Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on To Loka 17, 2019 5:57 am

Kaikki ajat ovat UTC+03:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

Mitä uutta?
∙ 24.2. Prosilver tyyli on jälleen käytössä. Muokkaamaton, mutta toimii mobiilina.
∙ 28.1. Radolan mobiiliversio käytettävissä Tapatalkilla (iOS/Android).
∙ 26.1. uudistuksia foorumin rakenteeseen.
∙ 23.1. uudet, talviset sesonkitittelit.

Kuva

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 54 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Musiikki
ViestiLähetetty: Ke Loka 14, 2015 2:15 pm 
Poissa
Lumihiutale
Lumihiutale

---

Viimeksi muokannut Grimirr, Su Maalis 04, 2018 3:06 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Viestin otsikko: Re: Musiikki
ViestiLähetetty: Ke Loka 14, 2015 5:53 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Voi kyllä, kuuntelen paljonkin:). Green Day, Linkin Park, Paramore, My Chemical Romance noin esimerkiksi.
Suomalaisista sittenmm. Happoradio ja Dingo on mulle tärkeitä. Lyriikat on se juttu, koska tykkään laulaa biisien mukana:P.

ava c mortgraphics

ViestiLähetetty: Ke Loka 14, 2015 7:03 pm 
Poissa
Iso Paha Moderaattori
Iso Paha Moderaattori

Musiikki on mulle happi numero kaksi, ei vaan elä ilman :3 Kuuntelen jatkuvasti, Spotify Premium on paras kaverini. Ja keikat, ai että.

Jos joku on välttynyt tältä tiedolta, mun lempibändini jo viimeiset kahdeksan ja puoli vuotta on ollut Tokio Hotel. Ja mä en tiedä mitä tekisin ilman niitä. Niiden musiikki auttaa mua jaksamaan päivä kerrallaan eteenpäin vaikeimpinakin hetkinä ja kys. bändi on aika lailla suurempi osa mun elämää kuin esimerkiksi koulu. Mä en voi enkä halua kuvitella elämää ilman TH:ta, eikä mun toivottavasti ikinä tarvitsekaan. Oon nähnyt bändin livenä neljä kertaa, viimeisin kerta oli maaliskuussa jätkien kotimaassa Saksassa, jolloin pääsin myös tapaamaan pojat ;__; Elämäni paras päivä, täysin valehtelematta. En vaihtais sitä kokemusta mihinkään mistään hinnasta. En oo koskaan ollut niin onnellinen mun koko melkein 20-vuotisen elämäni aikana. Vaikka rahaa paloi pelkästään keikkalippuun monta sataa euroa, en oo katunut sekuntiakaan enkä euroakaan. <3

Muita lemppareita on All Time Low, Antti Tuisku jo vuodesta 2003, This Century (rip D:), One Direction... Ja viime aikoina oon ollut ihan koukussa lempipelini Life is Strangen soundtrackeihin. Auta armias, miten hyvää musiikkia.

Musiikki ja keikat on mulle syy elää. Oikeesti. Mä en usko että olisin nyt ylioppilas tai edes hengissä jos mulla ei olis mun lempibändiä ja muita ihania artisteja. :3

ViestiLähetetty: To Loka 15, 2015 3:06 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Musiikki on überhypertärkeä osa mun elämää. Olis tosi vaikea elää ilman. Olen riippuvainen .__.

Lempibändini on ollut jo kohta seitsemän vuoden ajan japanilainen Mix Speaker's,Inc.. Muutenkin japanilainen musiikki, etenkin visual kei / rock muutenkin iskee parhaiten. Muita suosikkejani on mm. An Cafe, BVCCI HAYNES, ayabie, Aoi, SCISSOR ja Royz. Lisäksi monissa animeissa on superhyperihania biisejä, joita luukutan ja paljon. Etenkin Yousei Teikokun Kuusou Mesorogiwi (Mirai Nikkin eka op) ja Linked Horizonin Guren no Yumiya (Shingeki no Kyojinin eka op) ovat mykistävän upeita. Ja onhan niitä kasapäin muita. Ja nyt viimeaikoina olen saanut energiaa tosi paljon Hetalia-biiseistä, ne on niin ihanan randomeita.

