Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on Ma Loka 14, 2019 7:36 pm

Kaikki ajat ovat UTC+03:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

Mitä uutta?
∙ 24.2. Prosilver tyyli on jälleen käytössä. Muokkaamaton, mutta toimii mobiilina.
∙ 28.1. Radolan mobiiliversio käytettävissä Tapatalkilla (iOS/Android).
∙ 26.1. uudistuksia foorumin rakenteeseen.
∙ 23.1. uudet, talviset sesonkitittelit.

Kuva

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 54 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Musiikki
ViestiLähetetty: Ma Loka 19, 2015 12:12 am 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Lainaa:
Lainaa:
Tiedän, että kuukausimaksuni ei mene välttämättä edes osittain niille artisteille joita kuuntelen (ironisesti, enemmänkin niille joita mainitsit ja muille saman kokoluokan orkestereille), siksi ostan pienempien taiteilijoiden teoksia Bandcampista.
Tää ei ollu hyökkäys, mutta on pakko tarttua tähän. Mää en valitse kuuntelemaani musiikkia sen mukaan, mikä on mahollisimman epätunnettua ja pienempien artistien tekemää. Nykyään on varsinkin raskaamman musiikin parissa sellanen ihmeellinen suuntaus menossa, että niin kauan, kuin bändi ei tee läpimurtoa, se on loistava, mutta heti kun se tulee suuremman yleisön tietoisuuteen, se on hirveetä passkaa. Mitä ihmettä täällä tapahtuu?! Siksihän nämä mainitsemani bändit on isoja, että niistä on tykätty (useimmista viimeiset 30-50 vuotta), ja ne on ihan itse ansainneet asemansa. Kaikkihan sitä menestystä toivoo, mutta tää twistedsisterit ja alicecooperit on oikeesti tehny töitä sen eteen, että ne on niitä Isoja.

Verrataanpa näihin nykyajan Justin Biebereihin ja Kylie Minogueihin. Paljonko niillä on faneja edellisiin verrattuna ja kuinka kauan ne on ollu olemassa? Paljon, ja todella vähän aikaa. Ja millä ne on sen vaikutuksen tehny? Musiikkibisnes on muutenki muuttunu viimesen kahenkymmenen vuoden aikana niin älyttömästi, että näitä vertailuja on tosi ihmeellistä tehä. Mää saisin romaanin aikaseks jo siitä, kun pohtisin sitä, miten maailma on muuttunut LP:n kuuntelusta somehitteihin, enkä kyllä osaa nyt yhtään pitää pahana näitten vanhempien diggailua.
Hienoa, että kuuntelet niitä suosittuja eli oikeasti hyviä bändejä ja artisteja. Pieniä bändejä ja artistejahan kuunnellaan vain erikoisuudentavoittelun takia, eikä niistä pitämisen vuoksi.

ViestiLähetetty: Ma Loka 19, 2015 10:17 am 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lainaa:
Lainaa:
...ja sitten sen kerran kun kiikuttaa jonkun fyysisen levyn kotiin niin se sanoo itsensä jossain kohtaa irti. Sydän itkee edelleen verta No Shamen Ironing Dayn takia, kun se saamarin lätty röpöttelee menemään miten sattuu just lempparibiisien kohdalla, snif.
Mitenkähän sää, ja ihmiset yleensä, niitä levyjä kohtelee, jos ne kerran menee pilalle? CD on todella helppo saada pysymään hyvässä kunnossa säilyttämällä se oikein, välttämällä koskemista lukupintaan ja pitämällä se puhtaana, eikä kolmekymmentä vuotta vanhat levyt oo menny meillä vieläkään mikskään. Entä sitten muutaman vuoden vanhat? Jos saa cd:n kuuntelukelvottomaks, voi kyllä syyttää jotain muuta, kuin epätoimivaa formaattia.
Tää nyt menee jotenkin jo ihan absurdiksi koko keskustelu :D en käsittääkseni syyttänytkään formaattia siitä, että mulla ei joku levy toimi, kunhan totesin asian ääneen ilman mitään yleistä tuomitsemista kaikkia maailman levyjä kohtaan. Eikä nyt käynyt mielessäkään selostaa että en koske lukupintaan ja säilytän levyt aina koteloissaan, aina ei asiat vaan pysy kunnossa vaikka miten ois maalaisjärki matkassa. Tokihan mulla on lempparilevyt kulkeneet mukana autossa ja reissuilla yleensäkin, helpommin siinä varmaan vaurioituu kun hyllyssä levätessä.

