Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on Ma Loka 21, 2019 11:23 pm

Kaikki ajat ovat UTC+03:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

Mitä uutta?
∙ 24.2. Prosilver tyyli on jälleen käytössä. Muokkaamaton, mutta toimii mobiilina.
∙ 28.1. Radolan mobiiliversio käytettävissä Tapatalkilla (iOS/Android).
∙ 26.1. uudistuksia foorumin rakenteeseen.
∙ 23.1. uudet, talviset sesonkitittelit.

Kuva

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 315 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 721 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: To Loka 01, 2015 11:28 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Muistaakseni siinä on sekin mahdollisuus joo :D Että sit Viikatemies ottaa rahat ja nauraa päälle. Katonki viel Sims Wikistä...

Joo, siellä lukee näin:
Lainaa:
§8513–§10,000 — Perfect Sim. Exactly as when they died and in a good mood.
§4128–§8512 — "Problem" Sim. The Sim returns looking exactly as they once did, but with their personality reversed, some skill points lost, and they will have a different job or a demotion. The lower the bid the worse the effect.
§988–§4127 — The Sim is revived, but as a zombie. Walks with limp, thinks about brains, loses most skill points and personality is changed.
Below §987 — The plea fails. The Reaper will take the money and give nothing.
Eli alle 987 simeleonilla ei saa mitään muuta kuin loven kukkaroon.

IAE YEBAI BARBARETHY IEY APRON-GNYPH BRINTATENOPHRI
HEA GARHRE BALMENTHRE MENEBARIAKHEGH IA KHEKH
BRIN-SKALMA ARYNSARBA MESEGHRIPH NIPTYMIKH
MAORKHARAM. O, LAANKHEKH OMPH BRIMBAINYIOTH
SENGEBAI GHOYGHE LAIKHAM ARMIOYTH.

ViestiLähetetty: Su Loka 04, 2015 5:57 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Kakkonen on yksinkertaisesti paras! On mulla kolmonenki ollu mut myin pois ku en pelannu... Mut kakkoses varmaa parasta on kaikki tällaset pienet yksityiskohdat, joihin on jaksettu panostaa, esim kun autot peruutetaan pois parkkipaikalta eikä ne vaan ilmesty siihen kuin tyhjästä.ja se kans et vaatteita tarvii oikeesti mennä ostaa sielt kaupasta :D miten näinki pienet asiat voi vaikuttaa koko peliin.
+ taaperot on söpöjä!! En kyl ikinä jaksa hoitaa niit ku ne huutaa koko aja mut voivoi xD

ViestiLähetetty: Ti Loka 06, 2015 4:11 pm 
Poissa
Karvalakki
Karvalakki

Ei oo montaa päivää, kun tapoin yheltä tontilta molemmat siellä asuneet simit ja viikatemies jäi olkkariin kattomaan jalkapalloo tv:stä. Siinä se istu vähän aikaa, hurrasi ja buuasi kuten asiaan kuuluu, ja lähti sitten. Ihan loistavasti koodattu peli!

Pertti Eririkas IV palautti mun innostuksen pelata taas. Mää loin kahden siskoksen talouden, joista toinen halusi nousta lakiuran huipulle ja toinen opetuksen. Tietenkin tää opetusuran halunnut sai joltain tutultaan tarjouksen "laki on loistava ura ja se sopisi sinulle varmasti!!1" ja lakiuran halunnut sai potkut, kun vastasin väärin kysymykseen. Haha. Ja sitten kuvioihin ilmestyi Pertti.

Pelaaminen on paljon mielekkäämpää nyt, kun tulee noita vastoinkäymisiä. Ei onnistu urakehitys, sisko vie miehen jne. Ihan loistavaa! Meinasin tän yksinjääneen parittaa Mr. Deathin kanssa (löysin varmaan modista ns. näkymättömän ihon, tottakai tein itse Kuoleman mun peliin ja se on ihan hirvee naistenmies!), kun heti tavatessaan "sinut tultiin toivottamaan tervetulleeksi naapurustoon!" säpinäsalamoita oli kolme molemmin päin. Ei siinä mitään, mutta Deathilla on noita lehtolapsia siunaantunut jo melkosen paljon...