Kuuntelen myös kaikenlaista muuta. Eurobeatia (etenkin Eurobeat Bronya), korealaista poppia, kaikenmoista rockia, poppia, dancea. Oon kaikkiruokainen, en sano millekää genrelle ei. Jos iskee niin iskee. Last.fm-profiilistani voi halutessaan kyyläillä vähän tarkemmin, tosin sielläkään ei ole kaikkea. Esim. sitä eurobeatia tai juurikaan niitä artisteja, joilta kuuntelen vain yksittäisiä biisejä. En kuuntele nimittäin ihan kaikkea koneella WMP:n kautta (joka mulla on se, joka scrobblaa biisit).

IAE YEBAI BARBARETHY IEY APRON-GNYPH BRINTATENOPHRI
HEA GARHRE BALMENTHRE MENEBARIAKHEGH IA KHEKH
BRIN-SKALMA ARYNSARBA MESEGHRIPH NIPTYMIKH
MAORKHARAM. O, LAANKHEKH OMPH BRIMBAINYIOTH
SENGEBAI GHOYGHE LAIKHAM ARMIOYTH.

Viimeksi muokannut Larjus, To Loka 15, 2015 10:26 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ViestiLähetetty: To Loka 15, 2015 8:34 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Musiikki on mullakin enemmän ja vähemmän päivittäin osa elämää.. Harvemmin tulee koneella enää kuunneltua musiikkia, avopuolisoo ei mun spotify soittolista hirveesti nappaa. Jos siis kotona yhdessä ollessa kuunnellaan musiikkia, yleensä se on hänen soittolista kun pyörii. Mä kuuntelen ite niin laidasta laitaan...

Salilla ja lenkillä musiikki on ihan must! En tykkää salilla kuunnella muiden keskusteluja päivän tapahtumista tai miten paljon on tehty sitä tai tätä, kuulokkeet tuo kivasti yksityisyyttä. Lenkillä askel taas kantaa huomattavasti paremmin omien lempparibiisien tahtiin... :)

ava by chihuli

ViestiLähetetty: To Loka 15, 2015 10:32 pm 
Poissa
Karvalakki
Karvalakki

Tulen hämmentämään tätä vielä toistaiseksi rauhallisesti vellovaa soppaa!

Mun on varmaan turha kertoa, että musiikki on mulle hyvin tärkeä asia. Mää tykkään hyvin monipuolisesti musiikista, mutta omat suosikkini ja ne, mitä yleensä kuuntelen, on jonkun mielestä varmaan aika rajottunut joukko. Alice Cooper on ollu jo monta vuotta suurin suosikkini, sen lisäks isoimmat on mm. Helloween, Lordi, Stratovarius, Aerosmith. Vähän pienempiä suosikkeja on esim. Anthrax, Accept, Nightwish, Stone Sour, Twisted Sister, Michael Monroe, Wednesday 13, Whitesnake.

Meillä soi kotona musiikki melkein koko ajan. Ja jos nyt lähetään vääntämään niin ei, Youtube ja (ilmanen) Spotify ei todellakaan ole niitä paikkoja, joista musiikkia kuuluu kuunnella, vaan levyjen pitää olla hyllyssä fyysisinä, tai vähintään iTunesissa niin, että niistä on maksettu. Meillä on levyjä jotain 400 kpl:n luokkaa, sen lisäks muutamat kymmenet LP:t ja C-kasetit musiikki-DVD:istä ja semmosista puhumattakaan. Parasta on, kun biisien sanat saa lukea suoraan kansivihosta, hienoa kohokuvioista kantta voi ihastella ja hipelöidä oikeasti ja onhan nuo hieno sisustuselementti.

