Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on To Joulu 12, 2019 4:43 pm

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

Mitä uutta?
∙ 24.2. Prosilver tyyli on jälleen käytössä. Muokkaamaton, mutta toimii mobiilina.
∙ 28.1. Radolan mobiiliversio käytettävissä Tapatalkilla (iOS/Android).
∙ 26.1. uudistuksia foorumin rakenteeseen.
∙ 23.1. uudet, talviset sesonkitittelit.

Kuva

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 67 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 5 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: Ma Marras 09, 2015 11:29 pm 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Uusintakierroksella suosittu aihe, jossa jutustellaan omasta huoneesta, taikka omasta kodista, sen sisustuksesta, remontoinnista ja kaikesta muusta aiheeseen liittyvästä. Huonekaluhankinnoista, mistä vain.

Millainen sinun kotisi/huoneesi on? Oletko innokas sisustaja, vai riittääkö, että koneesi saa virtaa? Mistä pidät asunnossasi/huoneessasi? Millainen olisi unelma-asuntosi?

ViestiLähetetty: Ti Marras 10, 2015 6:14 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Tää meikäläisen eka kämppä on sisustuksen kannalta aika kaamee paikka. Pöytä, tv taso, sohvapöytä astiat yms. on suurin osa saatuja muutossa. Pikkuhiljaa me avokin kanssa tätä kämppää muutellaan yhä enemmän oman näköiseksi, Iittalan astioihin on omiamme vaihdettu hitaasti mutta varmasti. Samoin uusi TV ja sänky saatiin viime talvena, rakkaus <3

Meillä sisustusta rajoittaa merkittävästi kissat. Mieheke toi kukkia mulle viimeviikolla, mutta päätyivät korkealle kirjahyllylle piiloon kissoilta. Ne lähes kirjaimellisesti syö tai tiputtelee kaiken eteensä tulevan :)

ava by chihuli

ViestiLähetetty: Ti Marras 10, 2015 8:51 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Kaikki paikat on täynnä My Little Ponyja. Tai animekrääsää. Tää näyttää siltä kuin täällä asuis 12-vuotias eikä 20-vuotias :D Mutta itse tykkään, ja se on tärkeintä. On vain jotenkin ahdasta, eikä kaikille poneille ole tilaa...

IAE YEBAI BARBARETHY IEY APRON-GNYPH BRINTATENOPHRI
HEA GARHRE BALMENTHRE MENEBARIAKHEGH IA KHEKH
BRIN-SKALMA ARYNSARBA MESEGHRIPH NIPTYMIKH
MAORKHARAM. O, LAANKHEKH OMPH BRIMBAINYIOTH
SENGEBAI GHOYGHE LAIKHAM ARMIOYTH.

ViestiLähetetty: Pe Marras 13, 2015 4:09 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Tällä hetkellä olen erittäin tyytyväinen omaan asuntoon. :) Viime vuonna uusittu kaikki pinnat ja sisustaa sain oman mielen mukaan. Tykkään yksinkertaisista linjoista ja meiltäpä löytyykin paljon yksinkertaisesti suunniteltuja (ja halpoja) Ikean kalusteita.

Tykkään sisustaa ja haluaisinkin vielä vaikka mitä sisustuselementtejä tänne, mutta pikkuhiljaa alkaa jopa melkein 70 neliötä olemaan liian vähän.. :D Lisäksi kissojen tavarat, raapimapuut, häkit, vessat yms., vievät oman tilansa.

Meillä kodin sydän on ehdottomasti olohuone, sielä vietämme eniten aikaa ja sen sisustukseen onkin nähty eniten vaivaa. Olohuoneesta olenkin kaikista ylpein, vaikka pidän myös keittiöstämme, jossa vaalean harmaa värimaailma on <3.

Tärkeässä roolissa meillä on värit (pidän tummasta/harmaasta yleisilmeestä, johon tuodaan lisäpotkua värikkäin yksityiskohdin), käytännöllisyys ja se että on kisujen kestävää tavaraa. Kisuista johtuen ihan kaikkia koriste-esineitä en pysty pitämään esillä, (esimerkiksi joulukoristeet on syöty silmänräpäyksessä, rip tontut..) mutta kynttilöistä en tingi! Avokki tuossa taannoin vihjaisikin olohuoneemme näyttävän alttarilta, kiitos kynttilöideni..