ViestiLähetetty: Ti Loka 06, 2015 10:03 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Onpas herra Kuolemalla vientiä XD

Pertti Eririkas IV ei kauaa mun pelissä pyörinyt :D Hankin sillä lapsen yhden simini kanssa, sitten kasvatin sen vanhukseksi ja tapoin lopulta. Mutta lapsonen (joka on tietenkin Pertti Eririkas V) jatkaa isänsä jalanjäljissä ainakin suunnilleen. Bisnesmies. Ja hänen esikoispoikansa on totta kai Pertti Eririkas VI :D Mä haluan jatkaa näitä sukupolvia näin niin kauan, että poikia ei enää synny tai sekoan roomalaisissa numeroissa XD

ViestiLähetetty: Ke Loka 07, 2015 7:46 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Lainaa:
(onneks on toi 7-vuotias Vista-eläkeläinen olemassa)
Mullakin on Vista-eläkeläinen, 8v., joka toimii siis tämänhetkisenä pelikoneenani =)

Pelaan ainoastaan kakkosta (jota onkin tullut pelailtua jo yli 10 vuotta).
Kakkosessa vain on sitä jotakin :!: <3 Se valloitti mut heti ensihetkistä alkaen ja peli-into on säilynyt vahvana läpi vuosien. Kolmonen ja Nelonen eivät vain jotenkin ole innostaneet mua yhtään, vaikka varmasti hienoja pelejä ovatkin.

Vista-läppärini pyörittää peliä oikein hyvin. Huono puoli on, että en ole uskaltanut laittaa tähän kuin 3 lisäosaa ja 3 kamasettiä, koska tila & tehot ovat rajalliset; ja koska olen haalinut myös ladattuja niin pitää olla varovainen ettei peli ala tökkiä. Omistan lähes kaikki lisäosat ja kamasetit, niin harmittaa tosi paljon, kun en voi tällä hetkellä pelata "koko paketilla".

(Ava: allavatars.com by Blue_saturn)

ViestiLähetetty: Ke Loka 07, 2015 10:02 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Mun vanhus jaksaa pyörittää kaikkia lisäreitä ja kamasettejä (sekä tietenkin tuhansia ladattuja). Oon niin ylpee siitä <3 Tosin vähän huolettaa, ku viimeks kun pelasin, se alko vilkuttaa jotain valoa punaisena D: Sammuneena ei vilku, mutta palaa yhä. En ees tiedä, mihin se valo viittaa, luultavasti akkuun. Sit ku toi on vanha kone niin eihän tohon oo tietenkään enää mitään ohjeita tms. olemassa. Toivon, ettei mun tartte huolestua, ja että se jaksaa vielä pyörittää mun peliä (mitään muuta se oikeestaan teekään). Sen akku on kyllä ihan surkeassa kunnossa, ei enää jaksa mitään (sammuu alle kymmenessä minassa), mutta onneks on johdot ja pistorasiat (se onki mulla aina seinässä kiinni).

ViestiLähetetty: Ke Loka 07, 2015 11:41 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Hienoa että sun kone jaksaa pyörittää kaikkia lisäreitä ja kamasettejä + ladattuja =)
Toivottavasti se vilkkuva punainen valo ei tarkoita mitään kummempaa ja pelisi pyörisi jatkossakin yhtä hyvin =)

Mä oon ehkä ollut turhankin varovainen kun en oo uskaltautunut laittamaan enempää lisäreitä ja kamasettejä. Jospa tässä rohkaistuisin vielä kokeilemaan muiden lisäosien asentamista. Kamasettejä voisi kyllä ainakin laittaa lisää! Kauhukuvana mielessä on vaan että peli "sanoo poks" ja se ois kamalaa jos niin kävisi :oho:

