Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on Ke Touko 23, 2018 2:35 am

Kaikki ajat ovat UTC+03:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

Mitä uutta?
∙ 24.2. Prosilver tyyli on jälleen käytössä. Muokkaamaton, mutta toimii mobiilina.
∙ 28.1. Radolan mobiiliversio käytettävissä Tapatalkilla (iOS/Android).
∙ 26.1. uudistuksia foorumin rakenteeseen.
∙ 23.1. uudet, talviset sesonkitittelit.

Kuva

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 170 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 16 7 8 9 1012 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: Su Maalis 12, 2017 5:47 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lainaa:
Luulin pitkään (= vuodesta 2008 kun pelaamisen aloitin :D) ettei maastovärejä saa kakkosessa pyyhittyä. Nyt ihan vahingossa osuin ctrl-näppäimeen maata maalatessani ja laittamani hiekka pyyhkiytyi paljastaen naapuruston perusnurmen.

Korjatkaa jos tunnistatte kenties jonkun modin jota en tiennyt omistavani, on niin hoopo olo että olisi noin kauan mennyt löytää noinkin yksinkertainen asia :eh:
Ctrl-näppäin on yleinen The Sims-peleissä oleva poisto näppäin ennen Leka-toiminnon saapumista päivityksenä ;) . Ctrl-näppäin on aika unohdettu näppäin (minun ymmärrykseni mukaan) lekan tulemisen jälkeen :) .

Huomasin muuten, että jos luo esim. söpöjä taaperoita, niin niistä tulee todella usein kauhean näköisiä aikuisia ja jos luo kauniita aikuisia, niin ne saavat outoja lapsia. Tai lyhyesti, joko ruma lapsi, kaunis aikuinen tai kaunis lapsi, ruma aikuinen :/ . (En ole varma olenko tästä jo puhunut, joten olisi hyvä jos joku mainitsee siitä jos olen :) )

ViestiLähetetty: Ti Maalis 28, 2017 8:00 am 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Synttärikakku ostettavana esineenä, jota kaipaisin hieman kyllä neloseenkin.

ViestiLähetetty: La Huhti 01, 2017 8:59 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Olen aina ajatellut, että kun sim adoptoi lapsen, se lapsi on ulkonäöltään joku niistä pelin valmiskasvoista. No tässä hiljattain yhden perheen adoptiolapsi aikuistui, ja totesin että hän ei todellakaan ole yksikään pelini valmiskasvoista (tiedän tämän, koska olen itse tehnyt pelini default kasvot). Nyt sitten mietinkin, millä tavoin peli luo nuo adoptiolapset? Olen päätynyt siihen tulokseen, että peli ehkä valitsee kaksi random valmiskasvoa adoptiolapsen "biologisiksi vanhemmiksi" ja luo niille lapsen, josta tulee se adoptoitava lapsi?

ViestiLähetetty: La Huhti 01, 2017 2:42 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

^ En kyllä muista ikinä nähneeni adoptiolasta, joka olisi jotain muuta kuin valmiskasvo. Ehkä defaultisi ovat pettäneet? Tai sitten en itse ole käyttänyt ko. palvelua riittävästi huomatakseni mitään...

ViestiLähetetty: La Huhti 01, 2017 3:07 pm 
Poissa
Karvalakki
Karvalakki

SimsWikiasta:
Lainaa:
If the game generates the baby, toddler, or child to be adopted, that Sim may be subject to the "first born effect".
Jos et uudelleensatunnaistanut simigeneraattoria, voi adoptiolapseen kohdistua tuo first born effect. Linkki asiasta.

ViestiLähetetty: La Huhti 01, 2017 8:25 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

First born syndrome on minulle tuttu, mutta en usko että tällä asialla on mitään tekemistä sen kanssa.

Avasin Bodyshopin ja kävin selaamassa läpi kaikki valmiskasvot, ja tämä aikuistunut adoptiolapsi ei todellakaan ole yksikään mun valmiskasvoista. Eikä hän ole myöskään yksikään niistä alkuperäisistä pelin valmiskasvoista. Outoa?!