ViestiLähetetty: La Marras 14, 2015 12:04 am 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Kun vihdoin asuu ilman kämppistä kaksiossa, tuntuu tilaa olevan aivan valtavasti. Voi kävellä huoneesta toiseen ja kaikkea. Uuden vapauden kunniaksi karsin tavaraa entisestään, luovuin jopa isosta kasasta kenkiäni, että asunto pääsee kunnolla hengittämään. Ja aijai, miten helppoa siivoaminen onkaan, kun tavaraa on vähän! Olen karsinut hitusen jopa kirjojani, mikä on ihme...

Olen uusinut Ikean halpissisustusta kunnollisilla, täyspuisilla ja luonnonmateriaalisilla valinnoilla, jotka olen pitkälle keräillyt kaikkialta muualta, paitsi kaupoista. Yksi ihana antiikkisenkki löytyi Kontista, toinen dyykattiin roskalvalta, ja entisten kämppisten jättämät laatukamat on aika hyvin lyötäneet myös paikkansa. Makkari rakentuu hienosti, sinisten tapettien alta paljastui ihana seinäpinta joka sopii loistavasti epäskandinaaviseen rapistunut-palatsi -haaveeseeni. Iso peili löytyi kirppisryhmästä ja saatuaan pintaansa kultaspreitä se toimii loistavasti, kämppiksen jättämän todella mukavan, mutta ruman tuolin päälle löytyi torilta ihana iso valkea lampaantalja, ja vanha vaniljanvärinen satiini/sametti tilkkutäkki näyttää upealta sängyn päällä. Kunhan saan vielä kattolampun uusittua kimpuksi vintage-kangasvalaisimia, olen hyvin hyvin tyytyväinen, ja seinille nuo tyhjät kehykset...

Olen sisustajana täysin epätyypillinen suomalainen, en todellakaan tykkää yltiöminimalistesestä, harmaasta tai mustavalkeasta sisustuksesta. Plus suunnilleen kaikki, mikä muilla on mustaa, on minulla valkoista. En myöskään suostu juuri mistään maksamaan yhtään mitään, vaan olen todella hyvä tekemään löytäjä niin kirppareilta kuin roskiksistakin. Lisäksi teen aika paljon itse, ja odotan vaikka kaksi vuotta, että löydän kirpparilta tai dyykaten täydellisen lampunvarjostimen.

Makkarin sisustusken kanssa kävi tuuri, sillä olin ajatellut, että siihen menee rahaa rapiat tonni antiikkilipastoineen ja jättipeileineen. Noh, upea senkki (antiikkikaupassa 500e) löytyi roskalavalta, täysin kunnossa, ja peili maksoi huimat 40 euroa... ops! Noh, en valita.

Uusin hankinta on olkkarin matala antiikkisenkki. Kaipasin televisiolle (kyllä, minulla on telkkari) parempaa tasoa vanhan Lack -pöydä tilalle, mutten missään nimessä halunnut perinteisestä telkkartasoa, jotka ovat mielestäni paitsi epäkäytännöllisimmät, myös rumimmat kapistukset mitä koskaan on keksitty. Noh, Kontista löytyi sitten hurmaava puusenkki kahdeksallakympillä. Siinä on valtavasti säilytystilaa, ja se on todella kaunis, ja vieläpä todella toimiva. On kiva saada ympärilleen esineitä, jotka ovat olleet olemassa jo paljon ennen omaa syntymää.

ViestiLähetetty: La Marras 14, 2015 10:42 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Mulla on vielä oma huone kotikotona ja koulun solukämpässä jaan kaverin kanssa huoneen, mutta kai niistäki voi jotain tänne kirjottaa :D Oma huone on pinkkivioletti (hyh) edellisen asukkaan päätöksestä, tänne on oikeastaan tungettu kaikki mahdollinen ylimääränen kalustus meiän poppoon huushollista ja sisustukseen en oo oikeastaan päässy vaikuttamaan. Ihan tyytyväinen olen silti.

Solukämpän huone taas on lattiasta kattoon perus valkonen, ja ainoa hyvä puoli siinä on että huoneen ilmettä on tosi helppo muuttaa vaikka pelkällä sängyn lakanoiden vaihdolla :D En tykkää valkosesta väristä koska siitä tulee jotenkin sairaalamainen fiilis, niin myö ollaan yhteistuumin tapetoitu seinät julisteilla. Tykkään kaikesta itsetehdystä. Sitten joskus kun täysin oman kämpän saan, niin siellä on ehdottomasti oltava paaaaaaaaljon puuta ♥ rakastan räsymattoja ja kaikenlaisia lämpimiä sävyjä (oranssia, punasta, vihreetä, keltasta, ruskeeta), ei missään nimessä mitään masentavaa mustavalkoharmaabeigeä. Tavoittelisin sellaista "mökkifiilistä" ja haaveilen kettukarkkiverhoista.

