Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on Ke Kesä 03, 2020 3:14 pm

Kaikki ajat ovat UTC+03:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

TIEDOTUS:
Ylläpito on foorumin hiljentyneen ilmapiirin vuoksi päättänyt ryhtyä museoimistoimiin, joten poksi sekä kommentointi on asetettu pois päältä. Kiitos ymmärryksestänne!

Kuva

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 315 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 117 18 19 20 21 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: Pe Touko 19, 2017 12:26 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Lainaa:
Pelilevyinä ovat. :/ Kiitos, jos voisit kääntää sen :) Täällä joku mua pari vuotta sitten neuvoi tuon graphic rules makerin käyttöä, kun oli edellisessä koneessa samat ongelmat, mutta minä torvelo en tietenkään kirjoittanut niitä mihinkään ylös.
Eli ohje on simsvipin "Sims 2 Ultimate Collection: Increase Resolution Guide"
Kannattaa varmaan seurata noita kuvia samalla kun luet tätä, auttanee hahmottamaan paremmin :)

1. Etsi GraphicRules.sgr ja kopioi se varmuuden vuoksi jonnekkin talteen mikäli muokkaus epäonnistuu. Löytyy sinulta ilmeisesti Tietokone → Paikallinen levy (C:) → Program Files (x86) → Electronic Arts → The Sims 2 → Viimeisin lisäosasi (Kartano ja puutarha -kamasetti?) → SP9 → TSData → Res → Config

2. Avaa GraphicRules sovelluksessa muistio/notepad (muista ottaa ruksi pois siitä "avaa tämäntyyppiset tiedostot aina valitussa sovelluksessa")

3. Melko ylhäällä tiedostossa näkyy rivit: “seti Low 1” “seti Medium 2” ja “seti High 3”.
Muuta numerot riveissä "seti Low 1" ja "seti Medium 2" kolmosiksi, eli "seti Low 3" ja "seti Medium 3"

4. Paina Ctrl + F avataksesi hakuikkunan, kirjoita hakuun ScreenModeResolution ja paina "Etsi seuraava"

5. Tässä vaiheessa muutetaan resoluutiot, kirjoitat tietenkin oman tietokoneesi mukaisesti. Simsvipin esimerkissä resoluutio on 1080×1920

Muokkaa uintProp maxResWidth ja uintProp maxResHeight -riveistä numerot siis näyttösi resoluution mukaisiksi kaikista neljästä osiosta, eli tulos pitäisi näyttää tältä:

option ScreenModeResolution
setting $Low
uintProp maxResWidth 1920
uintProp maxResHeight 1080
uintProp defaultResWidth 800
uintProp defaultResHeight 600

setting $MediumButDefaultLow
uintProp defaultResWidth 800
uintProp defaultResHeight 600

setting $Medium
uintProp defaultResWidth 1024
uintProp defaultResHeight 768

setting $High
uintProp defaultResWidth 1024
uintProp defaultResHeight 768

Tallenna ja sulje.
Nyt resoluutiovaihtoehdot asetuksissa pitäisi olla kohdillaan. Siminluonti saattaa näkyä vähän merkillisesti, mikäli näin on, modista löytyy ladattu jolla saa zoomailtua CASissa enemmän niin sim ei jää niiden valikoiden taakse piiloon :)

Uskalla kysyä jos jokin arveluttaa tai ei toimi tai et löydä tiedostoa!

ViestiLähetetty: La Kesä 17, 2017 10:38 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Pitkästä aikaa aloin taas pelailemaan kakkosta. Näin kesällä on hyvin aikaa pelailla.

Nyt oon alkanu hieman pelaamaan valmisperheillä. Olivia Vainajalan kuoltua Sofia muutti Kaunialaan rakkaansa kanssa, joka muuten on Outolaakson Johanna Goottila. Ovat nyt naimisissa ja lapsikin on adoptoitu. Vainajaloiden taloon asutin sit Nyyppälöiden sisarukset. Lisäksi rakensin Outolaaksoon kerrostalon, jossa yks hirveän paha noita asuu. Noita taitaa olla ainoo erikoisimi, jonka oon saanu alienin ja haamujen lisäks.

