Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on Pe Huhti 03, 2020 8:02 pm

Kaikki ajat ovat UTC+03:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

Mitä uutta?
∙ 24.2. Prosilver tyyli on jälleen käytössä. Muokkaamaton, mutta toimii mobiilina.
∙ 28.1. Radolan mobiiliversio käytettävissä Tapatalkilla (iOS/Android).
∙ 26.1. uudistuksia foorumin rakenteeseen.
∙ 23.1. uudet, talviset sesonkitittelit.

Kuva

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 315 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 117 18 19 20 21 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: Ti Elo 22, 2017 6:01 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Aloitin uuden pelin uudessa naapurustossa, kun vanha alkoi näyttää korruptoitumisen merkkejä. Päätin hankkia peliini lemmikin ekaa kertaa vuosiin ja tein sitten oman kissani. On muuten hämmästyttävän samankaltainen kuin oikea vastineensa.. Huutelee ihan huvikseen ja en kehtaa pelissä kieltääkään, kun oikea kissa tekee juuri noin. Seuraavaksi voisin kokeilla vanhempien koiran tekemistä. Tekeekö kukaan omia lemmikkejään peleihinsä?

ViestiLähetetty: Pe Elo 25, 2017 10:36 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Mä teen aina välillä itse lemmikkejä. Niiden luominen ja suunnittelu on jotenkin tosi rentouttavaa. Toisaalta musta on myös kiva adoptoida kaduilta ja eläinsuojelusta etenkin pentuja ja katsoa, millaisia niistä tulee isoina :D Viimeisen parin vuoden aikana lähes kaikki simieni lemmikeistä taitaa aika lailla olla noita adoptoituja, pitäisi varmaan taas tehdä itse parit elukat.

IAE YEBAI BARBARETHY IEY APRON-GNYPH BRINTATENOPHRI
HEA GARHRE BALMENTHRE MENEBARIAKHEGH IA KHEKH
BRIN-SKALMA ARYNSARBA MESEGHRIPH NIPTYMIKH
MAORKHARAM. O, LAANKHEKH OMPH BRIMBAINYIOTH
SENGEBAI GHOYGHE LAIKHAM ARMIOYTH.

ViestiLähetetty: La Elo 26, 2017 8:31 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Mulla ei ole tapana tehdä tosielämän lemmikkieläimiä peliin, mutta monia vuosia sitten, kun podin vauvakuumetta, mulla oli tapana antaa sim lapsille nimiä, joita olin miettinyt mahdolliselle omalle tulevalle lapselleni. Noh, tässä joskus ehkä noin vuosi sitten päätin kaivaa wanhan läppärini esille ja testata vieläkö se toimii. Toimihan se ja siinä oli vielä simskin asennettuna. Päätin tsekata millaisella naapurustolla olen pelannut joskus muinoin ja siellä naapurustossa yhdessä perheessä olikin sitten perheen tyttärellä sama nimi, kuin omalla nykyisellä, ekaluokkalaisella tyttärelläni :D

ViestiLähetetty: La Elo 26, 2017 9:31 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

^ Voi eiiii miten söpöä!! :)

- - - - - - - - - - - - - - -

Joo joskus on kiva tehdä itse lemmikkejä, mulla on pelissäni yksi koirankasvattajasukukin ja niille tulee välillä askarreltua uudenlaisia rotuja mukaan jalostusohjelmaan :D :D

Useimmiten kyllä adoptoin vaan random pelin generoimia pentuja ja katson minkälaisia niistä lopulta tulee, ihan mielenkiintoisia otuksia on tullut nähtyä. Tosin kissojen kohdalla adoptiopennut on tosi usein aikuisina värityksiltään kuin klooneja toisistaan (sellaisia ragdoll-kissojen värisiä) ja se on aika tylsää, pitäisi varmaan joku kissankasvattajasimikin tehdä että tulisi vähän värikkäämpiä kisuja kuvioihin.

ViestiLähetetty: La Elo 26, 2017 10:18 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Toi kissanpentujen samankaltaisuus aikuisena tuntuu muuten olevan ihan totta :0 Nyt kun itsekin muistelen adoptoimiani kissanpentuja, niin suurin osa on ollut aikuisina just sellaisia ragdollmaisia, pitkäturkkisia ja vaaleita, joilla on tummat jalat, häntä ja naama/kuono. Pari lyhytkarvaista harmaata on kyllä ollut myös, mutta enempi noita "feikkiragdolleja".

Mullakin on välillä ollut noita kasvattajia pelissä. Yhdellä simillä oli paljon berninpaimenkoiria, mutta siihen vähän kyllästyin lopulta, koska niissä on niin vähän variaatioita (ovat kuitenkin yksi lempikoiraroduistani). Jollain simillä kasvatin paljon erivärisiä persialaisia. (Ja pleikkaversiossa joskus kasvatettiin siskon kanssa villakoiria, jotka nimettiin kaikki Yves Rocherin tuoksujen/tuotteiden mukaan :D)

Välillä on myös hauskaa risteyttää kaksi keskenään ihan erinäköistä lemmikkiä ja katsoa, millaista jälkikasvusta tulee.