Eiköhän pääasia oo kuitenkin se, että siitä musiikista nauttii eikä se, miten paljon siihen käyttää rahaa (kun kyse ei kuitenkaan tosiaan ole laittomuuksista, asia ois eri jos täällä kannustettaisiin piratismiin) tai montako neliötä ne fyysiset kopiot vie hyllytilaa. Jos haluaa ja pysyy pistämään siihen rahaa niin hieno homma, mutta musta on vähän hassua vääntää siitä, että se ois ainoa oikea tapa kuunnella musiikkia. Vähän sama asia kuin se, että joku suureen ääneen tuomitsisi hiusten kotivärjääjät, koska kyllähän sitä kampaamossa saa parempaa jälkeä ja työllistää ammattilaisia. Noinniinkun karkeana esimerkkinä.

I think I'm fallin' asleep
But then all that it means is I'll always be dreaming of you

ViestiLähetetty: Ma Loka 19, 2015 11:34 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Lainaa:
Lainaa:
Lainaa:
Tiedän, että kuukausimaksuni ei mene välttämättä edes osittain niille artisteille joita kuuntelen (ironisesti, enemmänkin niille joita mainitsit ja muille saman kokoluokan orkestereille), siksi ostan pienempien taiteilijoiden teoksia Bandcampista.
Tää ei ollu hyökkäys, mutta on pakko tarttua tähän. Mää en valitse kuuntelemaani musiikkia sen mukaan, mikä on mahollisimman epätunnettua ja pienempien artistien tekemää. Nykyään on varsinkin raskaamman musiikin parissa sellanen ihmeellinen suuntaus menossa, että niin kauan, kuin bändi ei tee läpimurtoa, se on loistava, mutta heti kun se tulee suuremman yleisön tietoisuuteen, se on hirveetä passkaa. Mitä ihmettä täällä tapahtuu?! Siksihän nämä mainitsemani bändit on isoja, että niistä on tykätty (useimmista viimeiset 30-50 vuotta), ja ne on ihan itse ansainneet asemansa. Kaikkihan sitä menestystä toivoo, mutta tää twistedsisterit ja alicecooperit on oikeesti tehny töitä sen eteen, että ne on niitä Isoja.

