Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on Pe Huhti 03, 2020 8:14 pm

Kaikki ajat ovat UTC+03:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

Mitä uutta?
∙ 24.2. Prosilver tyyli on jälleen käytössä. Muokkaamaton, mutta toimii mobiilina.
∙ 28.1. Radolan mobiiliversio käytettävissä Tapatalkilla (iOS/Android).
∙ 26.1. uudistuksia foorumin rakenteeseen.
∙ 23.1. uudet, talviset sesonkitittelit.

Kuva

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 183 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 513 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: Ma Helmi 08, 2016 8:07 am 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Huomasin eilen, että jos simisi omistaa yrityksen, voi yöllä murtovaras tulla tontille, jossa yrityksesi on. Olin laittamassa kauppaa kiinni, niin tälläinen sitten vaan asteli siihen. Suljin kaupan ovet välittömästi, jolloin varas lähti pois. En sitten tiiä voiko murtovarkaat ryövätä yrityksen.

ViestiLähetetty: Ma Helmi 15, 2016 9:49 pm 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Minulle oli ihan uusi juttu, miten paljon "lost and found" tavaraa pelissä on - siis sitä, mikä on pelin sisällä, mutta piilossa, kunnes joku ihmetaitava on tutkinut tiedostoja ja saanut sen sieltä esille. Muistan törmänneeni monesti lost and found -hiuksiin, mutta nyt löysin Modista esimerkiksi reaktioita- vau! Klicka här om du vill nähdä!

ViestiLähetetty: Ti Helmi 16, 2016 11:42 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

^ Mun pelissä kyllä simit (lapset) välillä laskevat porraskaidetta pitkin ja jotkut siisteysintoilija-simit pesevät ikkunoita, vaikka en ole ladannut noita juttuja peliini.

Muoks. Tuossa olikin vissiin ideana, että lataamalla nuo tiedostot, simin voi ohjata tekemään noita juttuja. Mun pelissä siis tekevät noita joskus oma-aloitteisesti.

Muoksmuoks. Tuli mieleen eräs juttu, minkä olen nähnyt tasan yhden kerran, aivan Sims2 urani alkuaikoina. Muokkasin erään simin (Alvi Vuotala, kaikki varmaan tietävät tyypin) ulkonäköä peilin edessä. Simeillähän on tapana reagoida muodonuutokseen joko positiivisesti tai negatiivisesti. No tämä Alvi oli muodonmuutoksesta niin innostunut, että ikään kuin "räjähti" innostuksesta. Tämä on tapahtunut vain sen yhden ainoan kerran, eikä mulla ole siitä edes kuvakaappausta muistona, mikä harmittaa melkoisesti!

ViestiLähetetty: Ti Helmi 16, 2016 1:03 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

"Räjähti" innostuksesta? :D Mitä se oikein teki?

IAE YEBAI BARBARETHY IEY APRON-GNYPH BRINTATENOPHRI
HEA GARHRE BALMENTHRE MENEBARIAKHEGH IA KHEKH
BRIN-SKALMA ARYNSARBA MESEGHRIPH NIPTYMIKH
MAORKHARAM. O, LAANKHEKH OMPH BRIMBAINYIOTH
SENGEBAI GHOYGHE LAIKHAM ARMIOYTH.

ViestiLähetetty: Ti Helmi 16, 2016 2:07 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

^ Tästäon tosiaan about 7 vuotta aikaa, mutta muistaakseni se meni suunnilleen niin, että sim todellakin ikään kuin räjähti *puf* savuna ilmaan, sitten hän putosi talon ulkopuolelle pihalle, samalla tavalla kuin simien sokkotreffikumppanit putoavat taivaalta ja ovat hetken aikaa päästänsä pyörällä.

Olen yrittänyt joskus googletella, onko kenellekään käynyt vastaavaa mutta tämä tuntuu olevan joku todella ainutlaatuinen tapaus :D

ViestiLähetetty: Ti Helmi 16, 2016 2:34 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Mitä ihmettä oikeesti? :D En oo kuullutkaan, että kellekään olis käynyt noin XD Ihanaa kun kerroit. Mutta aivan mahtavaa, pitäisköhän ettiä Alvi Vuotala omaan peliini ja kokeilla, haluisko se räjähtää mullakin.

IAE YEBAI BARBARETHY IEY APRON-GNYPH BRINTATENOPHRI
HEA GARHRE BALMENTHRE MENEBARIAKHEGH IA KHEKH
BRIN-SKALMA ARYNSARBA MESEGHRIPH NIPTYMIKH
MAORKHARAM. O, LAANKHEKH OMPH BRIMBAINYIOTH
SENGEBAI GHOYGHE LAIKHAM ARMIOYTH.

ViestiLähetetty: Ke Maalis 23, 2016 4:09 pm 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Olisi kyllä mahtavaa, jos onnistuisi "räjäyttämään" siminsä innostuksesta! Opin vasta, ettei boolPropilla kannata leikkiä vuorkatontilla - peli kaatuu yyyyllättävän helposti!

ViestiLähetetty: Pe Maalis 25, 2016 12:17 am 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Eräiden treffien päätteeksi tuli ilmoitus, että simini sai seuralaiseltaan yhden siivoustaitopisteen, kun tämä oli niin kova siivousintoilija.
(Mun peli on englanniksi, enkä nyt muista miten se ilmoitus tarkalleen meni..)

