluun muuttaessa tietysti otin vaan kaiken mitä sain vanhempien luota otettua messiin.

Hamstrasin esim. yhen ilmasen ylimääräsen sängyn edellisen kämppiksen muutettua pois niin ajattelin myydä sen ja satsata parisänkyyn :D Kaikkee tommosta pientä, muuttokuume on kauhee ja haluisin vaan päästä sisustaa :3 Opintolainaakin siihen kyl varmasti tulee palaa mut on se sen arvosta et mulla ois viimein koti vaan itelleni.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 67 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+03:00