Artistin kuuluu saada korvaus tekemästään työstä, jonka takia musiikin (laiton) lataaminen ei todellakaan oo oikein. Silti suurin osa ihmisistä ajattelee musiikin olevan ilmaista viihdykettä, johon heillä muka on joku oikeus ilman mitään maksuja tai semmosia. Miksi? Mää ymmärrän sen, että kaikki ei halua tollasta hullua levykokoelmaa kotiinsa ja sen kannalta on hyvä, että nykyään kaiken saa myös digitaalisessa muodossa, mutta miksi siitä ei voida maksaa kunnolla? Seuraava kuva tiivistää ajatukseni täydellisesti:

ViestiLähetetty: To Loka 15, 2015 10:39 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Lainaa:
Meillä soi kotona musiikki melkein koko ajan. Ja jos nyt lähetään vääntämään niin ei, Youtube ja (ilmanen) Spotify ei todellakaan ole niitä paikkoja, joista musiikkia kuuluu kuunnella, vaan levyjen pitää olla hyllyssä fyysisinä, tai vähintään iTunesissa niin, että niistä on maksettu. Meillä on levyjä jotain 400 kpl:n luokkaa, sen lisäks muutamat kymmenet LP:t ja C-kasetit musiikki-DVD:istä ja semmosista puhumattakaan. Parasta on, kun biisien sanat saa lukea suoraan kansivihosta, hienoa kohokuvioista kantta voi ihastella ja hipelöidä oikeasti ja onhan nuo hieno sisustuselementti.

Artistin kuuluu saada korvaus tekemästään työstä, jonka takia musiikin (laiton) lataaminen ei todellakaan oo oikein. Silti suurin osa ihmisistä ajattelee musiikin olevan ilmaista viihdykettä, johon heillä muka on joku oikeus ilman mitään maksuja tai semmosia. Miksi? Mää ymmärrän sen, että kaikki ei halua tollasta hullua levykokoelmaa kotiinsa ja sen kannalta on hyvä, että nykyään kaiken saa myös digitaalisessa muodossa, mutta miksi siitä ei voida maksaa kunnolla? Seuraava kuva tiivistää ajatukseni täydellisesti:
Tämä. Mä olen täsmälleen samaa mieltä. Rakastan CD- ja vinyylilevyjä yli kaiken, ja ostan kaiken vähääkin enemmän kuuntelemani musiikin fyysisinä kopioina. Hyvä on, myönnetään, jos vasta tutustun bändiin niin kuuntelen biisejä aluksi youtubesta ja lataan sieltä laittomasti, mutta jos artisti nappaa vähääkään enemmän, niin pyrin kyllä hankkimaan levyn heti kun vaan mahdollista. Kuuntelun fiilis on aivan huikea vinyylejä kuunneltaessa kuin jos kuuntelee Spotifysta :p

Mullekin musiikki on tärkeä osa elämää. Olen yrittänyt soitella itsekin, ja osaan auttavasti rämpytellä kitaraa, mutta lähinnä keskityn musiikin kuunteluun. Rakastan hard rockia ja metalmusiikin eri lajeja, suosikkeihini kuuluu mm. Metallica, Stone Sour ja Slipknot, AC/DC, Volbeat, Iron Maiden, Judas Priest... Kuuntelen etenkin autoillessa, treenatessa ja yömyöhään koneella hengaillessa.

LC Pohjasuo
BaCC Suvilaakso

ViestiLähetetty: To Loka 15, 2015 10:42 pm 
Poissa
Karvalakki
Karvalakki

Jee en oo ainut! Ootko MiWa lähössä kattomaan Slipknotia (taas) alkuvuodesta?

ViestiLähetetty: Pe Loka 16, 2015 12:31 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Todellakin :D Lipun ajattelin hommata viimeistään viikonlopun aikana. Vähän himottaisi se meet&greet-paketti, mutta kun se on niin pirhanan kallis et ehken sitten kuitenkaan viitti...

