Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on To Loka 17, 2019 6:02 am

Kaikki ajat ovat UTC+03:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

Mitä uutta?
∙ 24.2. Prosilver tyyli on jälleen käytössä. Muokkaamaton, mutta toimii mobiilina.
∙ 28.1. Radolan mobiiliversio käytettävissä Tapatalkilla (iOS/Android).
∙ 26.1. uudistuksia foorumin rakenteeseen.
∙ 23.1. uudet, talviset sesonkitittelit.

Kuva

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 31 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Pieniä hyviä tekoja
ViestiLähetetty: Ma Syys 28, 2015 8:21 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Oletko tehnyt jollekin jotain kivaa tai oletko peräti päässyt ilahduttavan teon kohteeksi? Vinkkejä, kiitoksia ja ihmettelyjä siis tänne topiciin:D

Tää aloitti joulukorttiaskartelun tuntemattomille:D Tykkään askarrella, ja on kiva ajatella, että nuo pienet teoksenpuolikkaat voisivat ilahduttaa yksinäisen joulua. https://www.dropbox.com/s/2bntchrgdw2lh ... 8.JPG?dl=0 tuollaisia tänään. Tästä http://taika.askartelija.fi/ole-ystava- ... ortilla-2/ kampanjasta on kyse, jos joku muukin innostuisi:D

Tai Simsistä kiinnostuneille: https://suoturve.net/korpi

Viestin otsikko: Re: Pieniä hyviä tekoja
ViestiLähetetty: Ke Syys 30, 2015 1:03 pm 
Poissa
Karvalakki
Karvalakki

Hei tää on hyvä topic!

Nyt kun mulla soi eilen postista tullut hyvän mielen levy Reckless Loven Spirit tässä taustalla, tuli mieleeni Rock the Beach -festarit kesällä 2013. Kyseinen bändi esiintyi siellä meidän odottaman Apulannan jälkeen ja me oltiin mieheni kanssa "ihan läpällä" kattomassa myös se eturivistä. Sitten siihen meidän taakse tuli ehkä joku 13-vuotias tyttö Reckless Love-paidassa isänsä kanssa. Mun ei tarvinnu kauaa miettiä seuraavaa tekoani ja sanoin sille tytölle, että pääset tähän eteen meijän paikalle, kun tää ei oo meille mikään tärkeä bändi. Hyvä ettei siltä itku päässy, kun se pääs kattomaan lempibändinsä eturivistä. Paras oli kuitenkin se sen isä, joka vuolaasti kiitteli meitä sekä ennen keikkaa että vielä keikan jälkeenkin. Että tollasia ihmisiä pitäis olla enemmän.

Vieläki tulee hyvä mieli kun muistelen tätä!

ViestiLähetetty: To Loka 01, 2015 5:33 pm 
Poissa
Iso Paha Moderaattori
Iso Paha Moderaattori

Oon junassa ja koko matkan mua vastapäätä istu tosi kaunis nainen ja kun se oli lähdössä niin mun oli vaan pakko vetää kuuloke korvasta ja sanoa "anteeks mut sä oot tosi kaunis" ja se nauroi, kiitti ja sanoi että samoin :3

Toivottavasti piristin ton tuntemattoman ihmisen päivää enkä vaikuttanut ihan ihme stalkkerilta :D

ViestiLähetetty: To Loka 01, 2015 9:45 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Lainaa:
tuli mieleeni Rock the Beach -festarit kesällä 2013.
Mäkin olin siel ja Recless lovea melkein eturivissä :)

Mutta asiaan, vanha mies istui kaupan tuolilla ja kävelin ohi, nii hän kysyi voisinko käydä
nostaan käteistä hänelle ja minähän suostuin ja otin pankkikortin ja ku tulin hän näytti lompakkoa ja sanoi että otahan sieltä vähän vaivanpalkkaa mut mä sanoin et ei kiitos ei tartte antaa :D
Oli kiva olla avuks, joku hullu ois voinut varastaa miesparan kortin!!