Verrataanpa näihin nykyajan Justin Biebereihin ja Kylie Minogueihin. Paljonko niillä on faneja edellisiin verrattuna ja kuinka kauan ne on ollu olemassa? Paljon, ja todella vähän aikaa. Ja millä ne on sen vaikutuksen tehny? Musiikkibisnes on muutenki muuttunu viimesen kahenkymmenen vuoden aikana niin älyttömästi, että näitä vertailuja on tosi ihmeellistä tehä. Mää saisin romaanin aikaseks jo siitä, kun pohtisin sitä, miten maailma on muuttunut LP:n kuuntelusta somehitteihin, enkä kyllä osaa nyt yhtään pitää pahana näitten vanhempien diggailua.
Hienoa, että kuuntelet niitä suosittuja eli oikeasti hyviä bändejä ja artisteja. Pieniä bändejä ja artistejahan kuunnellaan vain erikoisuudentavoittelun takia, eikä niistä pitämisen vuoksi.
Kukaan ei tietääkseni sanonut, ettei myös pieniä artisteja voisi kuunnella ihan vain sen vuoksi, että niistä pitää. Tässähän vain todettiin se, ja että ainoa syy, jonka vuoksi pieniä artisteja kuuntelee, ei voi olla se, että kuvittelee kaikkien radiokanavilla soivien ja kaikkien tuntemien artistien olevan täyttä kuraa. Koska vanhat konkarit ovat asemansa eteen uurastaneet. Nekin ovat uransa alussa olleet tuntemattomia nimiä.
Lainaa:
Lainaa:
Todellakin :D Lipun ajattelin hommata viimeistään viikonlopun aikana. Vähän himottaisi se meet&greet-paketti, mutta kun se on niin pirhanan kallis et ehken sitten kuitenkaan viitti...
Viimekshän ne pääs ekana sisälle ja suoraan eteen, mutta musta suurin fanius on tyhmä saada ostettua rahalla. Sillä ei oo mitään väliä, että on siellä pakkasessa koko päivän jonottamassa, se vähän repiikin tän bändin kohalla... Ainahan ne maskipukuset tosifanit sinne tiensä löytää - ja rahaa on.
Joo, älyttömän ärsyttävää. Sillon kun minä olin nuori, niin eturiviin pääsivät vain ja ainoastaan ne, jotka olivat jonottaneet pisimpään. Mur mur. :/

Mutta vielä tähän ostanko-musiikkia-halvalla-vai-kalliilla-keskusteluun: ei ollut munkaan tarkoituksenani hyökätä kenenkään kimppuun millään lailla, kiva kyllä huomata että on virinnyt keskustelua. Tämä on aihe, joka jakaa mielipiteet. Mutta valitettava tosiasia on se, että musiikin myynnin laskiessa muut hinnat (keikkalippujen hinta, oheistuotteiden hinnat) nousevat. Noh, kuitenkin pääasia on, kuten Cailin totesi, että musiikkinsa hankkii laillisesti, oli se sitten mitä kautta tahansa.

LC Pohjasuo
BaCC Suvilaakso

ViestiLähetetty: Ma Loka 19, 2015 12:21 pm 
Poissa
Karvalakki
Karvalakki

Lainaa:
Eiköhän pääasia oo kuitenkin se, että siitä musiikista nauttii eikä se, miten paljon siihen käyttää rahaa (kun kyse ei kuitenkaan tosiaan ole laittomuuksista, asia ois eri jos täällä kannustettaisiin piratismiin) tai montako neliötä ne fyysiset kopiot vie hyllytilaa.
Ei ole musiikkia mistä nauttia, jos siitä ei suostu mitään maksamaan, vaikka laillisella ja ilmaisella tavalla sitä kuuntelisikin. Mutta kuten Mr. Lordi joskus asian ilmaisi: "Víttu se on vaan viihdettä!" Ei tarvii repiä pelihousuja sen takia, että mää vähän tökin muurahaispesää, enkä missään vaiheessa halunnu hyökätä henkilökohtasesti ketään kohtaan tai varsinkaan väittäny, että mun tapa kuunnella musiikkia on ainut oikea, ja että vain minä kuuntelen ainoaa ja oikeaa hyvää musiikkia. Nice try, hillis.
Lainaa:
Tämä on aihe, joka jakaa mielipiteet. Mutta valitettava tosiasia on se, että musiikin myynnin laskiessa muut hinnat (keikkalippujen hinta, oheistuotteiden hinnat) nousevat. Noh, kuitenkin pääasia on, kuten Cailin totesi, että musiikkinsa hankkii laillisesti, oli se sitten mitä kautta tahansa.
The end.

ViestiLähetetty: Ma Loka 19, 2015 7:38 pm 
Poissa
Iso Paha Moderaattori
Iso Paha Moderaattori

Mä en tule koskaan ymmärtämään, miten on mahdollista saada tappelu aikaiseksi niin ihanasta asiasta kuin musiikki...