Tuossa aiemmin oli puhetta pelin valmisnaapurustoista: mä en oo oikein koskaan innostunut pelaamaan valmisnaapurustoilla. Oon aina poistanut ne, mutta ensin oon kopioinut sieltä joitakin valmiita taloja ja yhteisötontteja talo- & tonttivarastoon. Tykkään luoda omia naapurustoja. Käytänkin naapuruston tekemiseen yleensä melko paljon aikaa, ja teen siitä monipuolisen "kaupungin". Käytän monia valmiita yhteisötontteja, mutta muokkaan nekin usein oman maun mukaisiksi - eli hyvin harvoin mikään pelissäni pysyy muokkaamattomana XD Tykkään myös rakennella paljon itse.

Pelin valmiit perheet ja suvut eivät myöskään ole oikein ikinä mua innostaneet, vaikka toisaalta olisi hienoa pelata niillä, kun niissä on valmiita kiehtovia "juonikiemuroita" ja sukupuutkin ovat mielenkiintoisia. Jostain syystä vain kävi aina niin, kun yritin aikoinaan niillä pelata, että kiinnostus vain lopahti.
Omiin luomiini simeihin ja perheisiin puolestaan kiinnyn aina kovasti ja peli-into säilyy niissä hyvin. "Kasvatankin" mielelläni omia sukuja.

Täällä on kuitenkin hauskaa seurata, kun jotkut teistä pelaavat pelin valmisperheillä ja -suvuilla ja niille tapahtuu mielenkiintoisia käänteitä =)

EDIT (12.7.2017): Tuossa kun pari vuotta sitten olin harmissani siitä että en ollut uskaltanut (turhankin varovainen kun olin silloin) asentaa vanhalle koneelleni kuin vain 3 lisäosaa ja 3 kamasettiä; niin nyt oli pakko lisätä tuohon vähän nykytilanteesta: edelleen pelikoneena on se sama "Vista-eläkeläinen" ja lisäosien suhteen on niin, että yritin sittemmin asentaa paria muuta lisäosaa mutta jostain syystä asennus ei onnistunut, joten edelleen on tyytyminen vain niihin kolmeen lisäosaan :/
Kamasettien osalta onkin sitten onnekkaampi tilanne nykyisin, kun niitä on nyt yhteensä 7, eli 4 lisää kuin aiemmin. Mukavasti nuo useat kamasetit siis piristää pelaamista vaikka lisäosien vähyys edelleen harmittaa. Ehkäpä vielä jossain vaiheessa saan onnekkaasti pelata kaikilla haluamillani lisäosilla & kamaseteillä - sitä odotellessa =)

(Ava: allavatars.com by Blue_saturn)

Viimeksi muokannut Aleyna, Ke Heinä 12, 2017 3:29 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

ViestiLähetetty: Ke Loka 07, 2015 11:50 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Mäkään en jaksa leikkiä valmiilla perheillä. En oikeestaan huomioi niitä mitenkään. Pertti Eririkas IV:n kanssa hankin lapsen yhdellä similläni, ja about siinä se onkin XD
Mut omia naapurustoja en enää tee (joskus tein niitäkin). Lopetin, koska en kestänyt niitä Kaunialasta napattuja townieita (ei enää ikinä Benjamin Lohelaa mun peliin kiitos). Mut yleensä mulla onkin tapana tehdä yksi kaupunkialue johonkin naapurustoon ja asuttaa käytännössä kaikki simini sinne. Nytkin mulla on niin, että varsinaisessa naapurustossa asuu yksi perhe, Stadissa kolme ja loput (joita on ehkä joku 15) asuvat sitten itseluomassani kaupunkimestassa.