LC Pohjasuo
BaCC Suvilaakso

ViestiLähetetty: Pe Loka 16, 2015 1:24 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Lainaa:
Kaikkea kuitenkaan kun ei saa tarpeeksi huokeaan hintaan fyysisessä muodossa (lisänä tähän että CDitä en todellakaan osta jos jotain ostan) tai edes digitaalilatauksena, ikävä kyllä, enkä ihan viitsi lähteä levari + vahvistinkombon kanssa juoksulenkille.
Eikä tarvitsekaan, jos lataa levyt iPodille tai mp3-soittimeen (: Tai no, nykyään puhelimeen.

Tästä voi katsella taulukkoa siitä, että kuinka paljon artistien pitää myydä albumeita/kappaleita tai kuinka monta soittoa he tarvitsevat stream-palveluissa, jotta yltäisivät USA:n minimikuukausipalkkaan (1,260$).

Pieniä artisteja on kyllä tosiaan erityisen hyvä tukea rahallisesti, mutta hei, onhan iso levykokoelma muutenkin näyttävän näköinen hyllyssä :D Plus kansitaide on parasta ♥

LC Pohjasuo
BaCC Suvilaakso

ViestiLähetetty: Pe Loka 16, 2015 6:15 pm 
Poissa
Iso Paha Moderaattori
Iso Paha Moderaattori

Oon samaa mieltä siitä, että musiikista pitää maksaa, ja tavallaan ahdistaa se että käytän Spotifyta, kun artistit eivät saa siitä juuri mitään, mutta... Ajatus siitä että joka ikisen biisin takia pitäisi ostaa levy/laittaa se euro iTunesiin? Ei. Mä laitan 10 euroa kuussa Spotify Premiumiin ja se saa riittää. Ostan lempiartistien levyt aina kun vaan mahdollista, mutta nykyinen elämäntilanne ei vaan salli ostaa kaikkea. Musiikki on mulle kaikki kaikessa, mutta jos pitää valita sen ja syömisen/koulussa käymisen/yms. väliltä, valitsen kyllä jälkimmäiset... Paitsi no, tiettyjen (lue: tietyn) bändien/artistien kohdalla tilanne on vähän eri :D

Ruoskikaa mut, olen huono.

ViestiLähetetty: Pe Loka 16, 2015 6:29 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Mä en kyllä ainakaan suostu potemaan huonoa omaatuntoa Spotifyn/Deezerin/Youtuben käytöstä musiikin kuuntelussa... :D Kyseessä on kuitenkin lailliset ja pirun näppärät tavat kuunnella sitä musiikkia. Ja vaikka miten haluaisin kaikki hyvät levyt fyysisinä kopioina, ei mun opiskelijabudjetista riitä useampaa kymppiä kuussa musiikkiin. Mielummin osoitan tukeni käymällä sitten silloin tällöin keikoilla. Poikkeuksena toki jotkut ihan lempparilevyt tai jostain muusta syystä tärkeät tekeleet. Toisaalta sitten taas pistän roposiani ihan mielelläni pieniempien bändien tuotoksiin jos vaan suinkin pystyn, siinä saattaa olla jo vähän enemmän vaikutusta siihen, pystyykö bändi/artisti jatkamaan toimintaansa ja keikkailuaan. *Asettuu ruoskintajonoon Uniquen perään*

...ja sitten sen kerran kun kiikuttaa jonkun fyysisen levyn kotiin niin se sanoo itsensä jossain kohtaa irti. Sydän itkee edelleen verta No Shamen Ironing Dayn takia, kun se saamarin lätty röpöttelee menemään miten sattuu just lempparibiisien kohdalla, snif.

I think I'm fallin' asleep
But then all that it means is I'll always be dreaming of you