ViestiLähetetty: Ti Loka 20, 2015 3:18 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Lainaa:
Lainaa:
Musiikin myynnin laskiessa muut hinnat (keikkalippujen hinta, oheistuotteiden hinnat) nousevat.
Mikäs ongelma tämä on jos on pätäkkää ja hyvä sydän. Eikö keikkalippujen myynti ole nimenomaan musiikin myyntiä? Show tietenkin siinä ohella.
Niin, jos on sitä pätäkkää. Tämä tilanne tekee uran luomisen pienille bändeille vaikeaksi. Musiikin myynnistä saatavat tulot ovat pieniä --> bändi rahoittaa toimintaansa keikkailemalla. Koska bändi rahoittaa toimintansa keikkailemalla, sen pitää tehdä sitä suht usein, jotta tulotaso säilyy. Ja sitten pitäisi löytää aikaa myös musiikin luomiseen. Isot yhtyeet menestyvät tietysti oikein mukavasti, sillä ne voivat pyytää keikkalipuista melkeinpä mitä tahansa ja ihmiset silti ostavat niitä (ja ostavat vielä 10 e arvoisen keikkapaidan kolmellakympillä), mutta pienemmät yhtyeet eivät voi näin tehdä. Aina nousu on mahdollista, mutta nykyään se vain on paljon, paljon vaikeampaa kuin ennen.
Lainaa:
Lainaa:
Tää ei ollu hyökkäys, mutta on pakko tarttua tähän. Mää en valitse kuuntelemaani musiikkia sen mukaan, mikä on mahollisimman epätunnettua ja pienempien artistien tekemää.
Lainaa:
Tässähän vain todettiin se, ja että ainoa syy, jonka vuoksi pieniä artisteja kuuntelee, ei voi olla se, että kuvittelee kaikkien radiokanavilla soivien ja kaikkien tuntemien artistien olevan täyttä kuraa. Koska vanhat konkarit ovat asemansa eteen uurastaneet. Nekin ovat uransa alussa olleet tuntemattomia nimiä.
Olettaisin että niiden konkarien elämää liikuttaa paljon vähemmän se monta desimaalia sisältävän prosentin kasvu vuosituloissa kun ostan niiden yhden levyn kuin jotain pientä artistia joka saa lähestulkoon sen koko kympin suoraan jonnekin PayPaliin Bandcampissa.
Juujuu, totta kai, sitä ei kukaan ole kiistänyt koskaan. Mutta miten tämä nyt liittyi puheenaiheeseen? Totta kai pieniä artisteja tukee, jos niitä kuuntelee ja niistä tykkää sen verran, että kokee ne tukemisen arvoisiksi. Sillä ne elävät. Mutta jos kuuntelee vain ja ainoastaan pieniä, epätunnettuja artisteja, koska isot artistit ovat tietenkin aina kuraa, silloin ollaan väärillä jäljillä, eikö vain?
Lainaa:
Mä en tule koskaan ymmärtämään, miten on mahdollista saada tappelu aikaiseksi niin ihanasta asiasta kuin musiikki...
En mäkään, mä yritän enemmänkin käydä väittelyä, mistä kyllä tykkään, koska ne voivat olla hyvinkin hedelmällisiä. Ja niissä loppujen lopuksi kaikki ovat kuitenkin kavereita :D Ei mun tarkoituksena ainakaan ole tapella kenenkään kanssa, tappelu on ihan turhaa.

