Radola - Radosims.comin foorumi

Kaikkea simsistä, ja paljon muutakin!
Tänään on La Syys 21, 2019 2:17 pm

Kaikki ajat ovat UTC+03:00

Tervetuloa Radolaan!

Näin pääset alkuun: Muista lukea säännöt | Apua, tunnukseni ei toimi! | Ehdota uudistuksia | Löydät Radolan myös Facebookista | Mikä on Radola?

Mitä uutta?
∙ 24.2. Prosilver tyyli on jälleen käytössä. Muokkaamaton, mutta toimii mobiilina.
∙ 28.1. Radolan mobiiliversio käytettävissä Tapatalkilla (iOS/Android).
∙ 26.1. uudistuksia foorumin rakenteeseen.
∙ 23.1. uudet, talviset sesonkitittelit.

Kuva

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 315 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 116 17 18 19 20 21 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: Ke Maalis 22, 2017 10:03 pm 
Poissa
Lumihiutale
Lumihiutale

Lainaa:
Eilen meinasi koirakin kuolla :(
Jos en tiedä väärin, niin vain Sims 1:ssä lemmikki voi kuolla tulipalossa :/ . Toki voi mulla olla vääräkin tieto, mutta olen saanut sellaista tietoa, ettei 2:ssa tai 3:ssa lemmikit eivät voi kuolla kuin vanhuuteen :) .

ViestiLähetetty: To Maalis 23, 2017 11:22 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Lainaa:
Lainaa:
Eilen meinasi koirakin kuolla :(
Jos en tiedä väärin, niin vain Sims 1:ssä lemmikki voi kuolla tulipalossa :/ . Toki voi mulla olla vääräkin tieto, mutta olen saanut sellaista tietoa, ettei 2:ssa tai 3:ssa lemmikit eivät voi kuolla kuin vanhuuteen :) .
Nyt kun mietin, niin eipä mulla kyllä lemmikit ole tainneet kuolla tosiaan muuhun kuin vanhuuteen. Mielenkiinnosta päätin ottaa selvää. Sims Wikistä löytyi tällaista tietoa Types of Deaths Sims 2 kodasta:

"Fire: Sims who are on fire long enough and are not extinguished while burning will die. This is the only death that isn't caused by need drop. The needs of burning Sims will drop significantly, but cannot be lower than -90. This is why Sims will die even if the player constantly uses the maxmotives cheat or drags their needs with testingcheatsenabled cheat. Sims who are children and older can die in this way. Babies and toddlers[4] cannot die from fire."

Eläimistä ei tosiaan sanota mitään tuolla. No sittenpä keksin etsiä ihan Sims Wikin Pets sivulta, ja sieltä löytyi Deaths kodasta:

"Like Sims, pets can die. However, there are not many ways for a pet to die.
Pets in The Sims: Unleashed can die of fire and starvation. Pets in The Sims 2: Pets and The Sims 3: Pets can die of old age. They can also come back as ghosts and interact with Sim ghosts.
Pets in console versions of The Sims 2 Pets cannot die.
"Based on the producer's walkthrough of The Sims 3 Pets, pets may also be able to drown along with dying of age. It is however still unknown if pets can starve or burn to death."

Eli ei tosiaan 2 voi tosiaan lemmikit kuolla vain vanhuuten. Hyvä tietää niin ei tarvi turhaa sitä pelätä! Jotenki simejä voi pistää kylmäksi aika surutta, mutta ei sim koiraa :D Mulla se koira tosiaan sai samanlaisen "hälytyksen" kuin simitkin tulipalon syttyessä, eli se lopetti kesken olevan touhunsa, ja juoksi tulipaloa katsomaan. Siinä se seisoi liekit melkein turkkia hipoen ja haukkui :D Onneksi se sitten lopulta läksi syömään. Kerkesin kyllä jo panikoida, että miten sen saa pelastettua jos se ei tuosta suostu pian liikkumaan :D

ViestiLähetetty: Pe Huhti 07, 2017 9:19 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Minusta tää oli ihan superhauska, ja en ollut sattumoisin koskaan nähnyt tätä ennen eli:
The Sims 2 Official Trailer :'D