ViestiLähetetty: Pe Loka 16, 2015 8:54 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Mulla on varmaan maailman sekavin musiikkimaku :D Mua on aina ahistanu se, että pitäis olla just joku tietty musiikkimaku, koska meikäläinen kuuntelee kaikenlaista aina italialaisista rakkauslauluista ns. "kirkonpolttoheviin". Suomipop on aina ollu suurin rakkaus ja ihan pikkusesta asti oon hoilannu Leevi and the leavingsia ja myös mummojen lempimusiikkia eli iskelmää on tullu kuunneltua laittoman paljon, nimimerkillä kymmenenvuotiaana osasin varmaan kaikki Yölinnun biisit ulkoa XD Ala-asteella tykkäsin kuunnella japanilaista poppia, yläasteella siirryin The Beatlesiin ja muihin 60-70-luvun rockyhtyeisiin, yläasteen loppuvaiheessa musiikki siirtyi hiljalleen raskaampaan mutta nuo kaikki kulkee edelleen mukana. Tosin jo 9-vuotiaana rakastuin Amorphisiin ja sitä on tullut kuunneltua aina tähän päivään asti, vaikka vuosien aikana enemmän tai vähemmän.

Levyjä ei oo koskaan tullu ostettua vaikka mieli on kyllä monesti tehny, mutta köyhänä opiskelijana ei tee mieli "tuhlata" rahaa mihinkään ylimääräseen ku tuntuu että kaikki menee ruokaan D: ehkä joskus rikastun ja sitten marssin levykauppaan ostamaan kaikkien mahdollisten lempiartistien ceedeet.

Naurakaa.

ViestiLähetetty: La Loka 17, 2015 11:40 am 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Ei se nyt huono ole esimerkiksi sieltä Youtubesta kuunnella, kun usein on bändillä/artistilla oma kanava jonne on itse biisinsä ladannut... :p
Jos jonkun biisin tai levyn haluan koneelleni, niin silloin maksan ja ostan sen. Paitsi instrumentaalisia tuntemattomilta esittäjiltä...

Minun musiikkimakuni on rock/punkrock/metallipainotteista. Yksiä suosikkeja on mm. Stratovarius, Volbeat, The Offspring, Klamydia, Bad Religion... Paljon löytyy myös satunnaisia biisejä esittäjiltä, joita en yleensä kuuntele. Esimerkkinä rakastan Slashin biisiä "30 Years to life", mutta en Slashia muuten kuuntele. Samoin Iron Maidenilla on muutamia hyviä, mutta muuten en bändistä välitä.
Tykkään myös pelien ja elokuvien soundtrackeista, sekä hyvästä iskelmästä ja suomirockista.

Nyt soi Backyard Babies - Th1rt3en Or Nothing. Soi suht usein radiossa, aluksi inhosin ja vaihdoin kanavaa, mutta sitten se vaan yht'äkkiä iski...:cool:

Viimeksi muokannut lintu, Ma Loka 19, 2015 1:55 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ViestiLähetetty: Su Loka 18, 2015 11:40 pm 
Poissa
Karvalakki
Karvalakki