Aloin myös työstää omaa naapurustoa. On mulla ennenkin ollu omia naapurustoja, mut kaikki oon poistanu. Tän naapuruston nimi on Metropolis ja siitä ois tarkotuksena tulla suurkaupunki. Nyt sieltä löytyy hautausmaa, ravintola ja kerrostalo. Tontit löytyy ostoskeskukselle ja kolmelle talolle. Rakennan aina tota lisää kun kerkiää.

Oon myös päivittäny Kaunialan ja Outolaakson historiaa, jää vaivaamaan jos ne ei päivity nykyhetkeen XD

Mun pelissä muuten tapahtuu aika paljon sitä, että monet simit ihastuu mun simeihin. Vein kerran Sofian ja Johannan treffeille ravintolaan, ja yhteensä neljä simiä katsoi Sofiaa sillä silmällä. Sitte ku Johanna ja Sofia muutti Kaunialaan, naapurit alko heti ihastua näihin. Mitä ihmettä? XD

Luin jostain että simien siirtäminen naapurustosta toiseen voi aiheuttaa jotain outoja juttuja, johtuskohan tosta noi ihastumiset? Oon ton naisparin lisäks siirtäny sen Outolaakson noidan Belladonnanpoukamasta. Tiiän et se ei välttis oo turvallista, mut haluun joidenkin muuttavan muualle, ja jos jotain kamalaa tapahtuu, nii sitte tapahtuu XD

ViestiLähetetty: Su Kesä 18, 2017 10:49 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Musta tuntuu, että oon taas vaihteeksi kyllästynyt pelaamaan aina sillä samalla suvulla. Vissiin viides sukupolvi parhaimmillaan jo menossa. Vaikka onkin ne lukuisat eri perheet joiden välillä vaihdella niin silti... Tai ehkä juuri siksi. Liikaa pelattavaa, en jaksa keskittyä mihinkään :D Jotenkin mulle tuntuu parhaiten sopivan se, että luo sen yhden simin ja aloittaa sillä elämän, koska heti viimeistään kolmannessa sukupolvessa tuntuu, että siellä on jo liikaa taustaa takana enkä jaksa enää pelata.

Tossa suvussa on kyllä muutama sim, joihin oon erityisen paljon kiintynyt, niin en tota kyllä tule poistamaankaan, vaikka mulla onkin tapana aina jossain vaiheessa vain poistaa suoraan koko naapurusto ja säätää uutta sitten.

Toi naapurustoiden kasvattaminen ja työstäminen olis kyllä kivaa, mutta itse en koskaan pääse siinä pitkälle, kun iskee jo se tylsyys ja haluan aloittaa tyhjästä :D Yritän kyllä aina lisäillä naapurustoihin kauppoja yms. ettei ne olis niin tyhjiä.

IAE YEBAI BARBARETHY IEY APRON-GNYPH BRINTATENOPHRI
HEA GARHRE BALMENTHRE MENEBARIAKHEGH IA KHEKH
BRIN-SKALMA ARYNSARBA MESEGHRIPH NIPTYMIKH
MAORKHARAM. O, LAANKHEKH OMPH BRIMBAINYIOTH
SENGEBAI GHOYGHE LAIKHAM ARMIOYTH.

ViestiLähetetty: Ma Kesä 19, 2017 2:12 am 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

^^Mullakin on ollu tota naapurustoihin kyllästymistä. Ensin luon, sit se on sen pari päivää ja sit poistan. Mut nyt toi Metropolis näyttäis siltä, että siitä vois tulla vielä jotain.

Mä tykkään pelailla useilla eri perheillä, saa just sitä vaihtelua ja simit ikääntyy samaan tahtiin. Mutta välillä on kyl kiva keskittyä yhteen perheeseen pitkän aikaa.

ViestiLähetetty: To Kesä 22, 2017 10:14 am 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Ite tykkään pelailla aina samalla naapurustolla, edellisellä pelasin jotain 3 vuotta :D Harmikseni se sitten korruptoitui omien tyhmien säätelyiden takia. Ennen pelasin aina vaan sillä LC perheellä mutta nykyään pelaan aika tasapuolisesti myös perijälinjan ulkopuolisilla perheillä, tuo mukavaa vaihtelua ja naapurustossakin enemmän porukkaa. :)

Oon nyt pelaillut viimeisen kuukauden Sims 4 ja vähän Sims 3, mutta jotenkin sitä aina palaa kakkosen pariin :D Siinä on ihan oma viehätyksensä ja leimansa mikä mielestäni puuttuu myöhemmistä osista.