ViestiLähetetty: Pe Loka 02, 2015 10:24 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Olin tänään irtokarkkikaupassa ostamassa leffaevästä, ja jonossa mun edessä oli pikkupoika pussinsa kanssa. Kassalla selvisi kuitenkin, että hän oli kauhonut vähän liikaa karkkia, ja häneltä puuttui 1,8e. Siinä viiden euron seteliä rutistaen hän kysyi surkeana että mihin voisi kauhoa takaisin ylimääräiset karkit, kun minä jossain jalouden puuskassa tarjouduin maksamaan erotuksen. Varmaan paras alta kahden euron sijoitus ikinä, poika näytti ilahtuvan ihan käsittämättömän paljon ja kiitti tosi nätisti, ja mulle itselle tuli siitä niin hyvä mieli, että teko tuntui melkein itsekkäältä :D

I think I'm fallin' asleep
But then all that it means is I'll always be dreaming of you

ViestiLähetetty: Pe Loka 02, 2015 10:31 pm 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Kylläpäs näitä on kiva lukea.
Olin itse joku aika sitten dyykkaamassa todella mehukasta lavaa, jossa oli ilmeisesti jonkun vanhemman ihmisen puoli omaisuutta. Meitä dyykaajia oli kaverini ja minun lisäksi useita, ja oli hauska nähdä, miten yhteistyö pelasi ventovieraiden välillä. Huikkailimme löytäjämme ja kyselimme, kuka haluaisi, ja välillä suostuttelimme toisiamme luopumaan jostain.
Lavalla kiipeilymme alkoi kiinnostaa myös paria ohi kulkenutta iäkkäämpää daamia, joiden kanssa juttukin alkoi luistaa. Etenkin toista daameista selvästi hirmuisesti poltteli tulla kaivelemaan, mutta hän vähän pidättyväisemmän elämän eläneenä ei selvästi ihan kehdannut. Aloin sitten nostelemaan tavaraa hänen nähtäväkseen ja mainitsin jo, mitä kaikkea itse olen löytänyt ja kertoilin muutenkin, miten yleistä ja hyväksyttyä dyykkaus on, ja koetin muutenkin tavallaa pehmentää ajatusta roskien kaivelusta. Lopulta daami uskalsi tulla kurkkimaan lavan avonaisesta päästä, ja innostui kovasti eräästä seinävaatteesta, tai oikeastaan sen metallitelineestä.
Seinävaate oli likainen ja resunen, ja sitä hän ei halunnut kuljettaa mukana, harmitellen kun metalliosa jota hän niin tarvitsisi, jää nyt saamatta. No, minäpä sitten tokaisin, että minulla on sakset mukana, voin leikata seinävaatteen irti telineestä.
Tsaissus sitä daamin ilmettä! Hän ei ollut uskoa ei niin millään, että toinen ihminen erikseen kipuaa lavalta pois, tonkii laukkuaan, vetää esille maailma pienimmät sakset ja ähertää kymmenen minuuttia saadakseen sen metalliosan irti, ihan häntä varten! Daamin naama loisti kuin se kuuluisa Naantalin aurinko ja hän kiljahteli iloista kuin pieni lapsi ja kiitteli kiittelemästä päästyään. Totesin useamman kerran, että mitä iloa on olla varautunut kaikkeen jos ei samalla vaivalla jeesaa jotakuta toistakin, ja että ei tämä tosiaan minua haittaa, ei minulla ole kiire.
Daami lähti saalineen ylionnellisena ja vielä kadun päästäkin vilkutteli, paitsi kätevää metalliosaa myös isoa kokemusta rikkaampana. Minullekin jäi hyvä mieli, ja lavalta tarttui (missä dyykkitopikki on?!) mukaan upea tuoli ja ihanaa kangasta... Tämmöset randomkohtaamiset on minusta aivan ihania, jakaa yhteinen hetki jonkun sellaisen kanssa, johon ei ehkä niin muutn törmäisi ^^

ViestiLähetetty: Ma Marras 16, 2015 4:41 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Eräs tyyppi etsiskeli muutaman biisin instrumental-versioita, ja minä jaoin ne hänen kanssan <3 Itselläni kun sattui ne olemaan, ja niitä on tooosi vaikea löytää.

IAE YEBAI BARBARETHY IEY APRON-GNYPH BRINTATENOPHRI
HEA GARHRE BALMENTHRE MENEBARIAKHEGH IA KHEKH
BRIN-SKALMA ARYNSARBA MESEGHRIPH NIPTYMIKH
MAORKHARAM. O, LAANKHEKH OMPH BRIMBAINYIOTH
SENGEBAI GHOYGHE LAIKHAM ARMIOYTH.