ViestiLähetetty: Ma Huhti 10, 2017 11:38 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Lainaa:
Minusta tää oli ihan superhauska, ja en ollut sattumoisin koskaan nähnyt tätä ennen eli:
Ei apua! :D ihan mahtava! Nostalgiaa! Muistan jotenki hämärästi tämän ja olin ihan innoissani. Omaksi harmiksi olin saanut omaksi sims1 pelejä vasta n~vuosi ennen ku sims 2 ilmestyi ja sain sitten itselle sims2 vasta 2005. Kaverit onneksi sai sen melkein heti, ja niiden kanssa sitten pelailin =)

ViestiLähetetty: La Huhti 15, 2017 8:55 pm 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Lainaa:
Lainaa:
Ei apua! :D ihan mahtava! Nostalgiaa! Muistan jotenki hämärästi tämän ja olin ihan innoissani. Omaksi harmiksi olin saanut omaksi sims1 pelejä vasta n~vuosi ennen ku sims 2 ilmestyi ja sain sitten itselle sims2 vasta 2005. Kaverit onneksi sai sen melkein heti, ja niiden kanssa sitten pelailin =)
Voi sitä tuskaa kun porukoiden kone ei pyörittänyt Sims kakkosta, vaan piti odottaa iät ajat että sai oman läppärin! <3 Ja se läppäri sitten: huima 30 gigan kovelevy!

ViestiLähetetty: La Huhti 22, 2017 1:49 pm 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Hauska traileri,mutta sinänsä outo, että eihän tuo esittele varsinaista Sims2 -peliä lainkaan. Kaikki ihan erinäköistä. Olispa kiva, jos Sims2 olisi oikeasti näyttänyt tuolta, sitä ehkä pystyisi pelaamaan paljon vähemmällä määrällä ladattuja :D

ViestiLähetetty: Ke Touko 03, 2017 1:30 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Eikä, hitsi miten hauska traileri! :D En ollut itsekään nähnyt tuota koskaan ennen. Vähänkö haluaisin, että taaperot voisivat tuolla tavoin sytytellä tulipaloja, pelaamisesta tulisi paljon mielenkiintoisempaa.

LC Pohjasuo
BaCC Suvilaakso

ViestiLähetetty: Pe Touko 05, 2017 7:24 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Muistankin joskus lukeneeni tuosta äksidentistä. Aika jännää jos alkuperäinen Sims 2 olisi näyttänyt tuolta. Traileri toi mulle mieleen enemmän Sims3:n ja Sims4:n sekoituksen. Olsikohan uusia jatko-osiatarvinnut tehdäkään, jos alkuperäinen versio Sims2:sta olisi toteutunut?!

ViestiLähetetty: Pe Touko 05, 2017 11:55 am 
Poissa
Iso Paha Admin
Iso Paha Admin

Lainaa:
Huhuhan kertoo että Sims 2 oli alun perin enemmän tuollainen, mutta Maxiksen serverit paloivat poroksi ja peli piti tehdä valtaosin uudelleen.
Kuulostaa niin simsiltä kuin voi kuulostaa :D En lainkaan epäile huhun paikkansapitävyyttä.
Lainaa:
Muistankin joskus lukeneeni tuosta äksidentistä. Aika jännää jos alkuperäinen Sims 2 olisi näyttänyt tuolta. Traileri toi mulle mieleen enemmän Sims3:n ja Sims4:n sekoituksen. Olsikohan uusia jatko-osiatarvinnut tehdäkään, jos alkuperäinen versio Sims2:sta olisi toteutunut?!
Näinpä, simsin historia voisi olla aivan erilainen ilman tuota sattumaa, jos se todella tapahtui.

ViestiLähetetty: Pe Touko 05, 2017 7:32 pm 
Poissa
Pikkuaktiivi
Pikkuaktiivi

Sims kaksi bäst.

ViestiLähetetty: Ma Touko 08, 2017 7:22 am 
Poissa
Hyperaktiivi
Hyperaktiivi

Lainaa:
Lainaa:
Huhuhan kertoo että Sims 2 oli alun perin enemmän tuollainen, mutta Maxiksen serverit paloivat poroksi ja peli piti tehdä valtaosin uudelleen.
Kuulostaa niin simsiltä kuin voi kuulostaa :D En lainkaan epäile huhun paikkansapitävyyttä.
Jep. Jos itse Sims 2 -pelaajana on tullut opittua kantapään kautta varmuuskopioinnin tärkeys, niin ilmeisesti saman oppitunnin ovat käyneet myös pelin kehittäjät :D

ViestiLähetetty: La Touko 13, 2017 11:49 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Oivoi, olisipa kiva päästä pelaamaan taas.