Mulla on mahtava konevanhus. Sillä oon simsin konepelaamisen aloittanut, ja vieläkin jaksaa <3 Hitaasti, mutta varmasti :D Tosin välillä musta tuntuu, että tällä uudella läppärilläni (joka on parivuotias) Sims 3 bugittaa, lagaa ja jumittaa paljon enemmän kuin tolla vanhalla Sims 2. Ja tällä uudella on vain kolme lisäriä + 1 kamasetti eikä yhtään ladattua :D Onko vika pelissä vai koneessa, kuka tietää. Kakkosen sain asennettua tälle, mutta se kaatuili koko ajan, vaikka mitä yritin -.- Harmi. Muuten pelaisin tällä.

ViestiLähetetty: To Loka 08, 2015 3:16 am 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Kolmonen tuntuu kyl vaativan koneelta aika paljon, kun vielä omistin vaan läppärini niin ei tullu kolmosen pelaamisesta mitään, vaikka sims kakkonen ja kaikki muut silloin pelaamani pelit pyöri täydellisesti. Nykyisellä koneella kolmonenkin pyörii hyvin, mutta tässä nyt onkin tehoja jo aika kiitettävästi (GTA V pyörii ja silleen).

Asensin kakkosen uudestaan koneen formatoinnin jälkeen ja aloitin samallailla kuin aina ennenkin; tein uuden naapuruston ja aloitin sen kansoittamisen luomalla kahdeksan simiä yliopistolle. Oon kyllä aina suunnitellut pelaavani valmiilla naapurustoillakin, mutta niissä mua kiinnostaa oikeestaan vaan valmissimit. Omat simini laitan aina uusiin naapurustoihin, jotka on sitten etukäteen tyhjätty maxis-townieista ^^

ViestiLähetetty: To Loka 08, 2015 2:32 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Larjus, tohon Kaunialan-towniet-kaikissa-omissa-naapurustoissa -ongelmaan on ratkaisu: Empty Templates. Toi alottajan oman latauslinkki ei kyl toimi, kanttii ottaa toi Argonin. Ite latasin ton just (+Lemmikkien ja Vuodenaikojen vastaavat), mut en oo käytännös viel kokeillu ku en oo uutta naapurustoa luonu.

Valmisnaapurustoilla ja perheillä oon jonkin verran pelaillu, lähinnä Kaunialas. Mul oli sinne jonkunlaista suunnitelmaaki, mut viimeks ku kävin siel nii se oliki korruptoitunu, tontit kateissa ja hahmojaki puuttu. Joku vanha tallennus saattaa löytyy ulkoselt kovalevylt, pitäs kattoo toimiikse. Pääasias kuitenki pelaan omal naapurustollani Crookshookilla.

Oon ottanu jonkun verran valmissimejä mukaan, esimerkiks tän Ottavaisen perheen. Se on tainnu kyl olla virhe, sillä luin täältä et sen naisen raskautta ei sais päästää tapahtuu, kosk lasten isän tiedot on vajaat. Niin, sukupuu väittää nyt tän naisen saaneen kaksoset mun ainoan kymmenlapsisen perheen kantaäidin kanssa.. Ne lapset on jo aikuisia. Ei siit kai muuta ongelmaa oo mut vaan ärsyttävää ku ne ei oikeesti oo niille mitään sukuu.

ViestiLähetetty: To Loka 08, 2015 3:34 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Munki peli on varmaan pahasti korruptoitunut (ainakin hahmojen randomien häämuistojen perusteella - niissä aina joku väärä hahmo on mennyt naimisiin), mutta mitään kamalaa ei oo näiden vuosien aikana käynyt XD Leikin tulella, tiedän, mutta toisaalta en ala itkeekään jos tolle jotain joskus käy.
Kuva

Toi Empty Templates vaikuttaa kätsyltä, mutta toisaalta mulla ei ole sille tällä hetkellä mitään tarvetta. Oon tyytyväinen Puuhalan laaksoon ja sen asukkaisiin. Kiitos kuitenkin linkistä, täytyy hyödyntää jos joskus tartten.

