Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on Su Kesä 16, 2019 9:53 am

Kaikki ajat ovat UTC+03:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

Mitä uutta?
∙ 24.2. Prosilver tyyli on jälleen käytössä. Muokkaamaton, mutta toimii mobiilina.
∙ 28.1. Radolan mobiiliversio käytettävissä Tapatalkilla (iOS/Android).
∙ 26.1. uudistuksia foorumin rakenteeseen.
∙ 23.1. uudet, talviset sesonkitittelit.

Kuva

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 315 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 621 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: La Syys 26, 2015 7:03 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Jos käyttää custom-silmiä, joiden geneettinen periytyvyys on vahvempi kuin aliensilmillä, ne tulee näkyviin. Yksi monista syistä, miksi käytän geneticized/townified-silmiä. Alienien lapset tosin harvemmin perii mulla niitä mustia silmiä, vaikka ihon perisivätkin. Ja Sims Wikistä muistelen lukeneeni, että peli ei näytä mustia silmiä ilman alienihoa vaan ne on silloin ruskeat. Mutta siihenkin oli kai olemassa jotain hackia, että vois syntyä normi-ihoisia aliensilmäisiä muksuja. Vois olla aika creepy näky o__O

Mulla ei oo pitkään aikaan ollut noitia mun pelissä. Yhdessä vaiheessa oli kokonainen suku, mutta eipä enää. Pitäis varmaan tehdä taas.

IAE YEBAI BARBARETHY IEY APRON-GNYPH BRINTATENOPHRI
HEA GARHRE BALMENTHRE MENEBARIAKHEGH IA KHEKH
BRIN-SKALMA ARYNSARBA MESEGHRIPH NIPTYMIKH
MAORKHARAM. O, LAANKHEKH OMPH BRIMBAINYIOTH
SENGEBAI GHOYGHE LAIKHAM ARMIOYTH.

ViestiLähetetty: Su Syys 27, 2015 2:11 am 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Minä en ole ikinä tehnyt zombia tai ihmissutta pelissä. Pitäis varmaan joskus kokeilla :D Vihersimin olen saanut ilman koodeja muutaman kerran mutta jotenkin vain kyllästyn niillä pelaamiseen tosi äkkiä enkä siis jaksa nähdä vaivaa niiden takia. Vampyyrit ja noidat ovat suosikkeja, vaikka noitiin pääsinkin tutustumaan vasta UC:n tultua.

Sattui hassu juttu tällä viikolla pelatessa liittyen tuohon taivaalta putoavaan satelliittiin. Laitoin yhden vanhuksen ihan vain aikaa tappaakseni pälyilemään pilviä, ja lähes välittömästi simin istuttua pihanurmelle, satelliitti tippui taivaalta ja viikatemies tuli kyläilemän! En siis ole ikinä aiemmin tuota tapahtumaa todistanut vaikka joskus olen pitänyt simejä pihamaalla tuntitolkulla ihan vain satelliitin toivossa (julmaako?), ja sitten se sattuu ihan ns. "vahingossa". Jotenkin niin mahtavaa, että pelistä löytyy vielä näinkin monien vuosien jälkeen uutta ihmeteltävää!

ViestiLähetetty: Su Syys 27, 2015 11:39 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Se on kauhee se satelliitti D: Mulla on yks sim siihen kuollut, mutta äiti sai onneksi aneltua Viikatemiestä säästämään poikansa, olihan se vasta teini ja tulevaisuus edessä (ja oli vielä Eririkkaan ainoa perijä).

Tuolla aikasemmin linkkaamallani sivulla (jossa oli se vihersimhackjuttu) kerrottiin noista satelliiteista, että peli päättää vain kerran tähtien/pilvien tiirailun aikana (heti alussa), putoaako se satelliitti vai ei. Eli jos sim selviää siitä ekasta kerrasta, se voi tuijotella taivaisiin vaikka loppusimelämänsä eikä satelliittejä tipu. Tähänkin on olemassa hack tuolla sivuilla, jolla peli tekee sen satelliitticheckin useamman kerran, tosin todennäköisyys kuolemalle silloinkin pysyy pienenä. Mutta kasvaa silti.

ViestiLähetetty: Su Syys 27, 2015 12:59 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Mullakaan ei ole vielä koskaan ollut ihmissutta pelissä. Suunnitelmissa on, että jossain vaiheessa koitan sellaisen hankkia legacynaapurustooni. En välttämättä yhtään perijää halua ihmissudeksi muuttaa, mutta esim. jonkun sisaruksen.