ViestiLähetetty: To Kesä 22, 2017 11:50 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Siis mullakin on varmaan niin korruptoitunut toi naapurusto (ja koko peli) kuin olla ja voi, mutta ei oo pamahtanut vieläkään :'D Ja kuitenkin joku reilut neljä vuotta ollut pelailun alla toi naapurusto. Mulla ei tosin oo ikinä vaikuttanut oikeastaan mihinkään naapurustojen tms. korruptoituminen, aina jos on naapurusto poistunut niin se on ollu sen takia, että oon sen itse poistanut kyllästymisen takia. Eikä mua pelota edes se, että pitäisi uudelleenasentaa peli/menettää kaikki tiedostot, koska noh, sitten vain aloitan alusta eikä edes surettaisi :D Konekin, jolla kakkosta pelaan, on niin museokamaa jo, ettei sillä ole muuta virkaa. Mut oonkin todennut, että mikään muu ei kuvaa mun Simsin pelaamista yhtä hyvin kuin tämä.

IAE YEBAI BARBARETHY IEY APRON-GNYPH BRINTATENOPHRI
HEA GARHRE BALMENTHRE MENEBARIAKHEGH IA KHEKH
BRIN-SKALMA ARYNSARBA MESEGHRIPH NIPTYMIKH
MAORKHARAM. O, LAANKHEKH OMPH BRIMBAINYIOTH
SENGEBAI GHOYGHE LAIKHAM ARMIOYTH.

ViestiLähetetty: To Kesä 22, 2017 12:06 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

^Ah, ollapa yhtä huoleton :D Ite oon iha melkei neuroottinen noiden kanssa, koko ajan vahtaan et millon tapahtuu jotain kamalaa :D Toistaiseksi kaikki kuitenkin hyvin, pysyn kaukana deleteallcharacters koodista, tuli sekin opittua :D

ViestiLähetetty: To Kesä 22, 2017 11:00 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Lainaa:
Mut oonkin todennut, että mikään muu ei kuvaa mun Simsin pelaamista yhtä hyvin kuin tämä.
Samaistun tähän. XD

Ja jee, sain simssikakkosen (+nelosen!) toimimaan uudella koneella! Ihanaa, ihan melkein vieroitusoireet iski. No ei sentään, mutta ärsytti kun en päässyt jatkamaan legacyperheen puuhia.

ViestiLähetetty: Su Kesä 25, 2017 3:52 pm 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Lainaa:
Ite tykkään pelailla aina samalla naapurustolla, edellisellä pelasin jotain 3 vuotta :D Harmikseni se sitten korruptoitui omien tyhmien säätelyiden takia. Ennen pelasin aina vaan sillä LC perheellä mutta nykyään pelaan aika tasapuolisesti myös perijälinjan ulkopuolisilla perheillä, tuo mukavaa vaihtelua ja naapurustossakin enemmän porukkaa. :)

Oon nyt pelaillut viimeisen kuukauden Sims 4 ja vähän Sims 3, mutta jotenkin sitä aina palaa kakkosen pariin :D Siinä on ihan oma viehätyksensä ja leimansa mikä mielestäni puuttuu myöhemmistä osista.
Tuttua :P Tykkään myös muokata naapuruston ulkonäköä reippaasti (etenkin lisäilemällä maanisesti puita, puita ja lisää puita!) ja aijai sitten kun pitää jostain syystä luopua siitä -____- ...ja aloittaa istutusurakka uusiksi!
Lainaa:
Lainaa:
Mut oonkin todennut, että mikään muu ei kuvaa mun Simsin pelaamista yhtä hyvin kuin tämä.
Samaistun tähän. XD

Ja jee, sain simssikakkosen (+nelosen!) toimimaan uudella koneella! Ihanaa, ihan melkein vieroitusoireet iski. No ei sentään, mutta ärsytti kun en päässyt jatkamaan legacyperheen puuhia.
Onnittelut! Hyviä pelihetkiä ^^

Miul tuli hirmuinen simskakkosflashback kaverini hiustenhoitoaineen hajusta! Muistan käyttäneeni jotain saman hajuista tuotetta (se toisaan oli haju, sellainen kuin palanut muovi, yök!) joskus vuonna 2006 tms simsiä pelatessa - olin unohtanut koko asian, mutta nyt nyt tuli aivan jäätävät fläsärit kertanuuhkaisulla!

