Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on Ke Touko 23, 2018 2:15 am

Kaikki ajat ovat UTC+03:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

Mitä uutta?
∙ 24.2. Prosilver tyyli on jälleen käytössä. Muokkaamaton, mutta toimii mobiilina.
∙ 28.1. Radolan mobiiliversio käytettävissä Tapatalkilla (iOS/Android).
∙ 26.1. uudistuksia foorumin rakenteeseen.
∙ 23.1. uudet, talviset sesonkitittelit.

Kuva

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 170 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 18 9 10 11 12 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: Ma Kesä 19, 2017 10:59 pm 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Lainaa:
Mulla ainakin kaks naista meni toistensa kanssa naimisiin "suostu avioliittoon" toiminnolla. Eikös tuo toiminto ole heteropareilla eri niminen, kun painaa sitä vihkikaarta? Kun en tommosta toiminnon nimeä muista.

Ensimmäisen kerran Simini sai postissa kahden hengen kupongin, jolla pääsee ilmaiseksi mihin tahansa ravintolaan. En ollut ennen tiennytkään koko asiasta. On aina kiva huomata, miten pelintekijät(ainakin ennen)ovat jaksaneet panostaa peliin tuollaisilla pienillä yksistyiskohdilla.

Tuleeko tuo kuponki muuten sattumalta vai jonkun toiminnon kautta? Mun sim oli käyny just ennen treffeillä kun se sai ton. On luultavasti joku Yöelämän juttu.
Ainakin onnistuneilta treffeiltä voi saada kaikenlaista pientä kivaa aina ruususta ruusupuskiin ja koirankakkajäyniin. Samoin erilaisista harrastetoiminnoista voi saada ylläreitä.

Vihkikaaritoiminnon suomennoksia en muista, olen käyttänyt sitä niiiiin harvoin :D Otan aina paineita siitä, saanko juhlat onnistumaan, että järjestän niitä todella, todella harvoin.

ViestiLähetetty: Ti Kesä 20, 2017 10:41 am 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Lainaa:
Eikös tuo toiminto ole heteropareilla eri niminen, kun painaa sitä vihkikaarta?

Tuleeko tuo kuponki muuten sattumalta vai jonkun toiminnon kautta? Mun sim oli käyny just ennen treffeillä kun se sai ton. On luultavasti joku Yöelämän juttu.
Kakkosessa vihkikaaren toiminto on muistaakseni heteroparilla ihan "Mene naimisiin".

Mitä kuponkeihin tulee, ne ovat yöelämästä ja niitä tulee ilmeisesti sen jälkeen kun on käynyt muutaman kerran ulkona syömässä. Kiva yksityiskohta kyllä, olisipa nelosessakin mitä vaan mitä tässä topassa ihmiset on löytänyt kakkosesta. :D

ViestiLähetetty: Ke Heinä 19, 2017 7:32 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Täällä on näistä bonuksista joskus aiemminkin ollut juttua, mutta tänään yksi simeistäni taisi saada suurimman bonuksen mitä muistan koskaan tulleen: oikea vastaus urakysymykseen tuotti hulppeat 75 000 simoleonia :D Ja olikohan viime viikolla kun yksi simeistäni koki vastaavasti toistaiseksi suurimman rahanmenetyksen: väärä vastaus urakysymykseen köyhdytti peräti 30 000 simoleonia :o

ViestiLähetetty: Su Elo 06, 2017 11:25 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Leikitään, että tämä ei ole tuplapostaus... ;)

Pakko tulla kertomaan, että todennäköisesti ensimmäistä kertaa ikinä mun pelissä tuli vastaan "ylipainoinen" lapsi-townie :o Lähes poikkeuksetta aina pelin generoimat towniet ovat hoikkavartaloisia, ehkä kaksi kertaa aiemmin olen kyllä nähnyt aikuisen townien jolla on se pyöreämpi vartalotyyppi, mutta en lapsia. Yksi pelattavista lapsisimeistäni kasvoi sopivasti teiniksi joten päätin samalla kasvattaa tämän townie lapsenkin. Hän säilytti pyöreämmän vartalomallinsa myös teininä, jei!

ViestiLähetetty: Su Elo 06, 2017 12:22 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Simcat, vähänkö jännä juttu. Mulla ei oo koskaan tullu ylipainoisia simejä vastaan. Niitä näyttäs olevan aika harvakseltaan.