Hei camoon, ei täällä olla ketään ruoskimassa! Tarkotus oli saada keskustelua aikaseks, ja näköjään onnistuin. Kiitos kaikille osallistuneille.
Lainaa:
Todellakin :D Lipun ajattelin hommata viimeistään viikonlopun aikana. Vähän himottaisi se meet&greet-paketti, mutta kun se on niin pirhanan kallis et ehken sitten kuitenkaan viitti...
Viimekshän ne pääs ekana sisälle ja suoraan eteen, mutta musta suurin fanius on tyhmä saada ostettua rahalla. Sillä ei oo mitään väliä, että on siellä pakkasessa koko päivän jonottamassa, se vähän repiikin tän bändin kohalla... Ainahan ne maskipukuset tosifanit sinne tiensä löytää - ja rahaa on.
Lainaa:
...ja sitten sen kerran kun kiikuttaa jonkun fyysisen levyn kotiin niin se sanoo itsensä jossain kohtaa irti. Sydän itkee edelleen verta No Shamen Ironing Dayn takia, kun se saamarin lätty röpöttelee menemään miten sattuu just lempparibiisien kohdalla, snif.
Mitenkähän sää, ja ihmiset yleensä, niitä levyjä kohtelee, jos ne kerran menee pilalle? CD on todella helppo saada pysymään hyvässä kunnossa säilyttämällä se oikein, välttämällä koskemista lukupintaan ja pitämällä se puhtaana, eikä kolmekymmentä vuotta vanhat levyt oo menny meillä vieläkään mikskään. Entä sitten muutaman vuoden vanhat? Jos saa cd:n kuuntelukelvottomaks, voi kyllä syyttää jotain muuta, kuin epätoimivaa formaattia.
Lainaa:
Tiedän, että kuukausimaksuni ei mene välttämättä edes osittain niille artisteille joita kuuntelen (ironisesti, enemmänkin niille joita mainitsit ja muille saman kokoluokan orkestereille), siksi ostan pienempien taiteilijoiden teoksia Bandcampista.
Tää ei ollu hyökkäys, mutta on pakko tarttua tähän. Mää en valitse kuuntelemaani musiikkia sen mukaan, mikä on mahollisimman epätunnettua ja pienempien artistien tekemää. Nykyään on varsinkin raskaamman musiikin parissa sellanen ihmeellinen suuntaus menossa, että niin kauan, kuin bändi ei tee läpimurtoa, se on loistava, mutta heti kun se tulee suuremman yleisön tietoisuuteen, se on hirveetä passkaa. Mitä ihmettä täällä tapahtuu?! Siksihän nämä mainitsemani bändit on isoja, että niistä on tykätty (useimmista viimeiset 30-50 vuotta), ja ne on ihan itse ansainneet asemansa. Kaikkihan sitä menestystä toivoo, mutta tää twistedsisterit ja alicecooperit on oikeesti tehny töitä sen eteen, että ne on niitä Isoja.

Verrataanpa näihin nykyajan Justin Biebereihin ja Kylie Minogueihin. Paljonko niillä on faneja edellisiin verrattuna ja kuinka kauan ne on ollu olemassa? Paljon, ja todella vähän aikaa. Ja millä ne on sen vaikutuksen tehny? Musiikkibisnes on muutenki muuttunu viimesen kahenkymmenen vuoden aikana niin älyttömästi, että näitä vertailuja on tosi ihmeellistä tehä. Mää saisin romaanin aikaseks jo siitä, kun pohtisin sitä, miten maailma on muuttunut LP:n kuuntelusta somehitteihin, enkä kyllä osaa nyt yhtään pitää pahana näitten vanhempien diggailua.
Lainaa:
9,99e Spotify Premium vastaan parin levyn hankkiminen (~44e) kuussa? Siinäpä vasta pulma. Tämä siis jos tosiaan haluaa ihailla sitä kansitaidetta kunnolla jonkun kymppikuvan kokoisen CD-kannen sijaan. Entä digitaalilataukset? Näen ne kannet Wikipediastakin jos haluan.
Tässä on ero musiikin kuuntelijan ja kuuntelijan välillä! Toiselle riittää, kun kuuntelee vähän sitä sun tätä, on valtavan laaja musiikkikirjasto saatavilla (josta on kuitenki maksanu) ja kaikki on helposti saatavilla. Toinen haluaa kasata kirjastonsa itse fyysisenä hyllyyn, ehkä sitten vähän suppeampana kuin ensin mainittu, ja joka ei todellakaan sulata "näkee ne kannet Wikipediastakin" -meininkiä. Ei siinä mitään, kukin tavallaan. Kunhan jokainen tekee oman osansa - oli sitten opiskelijabudjetti eli ei - sen eteen, että kuuntelemallaan artistilla on edes joku mahdollisuus hyötyä niistä kuuntelukerroista.

Ja ne pienet bändit. Nykyään yhä useampi perustaa omalle bändilleen oman levy-yhtiön, jotta kaiken maailman Universal-lafkat ei veisi heille kuulumaansa leipää. Keikoilla käyminen on loistava tapa tukea bändejä ja etenkin keikkapaikalla olevalla merkkarikojulla vierailu. Sääli, ettei bändipaidat oikein oo muodissa nykyään. Mitä pienempi bändi, sen parempi. Suosittelen ottamaan haltuun Suomen huikeiden klubien ja muiden keikkapaikkojen tarjonnan, sillä sitä löytyy!

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 54 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+03:00