ViestiLähetetty: Ma Huhti 03, 2017 4:50 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Jännä kuulla, että peli olis lähtenyt sooloilemaan mukeloita luodessaan. Itse en oo tohon törmännyt koskaan, ja itsellänikin adoptiolasten nassut on enemmän tai vähemmän niitä valmiskasvoja (olen ladannut korvaavat, ja kaikki uudet peliin tulevat simit on hyvin "sitä luokkaa" että luotan niiden olevan niitä valmiskasvoja :'D)

Itse huomasin eilen, kun pitkästä aikaa pelasin, että jos vieraana oleva sim töpeksii ja rikkoo jotain, omat simit voivat tulla ja valittaa asiasta kyseiselle vieraalle :0 Eilen kyläilijä rikkoi telkkarin ja heti simini pamahti paikalle luennoimaan asiasta. On näköjään ennen vieraat olleet kiltisti tai omat simit liian kiireisiä, ettei aiemmin ole tällaista näkynyt. (Sitä en sitten tiedä, vaikuttaako luonne tuohon mitenkään.)

IAE YEBAI BARBARETHY IEY APRON-GNYPH BRINTATENOPHRI
HEA GARHRE BALMENTHRE MENEBARIAKHEGH IA KHEKH
BRIN-SKALMA ARYNSARBA MESEGHRIPH NIPTYMIKH
MAORKHARAM. O, LAANKHEKH OMPH BRIMBAINYIOTH
SENGEBAI GHOYGHE LAIKHAM ARMIOYTH.

ViestiLähetetty: Ti Huhti 11, 2017 2:08 am 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Toinen näistä on ihan uusi asia mitä en ole ennen huomannut, toisen olen mutta vuoooosia sitten ja se tuli siksi tavallaan "uutena".

Tuossa äsken kun pelasin, teini sim sai treffeillä peloksi "Krista haisee pahalta" :D repesin jotenkin kyllä kokonaan. Tuollainen pelko on viimeksi tullut vastaan monta monta vuotta sitten. Olin ihan täysin unohtanut, ja en alkusi ollenkaan tunnistanut, että mitä ihmeen viheritä viivoja se nyt pelkää.

Saman teini simin isä oli vasta kuollut, ja treffit meni alkuun aika mönkään ja monta pelkoa toteutui peräkkäin. Simin mieliala meni punaiselle, niin se yhtäkkiä kesken kaiken meni ulos ja potki raivoissaan roskapönttöä. Ensin luulin, että se menee nostamaan sitä kun se monesti on kaadettuna koiran toimesta. Harmi kun en hoksannut siksi kattoa, että mitä siinä olis lukenut, jos olis vienyt hiiren siihen roskapöntön kuvan kohdalle kun se ilmestyi tehtävä jonoon.

ViestiLähetetty: Ma Huhti 17, 2017 11:05 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Simi voi patikkaretkillä tavata uusia tuttavuuksia! Yläkulmaan tuli ilmoitus, että simini tutustui retkellään toiseen simiin. Ja joskus se tuttavuus voi myös olla haisunäätä, joka sitten seuraa tontille mukaan...

ViestiLähetetty: Ma Huhti 17, 2017 6:24 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lainaa:
Itse huomasin eilen, kun pitkästä aikaa pelasin, että jos vieraana oleva sim töpeksii ja rikkoo jotain, omat simit voivat tulla ja valittaa asiasta kyseiselle vieraalle :0 Eilen kyläilijä rikkoi telkkarin ja heti simini pamahti paikalle luennoimaan asiasta. On näköjään ennen vieraat olleet kiltisti tai omat simit liian kiireisiä, ettei aiemmin ole tällaista näkynyt. (Sitä en sitten tiedä, vaikuttaako luonne tuohon mitenkään.)
Luulisin, että sitä tapahtuu aina, jos kaksi simiä on samassa tilassa ja toinen rikkoo jotain. Tätä tapahtuu myös, jos oma sim rikkoo jotain, esim. lapsi hajottaa tietokoneen ja tämän äiti/isä tulee torumaan :) .