SimssiWikistä lainaus:
"Skill Point Award: If Sims' date has high particular skills, Sims may get an instant skill point just after the date ends."

Eli jos deitillä on hurjasti jotain tiettyä taitoa, niin ohjaamasi sim voi saada palkaksi yhden pisteen sitä, jahka treffit loppuu.

Koskaan ennen ei ole noin käynyt, jännää! Tuntuu, ettei tän "ikivanhan" pelin yllätykset lopu koskaan :D

EDIT: selasin tätä ketjua nyt ja näköjään tämä onkin jo mainittu täällä :)

ViestiLähetetty: Su Huhti 10, 2016 12:13 pm 
Poissa
Lumihiutale
Lumihiutale

Lainaa:
Eräiden treffien päätteeksi tuli ilmoitus, että simini sai seuralaiseltaan yhden siivoustaitopisteen, kun tämä oli niin kova siivousintoilija.
(Mun peli on englanniksi, enkä nyt muista miten se ilmoitus tarkalleen meni..)

SimssiWikistä lainaus:
"Skill Point Award: If Sims' date has high particular skills, Sims may get an instant skill point just after the date ends."

Eli jos deitillä on hurjasti jotain tiettyä taitoa, niin ohjaamasi sim voi saada palkaksi yhden pisteen sitä, jahka treffit loppuu.
Noin käy myös jos on retkellä :) .

Kerran minäkin yllätyin tuosta ja ihmettelin "Mistä se nyt sai taitopisteen? Uimisesta?" (Mun sim oli perheensä kanssa mun rakentamassa uimahallissa retkellä. Silloin se kyllä sai logiikka pisteen, kun se oli älykköjen seurassa :) ). Se on kyllä aika hieno ominaisuus :D .

ViestiLähetetty: Ti Touko 03, 2016 4:16 am 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Ainakin sottaisten simien rakko laskee suihkussa:D

ViestiLähetetty: Ke Touko 04, 2016 1:09 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

^ niin siis nousee, koska ne pissivät suihkuun :D

ViestiLähetetty: To Touko 05, 2016 3:47 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

taaperoni kiipesi parisänkyyn nukkumaan :oho: ja pystyn ohjaamaan taaperon myös sinne :'D johtuuko ladatusta sängystä tms..? aikoinaa ei meinaa ollut tommosta mahista.

ViestiLähetetty: To Touko 05, 2016 6:43 pm 
Poissa
Lumihiutale
Lumihiutale

Lainaa:
Minulle oli ihan uusi juttu, miten paljon "lost and found" tavaraa pelissä on - siis sitä, mikä on pelin sisällä, mutta piilossa, kunnes joku ihmetaitava on tutkinut tiedostoja ja saanut sen sieltä esille. Muistan törmänneeni monesti lost and found -hiuksiin, mutta nyt löysin Modista esimerkiksi reaktioita- vau! Klicka här om du vill nähdä!
Tuosta tulikin mieleen, että kerran kun mun taapero pojalla oli synttärit ja sitten kun se kasvoi, niin sille tuli sellaiset hiukset, mitä ei voi löytää simin luonnista eikä peilistä :O . Ne hiukset ovat vähän samanlaiset kuin ne mitkä on korvasujaimilla varustettu (vuodenajasta tuleva), mutta niistä ne vaan puuttuu...

Sitten huomasin sellaisen juttun että jos muutaman simin laittaa hengaamaan laittialle. Ja sitten jättää yhden hengaamaan ja laittaa toiset istumaan (täytyy olla nopea) esim. sohvalle tämä joka jäi hengaamaan, niin se jäi hengamaan vieläkin ja juttelee näille sohvilla istujille :D .

ViestiLähetetty: Su Touko 29, 2016 1:15 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

^Tuota en tiennyt :o

Mä opin tänään että kakkosessakin toinen perhe voi hankkia lemmikin jostakin sillä välin kun pelaa toisella perheellä! Nimittäin kun menin seuraavan kerran kyseisellä perheellä pelaamaan niin tuli vaihtoehto "*nimi* ovat hankkineet lemmikin, saako lemmikki muuttaa perheeseen? Kyllä/Ei" tms :o Sitten kun painoin kyllä, tuli näkyviin kissa. Kiinnostaisi vain tietää mistä ne kissan oli hommannut? Että kulkukissako alunperin vai lemmikkikaupasta ostettu?

ViestiLähetetty: Su Touko 29, 2016 5:19 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Jos on asentanut Kauppa auki -lisärin, niin on tosiaan mahdollista että pelattava perhe ostaa lemmikin sillä aikaa kun pelaat toisella perheellä. Siis, jos sulla on vaikkapa kaksi pelattavaa perhettä, Virtaset ja Niemiset. Jos Virtasilta joku käy lemmikkikaupassa ja sinne osuu samaan aikaan joku Niemisen perheen sim niin tämä Nieminen saattaa hyvinkin ostaa omin päin lemmikin. Mullakin on joskus käynyt näin. Tähän on olemassa hack jolla sen voi estää, mulla on nykyisin se käytössä.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 183 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 513 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+03:00