IAE YEBAI BARBARETHY IEY APRON-GNYPH BRINTATENOPHRI
HEA GARHRE BALMENTHRE MENEBARIAKHEGH IA KHEKH
BRIN-SKALMA ARYNSARBA MESEGHRIPH NIPTYMIKH
MAORKHARAM. O, LAANKHEKH OMPH BRIMBAINYIOTH
SENGEBAI GHOYGHE LAIKHAM ARMIOYTH.

ViestiLähetetty: Pe Syys 08, 2017 9:57 am 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Asensin pitkästä aikaa kakkosen koneelleni ja nelosen jälkeen kesti hetken totutella siihen, miten ''tönkkö'' peli on. Parin pelaamis kerran jälkeen tulin kuitenkin siihen tulokseen, että The Sims 2 on kyllä yhä ehdoton suosikkini sims peleistä! Yli kymmenen vuotta peliä pelattuani kaikki on jotenkin niin tuttua, vaikka nyt pidin muutaman vuoden tauon. Outoa, että vaikka nelosessa kuitenkin grafiikat ovat niin eri tasolla ja muutenkin peli on kehittynyt hirveästi, niin en silti jotenkin onnistu saamaan siihen samanlaista tuntumaa kun kakkoseen. :D

ViestiLähetetty: Pe Syys 08, 2017 9:32 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Lainaa:
Parin pelaamis kerran jälkeen tulin kuitenkin siihen tulokseen, että The Sims 2 on kyllä yhä ehdoton suosikkini sims peleistä! Yli kymmenen vuotta peliä pelattuani kaikki on jotenkin niin tuttua, vaikka nyt pidin muutaman vuoden tauon.
Hymyilin. Melkeinhän tässä ehtikin jo pelätä, että olisit jäänyt harhapoluille lopullisesti!

ViestiLähetetty: To Syys 14, 2017 12:11 am 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

oon niin happy taas, kun mun läppärillä oli jotain ongelmia ittensä kanssa eikä sims toiminu, mut pari päivää sitten taas kokeilin ja toimis ! :) muutama kk sitten alotti sen "virhe sovelluksessa. sovellus suljetaan" ja KAAAIKKENI tein, mutta ei. annoin sitte vaa olla ja nyt toimii, vaikken mitää oo tälle ees tehny. :D

ViestiLähetetty: La Loka 14, 2017 10:06 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

^ Heh, ehkä koneesi vain tarvitsi hieman itsetutkiskelua :D

Melkoista draamaa mun pelissä tällä hetkellä. Laitoin yliopistoasuntolaan kaksi pelattavaa simiäni, sekä heidän teini-aikaiset serustelukumppanit, joista oli tarkoitus tulla myöhemmin aviopuolisoita. Pariskunnat ehtivät jo kihloihinkin, kun yhtäkkiä tajusin, että simini ovatkin enemmän kiinnostuneita toistensa kihlatuista kuin omistaan, heillä oli siis enemmän salamoita sitä toisen kumppania kohtaan.

Laitoin sitten simit pettämään kihlattujaan ja jäämään ns. rysän päältä kiinni jotta sain heidät purkamaan kihlauksensa.

Nyt asuntolassa on kaksi uutta onnellista pariskuntaa, jotka kuitenkin vihaavat syvästi exiään. Tekee opiskelusta erityisen miellyttävää :D

ViestiLähetetty: To Loka 19, 2017 1:43 am 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

^ Joo sitä tää kyl tuntuu välil tarvitsevan! Ei oo pitkä aika kun koko kone ei suostunu käynnistymään pariin viikkoon.. alko käynnistymään joo, mutta musta ruutu jäi vaan >:( ja alareunassa pyöri se latausympyrä. odotin tuntejakin, mut ei. Luovutin ja jätin koneen rauhaan, ni eikös se sit parin viikon päästä taas toiminu iha normaalisti :D

Hauskane juonikuvio sulla pelissä kyllä :D

ViestiLähetetty: To Loka 19, 2017 10:36 am 
Poissa
Lumihiutale
Lumihiutale

Lainaa:
Melkoista draamaa mun pelissä tällä hetkellä. Laitoin yliopistoasuntolaan kaksi pelattavaa simiäni, sekä heidän teini-aikaiset serustelukumppanit, joista oli tarkoitus tulla myöhemmin aviopuolisoita. Pariskunnat ehtivät jo kihloihinkin, kun yhtäkkiä tajusin, että simini ovatkin enemmän kiinnostuneita toistensa kihlatuista kuin omistaan, heillä oli siis enemmän salamoita sitä toisen kumppania kohtaan.