Minusta se on toisaalta vähän outoa, sillä mun simit toruu myös vauvoja siitä, että nämä haisevat likaisten vaipojen vuoksi. Jos lapsi on huoneessa, niin tämä nousee aikuisen pään korkeudelle ja pitävät mykkää luentoa vauvalle, vaikkei katso sinne päinkään, mutta toiminta luettelossa on tämän haisevan vauvan kuvake, missä lukee "Luennoi" ':D ...

ViestiLähetetty: Ma Huhti 17, 2017 8:26 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Olen huomannut kyllä sen, että aikuiset voivat torua lapsiaan (tosin mulla sitäkin käy haaarvoin), mutta koskaan ei ennen ollut minulle käynyt niin, että toruttaisiin toista aikuista ja vieläpä perheen ulkopuolista. Mutta näköjään sekin onnistuu.

Ja vauvojen toruminen likaisista vaipoista... ai että tota simien logiikkaa XD

ViestiLähetetty: Ti Huhti 18, 2017 2:35 pm 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Lainaa:
Lainaa:
Luulisin, että sitä tapahtuu aina, jos kaksi simiä on samassa tilassa ja toinen rikkoo jotain. Tätä tapahtuu myös, jos oma sim rikkoo jotain, esim. lapsi hajottaa tietokoneen ja tämän äiti/isä tulee torumaan :) .

Minusta se on toisaalta vähän outoa, sillä mun simit toruu myös vauvoja siitä, että nämä haisevat likaisten vaipojen vuoksi. Jos lapsi on huoneessa, niin tämä nousee aikuisen pään korkeudelle ja pitävät mykkää luentoa vauvalle, vaikkei katso sinne päinkään, mutta toiminta luettelossa on tämän haisevan vauvan kuvake, missä lukee "Luennoi" ':D ...

Hahaa :D Sisäsiistiksi kasvattamista simien tyyliin! Omat simini ovat nalkuttaneet liian omatoimisille vieraille esimerkiksi ruuan viemisestä jääkaapista. Mutta vaipat, oh my!

ViestiLähetetty: La Huhti 22, 2017 1:44 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Pari pientä havaintoa taas. Huomasin, että sim voi värkkäillä (tinker) myös poreammetta ja värkkäilyn seurauksena poreamme voi mennä rikki. Enpä muista, että pelissäni olisi koskaan aiemmin mennyt poreamme rikki.

Huomasin, että kun yhden perheen aikuinen chattaili tietokoneella, siellä chatissa oli aikuisia/teinejä. Heti hänen jälkeensä perheen kouluikäinen lapsi meni tietokonelle chattailemaan ja chatissa olikin pelkästään samanikäisiä lapsia. En ole tätäkään tullut aiemmin ajatelleeksi, että ilmeisesti lapset voivat chattailla vain lasten kanssa?

ViestiLähetetty: La Huhti 22, 2017 3:22 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Jep, lapset voi chattailla vain toisten lasten kanssa.

ViestiLähetetty: Ma Huhti 24, 2017 9:49 am 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Lainaa:
Pari pientä havaintoa taas. Huomasin, että sim voi värkkäillä (tinker) myös poreammetta ja värkkäilyn seurauksena poreamme voi mennä rikki. Enpä muista, että pelissäni olisi koskaan aiemmin mennyt poreamme rikki.
Kas vain! Tämä on mennyt minultakin ohi. Värkkäilyllähän voi yleensä parantaa esineen ominaisuuksia (tyyliin itsestään puhdistuva pytty yms), mitähän parannuksia onnistunut värkkäily mahtaisi tuoda poreammeeseen? Täytynee kokeilla :D Tietääkö joku?

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 170 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 16 7 8 9 1012 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+03:00