ViestiLähetetty: Ma Maalis 21, 2016 9:42 am 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Pääsin(? onko se sinänsä saavutus) paikallisen monikulttuuriyhdistyksen vapaaehtoiseksi. Nyt olen viimisen parin kuukauden aikana tehnyt sinne kaikenlaisia käännöksiä ja auttanut ulkomaalaisia suomen opiskemisessa. Meillä on tuolla projekti nimeltä Elävä kieliketju, jossa maahanmuuttajat ja suomalaiset jaetaan pieniin ryhmiin, jotka sitten vapaa-ajallaan kokoontuvat ihan vain kahvittelemaan ja rupattelemaan på finska. Ideana on, että maahanmuuttajat saisivat enenevissä määrin mahdollisuuksia puhekielen oppimiseen, ja tämän kevään aikana olen ehtinyt huomata toiminnan hirveän hauskaksi! Tahdon tulevaisuudessa toimia juurikin suomea toisena kielenä opiskelevien ihmisten parissa ja uskon, että tästä kokemuksesta on varmasti hyötyä. Olen myös onnistunut saamaan uuden ystävän tuota kautta, jonka kanssa sovimme jatkavamme tapailua myös toiminnan ulkopuolella c:

ViestiLähetetty: Ti Maalis 22, 2016 12:04 pm 
Poissa
Pulkka
Pulkka

Mä eilen lahjoitin iiiison kassillisen ruokaa kaverilleni ja tämän perheelle, kun heillä on rahat vähissä.

ViestiLähetetty: La Maalis 26, 2016 10:35 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Yhden lemppari-tumblr-blogini pitäjä listasi (kun joku kysyi) omia suosikkejaan tumblrista, ja mainitsi mun blogin ;___; <3 Ihana tietää, että fiilis on molemminpuolinen.

ViestiLähetetty: Pe Touko 13, 2016 12:50 pm 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Miul on tapana napata kulkiessa taka-away välipala Lidlistä, koska a) niin halpaa b) niin hyvää. Jos Lidliin mennessä näen romanikerjäläismummuskan siinä kulmilla, ostan kaksi välipalasettiä. Toisen itselleni, toisen mummuskalle. Eihän se nyt mikään maata pelastava asia ole, että yksi mummuska saa monivitamiinimehun, goudajuustosämpylän ja omenan tai banaanin, mutta kun se on niin hyvää!

ViestiLähetetty: La Kesä 18, 2016 12:13 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Minusta tuli nyt näköjään Punaisen ristin kuukausilahjoittaja. Tai no ei vain "näköjään" vaan tuli ihan aikuisten oikeesti.
Eiköhän ne niillä mun lahjoittamilla rahoilla saa sit jotain pienä hyvää aikaseks :3c

ViestiLähetetty: La Kesä 18, 2016 10:27 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

^ Liippaa läheltä:

Oon aina välillä allekirjoitellut Amnestyn noita vetoomuksia (vaikka sinänsä vähän epäilen, että muutamalla allekirjoituksella olisikaan minkään sortin merkitystä) ja soittelivat sieltä kanssa että pitäisi ruveta kuukausilahjoittajaksi. Meiltä lähtee joka kuussa jo 7 euroa WWF:lle korvamerkittynä Itämeren hyväksi, joten tuntuu vähän isolta summalta laittaa toinen 7e toiselle järjestölle. Eihän se sinänsä iso raha ole ja köyhä antaa vähästäänkin, mutta kun voisi hilata summaa pari euroa pienemmäksi. Vaan ei voi.

En minä tarvitse niiden muutaman kerran vuodessa ilmestyviä jäsenlehtiä. Antaisivat vaan lahjoittaa muutaman euron kuussa ilman vastapalveluksia. :D Vaikka kaippa tuossa alarajassa on sit joku syykin takana.

En ole vielä laittanut allekirjoitettua sopimusta postiin. Ovat jo ahdistelleet sähköposteilla asiasta...

Helpoin ja laiskoin tapahan se on tukea hyvää asiaa. (Ostaa hyvä omatunto tms. Kyynistä.)

ViestiLähetetty: Pe Touko 12, 2017 4:28 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Työskentelen päiväkodissa pienten ryhmässä, ja yks pian kolme vuotta täyttävä poika sanoi minulle aamupalalla "Sinä olet minun kultaseni" ;___; <3 Ei olis voinu päivä paremmin alkaa.

Muutenkin ne kaikki hetket, kun lapsi haluaa tulla syliin/ottaa kädestä kiinni tms. tai kertoo aamulla, että on ollut ikävä. Niin vähän, mutta silti niin paljon <3

ViestiLähetetty: Pe Touko 19, 2017 8:56 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Viime viikolla näin yhtenä iltana pihalla vähän tokkuraisen oloisen siilin. Hain sisältä kissan kuivamuonaa ja vein ulos lautaselle tarjolle. Siili kipitti heti lautasen luo ja alkoi syömään. Taisi olla nälkäinen raukka. Sen jälkeen olen joka ilta käynyt täyttämässä lautasen ja aina se on aamulla tyhjä. Olen epäillyt, käykö lautasella siili, linnut vai joku naapurin kissa, mutta tällä viikolla näin taas yhtenä iltana siilin siinä ruokailemassa :)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 31 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+03:00