LC Pohjasuo
BaCC Suvilaakso

ViestiLähetetty: La Loka 31, 2015 10:18 am 
Poissa
Iso Paha Moderaattori
Iso Paha Moderaattori

Minää olen oikeasti järkyttyny... :D

Eilen yön pikkutunneilla seikkailin Youtubessa ja päädyin alla olevaan kappaleeseen:

Ihan jäätävää roskaahan tuo on, mutta yöllä se oli sangen hauska :'D

No mutta anyway, jatkoin sivupalkin kautta seikkailua ja päädyin sitten tähän;
En tiedä missä tynnyrissä olen ollu, mutta tuo on voittanu AMA:n jonku ihme kansainvälisen artistipalkinnon tai jotain. Tottakai katoin, että mitäs hittoa tämä nyt sitten on (Kun kerta laatu ekan videon kohdalla oli mitä oli). Noh, myöhemmin tämä soi sitten Spotifyssä. Tottakai tuomitsin tämän kappaleen heti ku näin videon, mutta nyt ku tietää mistä siinä lauletaan, niin tuo on oikeasti hieno kappale! :D Noh, jos nyt tuon joku oikeasti kattoo, niin muistakaa napsauttaa tekstitys päälle!

ViestiLähetetty: Ke Marras 04, 2015 5:12 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Itse pidän kyllä musiikista ja jos en aiemmin tähän ketjuun postaillut, teen sen nyt viimeistään.

Itselle välttää musiikin saralta monikin genre ja youtube-kanavallanikin on jopa pari "biisiä" eri miksauksin, jotka alkujaan syntyi ns. sisäpiirin vitsinä, kun joku lainaili eri videoista puheitani ja homman tuloksena syntyi pari eri varianttia. Nämä kulkee huumorigenren muodossa nimellä "Strömbergin Voima" ja tiedän kyllä miksaajan, mutta haluan kunnioittaa hänen yksityisyyttään. Youtuben videot noista parista biisistä on taas minun editoimiani itse.

Musiikkia yleensä kuuntelen tosiaan usein, lähinnä hevimetalli ja vastaavat ei iske minuun. Juha Vainiot on klassisena musana oikein hyviä teoksia, kuten vaikka Albatrossi-kappale. Mitä tulee yleensä musiikkiin ja tekijänoikeuksiin, en salli mitään laittomuuksia itse. Moni ostettu cd, joita olen huudellut huutonetistä, on nyt joko hukassa, kannet puuttuu (mutta levy on) tai sitten ne on arkistoitu tilansäästön takia muovilaatikkoon ja se on kaapissa.

Muita hyviä musiikkeja löytyy myös Robinin tuotannoista, sitten on hyviä myös noissa 1990-luvun tuotannoissa kanssa.

Optiset mediat kuulemani mukaan kestävät pakkasia, ennemmin ne ottavat damagea auringonvalosta varsinkin kesäaikana. En nyt muista, miten viat näkyvät levyä toistettaessa, mutta luultavasti soittoväline hyppää jonkun raidan yli seuraavaan.

ViestiLähetetty: Ke Joulu 02, 2015 6:20 pm 
Poissa
Lumihiutale
Lumihiutale

---

Viimeksi muokannut Grimirr, Su Maalis 04, 2018 3:21 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ViestiLähetetty: Ke Joulu 02, 2015 8:51 pm 
Poissa
Pulkka
Pulkka

Kuten varmaan osa täällä foorumilla on pistäny merkille, mun elämäni suurin rakkaus on Antti Tuisku :D :3 Ja mitä levyihin tulee, omistan kaikki ja mulla on osittain vähä pakkomielteenä ostaa hyvien artistien levyjä, kun sit ne on siinä konkreettisena. Jos ne vaikka sattuis häviämään kaikkialta internetistä (hyvin todennäköistä?), niin mä voisin niitä biisejä silti kuunnella :D<3

ViestiLähetetty: To Joulu 24, 2015 9:05 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Mun musiikkimaku on parin viime vuoden sisään suomalaistunu aika merkittävästi. Vanhat lempibändit, kuten Green Day, Simple Plan ja Billy Talent on edelleen mukana, mut nykyään tulee kuunneltuu tosi paljon muun muassa Pariisin Kevättä, Kuningasideaa, Anssi Kelaa, Pasaa ja Dingoa. Erääseen ihmiseen paremmin tutustumisen on varmaan suurimmaks osaks vaikuttanu tähän.