Laitoin sitten simit pettämään kihlattujaan ja jäämään ns. rysän päältä kiinni jotta sain heidät purkamaan kihlauksensa.

Nyt asuntolassa on kaksi uutta onnellista pariskuntaa, jotka kuitenkin vihaavat syvästi exiään. Tekee opiskelusta erityisen miellyttävää :D
Mä kerran laitoin yhdet simit kihloihin ja purin kihlauksen, koska huomasin niiden olevan liian lähestä sukua :D . Yritän aina laittaa simit niin naimisiin, ettei sukupuussa sattuisi käymään tupla yhdistymistä, kuten esim. Kaksi perhettä joissa molemmissa on kaksi sisarusta ja nämä menevät toistensa kanssa naimisiin niin, että molemmissa perheissä kaikki olisivat sisaruksen kanssa myös lankoja/kälyjä :) . Sukupuut menisi ns. vähän sekaisin.

ViestiLähetetty: Su Loka 22, 2017 11:12 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Olen tämän varmasti ennenkin täällä foorumilla mainnut, mutta mun legacy ei ole ihan perinteinen legacy vaan pelaan myös kaikilla legacyperheen ulkopuolisilla simeillä eli niillä jotka eivät päätyneet perijöiksi, sekä heidän jälkeläisillään.

Nyt kun legacyssa starttasi 7. sukupolvi niin sukupuu on kyllä jo paikoittain aika mielenkiintoisen näköinen :D Olen pyrkinyt välttämään kovin läheisten sukulaisten naittamista, mutta kyllä suvun historiaan mahtuu ainakin yksi pariskunta, jotka taisivat olla pikkuserkkuja keskenään... Se on vaan niin kätevä tapa pitää pelattavien talouksien määrä kurissa, kun saa avioliitolla yhdistettyä kaksi sukuhaaraa :p

ViestiLähetetty: Ma Loka 23, 2017 9:26 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Oo, just Tumblrin puolella kirjoittelin tästä..

Siis mun edellisessä pelissä/naapurustossa ylimääräiset legacysimit jäi roikkumaan ikiajoiksi kun ei huvittanut niillä pelata enää, mutten jaksanut niitä laittaa lihoiksikaan (= tappaa). Sittenhän niitä kasaantui hirveä määrä peliin, olivat joka paikassa. Pelasin jotain generaatio seiskaa ja kakkosgeneraation perijän sisarukset juoksenteli vielä pitkin naapurustoa!

Ja sitten se "parittaja"leidi (kauhee sana mutten keksi muutakaan, siis se matchmaker) yritti laittaa laajaa sukurutsausoperaatiota käyntiin kun antoi legacysimeille tosi usein sen saman perheen sisältä aiempien generaatioiden jämäpaloja sokkotreffikumppaneiksi.. :D
No, simit ei näe siinä mitään väärää ja ehkä jonkun kaukaisen sukulaisen kanssa olisin voinut antaa jokusen simin treffaillakin, mutta hyh huih äh eiiihhhhh.

Nykyään pidän huolta ettei naapurusto(t) ole täynnä näitä turhimuksia :D

ViestiLähetetty: La Marras 18, 2017 1:59 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

^^Mä en oo ikinä kokeillu legacya, en tiiä riittäiskö mun voimat/kärsivällisyys siihen :/

Pienen tauon jälkeen palasin taas Sims 2 pariin ja peli-intoni nousi hirveästi! Loin eräälle noidalleni kirjakaupan ja se on oikeasti mukavaa puuhaa:)

Nyt kun oon pelannu nelosta ja palannu kakkosen ääreen, niin tuntuu, että kakkosta on paljon kivempi pelata. En tiiä mikä kakkosessa on, mutta aina kun avaan sen tulee tunne että tää on se mun sims peli:3

ViestiLähetetty: Su Marras 19, 2017 1:16 am 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Lainaa:
Pienen tauon jälkeen palasin taas Sims 2 pariin ja peli-intoni nousi hirveästi! Loin eräälle noidalleni kirjakaupan ja se on oikeasti mukavaa puuhaa:)

Nyt kun oon pelannu nelosta ja palannu kakkosen ääreen, niin tuntuu, että kakkosta on paljon kivempi pelata. En tiiä mikä kakkosessa on, mutta aina kun avaan sen tulee tunne että tää on se mun sims peli:3
Kuulostaa kivalta. Pitäisi kokeilla perustaa uudelleen liike noidalla. Mulle kakkonen on se addiktoivin peli, mutta kolmonen se omin. Neloseen en jotenkin tunnu pääsevän sisälle, kun tahdon kyllästyä. Toki kakkosesta löytyy kaikki lisäritkin, niin tekemistä riittää.

Simieni luona kävi pitkästä aikaa joulupukki ja se käytti vessaa varmaan sen kymmenen kertaa yön aikana.. En nyt tiedä kuuluuko tuo normaaliin käytökseen, mutta noh.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 315 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 117 18 19 20 21 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+03:00