Läppäri kuoli, ei korjaamisen arvoinen -> ostin peli-pc:n ja siihen oli tarkoitus ihan vaan simppelisti heittää tallennukset ja jatkaa pelaamista -> sepäs ei pyöritä simssikakkosta vaan tykittää pelkkää DirectX 9.0c-erroria! Huoh.

Oon nyt monta viikkoa parin australialaisen tyypin etäneuvonnan avulla yrittänyt ratkoa tätä ongelmaa :D :D kaikenlaista on tullut kokeiltua, mutta ei vaan toimi, ei. Ihan käsittämättömän turhauttava tilanne. Ehkä pitäisi täälläkin kokeilla perustaa avunpyyntötopsa..

ViestiLähetetty: To Touko 18, 2017 3:18 pm 
Poissa
Miniaktiivi
Miniaktiivi

Moikka! Sain eilen uuden koneen, HP Notebook 17y006no 17.3" kannettava.
Latasin siihen the sims 2 kaikki lisäosat normaalisti ilman ongelmia.
Kuitenkin, kun aloitin pelaamisen, huomasin, että resoluutio on 800x600, eikä sitä pysty vaihtamaan.
Lisäksi simien alla on mustia laatikoita, ja resoluutio on mössöä.
Tiedän, että pitäisi taikuroida gaphic rules makerilla, mutta osaisiko joku neuvoa hölmöä :D
Pelottaa, että menen jotenkin rikkomaan koneen, kun ei oikein suomenkielisiä ohjeita löydy.

http://aijaa.com/JZ0qRh <-- tossa näytönohjaimen tiedot

ViestiLähetetty: To Touko 18, 2017 6:51 pm 
Poissa
Isompi aktiivi
Isompi aktiivi

Lainaa:
Kuitenkin, kun aloitin pelaamisen, huomasin, että resoluutio on 800x600, eikä sitä pysty vaihtamaan.
Onko sinulla se originin Ultimate Collection-versio vai ihan pelilevyinä/originista erikseen ostettuina? Itselläni oli tuo resoluutio-ongelma ja serkullani lisäksi myös neliövarjot, varjoihin auttoi Modthesimsistä ladattu Sim Shadow Fix, resoluutio ja reunan pehmennys palasivat sorkkimalla sitä GraphicRules-tiedostoa Simsvipin ohjeiden mukaisesti.

Itselläni on Windows 7 ja peli toimii nyt moitteetta, joskin käynnistyy vähän hitaasti. Serkullani on Windows 10 ja ostotila on järkyttävän hidas, vaikka ainoa ladattu hänellä tosiaan on se Shadow Fix. Ilmeisesti tämä on aika yleinenkin ongelma, mutten löytänyt pulmaan ratkaisua. :/

//muoks. Jotenkin jäi pointti tästä pois, elikä en ole käyttänyt tätä Graphic Rules Makeria mutta voin kääntää sinulle sen simsvipin ohjeen jos haluat

ViestiLähetetty: To Touko 18, 2017 8:45 pm 
Poissa
Miniaktiivi
Miniaktiivi

Lainaa:
Lainaa:
Onko sinulla se originin Ultimate Collection-versio vai ihan pelilevyinä/originista erikseen ostettuina? Itselläni oli tuo resoluutio-ongelma ja serkullani lisäksi myös neliövarjot, varjoihin auttoi Modthesimsistä ladattu Sim Shadow Fix, resoluutio ja reunan pehmennys palasivat sorkkimalla sitä GraphicRules-tiedostoa Simsvipin ohjeiden mukaisesti.

Itselläni on Windows 7 ja peli toimii nyt moitteetta, joskin käynnistyy vähän hitaasti. Serkullani on Windows 10 ja ostotila on järkyttävän hidas, vaikka ainoa ladattu hänellä tosiaan on se Shadow Fix. Ilmeisesti tämä on aika yleinenkin ongelma, mutten löytänyt pulmaan ratkaisua. :/

//muoks. Jotenkin jäi pointti tästä pois, elikä en ole käyttänyt tätä Graphic Rules Makeria mutta voin kääntää sinulle sen simsvipin ohjeen jos haluat
Pelilevyinä ovat. :/ Kiitos, jos voisit kääntää sen :) Täällä joku mua pari vuotta sitten neuvoi tuon graphic rules makerin käyttöä, kun oli edellisessä koneessa samat ongelmat, mutta minä torvelo en tietenkään kirjoittanut niitä mihinkään ylös.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 315 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 116 17 18 19 20 21 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+03:00