ViestiLähetetty: Ti Kesä 27, 2017 4:01 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Tuli äsken pelatessani jotenkin todella ironinen kohta :D Valitsin urakysymyksen kohdalla väärän vastauksen ja siitä johtuen simini sai alennuksen. Kun simini tuli töistä kotiin, hän toi työkaverin mukanaan kylään. No nämä simit sitten tutustuivat keskenään ja tämä työkaveri halusi verkostoitua(vai mikä sen suomennos nyt olikaan, kun itse pelaan nykyään englannin kielisenä). Tämä työkaveri ehdotti että voisi antaa hänen kaverinsa terapeutin numeron, että sillä terapeutilla ja similläni voisi olla hauskaa yhdessä :D Jotenkin ironista, kun yks saa alennuksen ja toinen tarjoo terapeutin numeroo perään :D

ViestiLähetetty: Pe Heinä 14, 2017 1:09 am 
Poissa
Miniaktiivi
Miniaktiivi

Juu terve, mun perheen kolmas sukupolvi alko aivan järkyttävän rumalla muksulla. :D Onneks on muikelilla pullat jo ollu uunissa, jos se toinen muksu ois vaikka siedettävämpi... :_D

ViestiLähetetty: Ke Heinä 19, 2017 7:34 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Voithan aina kokeilla kasvojenkohotinta tähän ei-niin-viehättävään perilliseen ;) Tokikaan se ei estä rumien geenien periytymistä seuraaville sukupolville :D

ViestiLähetetty: Ke Heinä 19, 2017 7:40 pm 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Lainaa:
Tuli äsken pelatessani jotenkin todella ironinen kohta :D Valitsin urakysymyksen kohdalla väärän vastauksen ja siitä johtuen simini sai alennuksen. Kun simini tuli töistä kotiin, hän toi työkaverin mukanaan kylään. No nämä simit sitten tutustuivat keskenään ja tämä työkaveri halusi verkostoitua(vai mikä sen suomennos nyt olikaan, kun itse pelaan nykyään englannin kielisenä). Tämä työkaveri ehdotti että voisi antaa hänen kaverinsa terapeutin numeron, että sillä terapeutilla ja similläni voisi olla hauskaa yhdessä :D Jotenkin ironista, kun yks saa alennuksen ja toinen tarjoo terapeutin numeroo perään :D
Reilu työkaveri :D Auttoi simiä mäessä! Miul on myös joskus käynyt niin, että vastattuani urakysymykseen väärin simi on saanut alennuksen - ja töistä palattuaan on tullut tieto että simisi suoriutuu niin hyvin, että hänet ylennettiin! Siinäpä sitten olet että höh! No, bonarirahat... ;D

Lainaa:
Juu terve, mun perheen kolmas sukupolvi alko aivan järkyttävän rumalla muksulla. :D Onneks on muikelilla pullat jo ollu uunissa, jos se toinen muksu ois vaikka siedettävämpi... :_D
Toivotaan parasta!

Lainaa:
Voithan aina kokeilla kasvojenkohotinta tähän ei-niin-viehättävään perilliseen ;) Tokikaan se ei estä rumien geenien periytymistä seuraaville sukupolville :D
Voi simejä, naamaraja perijäksi ;D Niinhän se usein menee. Hihih kasvojenkohotin on vähän kuin korealaiset vitsit, joissa mies epäilee vaimonsa pettäneen kun lapsi syntyy & kasvaa eikä näytäkään äidiltään joka on käynyt tsiljuunassa leikkauksessa...

ViestiLähetetty: Ke Elo 02, 2017 12:01 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Kauheet vierotus oireet, kun en oo päässyt pelaamaan simsiä kohta 2 viikkoon :D Onneks tänään pääsee kotiin käymään pitkästä aikaa ja pystyy muutaman tunnin pelaamaan

ViestiLähetetty: Pe Elo 04, 2017 2:19 pm 
Poissa
Superaktiivi
Superaktiivi

Jostain syystä itse en niinkään välitä simien ulkonäöstä, katon vaan et kenen kaa juttu luistaa ja niin pois päin. Eli enemmän ratkaisee se luonne(rakkaussuhteissa). Mut kylhän tietty hyvältä näyttäminen on kivaa:)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 315 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 117 18 19 20 21 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+03:00