Tykkään kans ostaa tärkeimmät levyt itelle, ku sit niit on kiva kuunnella välil muutenki, silloinki ku ei oo koneella tai kuuntele musaa iPodista. Eniten oon kuunnellu varmaan PK-levyjäni (täl hetkel 3/5 omana), Kunkkujen kakkoslevyä, Pasan levyä ja yhtä Yön levyä.

ViestiLähetetty: To Joulu 24, 2015 9:28 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Mun musamakuun on aina kuulunu suomalaista jonkun verran, vanhempien vaikutus eiku (molemmat siis tykkää ainaki Dingosta ja Yöstä yms. niin että ne on "tarttunu":'D Sit tyyliin Happoradio ja Apulanta jne kuuluu kanssa omaan lempparien listaan<3

Et mun musamaussa on osittain äitin ja iskänkin makua, mut oon kanssa löytäny omia lemppareita soppaan mukaan, aika laita-laitaa:)

ava c mortgraphics

ViestiLähetetty: To Joulu 31, 2015 9:12 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Lepää rauhassa, Lemmy Kilmister, rock-jumala.

Nyt arvostan entistä enemmän sitä, että ehdin nähdä Motörheadin livenä.

LC Pohjasuo
BaCC Suvilaakso

ViestiLähetetty: Ti Tammi 05, 2016 12:58 pm 
Poissa
Karvalakki
Karvalakki

Lainaa:
Lepää rauhassa, Lemmy Kilmister, rock-jumala.

Nyt arvostan entistä enemmän sitä, että ehdin nähdä Motörheadin livenä.
Ilkeesti sanottu tää, mutta oikeestaan hyvä, että loppu sekä sen omat että sen muille aiheuttamat kärsimykset. Tai siis. Tää jumala-juttu on menny aina mun kohalla yli, en voi ymmärtää, miks ihmiset palvoo kyseistä örveltäjää. Musiikki on huonoa ja itseään toistavaa, vaikka en kiistä sitä, että onkin ollut yksi niistä ensimmäisistä, joihin uudempi raskas musiikki perustuu. Ja tuo sex'n'drugs'n'rock'n'roll. Nyt on tuonkin naurettavan elämäntyylin edustaja poissa, toivottavasti saadaan kitkettyä rock-musiikista se kokonaan pois.

En tietenkään iloitse kenenkään kuolemasta, keveitä multia vaan herralle, mutta täytyi nyt tulla omakin näkökanta tähän asiaan esittämään.

ViestiLähetetty: Ti Tammi 05, 2016 5:48 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Ihmiset palvoo Lemmyä sen saavutusten vuoksi eikä niinkään sen örvellyksen vuoksi. Ilman Lemmyä ja Motörheadia metallimusiikkia sellaisena kuin me sen nyt tunnemme ei välttämättä edes olisi, tai ainakin se olisi hyvin erilaista. Lemmy oli myös sanoittajana taituri (hänhän esimerkiksi sanoitti Ozzyn biisin Mama I'm Coming Home). Plus ne, jotka Lemmyn ovat tavanneet, ovat kehuneet myös hänen persoonaansa: hän oli kuuleman mukaan erittäin mukava ja kohtelias, ja toisin kuin monilla muilla rock-staroilla, hänellä ei kilahtanut menestys hattuun.

En mäkään tykkää rock-piirien örvellyselämäntyylistä, mutta nykyään se tuntuu olevan lähinnä just näiden vanhojen patujen hommaa - ja nekin on suurilta osin sen lopettanut. Tai ainakin vähentäneet. Ei sellainen elämäntyyli ole enää muodikasta, enkä usko, että Lemmyn elossaolo olisi vaikuttanut sen hengissäpysymiseen millään lailla.

LC Pohjasuo
BaCC Suvilaakso

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 54 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+03:00