ViestiLähetetty: Ti Elo 08, 2017 2:05 pm 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Lainaa:
Täällä on näistä bonuksista joskus aiemminkin ollut juttua, mutta tänään yksi simeistäni taisi saada suurimman bonuksen mitä muistan koskaan tulleen: oikea vastaus urakysymykseen tuotti hulppeat 75 000 simoleonia :D Ja olikohan viime viikolla kun yksi simeistäni koki vastaavasti toistaiseksi suurimman rahanmenetyksen: väärä vastaus urakysymykseen köyhdytti peräti 30 000 simoleonia :o

Vou! Hulppeaa! Ja melkoinen riski tosiaan, 30 000 :( Mikä simisi oli ammatiltaan?

ViestiLähetetty: Ke Elo 09, 2017 1:09 am 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lainaa:
Lainaa:
Rupesinpas nyt miettimään, että kukaan raskaana olleista simeistäni ei ole pitkään aikaan tehnyt tuota mahan hieromis -juttua. Ei telkkaria katsoessa tai muutenkaan. Vaatiikohan se similtä jonkun tietyn luonteenpiirteen?
Joo kyseisellä simillä on tosiaan Perhe tavoite :) Liittyiskö siihen kuitenki myös ehkä kiltteys tai jotain, kun monella muullakin simillä on mulla nyt perhe tavoite eikä kertaakaan ole sattunut silmään, että ne olis hieroneet mahaansa.
Mä olen huomannut tuota tapahtuvan aivan kaikilla raskaana olevilla (myös miehillä, jos en väärin muista) välittämättä tavoitteesta tai luonteesta :) .

Huomasin, että jos sen Pesukaapin laittaa vessaan simit pesevät aina aamuin illoin hampaansa tai ensin sitä ennen suihkua/kylpyä vain jos hygienia on alhaalla.
Huomasin myös sen, että simit tekevät enemmän erilaisia asioita itse, mitä enemmän sen antaa valita itse. Simeillä tuntuu olavan paljon tarkempi päivä rytmi, mitä vähemmän itse puuttuu :o !

Näköjään sim voi närkästyä, jos joku ei pidä sen maalaamista taulusta, jos kyseinen sim katselee maalausta ja maalaaja huomaa tämän toisen simin ilmeen, kun tämä katsoi maalausta. Menipä tämä teksti epä selväksi X) ...

Huomasin muuten, että kissoja voi paijata myös sohvalla :oho: . Toiminto tulee samalla tavalla näkyviin kuin kuhertelu ja syleily :o ! Tällöin toiminnassa lukee "Helli kisua".

ViestiLähetetty: Ma Elo 28, 2017 6:19 pm 
Poissa
Miniaktiivi
Miniaktiivi

Ei varsinaisesti uusi asia, mutta pelattuani kakkosta yli kymmenen vuotta minulla on NYT VASTA pariskunta, joilla on kolme salamaa. Ja se on sitten ärsyttävää. :roll: Ne ovat ihan koko ajan huokailemassa ja vislailemassa toisilleen, ei meinaa arjen askareista tulla mitään kun kuolaavat vain toisiaan. Suhde myös eteni ennätysvauhtia jopa simien mittapuulla. Joskus saa vähemmän yhteensopivien simien kanssa tehdä pidempään töitä, ennen kuin ne suostuvat edes flirttailemaan, mutta nämä olivat suurin piirtein heti muhinoimassa.

Samalla perheellä pelatessani huomasin myös, että tulipalon sattuessa vanhemmat kantavat vauvat ja taaperot juosten ulos. En yleensä päästä kokkaustaidottomia simejä tekemään mitään hellalla tehtävää, koska koen tulipalot simsissä ahdistaviksi ellen ole sytyttänyt niitä tarkoituksella. :lol:

ViestiLähetetty: La Syys 02, 2017 9:06 am 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Lainaa:
Huomasin muuten, että kissoja voi paijata myös sohvalla :oho: . Toiminto tulee samalla tavalla näkyviin kuin kuhertelu ja syleily :o ! Tällöin toiminnassa lukee "Helli kisua".
Mitä :O Oi pitää heti mennä kokeilemaan, en oo kuullutkaan tuommoisesta.