ViestiLähetetty: Su Marras 15, 2015 4:41 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

^ Samoilla linjoilla! Kyllä kotona pitää olla kodikasta, eikä koti suoraan jostain MeNaisien lehdiltä ole yhtään kodikas. Tai mitä nyt on jotain sisustuslehtiä. Lämpimiä sävyjä, puuta, räsymattoja, kevyitä verhoja :3

Oma koti on tällä hetkellä ~luovassa epäjärjestyksessä~ kun ei ole oikein säilytystilaa kaikelle roinalle. Muuttolaatikoita vieläkin rofl. Ja kun Nova saa stressioireita imurista, niin ei voida imuroidakaan usein, niin täällä on aika saastaista. Toi matto on pahin, kun se on vaalea ja semmoista materiaalia että siihen tarttuu kaikki.

Mut hei. Oma tupa, oma lupa. Kyllä varmaan joskus vielä päästään asumaan oikeasti omaan tilaan (eikä vuokralla) ja olis vielä varaa vähän sisustaakin. Siis eihän sen tarvi olla kallista, mutta sit kyllä pitäis olla aikaa, rahaa ja kiinnostusta lähteä kauemmas kirppiksille ja kierrätyskeskuksiin.

ViestiLähetetty: Ma Marras 16, 2015 12:02 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Hah, emmäkää halu sellast valkost steriiliä kämppää. Mulla o pinkki sohva ja vaaleenpunaset verhot joissa timanttikuvioita ja on leopardikuosia ja sit o valkosia huonekaluja olkkarissa :p hyvin tyttömäinen mutta mä tykkään pinkistä. Paras väri :D muuten on ihan perus. Keittiö on tässä vastarempattu, tykkään ehkä kaikista eniten mun keittiöstä. Makkari on kamala ku siel siniset tapetit mut eipä siel tuu ku nukuttua.. Ja joskus poikaystävän kaa siel pyöritää haha. Vessa on pieni ja sielläkin vähän laitettu ruskeeta tasoa ja pientä hyllynpoikasta. Ja kylpyamme <3 tää kämppä on hinta-laatusuhteeltaan täydellinen. Neliöitä 50,5 ja vuokra vajaat 400e. Koulu ja kauppa vieressä :p

Mä ostin kaikki huonekalut itte, kesätyörahoista.. kaikki on uutena ostettua paitsi televisio :D uuden sängyn ostin tosin vasta tänävuonna (2014 muutin ekan kerran omaa kämppää) ja seki eka kämppä pli 47 neliöinen :p en vois kuvitellakkaan asuvani 30 neliön koppiyksiössä. Makuuhuone olis ainakin pakollinen, ja keittiössä reilusti pöytätilaa! Viime kämpäs ketutti ku ei mahtunu keittiös kunnolla leikkaa esim sipulia :D mikro vei hirveesti tilaa.. Ja tiskit tiskipöydällä huhhuh onneks nyt on tiskikone. Jaksoin mä vuoden verra käsin tiskata :p oli se ihan mukavaa puuhaa ja ajankulua.menikö tämä nyt ohi aiheen en tiedä :D

ViestiLähetetty: Ma Marras 16, 2015 5:35 pm 
Poissa
Tuisku
Tuisku

Mä rakastan sisustamista, mutta ongelma on siinä, että rakastan niin monia eri tyylejä. Tykkään shabby chic -tyylistä, boheemista, itämaisesta, retrosta, rustiikkisesta...
Ostimme viime kuussa omakotitalon maaseudulta ja olen nyt yrittänyt sisustaa boheemisti höystettynä hieman retrolla. Suurin osa huonekaluistamme on kierrätettyjä, joko ostettu kirppikseltä tai saatu sukulaisilta. Uuden tv-tason ja kirjahyllyn sekä sängynrungon ostimme tänne, sillä vanhat oli jo niin huonossa kunnossa.

Tää meidän talo on 50-luvulla rakennettu ihana vanha talo, neliöitä on noin 90, plus yläkerran rakentamaton huone, jota aletaan ensi kesänä rakentaa. Sieltä saadaan lisätilaa noin 15neliöö. Siten saadaan yläkertaan meidän kaikkien makuutilat (tällähetkelle vavva nukkuu meidän kanssa samassa huoneessa).