ViestiLähetetty: To Loka 08, 2015 5:11 pm 
Poissa
Karvalakki
Karvalakki

Mää sotkin joskus Outolaakson suhteet täydellisesti, kun boolpropia apuna käyttäen se rouva Lieronen (?) ei kuollukaan ensimmäisenä iltanaan. Siitähän se kuvio sitten repesi. Veronalat ja Kaunialat ei oo kiinnostanu ikinä, Viherlaaksossa pelasin kai joskus myös vähän aikaa, ja Belladonnapoukaman oon avannu ikinä ehkä kolme kertaa. En päässy sinne salatontille, joten se jäi siihen.

Mulla on nyt viimesimmät vuodet ollu pelattavana itse tekemäni naapurusto Darkalley, johon oon liittäny kaupunkialueen City of Evil, ja sitte ne perus lomakohteet, ostoalueen, yliopiston jne. Niitä en jaksa luoda ite. Mun kaupungissa ei ees oo hirveesti yrityksiä, asuminen on lähinnä tiiviimpää ku varsinaisessa naapurustossa, sellasta kaupunkimaisempaa. Yrityksen pyörittäminen on musta hirveen työlästä, en oo kovin monella simillä lähteny siihen.
Lainaa:
Pelaan ainoastaan kakkosta (jota onkin tullut pelailtua jo yli 10 vuotta).
Kakkosessa vain on sitä jotakin :!: <3 Se valloitti mut heti ensihetkistä alkaen ja peli-into on säilynyt vahvana läpi vuosien. Kolmonen ja Nelonen eivät vain jotenkin ole innostaneet mua yhtään, vaikka varmasti hienoja pelejä ovatkin.
Oikein!

ViestiLähetetty: Ti Loka 13, 2015 11:56 am 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Itselläkin kakkonen on käytössä, eivät nuo kolmonen ja nelonen jaksa pahemmin kiinnostaa.

Mä en muuten ole koskaan tappanut simejä tahallani, tykkään pitää ne mielummin elossa, jos niitä tarvii vielä joskus. Ja kun yleensä pelaan omilla perheillä, niin eipä tuu mieleen että joku pitäisi tappaa:)

Mulla ei ole ollut muita erityis simejä kuin alienit, ja taisi olla joskus haamujakin. Ihmissutta oon yrittänyt, mutta se johtajasusi lähtee heti pois ja pitää odottaa ikuisuus että se tulisi takaisin...

Mitä muuten teette niille kuoleiden simien uurnille/haudoille? Myyttekö ne vai laitatteko ne jonnekin säilöön? Itse tykkään laittaa ne aina siihen samalle tontille missä se on kuollut, ja siihen sitten kasvaa sukuhauta:)

ViestiLähetetty: Ti Loka 13, 2015 2:00 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

^Mulla on itselläni naapurustossa hautausmaa, muuten pitäisin ihan kuolintontillaan mutta ne kummitukset on niin pirun ärsyttäviä ._.

Ja hohoo, ensimmäistä kertaa ikinä taidan saada suoritettua Legacy Challengen kunnialla loppuun, yhdeksännessä sukupolvessa mennään jo ^^

ViestiLähetetty: Ti Loka 13, 2015 3:21 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Mäkin kasvatan sukuhautausmaata tontille (: Mulla on niin kamalasti platinahautoja (oikeastaan en edes muista, milloin viimeksi kuolleelle similleni on tullut joku muu kuin platinahauta), etteivät vihaiset kummituksetkaan häiritse. Oikeastaan kummituksia liikkuu tonteillani hyvin vähän, mikä on sinänsä ihan kiva, pysykööt vain omissa oloissaan.

LC Pohjasuo
BaCC Suvilaakso

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 315 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 721 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+03:00