Zombi mulla on ollut pelissäni tasan yhden kerran vahingossa, pyysin lampun henkeä herättämään erään simin henkiin ja tämä sitten palasi zombina... Poistuin tilanteesta tallentamatta, joten tutustuminen zombeihin jäi varsin lyhyeksi :D

Samaten vampyyrin olen saanut peliin kerran vahingossa aika oudola tavalla. Pelasin eräällä similläni yheisötontilla ja oli ilta/yö. Samalle tontille asteli vampyyri sekä eräs toinen simini. Tämä vampyyri sitten yllättäen kävi tämän tontille tulleen simini kimppuun ja muutti vampyyriksi. En voinut tilannetta estää, kun en tosiaan sillä hetkellä pelannut kyseisellä simillä vaan hän oli yhteisötontilla "vierailijana". Tapahtuma vieläpä tallentui pelin muistiin niin, että seuraavan kerran kun menin tämän simin talouteen pelaamaan, hän oli toden totta muuttunut vampyyriksi :o No, hankin nopeasti parantavaa eliksiiriä ja hän palautui normaaliksi. En ole oikein näiden vampyyrien ja zombien perään :D

Alieneita mulla on ollut muutamaan otteeseen, tälläkin hetkellä legacynaapurustossa asustaa yksi ufosieppauksen tuotos. Blogissa julkaistussa viimeisimmässä hän on vielä taapero, mutta paljastettakoon sen verran, että pelissä hän on kasvanut jo aikuiseksi ja saanut jälkeläisiä. Yhdelläkään lapsista ei ole vihreää ihoa, mutta yhdellä on kyllä alien silmät (mulla on käytössä se Larjuksen mainitsema hack).

Vihersimejä mulla on myös ollut useamman kerran ja aina vahingossa. Puutarhan hoidosta innostuneet simini ovat puuhailleet ahkeraan kasviensa kimpussa myrkkyjäruiskutellen, ja sitten vaan yhtäkkiä muuttuneet vihersimiksi. Olen aika nopeasti palauttaneet heidät normaaleiksi, vihersimit on tylsiä :p Joskin olen yleensä hankkinut heille aina yhden viherlapsen ensin, ne taaperot on niin söpöjä!

ViestiLähetetty: Ma Syys 28, 2015 10:37 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Mies pyöri tumblrissa ja törmäs sitä kautta tällaseen sivustoon, mistä löyty kivoja pohja piirrustuksia, mm tunnetuista sarjoista. Noitahan voi käyttää kun rakentelee simeilleen taloja.
Tästä löytyy.

Ja pahoittelut, että laitoin, tähän mutta en oikein keksinyt, että mikä muukaan paikka olis hyvä ja kun aattelin, että tääkin olis ihan yleistä hölinää.
Toki jos joku haluaa simsrakennuksia ja pohjapiirroksia varten oman topan, niin on hyvä ja tekee sellaisen. Siis jos se nyt modeille sopii.

ViestiLähetetty: Ti Syys 29, 2015 2:59 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Oijoi, pohjapiirrokset on ihania, ite aina keräilen sisustuslehistä ja muista mahollisist lähteist niit et vois Simsis käyttää :D En oo kyl yhtäkää tainnu viel oikeesti kokeilla, seuraavaks taloo rakentaes vois kyl. Yleensä vaan käytän sellast Vuodenaikojen miniaitaa rakennuksen pohjan suunnitteluun ennenku teen oikeilla seinillä sen.

Rakentamiseen liittyen voisin heittää kysymyksen: Miten nimeätte tonttinne? Keksittekö sille jonkin oikean osoitteen oloisen vai nimeättekö ne siinä asustavan perheen mukaan tai jollain muulla tavalla?

Mä keksin noit omii osotteit satunnaisil numeroil, esim. Kimallekuja 12, Venetie 1, Mammonakuja 6 jne. Pari poikkeusta toki on: Vanhainkoti, Hotelli Caleria (+ Hotellin lisäsiipi eläköityneelle perustaja/johtajaparille :) ) sekä Aikuisasuntola Arhippa.

ViestiLähetetty: Ti Syys 29, 2015 4:03 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Mä kehittelen aina jonku oikeen osotteen ja katon, että se on sama ku samalla tienpätkällä sijaitsevien muiden talojen osote ja että numerointi käy yksiin. Oon ehkä turhanki tarkka tämmösten suhteen d: paitsi yhteisötonteille keksin jonku kivan nimen, samoin vuokra-asunnoille.

LC Pohjasuo
BaCC Suvilaakso

ViestiLähetetty: Ti Syys 29, 2015 4:43 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Mullaki pitää aina osotteiden täsmätä. Naapurit asuu samalla kadulla ja silleen. Mutta vuokratontit ja yhteisötontit on aina jotain vaan, mikä nyt sattuu kuulostaa kivalta :D

ViestiLähetetty: Ke Syys 30, 2015 1:04 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Mulla aina on vaan sekalaisesti nimetyt kadut, kun ei jaksa niin paljoa miettiä:'> .

ava c mortgraphics

ViestiLähetetty: Ke Syys 30, 2015 1:19 pm 
Poissa
Karvalakki
Karvalakki

Mulla on myös enemmän tai vähemmän loogisesti nimetyt kadut! Löytyy Kallonkutistajankujaa ja muita kaltaisiaan, tykkään nimetä kauhuteemalla. Talonumerot menee myös järjestyksessä, vaikka yleensä en alota 1:stä vaan tyyliin 32:sta. Jotkut tontit on tosin just jotain kartanoita, joita en nimeä kadunnimen mukaan, vaan niillä on sitten tyylikkäät, teemaan sopivat hienot nimet. Ja tykkään rakentaa modernisti, just että talon perustukset on korkeet ja ensimmäinen kerros on tyyliin toisen kerroksen tasolla, jonne mennään portaita pitkin. Laitan aina isot ikkunat, mitä hienompi näköalanurkkaus, sen parempi.