Vaikka ollaan tässä "jo" kuukausi oltu, niin sisustaminen on vaiheessa. Hankintalistalla on vielä lamppuja yms pieniä ysksityiskohtia. En ole koskaan tykännyt pelkistetystä, minimalistisesta tyylistä, vaan tahdon yksityiskohtia olevan paljon. Ja väreistä tykkään! Vaikka pidänkin shabby chic -tyylistä, niin en koskaan kuvittelisi sisustavani pääosin valkoisella.

Eikö kukaan halua laittaa kuvia kodistaan? Laitan ite myöhemmin sisäkuvia, tässä muutama kuva ulkoopäin.

Kuva

Kuva

Meillä on iso oma piha, noin 4500neliöö. Saa ensi kesänä laittaa istutuksia. :)

Kuva

ViestiLähetetty: Ma Marras 16, 2015 5:57 pm 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Lainaa:
Eikö kukaan halua laittaa kuvia kodistaan? Laitan ite myöhemmin sisäkuvia, tässä muutama kuva ulkoopäin.
Oikein nätiltä talolta näyttää! Minen viel halua pistää kuvia, kun muutama kriittinen yksityiskohta uupuu (vielä viiden vuoden jälkeenkin...). Uskottelen itselleni, että saan ne pikaisesti hankittua, joten raaskin odottaa kuvaamista... vuoteen 2080 asti:D

ViestiLähetetty: Ma Marras 16, 2015 7:13 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Aikalailla ikeaa koko kämppä :D Sänky ja sohva jyskistä. Sisustuksellisesti tää on aika tylsä, mut en oo jaksanu nähdä vaivaa. Huonekalut mustaa, olkkarin verhot valkoset ja makkarin tummansiniset. Olkkarin ja käytävän matto on tommonen aika ruma ruskeemusta, mut en oo jaksanu ostaa hienompaa. Haluisin jonkun karvamaton, mut mies ei anna ostaa. Jos asuisin yksin, täyttäisin koko kämpän hellokitty ja kissakamalla :D

ViestiLähetetty: Ma Marras 16, 2015 7:56 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Oi omakotitalo! En oo ite ikinä ollut mikään tupa ja perunamaa —ihminen, enkä voinut kuvitella ottavani asuntolainaa, mutta nyt... mies on jotenkin saanut tartutettua sen ajatuksen..? Olis kiva kun olis oma talo ja naapurit silleen sopivan kaukana, että pystyisi ihan omassa rauhassa pelaamaan ja kattomaan elokuvia ym. ihan mihin kellonaikaan tahansa ilman että tarvitsisi laittaa bassoa kokonaan pois.

Joku sellainen sopivan pieni tupa, ei tarvitsisi olla isoa pihaa, kunhan olisi ennemmin nurtsia kuin kokonaan soraa. Ja kunhan saisi kisuille jonkun ison ns. juoksutarhan jostain pienestä verkosta (pohja ja pohjan päälle hiekkaa ja nurtsia ym, seinät, katto), niin voisivat ulkoilla siellä vapaasti :3 Ja sit sinne kissanluukku, ettei tarvitsisi olla aukomassa ovea koko ajan. Ja puuliiteri pihalle, ja sisälle tottakai takka. Pienehkö keittiö, mutta missä mahtuisi kuitenkin työskentelemään, ja olkkari ja makkari. Voisi tottakai olla vielä toinen makuuhuone vierashuoneeksi ja työskentelytilaksi/ompelimoksi (sillä haluaisin ompelukoneen n__n). Ja iso kylppäri, saunalla!! SAUNALLA! Ehdottomasti :--D (Sähkösauna ok, laiskalle helpompi lämmittää~) Ja joku palju pihalle? Tai no siihen tarkoitukseen voisi ostaa jonkun sellaisen ruman halvan viritelmän, mitä niitä nyt on, satasella saisi. Voisi kesällä lillua siinä. Ellei siis vieressä nyt sattuisi olemaan jotain järveä. :D (dream on)

Toisaalta joku kaksikerroksinen rinnetalokin olisi aika idyllinen. Saisi alakertaan jonkun kunnon elokuvateatterin/nörttiluolan, kun olisi vähemmän ikkunoita. :D Mutta kaksi ihmistä ja kolme kissaa (+ todennäköisesti koira) ei tarvitse ihan ylettömästi sitä tilaa...

Maalämmöllä, ei millään öljyllä tai sähköllä tai puulla. Takka olisi vain, no, koristeeksi :D Voisi kuherrella siinä edessä lämpimässä kun ulkona tuiskuttaisi lunta tai sataisi kaatamalla. Ja kun nyt haaveilemaan lähdettiin, niin joku kunnon grilli olisi jepa.