Huomasin yksi päivä että jos teinillä on tavoitemittari punaisella, se voi mennä sotkemaan muiden keskeneräisiä maalauksia :D

ViestiLähetetty: La Syys 02, 2017 10:26 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Mullekin oli tuo kissojen helliminen ihan uusi juttu, toimi kun kokeilin :)

Mun simeillä tulee aika usein tuo toiminto "pilaa maalaus". Tämä toiminto on myös aikuisilla simeillä. Olen ajatellut sen liittyvän simin luonteeseen?

ViestiLähetetty: La Syys 02, 2017 12:10 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Ilkeitä?

Muistelen lukeneeni jostain, etttä lapset pystyvät tuhoamaan maalauksia, kun tavoitemittari on punaisella (kauhukakarana ;D ) mutta mitenköhän teinit, jolla on jo vähän aikuisemmat tavoitteet.

ViestiLähetetty: Su Syys 10, 2017 2:48 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

En tiennyt että simit voi korjata rikkinäisiä juttuja ihan itsenäisesti, vapaalla tahdolla. Tai ainakin tukkeutuneen vessanpöntön voivat avata ilman pelaajan ohjausta :O

ViestiLähetetty: To Syys 14, 2017 12:39 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lainaa:
Mun simeillä tulee aika usein tuo toiminto "pilaa maalaus". Tämä toiminto on myös aikuisilla simeillä. Olen ajatellut sen liittyvän simin luonteeseen?
Lainaa:
Ilkeitä?

Muistelen lukeneeni jostain, etttä lapset pystyvät tuhoamaan maalauksia, kun tavoitemittari on punaisella (kauhukakarana ;D ) mutta mitenköhän teinit, jolla on jo vähän aikuisemmat tavoitteet.
Tätä maalauksien pilaamista tapahtuu kaikilla lapsilla ja teineillä, jos tavoite palkki on punaisella lapsilla ja ei aivan pohjassa teineillä. Tähän ei liity mikään luonne, sillä epätoivoinen lapsi voi ruveta tappelemaan myös sisarustensa ja parhaiden ystäviensä kanssa itsestään :oho: . Ne tekevät myös raivo kohtauksia silloin tällöin. Tätä ei pitäisi tapahtua aikuisilla, koska niillä on oma toimensa siihen, kuten huolestuminen, itkeminen tai tavoitteen ilmaisu epätoivoisella tavalla, kuten perhetavoitteisella helliminen jauhopussia kuin vauvaa :) .

ViestiLähetetty: La Syys 16, 2017 9:38 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Olen tiennyt, että simeillä on näitä toimintoja, että esim. perhetavoitteinen sim saattaa alkaa hoivaamaan jauhosäkkiä jos on jotenkin tyytymätön elämäänsä. En ole kuitenkaan _koskaan_ nähnyt näitä toimintoja omassa pelissäni! Olen ajatellut, että mulla ehkä pelissäni joku hack jonka sivuvaikutuksena näitä ei tule.

Kunnes eilen, yllättäen yksi nautintotavoitteinen simini veti lampunvarjostimen päähänsä alkoi esittää tanssimuuveja :D

Jäinkin miettimään mikä se loppujen lopuksi on, mikä saa simin käyttäytymään näin? Pitääkö tavoitepalkin olla punaisella? Yleensä mun simit on vaan saaneet heti hermoromahduksen, jos tavoitepalkki menee liikaa punaiselle.

ViestiLähetetty: La Syys 16, 2017 11:36 am 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Lainaa:
Jäinkin miettimään mikä se loppujen lopuksi on, mikä saa simin käyttäytymään näin? Pitääkö tavoitepalkin olla punaisella? Yleensä mun simit on vaan saaneet heti hermoromahduksen, jos tavoitepalkki menee liikaa punaiselle.
Tavoitepalkin pitää tosiaan laskea punaisen puolelle. Hermoromahdus näkyy juurikin noina jokaiselle tavoitteelle ominaisena käyttäytymisenä, jonka sitten se mielikuvituspsykiatri tulee parantamaan. Esimerkkeinä tosiaan perhetavoitteisen jauhosäkkivauva, ja suosiotavoitteinen taisi askarrella itselleen ystävän kertakäyttömukista?
Sitä en tiedä miksei sinun simeilläsi ole noita muita sitten ilmaantunut, mitä tarkoitat hermoromahduksella?

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 170 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 18 9 10 11 12 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+03:00