ViestiLähetetty: Ke Syys 30, 2015 4:45 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Mullakin on itse asiassa pari jotain kartanoa, joilla on ihan omat nimet. Tai muuten vain "uniikkeja" taloja. Esim. ainoa alienini asuu (normisim-isänsä kanssa) sellaisessa talossa kuin Meteorimaja. Alakerta näyttää normaalilta, mutta yläkerta on avaruusteemainen ja siellä on kaikkia kummallisia keksintöjä ja muita härveleitä :D Tai no, yläkerrassa on sen isäsimin huone, joka on kans ihan normaalin näköinen, mutta muuten.

Niillä mun kadunnimillä ei kyllä ole mitään teemaa tai järkeä. Mulla oli joskus naapurusto, jonka nimi oli tyyliin Kultala tms. ja kadunnimet liitty sit metalleihin ja jalokiviin. Nykyään ne vain on jotain. Nurkkakuja taitaa olla yks. Ainoo jonka ees muistan XD Ku puolet perheistä asuu sillä kadulla.

ViestiLähetetty: Ke Syys 30, 2015 7:27 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Katujen nimeäminen on kivaa, vaikka ei mullakaan mitään teemaa niissä ole. Nimeän vain siten kun kuulostaa kivalta. Tekisi mieli kyllä saada nimetä jonkun ihan oikean kaupunginosan kadut ihan itse, ai vitsi se olisi siistiä.

Joskus ennen mä en ees aatellu sitä vaihtoehtoa, et voisin nimetä asuintontteja jotenki muuten ku ns. "oikeilla" kadunnimillä :D Siinä suhteessa oon kyllä aika lailla höltyny, vaikka nykyäänki kyllä n. 90% taloista on osoitteella nimettyjä. Otan simsin pelaamisen välillä turhan vakavasti (lasten täytyy menestyä koulussa, kaikkien pitää saavuttaa platinamieliala, oppia kaikki taidot, toteuttaa elämäntavoitteensa jne jne jne...)

LC Pohjasuo
BaCC Suvilaakso

ViestiLähetetty: Ke Syys 30, 2015 8:24 pm 
Poissa
Lumilyhty
Lumilyhty

Itse oon huono nimeemään tontteja :D joskus kun koitin BCC haastetta niin nimesin asuintontit vaan 1, 2, 3.... jotta pysyin kärryillä missä järjestyksessä kuuluu pelata. Normipelatessa taas nimeän tontin tylsästi vaan simien sukunimen mukaan.

Mitä erityissimeihin tulee, niin musta taas tuntuu että mulle vihersimejä siunaantuu liikaa. Vampyyreja on ollut muutamia, nykyään ei ainuttakaan. Zombeja on tainnu olla tasan tarkkaan kerran ja yks, ja jos oikein muistan niin tuli sillä haudantakaimella kun maksoin liian vähän(?). Ihmissuden hommaaminen on mulle nyt tällänen ikuisuusprojekti..

Noitia en oo kokeillu koskaan, vois seuraavaksi semmosen hommata.

ViestiLähetetty: Ke Syys 30, 2015 11:00 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Mulla on ollu zombie(mulla kans oli toi liian vähäinen summa kuolemalle, joka sitten päätti lähettää rouvan takaisin ei niin hyvässä kunnossa), noitia/velhoja ja jonkin verran vampyyreitä, mutta kasvisimejä ja ihmissusia mulla ei oo vielä ollut. Välillä oon ihan yrittämällä yrittänyt saada kasvisimiä, mutta eipä oo tullu.
Alieneita sen sijaan on ollut useinkin. Lienee helpoin hankittava.

ViestiLähetetty: To Loka 01, 2015 11:08 am 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Onko muuten Haudantakaimes mahollisuutta et sitä herätettävää simiä ei palautettais ollenkaa? Vai onks siin vaan se et jos maksaa mitä tahansa alle puolet sen palkin nii tulee zombi (eli siis ettei voi maksaa liian vähän :D)? Ite oon vaan kerran maksanu täyden hinnan ja saanu herätettyy henkiin, mut zombii en oo tehny.

Nii ja onhan mul kans omas naapurustos Repomiehentie ja Pöystintie Pasila-televisiosarjan mukaan :D

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 315 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 621 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+03:00