Ja oikeastaan se voisi olla tosi mökkimäinen ulkonäöltään. Hirsitalot <3 Sisäseinät olisivat kanssa vaan puuta :3 Tai jottain paneelia tmv. Valaistukseen voisi käyttää ennemmin useita pieniä valoja kuin yhtä isoa kattovaloa.

Kaipa se sitten olisi itse rakennettu. Tai siis, no, rakennetettu :D Vähän työllistettäisiin puuseppiä ja muuta! ... Mutta tämähän on nyt vaan haaveilua. Kuitenkin aika epärealististahan tämä on. Todennäköisesti jos joskus muutetaan omakotitaloon niin mennään vaan iskän luo asumaan siinä vaiheessa jos ne alkaa tarvita apua päivittäisessä elämässä. Se vain on niin korvessa... nelisentoista kilometriä lähikauppaan. Eihän se ole ongelma autoilevalle, mutta kun autoilu on niin kallista ja siitä vain rankaistaan koko ajan enemmän ja enemmän... (järjestäisivät edes sitten sitä julkista liikennettä  )

ViestiLähetetty: Ma Marras 16, 2015 11:25 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Oon nyt kohta tasan vuoden asunu tässä omassa kämpässäni, vaikka toukokuussa 2014 tän vuokrasinkii. En vaan uskaltanu muuttaa ennen ku viime marraskuussa. Ja asun siis yksin.

Tää on tällänen 43 neliön kaksio pienkerrostalossa, kaks rappua ja molemmissa neljä asuntoa. Asun ylemmässä kerroksessa. Tässä on keittiö, olohuone ja makuuhuone + tietysti vessa ja pieni eteinen kaiken välissä. Joku edellisistä asukkaista oli maalannu olkkarin seinät oranssilla, näyttää aika jännältä :D Vaikka oli myös jättäny sen kesken... Tää on ihan kivan näkönen ja siisti. Lattiat on jotain... en ees tiiä mitä tuo on, jotain muovilaminaattia? Anyway, tehty näyttämään puiselta, eteinen näyttää laatoilta ja keittiön lattia on oikeesti laattaa.

Kuvia vois joskus ottaa mut oon hirveen laiska siivoomaan (okei meikäläisen työ on erityisen fyysistä joten ei voimatkaan riitä); sekä oon köyhä opiskelija jolla ei oo varaa ostaa edes mattoa keittiöön, ja lisäks en muista koskaan mitään joten julisteitakaan ei oo vieläKÄÄN olohuoneen seinillä, ku en ikinä muista sitä saamarin vatupassia ottaa porukoilta lainaan! Ja pienemmille julisteille pitäis saaha kehykset, mut nekii maksaa ja on hankala löytää just sopivaa kokoa _bändijulisteille jotka on jostain lehestä irrotettuja eikä oo vissiin ihan standardin A3:sen kokoluokkaa.
Melkein pitää oottaa siihen et valmistuu koulusta (ens vuonna), ennen ku voi alkaa oikeesti miettimään sisustamista. Tää on omaan silmään vieläkii kesken eränen, vaikkakii tää näyttää asutulta. Todellakii, tavaraa kasautuu miun ympärille ja vaikka kuinka yritän välttää sitä, koska on taas tavaravuoret ja barrikaadit kasattu joka puolelle. Tulinkii kerran siihen tulokseen, et rakennan vissiin jotain pesää. En tunne oloani turvalliseks avarassa tilassa, joten pitää rakentaa "esteitä" turvaa tuomaan :D

ViestiLähetetty: Ti Marras 17, 2015 3:18 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

viel ku asun porukoil ni mun huoneen väri on sininen ja huoneesta löytyy : takka,sohvasänky,sänky,lipasto,dvd hylly,kaappi ja vaatehuone. Yhdeltä seinältä löytyy fototapetti jossa uiskentelee hai valtameressä,kynttiläihminen kun olen niin kynttilöitäkin löytyy ja mainittakoon vielä nahkainen iso nojatuoli :)

ViestiLähetetty: Ke Joulu 02, 2015 2:41 pm 
Poissa
Tuisku
Tuisku

Tässä muutama kuva kodistamme:

Keittiön työtasot ja kaapistot uusittiin kokonaan, kun muutettiin (liesituuletin on vanha). Keittiö on pieni, mutta toimiva, tykkään tästä hirveästi. ^_^

Kuva

Kuva

Olkkaria:

Kuva

Kuva

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 67 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 5 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00